HenoK 20.05.2006 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2006 A! Tak naprawdę to mi te kanały wentylacyjne i tak niepotrzebne, bo będzie wentylacja mechaniczna z rekuperatorem (Koss). W takim razie zweryfikuj na tym etapie kominy wentylacji grawitacyjnej. Przemyśl jak ma wyglądać wentylacja mechaniczna i przy wylewaniu stropu pozostaw odpowiednie otwory - unikniesz późniejszego kucia. W kotłwni i w salonie musi zostać wentylacja grawitacyjna, chyba że zastosujesz wentylację mechaniczną zrównoważoną. Dodatkowo w kotłowni i salonie doprowadzenie powietrza z zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adaman 20.05.2006 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2006 No to jak sarenki mają takie widoki, to pewnie często będą przychodziły popatrzeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
goralandrzej 22.05.2006 05:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2006 WitamJaki może być szacunkowy koszt wentylacji mechanicznej z rekuperatorem i czy planujecie też GWC czy tylko sam rekuperator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Shrek_11 22.05.2006 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2006 To zależy ad kilku czynników, ale jak tanio to od 7 do 9 tys. zł plus 1-3 tys. za GWC (w zależności od długości odcinka i użytych rur). Bardzo duży procent tych kosztów to rekuperator. Myślę, że będzie to Koss (500 m3/h). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
goralandrzej 22.05.2006 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2006 Dzięki przymierzam się do takiego zestawu, ale jeszcze nie przeglądałem konkretnych rozwiązań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tabaluga1 22.05.2006 16:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2006 Witam Dołączę do grona obrońców Twojego dziennika i jego zdjęć. To jednak dobrze, że ludzie doświadczeni potrafią wskazać błędy, których my- początkujący inwestorzy jeszcze nie zawsze dostrzegamy. Nie przejmuj się krytyką, tylko ciesz się, że masz darmowe porady- zresztą tak jak i ja. Prawie na każdej budowie zdarzają się mniejsze czy większe wpadki (też mam to już za sobą i jestem niezmiernie wdzięczna, że ktoś również mi je wskazał). Cieszcie się dalej budową wymarzonego gniazdka dla Waszej szóstki i koniecznie wklejajcie zdjęcia. Zobacz, ilu ludzi czyta Wasz dziennik i czeka na kolejne wpisy. Głowa do góry i powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adaman 23.05.2006 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2006 Siłaczko, cieszę się, że moje przemyślenia komuś jeszcze oprócz mnie posłużyły Idąc dalej w tych przemyśleniach podpowiedz Jackowi na etapie okabelkowywania domu, zeby jednak poprowadził przyłacza komputerowe do kilku miejsc... Koszt nie jest naprawdę wielki, a może kiedyś przyjdą takie czasy , że każdy będzie mógł korzystać z osobnego PC Mnie bardzo drażnią kable "szwendające" się po podłodze, więc usilnie starałam się przemyśleć ,jak zrobić, żeby nie było ich widać wcale... P.S. Ale śliczny lasek Wam urósł _________________ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 23.05.2006 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2006 Z pewnym opóźnieniem (bo cały wolny czas spędzam na budowie) wklejam zdjęcia z postępami prac. Przeprogramowałem swoje myślenie i wszelkie uwagi przyjmuję jako dobre rady, a nie jako krytykę mojego najmłodszego dziecka (jakim jest dom). .... ... Dzisiaj jeszcze szalowane będą schody. W tej chwili już są wieńce i podciągi a pozostałe zbrojenie się robi. Niestety beton będzie wylewany dopiero w poniedziałek (duży popyt na "gruszki"). Tak trzymać. To że beton będzie dopiero w poniedziałek