Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

A czytalam gdzies, ze nie powinno sie nad garazem budowac pokoi, czy sa jakies przepisy zakazujace takich praktyk, czy to jakies inne powody?.

 

?????

 

- jestem zaskoczony - mój garaż /dwustanowiskowy/ - w bryle budynku - nad nim mam piękny pokój o powierzchni prawie 20m2 - czyżbym wybudował go niezgodnie z prawem ??? - eeeee - dostałem przecież pozwolenie na budowę mojego domu z pokojem nad garażem ...

 

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 200
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

nie wyobrażam sobie osobnego garażu przede wszystkim ze względu na komfort

w części garażowej mam też kotłownię i oddzielne pomieszczenie gospodarcze

z garażu jest też wejście po schodach na strych

w sumie ta część garażowo- gospodarczo- strychowa zajmuje ok 150 m2

myślę, że to najcenniejsze pomieszczenia w domu do których można się dostać bezpośrednio z części mieszkalnej

nie wyobrażam sobie też rozpakowywania zakupów z dworu ..... ;)

zwłaszcza jak pada deszcz ..... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mnie wcięło. Myślałam, że jedynym powodem budowania 2w1 jest mała powierzchnia działki, a tu piszecie, że komfort. Nie chciałabym mieć komfortu polegającego na mieszkaniu z samochodem. To nie jest najczystsze i najprzyjaźniejsze urządzenie, poza tym jak się ma przestrzeń do zabudowy, to przydałby się nie tylko garaż, ale także dodatkowe nieogrzewane pomieszczenie gospodarcze. No i garaż pewnie na dwa samochody co najmniej, bo jak dom to przeważnie pod miastem, jak pod miastem to każdy potrzebuje swojego auta. W przypadku mojego męża w grę wchodzi jeszcze trzecie auto hobbystyczne.

W pomieszczeniu gospodarczym: kosiarka, podkaszarka, łopaty i inne narzedzia ogrodnicze, opony na zmianę, narzędzia zwykłe, narty, sanki, komplet mebli ogrodniczych, parasol, może składany basen, w naszym przypadku pompa do brudnej wody (staw). Całe to towarzystwo natychymiast zamieniło by jeden garaż w bryle domu w składzik. Zresztą widze, że często z garażami tak bywa, a samochód stoi na podjeździe.

Poza tym po jakiego diabła zapewniać blacharce komfort zblizony do naszego, płacąc za porządne fundamenty, ocieplone ściany, solidny dach i ogrzewanie. Niezależnie od tego, gdzie stoi i tak po pewnym czasie trafi toto szlak.

No i mój mąż twierdzi, że wjazd ociekającego błotem i sola samochodu i podrzewanie go wcale mu dobrze nie robi.

U nas więc jednoznacznie spore zabudowania gospodarcze z dwoma garażami i pomieszczeniem gospodarczym. Tymczasowo jest blaszak 6x6 i też się nieźle sprawdza, bo najpierw zamierzamy zamieszkać my, a dopiero potem szykować lokum dla samochodów. Póki co stoją pod blokiem i wprawdzie mają się gorzej niż pod dachem, ale bez przesady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No! pieknie powiedziane! to są argumenty zwolenniczki garażu jako osbnego bud gospodarczego, jak widać stawiają taki ludzie którzy jasno wiedzą czego oczekują i znający swoje nawyki :) tak samo zresztą jak zwolennicy garażu w bryle domu ! Ci tez oczekuja konkretnych korzysci i wygód I o to w tym wszystkim chodzi! 8)

Ja na przykład całe życię moknę z zakupami lecąc z parkingu do klatki ale nie wydaje mi sie żeby było to aż tak bardzo uciążliwe, wiem natomiast jak uciążliwe są narzędzia w przedpokoju i narty za drzwiami w sypialni :)

 

ps. garage oczywiście ocieplony acz nieogrzewany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mniejsze ryzyko zamarznięcia samochodów zimą

:o mój mieszka przed blokiem i jeszcze nigdy nie zamarzł

Garaż w bryle domu.[...] Ostatnia rzecz, może mało istostna, ale ... samochód mniej się niszczy i przy odsprzedaży ma wyższą cenę.

jesteś tego pewien ??

garage oczywiście ocieplony acz nieogrzewany

amen ;) aczkolwiek życie to zweryfikuje za 5-10 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m.arek napisał:

Garaż w bryle domu.[...] Ostatnia rzecz, może mało istostna, ale ... samochód mniej się niszczy i przy odsprzedaży ma wyższą cenę.

 

jesteś tego pewien ??>

 

Jestem.

Nawet jak nie zaizolujesz podłogi termicznie w garażu wolnostojącym, to temp. może spadać poniżej zera ( silne, wielodniowe mrozy, z silnym wiatrem ). A wtedy nie unikniesz otwierania na siłę drzwi po przymarznięciu wody na gumowej uszczelce, a może lekkie skrobanko po szybie ? ( spójrz pod słońce jak później taka szyba wygląda ) Silnik też będzie startował od niższej temp., silnik i akumulator tego nie lubią.

Jako rzekłem, nie są to pryncypia, ale zawsze..

