tom11111 06.09.2009 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2009 Witam, A ja ma prosbe o pomoc.Mam Cichewicza 25kW Futura Econo od 1 roku. Ostatniej zimy spalanie jakie osiagalem w zimniejsze tygodnie bylo okrutne - 45kg/dobe - dom ok. 200 m2.Piec nie ma zaworu 3 ani 4 drogowego. Mam tylko termostat pokojowy. Na poczatku mialem elektroniczny, pozniej zmienilem go na zwykly i zaden mi sie nie podoba. Przy elektronicznym piec zalacza sie co kilkadziesiat sekund na krotko (np. 20 sekund), a przy zwyklym, minie 12 godzin zanim sie zalaczy i potem chodzi nastepne 12 godzin zeby sie znowu na tyle wylaczyc (termostat ma 1 stopien ponad i ponizej nastiownej temp., zanim sie zalaczy i rozlaczy). Generalnei ZERO oszczednosci.Pomysl, zeby to zmienic mam nastepujacy. Na wyjsciu z pieca zaloze zawor 3 lub 4 drogowy, ktorym bede regulowal temp. wody wychodzacej na c.o. Wiem, ze co kilka dni moze byc potrzeba zmiany przeplywu przez ten zawor, ale nie widze z tym problemu.Moj zamysl jest taki, ze piec bedzie chodzil stale z optymalna temp. ok 56-58 stopni, a temp. na grzejnikach bedzie taka jak bede chcial.Nie wiem tylko czy takie rowiazanie da mi jakies oszczednosci.Czy ktos z Was mial juz podobny problem i zastosowal takie wlasnie rozwiazanie, zeby zminimalizowac spalanie? Jesli ktos juz wprowadzal u siebie opisane przeze mnie zmiany, bede bardzo zobowiazany za rady i uwagi.Jak macie ewentualnie inny pomysly, zeby mi pomoc zaoszczedzic, rowniez chetnie wyslucham.Dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 06.09.2009 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2009 tom - u mnie jest zawór 3-drogowy i termostaty na grzejnikach i ten zestaw pracuje bardzo dobrze. Mam też termostat pokojowy, ale nawet go nie mogłem wypróbować - sąsiad przy podobnym układzie jak u mnie używał takiego termostatu i sobie to chwalił. Tej zimy na pewno spróbuję go użyć i zobaczę czy jest coś wart u mnie. Może warto byłoby u Ciebie założyć termostaty na grzejnikach, ale na pewno warto dać zawór 3 lub 4 drogowy - wiem, bo na początku nie używałem tego zaworu i piec pracował bardzo niestabilnie przez co miałem większe zużycie węgla. Podsumowując - załóż zawór, ustaw tak by mieszał wodę z obiegu w proporcji 80% z ta z pieca w proporcji 20% i przetestuj system (80/20 tzn. zawór w pozycji 8 jest u mnie i się sprawdza). Daj znać co z tego wyszło - powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom11111 07.09.2009 09:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2009 Dzieki za podpowiedz, jak takie rozwiazanei zastosuje to dam znac co wyszlo.Mial ktos jeszcze moze podobne "problemy"?I przy okazji, czy sa termostaty grzejnikowe na rurki 3/4?Na kilku grzejnikach 2 lata temu zalozylem (ale tylko w 1 pokoju i kuchni) i mi hydraulik wspawywal rurke 1/2 do tej co mam, czyli 3/4 zeby moc ten termostat zamocowac - masakra! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adi_ 08.09.2009 06:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2009 no dlago wszyscy juz zainstalowali piece nikt nie ma juz nic do dodania watek ucieka a ja nadal szukam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grego_h 08.09.2009 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2009 Witam, ja także stoję przed wyborem pieca i wybieram między: Ling Duo 25 kw oraz Polspaw MAX PLUS U. Osobiście jestem bardziej za lingiem ponieważ interesuje mnie palenie owsem. Natomiast sprzedawca poleca tego Polspawa bo ma jakiś nowy palnik i można nim palić eko groszkiem i miałem. O Lingu mówił że ze względu na wymiennik rurowy będzie się bardziej brudził i trzeba go czyścić raz w tygodniu. Co o tym sądzicie bo już kupuje piec pół roku i dalej nie jestem pewny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
