jabko 21.01.2007 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 Kumam Czyli powrót z ostatniego włacznika trzeba robić a co za tym idzie "stracić" parę metrów kabla A tak z ciekawosci ? Jest zapis w normie że "zarezerwowany" i mozna przez to nie dostać odbioru czy jest to po prostu "niepisane prawo elektryków" ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
retrofood 21.01.2007 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 Norma PN-EN 60446:2002 "... Oznaczenia przewodów elektrycznych barwami lub cyframi"Mówi ona m.in., że w oznaczeniach mogą być używane następujące barwy: czarna, brązowa,czerwona, pomarańczowa, żółta, zielona, niebieska (w tym jasnoniebieska), fioletowa, szara, biała, różowa, turkusowa.Ze względów bezpieczeństwa pojedyncza barwa żółta i pojedyncza barwa zielona nie powinny być stosowane w przypadkach, gdy istnieje możliwość pomyłki z dwubarwnym oznaczeniem zielono-żółtym..Istnieje możliwość oznaczania przewodów również kombinacją barw. Jednak barwa żółta i barwa zielona nie powinny być stosowane w innej kombinacji niż dwubarwnej zielono-żółtej. Jest ona używana tylko do oznacznia i identyfikacji przewodu ochronnego.Barwa jasnoniebieska jest przeznaczona dla przewodu neutralnego lub środkowego. Nie powinna być stosowana do oznaczeń innych przewodów, jeśli może zaistnieć możliwość pomyłki.Kolory czarny i brązowy są preferowane (bez obowiązku) do oznaczania przewodów fazowych.Kolor czerwony jest stosowany przeważnie w instalacjach inteligentnych do oznaczania przewodu sygnałowego (przekazywania danych) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacekj 22.01.2007 07:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2007 witam Kolega Stanisław dobrze wyłożył temat kolorystyki przewodów. Ja dodam tylko odpowiadając na pytanie Kolegi Jabko, że są produkowane przewody bez żył w kolorze żółto-zielonym i niebieskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lorena 22.01.2007 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2007 Kochani pomóżcie Właśnie zaczynam zbierać papiery do Starostwa aby oddać dom do użytkowania, czy macie może wzór protokołu odbioru instalacji elektrycznej, będę bardzo wdzięczna za pomoc, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
retrofood 22.01.2007 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2007 Odpowiedziałem w wątku indywidualnym, ale powtórzę:na przyklad tutaj można pooglądać:http://ckp.nowysacz.pl/opracowania/pomiary_ochronne.html?PHPSESSID=274ecc7fd6a388ed8f0e498aeca772d0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mako5 26.01.2007 15:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2007 Puszki najlepiej montować w trakcie tynkowania, robią to tynkarze bo wtedy mogą dokładnie zlicować puszkę z tynkiem, można to też zrobić przed tynkowaniem ale wtedy to więcej zabawy (dla elektryka). Tak się zastanawiam kto miałby te puszki montować. U mnie sam je założyłem bo jakoś nie wyobrażam sobie jak tynkarze by mieli ustawić np. puszkę do której wchodzi kilka kabli z kilku stron. Całość cięzko w ogóle ułożyć a na dodatek kable sprężynują i przesuwają puszkę, itd. Już nie mówiąć o tym że kable albo są zwinięte w puszce i utrudniają regulację albo sterczą z puszek i utrudniają równe ściagnięcie tynku. Widział ktoś jak to sprytnie zrobić aby było dobrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacekj 26.01.2007 16:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2007 witam Widział ktoś jak to sprytnie zrobić aby było dobrze? Tak, widział. Należy wcześniej osadzić puszkę a jak "przymarznie" to wtedy wprowadzić przewody i całość dogipsować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piejar 27.01.2007 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2007 U mnie puszki były luzem w otworach wywierconych koronką. Przewody w środku (połączone oczywiście) trochę sprężynowały. Puszki miały ma się rozumieć założone dekle. Tynkarze ustawili puszki - jak? nie wiem i zatynkowali zgodnie z moim życzeniem. Tynkarze radzą sobie z puszkami przy każdej robocie więc u Ciebue też sobie poradzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geguś 27.01.2007 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2007 Odpowiedziałem w wątku indywidualnym, ale powtórzę: na przyklad tutaj można pooglądać: http://ckp.nowysacz.pl/opracowania/pomiary_ochronne.html?PHPSESSID=274ecc7fd6a388ed8f0e498aeca772d0 Pooglądać ale nie czytać dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jaro150 29.01.2007 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2007 Przymierzam się do wykonania oświetlenia schodów - halogeny przy stopniach . Zakupiłem