to dobrze. Rozumiem, że macie już zrobione zbrojenie, ale na tym etapie obowiązkowo musi pojawić się kierownik budowy. Jego zadaniem jest szczegółowe sprawdzenie zgodności zbrojenia stropu i schodów z projektem (ze zdrowym rozsądkiem też) - powinien potwierdzić to wpisem do dziennika budowy. Przy okazji warto nanieść na dokumentację wprowadzone już zmiany i złożyć do zatwierdzenia w Strarostwie - nie warto wszystkiego zostawiać na zakończenie budowy. Pod zbrojenie obowiązkowo dawaj podkładki. Przed wylewaniem sprawdź (nawet dwa razy) czy zostawiłeś wszystkie potrzebne otwory w stropie (wentylacja, kanalizacja, przepusty na piony c.o., itp.) - unikniesz w przyszłości kucia - w betonie dobrej jakości, a taki z pewnością będziecie mieli, kucie otworów do przyjemności nie należy i sporo kosztuje. Można zrobić jeszcze jedną rzecz, jednak pod warunkiem, że wiecie już jak ma przebiegać instalacja elektryczna - w stropie umieścić rurki z tworzywa sztucznego z wprowadzonym przewodem "pilotem" - doprowadzenie prądu do opraw oświetleniowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aga - Żona Facia 23.05.2006 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2006 Ale zajefanie się u Was robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Shrek_11 23.05.2006 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2006 Tak trzymać. To że beton będzie dopiero w poniedziałek to dobrze. Rozumiem, że macie już zrobione zbrojenie, ale na tym etapie obowiązkowo musi pojawić się kierownik budowy. Jego zadaniem jest szczegółowe sprawdzenie zgodności zbrojenia stropu i schodów z projektem (ze zdrowym rozsądkiem też) - powinien potwierdzić to wpisem do dziennika budowy. Zbrojenie jest gotowe tylko częściowo, jutro powinien być koniec zbrojenia. Jutro też ma przyjechać kierownik budowy. Ciekawy jestem co powie. Pod zbrojenie obowiązkowo dawaj podkładki. Być może jeszcze majster nie zdążył tego zrobić, ale chwilowo podkładek brak. Abym mógł podjąć konstruktywną dyskusję (właściwie podkładki nie podlegają dyskusji - po prostu mają być), to napisz jak powinny wyglądać takie podkładki. Przed wylewaniem sprawdź (nawet dwa razy) czy zostawiłeś wszystkie potrzebne otwory w stropie (wentylacja, kanalizacja, przepusty na piony c.o., itp.) - unikniesz w przyszłości kucia - w betonie dobrej jakości, a taki z pewnością będziecie mieli, kucie otworów do przyjemności nie należy i sporo kosztuje. Można zrobić jeszcze jedną rzecz, jednak pod warunkiem, że wiecie już jak ma przebiegać instalacja elektryczna - w stropie umieścić rurki z tworzywa sztucznego z wprowadzonym przewodem "pilotem" - doprowadzenie prądu do opraw oświetleniowych. Przepusty pewnie będę robił pod koniec tygodnia. Obecnie jesteśmy na etapie ich planowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 23.05.2006 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2006 Być może jeszcze majster nie zdążył tego zrobić, ale chwilowo podkładek brak. Abym mógł podjąć konstruktywną dyskusję (właściwie podkładki nie podlegają dyskusji - po prostu mają być), to napisz jak powinny wyglądać takie podkładki. Mogą być typowe: z tworzywa sztucznego np. http://www.dobrzyniecki.com/podkladki_dystansowe.php http://www.prima-bud.pl/html/budownictwo/dystanse/podkladki.htm z betonu, np. http://www.betomax.pl/katalog/eddz/03.html http://www.tomplast.info.pl/produkty.php Można też na wzór np. tych http://www.tomplast.info.pl/images/tom20_1.gif zrobić je samemu na budowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 23.05.2006 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2006 Owszem, wymyśliłem rozprowadzenie wentylacji, ale jestem tylko laikiem, więc