diabel200 08.09.2009 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2009 witam szanowne grono forumowiczów, jak widzicie jestem z wami od niedawna ,wiec witam tymbardziej wszystkich.Do rzeczy:Noszę sie z zamiarem kupna pieca z podajnikiem. Przeczytałem ten wątek o pierwszego postu i dalej myślę,dumam,i analizuje co wybrać.Zastanawiam sie na takimi ocpcjami:http://www.allegro.pl/item724614896_kociol_kotly_piec_piece_pow_ogrz_do_150_19kw.htmlUniret Termiko 19KWzdaje sobie sprawe z tego ze ten system PID to pewnie część marketingu, ale mam cichą nadzieję ze sie mylę. Gdzies tu w tym wątku przeczytałem,jak ktos opisywal ze ma podobne sterowanie, zapodawał tylko temperature kotla,a resztę robił sterownik automatycznie. Cena 4,990 plus ewentualna dostawa. Drugi to zębiec http://www.allegro.pl/item732056840_kociol_c_o_zebiec_kp19c_podajnik_piec_c_o_radom.htmlna allegro cena jak widzicie 6,800, w castoramie jest on obecnie w promocji za 4990 bodajże. no i ten:http://www.kotlyco.pl/eko-tech,,Eko-Tech,c8ef9d56e2c1998ef220743e56f9f838.htmlcena w castoramie ok 5600pln. oglądałem go dziś i na moje laickie oko wydaje sie być dość fajnie zrobiony, bo i estetyczny i palenisko mial z żeliwa,a zębiec stalowy. nie wiem jak jest z uniretem. Jedno co mnie nurtuje to informacje jakie uzyskalem odnosnie mocy pieca, niby obydwa maja 19Kw, ale zobaczcie jak ogrzewanyi metraż różny. hmmm zastanawiające:( Czy jest ktos z użytkowników tych piecy? mógłby mi ktoś z was doradzić co wybrać? czy może są one podobnej jakości? dom ktory ma on ogrzewać to ok 140m2 powierzchni do ogrzania (chyba ze zdecyduje sie na dogrzewanie garażu to ok 20m2 wiecej).dom bedzie ocieplony styro 10cm, sciany poroton 24,5.do tego zamierzamy w salonie zainstalować kominek z plaszczem wodnym, i do ogrzewania wody latem solary. (narazie nie zastanawialem sie nad moca kominka i solarów) nie wiem wogole czy dobrze robie ze chce kominek z plaszczem wodnym, ale chce sie zabezpieczyc na wypadek gdyby cena groszku byla nie na moja kieszen. wiecie zdazaja sie chwile w zyciu ze czlowiek moze zostac bez pracy, wowczas palilbym drewnem w kominku. (las mam dookola domu:) ) dziekuję z ewentualne porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
docent161 09.09.2009 01:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2009 skoro masz dużo drewna w około to może lepiej astanów się nad piecem np. Atmos - jest to piec na gaz drzewny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pietrekzbronami 09.09.2009 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2009 A interesował się ktoś piecami firmy STALKOT? Chodzi mi dokładnie o piec http://allegro.pl/item726427240_piec_z_podajnikiem_19_kw_uniwersalny_nowosc.html, który ma podajnik uniwersalny z możliwością spalania Eko-Groszek, pellet, groszek+miał, owies. http://www.stalkot.pl/kotly/podajnik_uniwersalny_1.png Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
QbaB 09.09.2009 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2009 A interesował się ktoś piecami firmy STALKOT? Chodzi mi dokładnie o piec http://allegro.pl/item726427240_piec_z_podajnikiem_19_kw_uniwersalny_nowosc.html, który ma podajnik uniwersalny z możliwością spalania Eko-Groszek, pellet, groszek+miał, owies. http://www.stalkot.pl/kotly/podajnik_uniwersalny_1.png Witam Też kiedyś oglądałem tego typu palnik ale jak troche poczytałem to zdałem sobie sprawę że nie jest to najlepsza konstrukcja. Zdecydowanie lepszym rozwązaniem z punktu widzenia procesu spalania jest podawanie paliwa od dołu. Kolejne etapy (odgazowanie, spalanie i dopalanie) przechodzą we właściwej kolejności i efektywnośc jest najlepsza. W tym palniku niespalone gazy ze świeżej dawki paliwa uciekają do góry i nigdy nie ulegną juz spaleniu. Można by kombinowac z jakims deflektorem lecz to już nie to samo. Pzdr QbaB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