oprawy na 12 V oraz żarówki typ JC G4 12V 5W wraz z transformatorem. Przymierzyłem jedną oprawę luzem prowizorycznie , żeby zobaczyc jak świeci i na tej podstawie porozmieszczac halogeny - i wszyscy stwierdzili że świeci za jasno i wali po oczach. Żarówka 5W miała dawac delikatną poświatę a tu niemiła niespodzianka. Podobno żarówek o mniejszej mocy nie ma. I teraz pytanie : czy można zastosowac ściemniacz żeby regulowac moc żarówek oraz po której stronie transformatora 220 V czy 12 V. Słyszałem że przy halogenach ściemniacz nie za bardzo można stosowac ale czy to prawda ?Oraz drugie pytanie : podczas próby podłączyłem jedną żarówkę 5W do transformatora 150 W . Na jakiejś stronie internetowej pisze że żarówki JC muszą by podłączone do transformatora dopasowanego do ich mocy . Czy przez to niedopasowanie podczas próby żarówka mogła świecic jaśniej ? Jezeli tak wówczas po podłączeniu wszystkich żarówek problem by nie istniał. Proszę o wyjaśnienie problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brzoza77 30.01.2007 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 witam Widział ktoś jak to sprytnie zrobić aby było dobrze? Tak, widział. Należy wcześniej osadzić puszkę a jak "przymarznie" to wtedy wprowadzić przewody i całość dogipsować. Witam, sledze od jakiegos czasu watek "elektrycznyi chyle czola za ogromna wiedze jaka posiadasz. Ja rozpoczynam budowe domu jednorodzinnego i chcialabym "zaklepac" sobie dobrego eletryka. Czy znasz moze kogos godnego polecenia w okolicach W-wy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jabko 02.02.2007 06:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 ratrofood pisałeś gdzies że na płytę ceramiczna trzeba dać różnicówkę.Możesz cos więcej napisać ? Bo tak kombinuję że płyta to w zasadzie sama szyba. Elementó przewodzących na wierzchu brak. Przeciwpożarowa różnicówka jest na cały dom.Więc dlaczego na sama płytę polecasz różnicówkę ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geguś 02.02.2007 07:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 Przeciwpożarowa różnicówka jest na cały dom. A gdzie przeciwporażeniowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jabko 02.02.2007 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 Na łazienke osobna i na pokoje dzieci osobna. Ale pytanie dotyczy tylko i wyłącznie płyty ceramicznejDlatego pytam - po co do płyty szklanej przeciwporazeniowe zabezpieczenie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geguś 02.02.2007 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 Dlatego pytam - po co do płyty szklanej przeciwporazeniowe zabezpieczenie ? A płyta ceramiczna w jakiej klasie ochronności jest wykonana? W I klasie?? Ma zacisk PE lub przewód z żyłą zielono-żółtą? Jeżeli tak, to znaczy że dla zwiększenia bezpieczeństwa można dać dodatkowy RCD. Ale wymogu prawnego nie ma dla kuchni, aby obligatoryjnie stosować RCD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jabko 02.02.2007 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 Pamiętam że gdzieś (chyba retrofood) napisał żeby stosować RCD na płytę ceramiczną. Dlatego pytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
retrofood 02.02.2007 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 Pamiętam że gdzieś (chyba retrofood) napisał żeby stosować RCD na płytę ceramiczną. Dlatego pytam. W postach wyżej napisano wszystko na ten temat. I dobrze napisano. A płyta ceramiczna oprócz wierzchu ma też dół, boki i wnętrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jabko 02.02.2007 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 Ma zacisk PE i nawet w instrukcji pisze że można stosowac dodatkowe zabezpieczenia (oprócz nadpradowego). A wystarczy dać RCD na całą kuchnię czy jedna a kuchnię a całkiem osobną na płytę ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geguś 02.02.2007 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 To zależy jakie priorytety sobie ustalisz. Jeżeli lodówka ma chodzic 24h, to należy zrobić jej osobny obwód. Jeżeli trzyma temperaturę 36h, to nie ma potrzeby. Sprawa kosztów też ma znaczenie. I tylko Ty możesz zdecydować, które rozwiązanie będzie najlepsze dla Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jabko 02.02.2007 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 Nie no to liczę że jak "coś" wywali RCD to cyklicznie wyłącze obwód płyty i włączam RCD.Jak nie wywali to wiem że płyta do bani.Jak wywali to kolejna próba z obwodem np: piekarnika. Reasumując po zadziałaniu RCD przewiduję 30minut i przywrócenie zasilania.Więc lodówka nie bedzie bez prądu prze 2 dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.