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ProStaś

- jak masz sucho w garażu, to przy mrozie raczej tak to odpada skrobanie szyb

- uszczelki i tak trzeba zabezpieczyć - nie każdy ma garaż w pracy ;)

- jak masz słaby akumulator to i tak go lepiej zmienić na jesień, patrz punkt wyżej

- można jeździć na oleju 0W30 0W40 - gwarantują uruchomienie samochodu przy -35 st C

 

A teraz na odwrót, stawiasz samochód zapaprany solą w ogrzewanym garażu, wszystko zaczyna topnieć, wżerać się w podwozie - szybciej zacznie korodować czy wolniej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i w tym ostanim punkcie przyznaję przedmówcy rację :) m.arek słusznie prawi.

nie ma nic gorszego dla auta niż wjechać ze sniegu i soli do cieplutkiego garażyku , to już lepiej żeby stał pod chmurką .

Jakoś tak dziwnie się składa że auta które całkiem nieźle sobie żyją stojąc pod blokiem po przeprowadzce do garażu popdadaja w riunę w tempie lekko przyśpieszonym! :roll: ja już teraz się boje o mojego "youngtimera" . 8)

 

Zaczynam przemyśliwać koncepcję budynku gospodarczego z kanałem i mini warszatem, magazynem domowym i ogrodniczym itp. Ale samochody parkowałyby na co dzień pod wiatą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m.arek

 

Trochę dziwne myślenie. Który akumulator wyładuje się szybciej ? Ten odpalany dwa razy ( przynajmniej ) w mrozie, czy ten ( być może ) jeden raz ? Z tą korozją to chyba czasy 125p, bo ja ( i większość względnie nowych pojazdów ) mam 12 letnią gwarancję. Uszczelki zabezpieczysz, ale elementy blaszane i tak po zamarznięciu wody trochę trudno oddzielić. I wolę to robić raz, po pracy, a nie rano, kiedy wyjeżdżam z domu, który będę spałacał do końca życia.!!! Syntetyczny olej to dobra rzecz, ale silnik i tak dopóki nie osiągnię optymalnej temp. pracy ZUŻYWA się szybciej. Ot choćby z tego względu, że ma wyższe obroty i zużywa więcej paliwa.

 

Powtórzę, pryncypia są zupełnie gdzie indziej.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam garaż przylegający do ściany z przejściem do domu

zrobiliśmy taki z wielu względów z których najważniejsze są:

-mniejszy podatek

-wygoda... przejście z garażu do domu (wnoszenie zakupów, ciepło...itd)

-mniejsze ryzyko zamarznięcia samochodów zimą (dojeżdżamy oboje po 10m do pracy)

-dom ładniej wygląda (mniej łyso :wink: ) z przylegającym garażem

 

natomiast decyzji nikt za Ciebie nie podejmie...przeanalizuj na spokojnie "za" i "przeciw" i wybierz to co odpowiada Ci najbardziej :wink:

 

pozdrawiam, smoczyca

Zgadzam sie w 100 %!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się maży taki dom . Murowany z cegły ręcznie formowanej - takiej jaką ma Misiowa

http://images28.fotosik.pl/97/736d9b4899159f90.jpg

oraz taki garaż z takiej samej cegły - połączony z budynkiem łącznikiem .

http://images25.fotosik.pl/96/aaf18777c67c2998.jpg

Nad garażem są pomieszczenia mieszkalne , z których mogą kożystać goście jak nas odwiedzą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie ważne jest jednak połączenie garażu z domem - co do zapachów, to u mnie śluzę będzie stanowić kotłownia - no i wentylacja garażu. Garaż nie musi być ogrzewany. Łatwe przenoszenie zakupów i brak konieczności skrobania szyb w zimie oraz nie tak potwornie nagrzane auto w lecie to dla mnie bardzo ważne zalety. Garaż stanowi też schowek jeśli jest nieznacznie większy -tak, żeby wstawić jakieś regały.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

= minimum 50000 złotych =

=garaż w bryle budynku jest ci NAPRAWDĘ potrzebny dla ukochanego autka :o

 

Coś Ci się pomyliło :wink: . Garażu nie buduje się dla ukochanych autek (pomijając fanatyków motoryzacji) tylko dla siebie. Jak dla mnie mój samochód w lato może stać na dworze przy plus 40, a w zimę przy minus 30. Niech na niego leje i walą pioruny łącznie z niewielkim gradobiciem.

 

Ja mam garaż w bryle bo nie lubie tak jak obecnie z wózkiem, z dzieckiem i zakupami dmuchać do klatki jak jest ulewa, nie lubie odśnieżać i skrobać w zimowe poranki. NIE CIERPIĘ wsiadać do zimnego samochodu i do konserwy w lato. Przy okazji lubie w ciepłym garażu powalić młotiem i hobbystycznie grzebać przy aucie.

 

Jak sam wyliczyłeś nawet jeżeli koszt garażu o powierzchni 25m2 wyniesie mnie 50000 (czy to dużo czy mało?). Wg mnie to jest cena dość atrakcyjna w porównaniu z miejscem parkingowym w podziemiach budynku o wymiarach 5*2 za które developerzy w Warszawie życzą sobie 30 000 lub miejscem pod chmurką za 8-10 000 (które na częśći nowych osiedli jest obowiązkowe).

 

Zapachy mnie nie przerażają bo przejście do garażu mam za pośrednictwem kotłowni. Tak więc garaż jest dla mnie, a nie dla samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja właśnie zrezygnowałam z garażu w bryle domu, stwierdziliśmy z mężem, że garaż 15mkw to i tak mało aby swobodnie wyjść z zakupami itp. a tak będzie dodatkowy pokój na dole, dla samochodu postawimy wiatę lub w przyszłości jak będzie kasa oddzielny garaż

 

 

ot i podsumowujący dyskusję głos rozsądku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...