diabel200 13.09.2009 07:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2009 skoro masz dużo drewna w około to może lepiej astanów się nad piecem np. Atmos - jest to piec na gaz drzewny No niby tak,tylko jakoś nie przekonują mnie te piece. Wolałbym otrzymać opinię użytkowników tych propozycji które podałem,czyli żębiec-uni ret- eko tech? za i przeciw, są tu pewnie "masochiści techniczni":) (sory za termin) którzy analizowali już podobne wybory. czas nagli bo zima za pasem:). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maroco11 17.09.2009 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2009 witam szanowne grono forumowiczów, jak widzicie jestem z wami od niedawna ,wiec witam tymbardziej wszystkich. Do rzeczy: Noszę sie z zamiarem kupna pieca z podajnikiem. Przeczytałem ten wątek o pierwszego postu i dalej myślę,dumam,i analizuje co wybrać. Zastanawiam sie na takimi ocpcjami: http://www.allegro.pl/item724614896_kociol_kotly_piec_piece_pow_ogrz_do_150_19kw.html Uniret Termiko 19KW zdaje sobie sprawe z tego ze ten system PID to pewnie część marketingu, ale mam cichą nadzieję ze sie mylę. Gdzies tu w tym wątku przeczytałem,jak ktos opisywal ze ma podobne sterowanie, zapodawał tylko temperature kotla,a resztę robił sterownik automatycznie. Cena 4,990 plus ewentualna dostawa. Diabel>>> ja też wlasnei sie zastanawiam nad tym kociołkiem, tyle ze w wersji 25 kW , masz jakies bardziej szczegolowe info co do tego producenta?? Mi przysłali jakies folderki, a dodatkowo wyslalem jeszcze zapytanie , ale widze , ze to samo oferuje firma Dziubarczyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 17.09.2009 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2009 Wszedłem na stronę podaną w linku i obejrzałem te piece. Wg mnie są w porządku (wysoka sprawność, ciekawy patent regulacji przesłony wentylatora - bo chyba po to ta wajcha na dole, niska cena itd.) poza kilkoma szczegółami: - klapy licują się z obudową, więc przy czyszczeniu na pewno nasypie się w zagłębienia obudowy pieca w które one wchodzą - poza tym utrudnia czyszczenie - zwykle szufelkę podstawiam pod dolną krawędź WYSTAJĄCEJ poza lico obudowy wyczystki, - klapy są stalowe - u mnie żeliwne - trwalsze, - na zdjęciu z pootwieranymi klapami w górnym otworze jest w płaszczyźnie horyzontalnej jakiś element izolacyjny - jak on jest zamocowany - czy nie odpadnie po roku użytkowania ? - z tego co widzę jest bardzo utrudniony dostęp do retorty a bywa, że jest potrzebny - usuwanie spieków, kształtowanie paleniska, rozpalanie - popielnik ma fatalnie niskie ścianki boczne - tylnej nie można podwyższyć, ale boczne powinni to będzie mniej się rozsypywać na podłogę przy jego wysuwaniu - jak przewidują czyszczenie wymiennika - zwłaszcza górnej części w której są blachy rozbijające ciąg - czy daja do tego jakieś narzędzie (w sezonie wypada czyścić raz na 1-2 tygodnie inaczej bardzo spada sprawność pieca) ? - jakie wymiary ma klapa zasobnika do wsypywania węgla - czy można spokojnie oprzeć worek i wsypać zawartość przechylając go po rozcięciu krawędzi - gdy podadzą porównam ze swoją i sam Wam na to odpowiem Tyle na szybko - spytajcie o to producenta i dajcie znać co odpisał. PS ja mam od ponad roku taki piec (wersja 18 kW) : http://www.enka-ogrzewanie.pl/kotly-enka-set.html Po doświadczeniach z zeszłej, mroźnej zimy wiem, że spokojnie wystarczyłby 16 kW dla mojego domu (wszystko jak w projekcie + wentylacja z rekuperatorem i GWC): http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-paprociach-2/m410794850837b Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maroco11 18.09.2009 06:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2009 Wszedłem na stronę podaną w linku i obejrzałem