Gość 08.12.2003 14:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2003 Co masz na myśli pisząc do 0,2 i jak to uzyskać - mam prosty ścienny przełącznik 3 -stopniowy. MarekS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szaruś 08.12.2003 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2003 0,2 wymiany powietrza domu (jak masz dom o kubaturze np 500 m3, to 0,2 jest 100 m3). Jak masz przełącznik 3-stopniowy, to po prostu ustaw na I stopień (minimum). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
januszek 09.12.2003 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2003 to dobry temat ten GWC aż żal że nie mój ale chciałbym zachęcić nowych wczoraj temp. była ponizej 0 na zewnątrz z GWC 10st przy wydatku 120-150m3 praca ciągła z całą pewnością mogę powiedzieć Wam że umiejscowienie GWC pod domem daje większe zyski niz na zewnątrz dlaczego? jak miałem wewnątrz 14 st to z gwc płynęło 9st jak podgrzałem w domu do dwudziestu to w nastepnym dniu wzrosło z gwc do 10 mimo spadku temp na zewnątrz. sądzę że te 100W które ucieka w glebę jest w stanie gwc odzyskać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szaruś 09.12.2003 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2003 Rozglądałem się u siebie za rurami i sytucja wygląda tak, że rury kanalizacyjne z PCV są około 3-4 razy droższe od rur karbowanych z PE czy PCV. Pytanie teraz co jest lepsze, gładka rura fi 160 z PCV, czy karbowana rura fi 200 z PCV. Ta druga jest 2 razy tańsza od tej pierwszej, mimo większego przekroju (bo ma cieńsze ścianki). Niestety, te karby ma też w środku. Co wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Karol N. 09.12.2003 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2003 Rozglądałem się u siebie za rurami i sytucja wygląda tak, że rury kanalizacyjne z PCV są około 3-4 razy droższe od rur karbowanych z PE czy PCV. Pytanie teraz co jest lepsze, gładka rura fi 160 z PCV, czy karbowana rura fi 200 z PCV. Ta druga jest 2 razy tańsza od tej pierwszej, mimo większego przekroju (bo ma cieńsze ścianki). Niestety, te karby ma też w środku. Co wy na to? Karby od wewnatrz wykluczaja te rury. Np. w literaturze niemieckiej zaleca sie nie uzywac rury na polaczenie kielichowe. Powod to prawdopodobienstwo nieszczelnosci i gromadzenie sie kondensatu na polaczeniach. Karol N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szaruś 09.12.2003 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2003 A jakie połączenia mają być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RomanP 10.12.2003 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2003 Dlaczego nie karbowana. Przecież przy niej jest turbulentny przepływ powietrza, czyli lepsza wymiana ciepła z gruntem. Słyszałem że do tego dąży się w rekuperatorach.Jeśli można podajcie ceny rury w złotówkach. Ja znalazłem lokalnego producenta, który sprzedaje wybrakowane rury po 3,5 zł/mb. (przebarwienia, cieńsze ścianki niż normalnie, poza tym wydają się ok). Niestety produkuje tylko do fi 110. Zastanawiam się czy nie wzrosną przez to nadmiernie opory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
januszek 10.12.2003 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2003 karbowana po zewnątrz tak, ale wewnątrz nie.ponieważ w czasie pracy latem wykrapla się woda i gdzieś musi odpłynąć a karby temu przeszkadzają woda zatrzymuje się i może się w tych karbach odkładać też kurz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysiekS 10.12.2003 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2003 fi 110 to zbyt mala srednica. Z obliczen i doswiadczen o ktorych czytalem wynika, że rura powinna byc co najmniej fi 200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Emil 20.05.2004 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2004 Podnosze watek i mam pytanie. GWC (Rurowy) wychodzi z budynku rura fi 200 na glebokosci 120cm. czy warto go na nastepnym odcinku ocieplic od gory np 3cm styropianem ( zostalo mi z murow fundamentowych)PozdrawiamEMil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Emil 21.05.2004 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2004 Podnosze znowu, bo moze za kilka dni bede budowal. I mam pytanie. Co zrobic na etapie instalacji, aby umozliwic czyszczenie?Puścić jakąs linke stalowa, czy moze na poczatek wystarczy sznurek?EMil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 23.05.2004 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2004 ze styropianem zrób jak uważasz, tak i tak będzie dobrze. 