być może coś jest nie tak jak powinno. Jeżeli chodzi o straty na przewodach, kolanach, anemostatach - powinno być OK. Wysłałem moje pomysły do fachowca i czekam na odpowiedź. .... Okręgi to anemostaty, a kółka to przepusty w stropie. Rekuperator będzie na poddaszu (nad poddaszem użytkowym). Powietrze zanim dotrze do budynku przejdzie przez rurowy GWC. Myślę, że nie będę wydawał pieniędzy na rury antybakteryjne. Oprócz czerpni powietrza z GWC powinna być jeszcze druga umieszczona na wysokości min. 2m nad ziemia (np. w ścianie kotłowni). Na tę drugą wentylację przełącza się w okresach przejściowych (wiosna, jesień) - wtedy kiedy jeszcze trzeba grzać, a powietrze po przejściu przez GWC niepotrzebnie by się wychładzało. Zbrojenie trudno ocenić bez projektu. Jednego czego mi na tych zdjęciach brakuje to zbrojenia słupków ścianek kolankowych - powinnych być dowiązane do wieńca. Narożniki wieńców powinny być powiązane z zakładem, np. pręty w kształcie "L". Mailem przesłałem Ci materiały dotyczące wentylacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Shrek_11 24.05.2006 06:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2006 Zbrojenie trudno ocenić bez projektu. Jednego czego mi na tych zdjęciach brakuje to zbrojenia słupków ścianek kolankowych - powinnych być dowiązane do wieńca. Narożniki wieńców powinny być powiązane z zakładem, np. pręty w kształcie "L". Zbrojenie słupków ścianki kolankowej jeszcze nie zdążyło się pojawić. Rozmawiałem o tym wcześniej z majstrem. Mam jednak pytanie: majster chce umocować w wieńcu (prócz pozostałych prętów zbrojenia słupka) z góry zakrzywiony pręt do którego później, przy betonowaniu słupka będzie doczepiona kotwa do murłaty. Tak go zrozumiałem. Nie wiem czy to jest prawidłowe rozwiązanie. Jeżeli chodzi o pręty w kształcie L na narożnikach, to były włożone w ławach, więc pewnie to też ma zamiar je włożyć (a jak nie to i tak je włoży). A! Dzięki za tą wentylację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 24.05.2006 07:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2006 ....Mam jednak pytanie: majster chce umocować w wieńcu (prócz pozostałych prętów zbrojenia słupka) z góry zakrzywiony pręt do którego później, przy betonowaniu słupka będzie doczepiona kotwa do murłaty. Tak go zrozumiałem. Nie wiem czy to jest prawidłowe rozwiązanie. .... Można przyjąć takie rozwiązanie. Inne - bardziej oszczędne, ale trochę trudniejsze do wykonania to zamocowanie kotwy do zbrojenia wieńca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 25.05.2006 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2006 No cóż, kierownik jednak zjawi się jutro. Jeżeli chodzi o podkładki pod zbrojenie, to przywiozłem kilkadziesiąt betonowych dachówek i z ich kawałków mają być podkładki. HenoK pisał aby wstawić pręty w kształcie L na narożnikach. Majster dał coś takiego jak widać na zdjęciach. Czy to wystarczy? Zbrojenie górą z cieńkich prętów (fi 6 lub 8 mm) ma inne zadanie. Zabezpiecza strop przed pęknięciami. Poczytaj sobie dyskusję na temat źle wykonanego wieńca : http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?p=1050560 Trzeba do tego podejść z rozsądkiem. Najlepiej zapytaj o to na miejscu kierownika budowy. Moim zdaniem do węzła przy wykuszu nie ma sensu dodawać dodatkowych prętów, ale w narozniku stropu nad garażem pręty "L" bym dodatkowo dawał. Oprócz podkładek od dołu zwróć też uwagę na otulinę zbrojenia z boku we wieńcach i podciągach. Kawałki dachówek mogą być jako podkładki dystansowe, jednak nie przymocowane mogą podczas betonowania wysunąć się spod prętów. Zbrojenie słupków jest wystarczające. Nie wszystko widać na zdjęciach, ale wydaje mi się, że