te piece. Wg mnie są w porządku (wysoka sprawność, ciekawy patent regulacji przesłony wentylatora - bo chyba po to ta wajcha na dole, niska cena itd.) poza kilkoma szczegółami: ...... Po doświadczeniach z zeszłej, mroźnej zimy wiem, że spokojnie wystarczyłby 16 kW dla mojego domu (wszystko jak w projekcie + wentylacja z rekuperatorem i GWC): http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-paprociach-2/m410794850837b Dzieki za uwagi , ja wlasnei sprawdzam sobie te kotły Enki i zastanawia mnie fakt, ze w tabelce odnosnie powierzchni ogrzewanego domu podaja takie małe wartosci ??? , ze np kocioał 22kW to 100-140m2??? A takiego jak Ty masz czyli 18kW nie maja w tej chwili w ofercie , bo jest 16 i 22, byc moze te 18kW Tobie wystarcza bo masz wentylcję mechaniczna i gwc , ja nie bedę posiadał nic z tych rzeczy, a powierzchnia domku podobna + podpiwniczenie pod garażem. Z Twoich doswiadczeń to wybrać kocioł "na styk" mocy czy jednak lekko przewymiarowany ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vafel 18.09.2009 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2009 PS ja mam od ponad roku taki piec (wersja 18 kW) : http://www.enka-ogrzewanie.pl/kotly-enka-set.html Po doświadczeniach z zeszłej, mroźnej zimy wiem, że spokojnie wystarczyłby 16 kW dla mojego domu (wszystko jak w projekcie + wentylacja z rekuperatorem i GWC): http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-paprociach-2/m410794850837b Mnie bardzo interesuje ta Enka (16kW), ale w wersji z czopuchem do góry, bo zależy mi na tym, żeby jak najmniej odstawała od ściany. Jak Ci się Twój kociołek sprawuje? Wszystko OK? Dobrze się to czyści? Alternatywnie w grę wchodzi jakiś nietypowy HEF (wąski z czopuchem z boku). Na razie w zasadzie zastanawiam się nad tymi dwoma kotłami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 18.09.2009 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2009 Dzieki za uwagi , ja wlasnei sprawdzam sobie te kotły Enki i zastanawia mnie fakt, ze w tabelce odnosnie powierzchni ogrzewanego domu podaja takie małe wartosci ??? , ze np kocioał 22kW to 100-140m2??? .... Z Twoich doswiadczeń to wybrać kocioł "na styk" mocy czy jednak lekko przewymiarowany ???? Ja mam przewymiarowany, bo gdy kupowałem nie było mniejszych. Te wartości wg mnie podają bardzo ostrożnie i marketingowo tzn. po pierwsze podają powierzchnię bardzo ostroznie jak dla budynku ocieplonego wg minimalnej dopuszczonej norny, po drugie chcą sprzedać większy, droższy piec, po trzecie chcą mieć 200% pewności, że jego moc będzie wystarczająca nawet gdy użytkownik będzie dyletantem technicznym i będzie go czyścił dopiero gdy się zapcha nie zważając na duży spadek sprawności proporcjonalny do zabrudzenia wymiennika. Co do wyboru mocy wziąłbym pod uwagę zapotrzebowanie budynku na moc cieplną w kW podaną w projekcie, uwzględnił przeróbki (np. wentylację z reku, grubsze ocieplenie itp.) i dodał orientacyjne zapotrzebowanie ciepła na CWU (zależne od ilości domowników). U mnie wygląda to tak - zapotrzebowanie budynku 12 kW - 4 kW (przez wentylację ucieka do 45% ciepła, wydajność rekuperatora min. 90%) + 4 kW (grzanie wody dla 2 osób) = 12 kW Piec mam mocniejszy przez co nawet przy najwiekszych mrozach pracował dość rzadko, czyli z małą sprawnością (nie miałem jeszcze PID). Wolałbym piec z mocą dobraną "na styk" bo wtedy lepiej by pracował nawet bez PID. Właśnie po to stworzono PID, żeby piec pracował ciągle i wyeliminować stygnięcie paleniska, które notorycznie występowało przy przewymiarowanym piecu. Pełna moc dobranego "na styk" będzie i tak wykorzystana tylko przez kilka najzimniejszych dni (-20 stopni) przy częstym kąpaniu się. Minusy Enki - popielnik ma niskie ścianki boczne - tylnej nie można podwyższyć, ale boczne powinni to będzie mniej