120 cm to poniżej strefy przemarzania.5 cm styropianu to ( jak pamiętam ) średnio = 1 m gruntu.Położenie styropianu pewnie poprawi parametry, ale różnice mogą być niewielkie.Należałoby znać jeszcz parametry gruntu, poziom wód gruntowych, znać długość rur, dokonać obliczeń. U mnie nie daje styropianu, no może tylko przy wejściu rury do budynku. Co do czyszczenia, ja zrobiłem studzienkę rewizyjną mniej więcej po środku GWC i jest ona w najniższym jego miejscu. Ze studzienki poprzez syfon jest odpływ do drenażu. Jeśli chcesz położyć jakąś linkę, to zastanów się nad taką do kosiarek, tania, mocna i trwała ... Cz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kroyena 04.06.2004 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2004 Nie chcieliście na Doświadczenia z GWC to zreplikuję: Co sądzicie o następującym rozwiązaniu: GWC rurowy na dwa płuca pod salonem 36 m kw. 8x6m Środkiem czerpnia dla kominka. Każde pługo to jakieś 15 mkw 2,5x6m wydech w kominek. Rury na płucu z odpowiednim spadkiem przechodzą przez ocieploną ścianę fundamentową od zewnętrznego GWC żwirowego skad pobierają powietrze. GWC żwirowy też podzielony na 2 płuca pod drewnianym tarasem 8x4m czyli płuco żwirówki 3,5x4 m. Ryry czerpią ze złoża na 1 m od ściany (spust ewentualnych skroplin). Środkiem oczywiście rozdzielenie płuc czerpnią do kominka. Docelowo jak się uda to oba płuca i czerpnia biorą początek w studni. Co wy na to? I dorzucę: Co myślicie o następującym rozwiązaniu, bo się gdzieś w tej okolicy odbiłem o WWC (nie mylić z ) Wodny Wym. Ciepła: Gdyby tak, pozenić WWC z zagospodarowaniem wód opadowych, to znaczy GWC rurowy jak wyżej wprowadzić w osobne zbiorniki na deszczówkę pod tarasem odpowiednio zaizotowanie cieplnie. Odpływ nadmiaru wody docelowo do czerpni ze studni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kroyena 04.06.2004 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2004 Czy ktoś w ogóle ma Wodny Wymiennik Ciepła z wykorzystaniem wód opadowych i czy wody takowe nie emitują węglowodorów aromatyzcnych do instalacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stefano 04.06.2004 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2004 Ja myślę że jednak koszty przeważają nad ew. zyskami w ww pojemniku. Musi to być mały basen porządnie ocieplony co najmniej 20 cm z wszystkich stron. Do tego spory zestaw solarny. myśle że kwota 30 tys. to będzie mało. Poza tym podczas gromadzenia ciepła w lecie i odbierania zimą, mogą wystąpić chłodne lata i mroźne zimy w których zapotrzebowanie ciepła nie zbilansuje się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bachac 09.11.2004 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2004 Proszę o radę. Jakie macie i gdzie kupiliście czerpnie do GWC rurowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aldi 12.11.2004 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2004 ja mam GWC pod budynkem - zalane pod salonem betonem - podobno jeśli rdza zje rury to zostaną betonowe tunele. Jedenz forumowiczów powiedział że on by czegoś takiego nie zrobił ponieważ budynek może osiadać i szlag trafi wszystko.Teraz jeśli dobrze zrozumiałam powinnan zrobić spadek - od budunku do miejsca poboru powietrza z odpływem na skropliny.Chciałam połączyć reku z kominkiem ale moja firma nie chce się tego podjąć - jak to samemu przeprowadzić? czy ktoś ma projekt który może podesłać na adres [email protected]? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysiekS 01.03.2005 15:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2005 Czy mozecie podzielic sie swoimi doswiadczeniami z uzytkowania GWC? U mnie GWC rurowy pracuje od pażdzernika - listopada 2004 i zapewnia mi swieze, wstepnie troche podgrzane powietrze w domu, ktore nastepnie trafia do przestrzeni wokol kominka, gdzie ostatecznie podgrzane trafia do DGP. Po tych paru miesiącach czestego uzytkowania miałam 25 lutego 2005r., przy temp. minus 8C na dworze, plus 1C na wejsciu do budynku. Wydajnosc to ok 200m3/godz. Sredni czas pracy z tą wydajnoscią w ciągu ostatnich miesiecy wynosi ok 6 godzin/dobe. W pozostałych godzinach GWC dostarcza, na oko przyjmując, 80m3/godz. Gdy temp zewnetrzne były wyzsze, rzedu -3, -1 C, temp na wejsciu do budynku wynosiła ok. 4C Jak sie u Was przedstawiają wyniki pracy GWC ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Patos 01.03.2005 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2005 Dom nie zamieszkały, nie ogrzewany (stan surowy zamknięty), GWC podwójny (dzień, noc) żwirowy pod podłogą w salonie, temperatura na zewnątrz -5 za GWC +4 przy wydajności około 300m3/h, z mniejszego złoża (nocnego) czyli jedna wymiana na godzinę.Zauważyłem że mały ruch powietrza przez GWC jest samoistny wynikający z rónicy ciśnień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DeeM 22.04.2005 15:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2005 Czy ktoś może mi powiedzieć, czy dobrze kombinuje: Zamiast rury fi 200 o gr. 3,9 mm, długości 50m : -ok. 30 m2 pow. wymiany, -prędkość przepływu ok 3,5 m/s (przy 200m3/h), -koszt 1500zł Dwie rury fi 160 o gr. 3,2mm, długości 2x30m : -ok. 30 m2 pow. wymiany, -prędkość przepływu ok 2,7 m/s (przy 200m3/h), -koszt 1200zł Czyli niższa prędkość przepływu i 300 zł w kieszeni! Dobrze myślę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.