za słabe jest deskowanie wieńców - beton może spowodować wypchnięcie wieńca na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_Beti_ 25.05.2006 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2006 po co w winklach ( przy zbrojeniu ) są takie skośne druty trzy ?jaki cel mają one spełniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siłaczka 25.05.2006 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2006 Są zrobione zgodnie z projektem. Jaką pełnią rolę, nie wiem. Tu trzeba kogoś mądrzejszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 26.05.2006 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2006 A oto zdjęcia schodów: http://www.konarzyny.edu.pl/my/115.jpg Takie schody zabiegowe jakie Wam zrobili będą bardzo niewygodne i na dodatek nie są zgodne z przepisami : ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. (Dz. U. z dnia 15 czerwca 2002 r.) § 69. ust 6. Szerokość stopni schodów wachlarzowych powinna wynosić co najmniej 0,25 m, natomiast w schodach zabiegowych i kręconych szerokość taką należy zapewnić w odległości nie większej niż 0,4 m od poręczy balustrady wewnętrznej lub słupa stanowiącego koncentryczną konstrukcję schodów. Można je stosunkowo łatwo poprawić tak żeby były dużo wygodniejsze i zgodne z w/w przepisem. Załączam szkic tego rozwiązania : http://republika.pl/hanko2005/foto/schody1.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Miraśka 26.05.2006 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2006 witam-właśnie zaczęłam czytac twój dziennik i sie przeraziłam bo piszesz na początku ze pierwsze zakupy to kwota 14 tyś z groszami za tyle rzeczy więc się zapytam 1-czy to beton z wytwórni na ławy,2-pustaki na całe sciany,3-stal na cały juz dom?,bo ja zakupiłam strop i ceramike-poroton łacznie z działowymi i wydałam 23 tys a gdzie reszta?-bloczki ok 4 tys + stal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siłaczka 26.05.2006 15:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2006 witam-właśnie zaczęłam czytac twój dziennik i sie przeraziłam bo piszesz na początku ze pierwsze zakupy to kwota 14 tyś z groszami za tyle rzeczy więc się zapytam 1-czy to beton z wytwórni na ławy,2-pustaki na całe sciany,3-stal na cały juz dom?,bo ja zakupiłam strop i ceramike-poroton łacznie z działowymi i wydałam 23 tys a gdzie reszta?-bloczki ok 4 tys + stal Właśnie próbuję podliczyć koszty obecnego stanu budowy, ale nie jest to proste, bo w hurtowni będziemy płacić dopiero na koniec miesiąca (np. za kominy, stal na strop). Za to niektóre materiały już są zapłacone, ale nie wmurowane. Nie wszystko też poszło po naszej myśli, bo za beton na ławy zapłaciliśmy, ale ponieważ go nie było na czas, wzięliśmy na szybko z innej betoniarni, a ten zapłacony zamieniliśmy na B-20 na strop i w trochę większej ilości. Trochę to skomplikowane. Pierwszy zakup miał teoretycznie obejmować wszystko, co kolejno jest potrzebne do budowy: -cement i wapno na chudziak pod ławy i potem do murowania -beton na ławy -stal (tylko na ławy) -bloczki betonowe -izobud -folia izolacyjna -pustaki (BK) na ściany nośne 24 -pustaki na ściany działowe 12 i 18 i to rzeczywiście kosztowało 14 tys. Materiały docierały do nas stopniowo, dlatego nie bardzo mogę to wszystko ogarnąć. Potem trochę się pozmieniało, dokupiliśmy nieplanowany przedtem styropian , dlatego zamieniliśmy izobud na dysperbit, dokupiliśmy trochę stali i bloczków betonowych. Dopłaciliśmy za to 1050 zł. W sumie na razie w tej hurtowni zapłaciliśmy 15.300 i jest w tym częściowo zapłacony beton. Piasek, drewno i drobniejsze rzeczy np. gwoździe kupowaliśmy oddzielnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.