się rozsypywać na podłogę przy jego wysuwaniu, - wentylator jak dla mnie był zbyt hałaśliwy więc przysłoniłem wlot włókniną filtracyjną i teraz jest ok - nadal jednak bierze sporo prądu - mogliby dać jakiś typu PAPST (jeszcze chyba żaden producent takiego nie zastosował), - nie mam deflektora płomienia - przy mocy 22 kW u sąsiada jest, nie wiem czy jest w wersji 16 kW oferowanej dzisiaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maryla54 21.09.2009 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2009 Sorki, ale ja z trochę innej beczki - mam Elektromet 15kw już czwarty sezon (jestem zadowolona). W tej chwili zastanawiam się nad doborem paliwa: CZYM PALIĆ ??. Eko-groszkiem (DROGI) , zmieszać z czeskim, samym czeskim czy ...... OWSEM?? Poradzcie prosze. Dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
diabel200 21.09.2009 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2009 marco11 no własnie też mnie zastanawia fakt rozbiezności w powierzchni grzewczej różnych producentów.Wczoraj byłem u kumpla ktory od stycznia tego roku ma Zębca 19kw, wygląda to nawet dobrze, tzn jest dość dobre dojście do retorty, ale zerwało mu już drugi raz jakiś klin (taka śrubka z gwinetm) przy ślimaku. Jakiś kamyk w groszku sie zapodział! kurcze czy one wszystkie tekie czułe na jakieś zanieczyszczenia? nadmienię ze to nie był głaz ,a kamyk!! nie ma sterowania PID co ja wolałbym mieć. Ale co mnie zdziwiło: obejrząłem ulotkę tego zębca i dane to :Powierzchnia grzewcza przy scianie z pustaka ceramicznego 24 bez ocieplnenia 190m2, z ociepleniem 10cm styro powierzchnia wzrasta do 290 m2!!!!! czy to tak jest czy tylko marketing i jakies dane z kosmosu? Suspenser dzięki za analizę. Ładnie to to wygląda, ale raczej nie o wygląd tu powinno chodzić, a o praktycznośc i łatwość w obsłudze, niezawodności tid.kurcze jutro jade do castoramy obejrzec jeszcze na sucho tego zębca i ekotecha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JACUŚ1719504074 21.09.2009 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2009 Mam pytanie odnoscie uszczelniania silikonem palnika, czy moglby mi ktos to dokladnie wytlumaczyc o co chodzi i jak to zrobic?Jestem kompletny laikiem w tych sprawach i przepraszam jezeli cos pomieszalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
QbaB 22.09.2009 06:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2009 Mam pytanie odnoscie uszczelniania silikonem palnika, czy moglby mi ktos to dokladnie wytlumaczyc o co chodzi i jak to zrobic? Jestem kompletny laikiem w tych sprawach i przepraszam jezeli cos pomieszalem. Zapewne chodzi Ci o palnik Brucer. Na razie nie słyszałem o potrzebie uszczelniania innych palników. Jeżeli brucer to sprawa jest prosta. Zdejmujesz ten szeroki kołnierz odwracasz do góry nogami a tam jest rowek, w ten rowek pakujesz silikon (do wysokich temperatur) i zakładasz z powrotem kołnierz na palnik. Palnik ten zapewne wymaga uszczelnienia z powodu tego że jest odlewem i części nie są idealnie spasowane. Przez te szpary pomiędzy kołnieżem i dołem palnika ucieka powietrze z dmuchawy i nie wpada go wystarczająco dużo do miejsca spalania. Pzdr QbaB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maroco11 22.09.2009 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2009 wiecie ... zacytuję Wam tu wiadomosc jaką otrzymałem od jednego z producentów kotólow - zwróćcie uwagę na różne moce, a dodatkowo n astronie www jest orientacyjny kalkulator mocy, z którego wynika, ze z zapasem na cwu to 18kW powinno spokojnie starczyć "EKO-R 25 kW cena: 7 166,30 zł brutto. Powierzchnię którą można ogrzać tym kotłem to 170-220 m2 EKO-2wJ 36 kW cena:9 344,99 zł brutto. Powierzchnię którą można ogrzać tym kotłem to 170-240 m2"i Wy na to ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.