Toudee 21.09.2005 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2005 Jestem laikiem budowlanym stąd moje pytanie - czy dopuszczalne jest umieszczenie w ścianie fundamentowej cegieł. Przy wylaniu ław fundamentowych nie udało się wykonawcy do końca złapać tzw. poziomu. Mówił, że poziom przed murowaniem ściany fundamentowej wyciągnie się betonem z betoniarki. Aby trochę betonu zaoszczędzić - prawdopodobnie, w najniższych miejscach ławy podłożył pod bloczki betonowe pełne cegły. Stwierdził, że nic się nie stanie ponieważ kiedyś budowano całe fundamenty z cegieł i było dobrze - coś mi to trochę nie pasuje, ale może to hołd w stosunku do starych budowniczych - jakiś jego znak rozpoznawczy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafal9 21.09.2005 13:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2005 Znacznie groźniejsze od cegieł jest niewypoziomowanie ław.W tej sytuacji będzie działać składowa siły nicisku budynku w kierunku poziomym. Nie wiem jak to wpłynie na wytrzymałość i konstrukcję budynku ale radziłbym szybką konsultację z kierownikiem/inspektorem/konstruktorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kroyena 21.09.2005 13:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2005 Zadaj pytanie kierownikowi budowy z dodatkową prośbą o wpis rozwiązania w Dziennik budowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Geno 21.09.2005 14:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2005 Zapomniał tyko dodać ,że te keidyś stosowane na fundamenty cegły były pod to specjalnie wykonywane w przeciwieństwie do "zwykłej" cegły pełnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania