Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

bądź czujny - "uczciwa" promocja cenowa


Recommended Posts

Jak w podręczniku do marketingu tylko czy uczciwie ?

 

Idę do sprzedawcy A widzę cennik produkt bardzo drogi ale promocja - 24% ... proszę o katalog... dostaję... dostaję także info że producent nie ma strony w Internecie, jakoś o adres producenta nie pytałem tak tylko pobieżnie sprawdzając ofertę... Produkt jednak zyskał moją akceptację więc zacząłem poszukiwać większej ilości informacji i co...?

- producent ma strone w internecie

- w Warszawie i okolicach jest jeszcze kilku innych dystrybutorów

Jadę, węszę, szukam różnic...

I co się okazało

- cena u sprzedawcy "A" sztucznie podniesiona o 25%

- w zasadzie cena ta to standardowa oferta -5%

- wkładką do katalogu winna być oryginalna lista cenowa,

- w katalogu są dodatkowe strony (2 ostatnie więc łatwo je usunąć)i 2 pierwsze, których brak niczemu nie przeszkadza

CO JEST NA OSTATNICH STRONACH

- lista dystrybutorów

- dokładne kontakty wraz z adresem e-mail i www producenta nie mówiąc o telefonach

 

TO SIĘ MI PRZYTRAFIŁO NAPRAWDĘ !!!

 

Pozdrawiam

Iktorn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy mowa o oknach o ktorych "rozmawialismy" ?

 

Lepiej od razu zrezygnowac z takiego przedstawiciela ktory

zaklada na samym poczatku oszukanie klienta,

zadzwon do firmy i popytaj o ceny

 

ciekawy jestem czy firma zezwala sprzedawcy na takie matactwa a jezeli nie to co by powiedzieli na sztuczne zawyzanie ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Tak - toz to okna

Do producenta mam jeszcze kilka pytan

wiec i tak bede sie z nim kontaktowal...

Macie racje - wspomniec o takich praktykach warto.

Jedno jednak na plus ... sprzedawca byl najlepiej wyszkolony ze wszystkich, z ktorymi rozmawialem ... a troche sie na tym znam :wink:

na sprzedawcach znaczy sie...

Oczywiscie to ich nie usprawiedliwia ...

Pozdrawiam

Wiktor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

"...ciekawy jestem czy firma zezwala sprzedawcy na takie matactwa a jezeli nie to co by powiedzieli na sztuczne zawyzanie ceny"

A czym są te wszystkie promocje oferowane przez firmy okienne 30%, 40%, spotkałem nawet 60%.

Nie jest to sztucznie zawyżana cena?????

Przez cały rok jest ten sam rabat tylko zmienia się: a to wiosenny, a to świąteczny, teraz mamy zimowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Ja pisałem na forum ,ze inwestor powinien pytać za ile to kupię a nie od drzwi wołać ile dają rabatu.Z rabatem jest różnie i wszystko zależy od sprzedawcy lub właściciela .Przytoczę fakt autentyczny.W pewnym super markecie spodnie wisiały sobie spokojnie od pół roku nie wzbudzając entuzjazmu po 100zł.Zrobiono promocję i dopisano na górze 200zl zaraz przekreślając i pisząc "promocja 100%" i proszę mi wierzyć spodnie po 100zł poszły od ręki .Przedstawiciel czy dystrybutor ma prawo do ustalania rabatu i cen detalicznych. Będąc pazernym rynek go zweryfikuje i po lichwiarzu niezostanie śladu.Na ten temat mogę napisać dużo więcej bo jestem handlowcem i włścicielem zarazem wiec biorę czynny udział w sprzedaży .Adam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 2003-03-17 19:54, Teska wrote:

hmmm..w okresie letnim mialam wycene okien , kwota byla 16 tys..kupiłam w lutym i z taka sama wycena zaplacilam 10 tys..:smile:

wiec jak to jest..ciut taniej jednak

 

Nie jest to przypadkiem kolejny przykład nabijania klienta w butelkę, skoro piszesz ze zapłaciłaś za to samo prawie 40% mniej!

Albo latem chciał zedrzeć z ciebie ciut ponad miarę, albo teraz zimą wcisnął jakiś towar niepełnowartościowy i nawet o tym nie wiesz.

Innego wyjścia nie widzę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też spotkałem się z taką sutuacją gdzie cena jest sztucznie zawyżona i dawany duży upust. Jest to uzasadnione. Jeśli masz firmę A i B która sprzedaje ten sam asortyment to lepiej dać "30%" upustu a nie 5 %. To od Nas w końcu zależy gdzie wydamy Nasze pieniądze. Skończyły się czasy gdy ceny na składach budowlanych w całej Polsce były takie same. Producenta chyba nie bardzo obchodzi polityka marketingowa jego przedstawicielstw byle wyniki były dobre.

Nie zawsze promocja to znaczy to samo.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...