Russian 16.10.2009 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2009 Witam.Może ktoś będzie mógł mi pomóc. Mam piec Sas Gro Eco 17 kw. Temp zadana na Co 57 stTemp Cwu 43 stCzas podawanie 20 sCzas przerwy 40 sCzopuch otwarty w połowie,przesłona na wentylatorze na jakieś 35-40% otwarta.Zawór 4 - drogowy otwarty na 70%.Nadmuch na 1 w skali do 6.Dom 130 m z początku lat 80 nie ocieplony, wymienione wszystkie okna na plastiki. Mój problem polega na tym że piec po wyjściu z fazy podtrzymania która trwa około 30 min podaję węgiel który zamiast rozkładać się równo na palenisku spieka się w słup który dochodzi po pewnym czasie do reflektora. Co zrobić aby pozbyć się tego spieku węgla? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zawijan 16.10.2009 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2009 Mój problem polega na tym że piec po wyjściu z fazy podtrzymania która trwa około 30 min podaję węgiel który zamiast rozkładać się równo na palenisku spieka się w słup który dochodzi po pewnym czasie do reflektora. Co zrobić aby pozbyć się tego spieku węgla? Prawdopodobnie "udało Ci się" kupić węgiel o podwyższonej spiekalności. Patrz: "kotły co - poradnik użytkownika" http://zawijan.wordpress.com/4-proces-spalania/zjawisko-spiekania/. Jeśli ten spiek (koks) jest niezbyt mocny - to po dojściu do deflektora rozkruszy sie i spadnie do popielnika (niespalony), skąd można go wybrać i wsypać do zasobnika paliwa. Jeśli spiek będzie na tyle twardy, że nie rozkruszy się łatwo na deflektorze - to musisz wzmóc czujność, bo może dojść do zakleszczenia palnika i zatrzymania kotła. Najlepiej będzie dokupić jakiś sprawdzony węgiel o zerowej spiekalności (np. Retopal z kop. Piast) i sporządzić sobie 2-składnikową mieszankę (proporcja 1:1 powinna wystarczyć). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Russian 16.10.2009 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2009 ZawiJan dzięki za rade. Jeśli chodzi o te spieki to same spadają do popielnika i nie ma mowy o zakleszczeniu podajnika. Ale co mnie denerwują te niespalone kawałki wyngla to już inna sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jeanpascale 16.10.2009 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2009 z ta spiekalnościa ok ale moze spróbuj zwiekszyc przerwe w podawaniu na poczatek do 50 i otwórz czopuch na 3/4 zwieksz wentylator na 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 16.10.2009 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2009 Witam.Może ktoś będzie mógł mi pomóc. Mam piec Sas Gro Eco 17 kw. Temp zadana na Co 57 st Temp Cwu 43 st Czas podawanie 20 s Czas przerwy 40 s Czopuch otwarty w połowie,przesłona na wentylatorze na jakieś 35-40% otwarta. Zawór 4 - drogowy otwarty na 70%. Nadmuch na 1 w skali do 6. Dom 130 m z początku lat 80 nie ocieplony, wymienione wszystkie okna na plastiki. Mój problem polega na tym że piec po wyjściu z fazy podtrzymania która trwa około 30 min podaję węgiel który zamiast rozkładać się równo na palenisku spieka się w słup który dochodzi po pewnym czasie do reflektora. Co zrobić aby pozbyć się tego spieku węgla? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam. U mnie spieki były spowodowane słabym węglem oraz zbyt wysoką temperaturą spalania. Jaki masz węgiel - podaj dokładną nazwę to sprawdzę ile ma RI (spiekalność). Jesli chodzi o ustawienia to najpierw zmniejszyłbym otwarcie przesłony wentyla do około 20% i popatrzył czy płomień jest jasno-żółty (prawie biały) czy żółty (tak jak powinien), Poza tym masz długi czas podawania - u mnie przy przerwie 40 s prawidłowy jest 5 s, zawór 3 drogowy jak już pisałem mam otwarty na 20% (tyle leci bezpośrednio z pieca, reszta z powrotu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Russian 16.10.2009 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2009 Węgiel kupiony był na wiosnę i nie bardzo się orientuje z jakiej kopalni. A nastawy właśnie idę zmienić na krótsze podawanie i zobaczymy co będzie do rana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Russian 17.10.2009 05:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2009 Niestety po zmniejszeniu czasu podawania spieki nie zniknęły i myślę że to faktycznie może być wina węgla. Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to chętnie poeksperymentuje na nowych nastawach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martinezio 17.10.2009 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2009 Spieki to nie tylko sprawa węgla i czasów podawania. U mnie np. przy Pieklorzu z Chwałowic i optymalnym czasie podawania robił spieki jak bochenki chleba Cały czas walczę, ale zauważyłem już, że mam przy dmuchawie taką klapkę samoopadającą, która powinna ograniczać automatycznie ciąg powietrza - wcześniej swobodnie sobie "dyndała", ale chyba przeciwwaga była źle ustawiona, czy coś, bo teraz ją otworzyłem na max-a i zablokowałem i kocioł nagle dostał speeda takiego, że aż się zdziwiłem Zobaczę, czy na te spieki też to pomoże... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
iga112 17.10.2009 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2009 Jeszcze pomarudzę z tym piecem. A co sądzicie o BUDERUS FUNKE SILVER?Czy ktoś ma z tym piecem jakieś doswiadczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zawijan 17.10.2009 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2009 Niestety po zmniejszeniu czasu podawania spieki nie zniknęły i myślę że to faktycznie może być wina węgla. Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to chętnie poeksperymentuje na nowych nastawach. W palenisku powstają dwa rodzaje "spieków". Jeden - to spiek koksowy (skoksowany węgiel), który powstaje wtedy, gdy węgiel ma zwiększone zdolności koksowania (zwanego także spiekaniem). Drugi - to spiek żużlowy, który powstaje w wyniku niskich temperatur topnienia popiołu, lub podwyższonych ponad miarę temperatur w palenisku (wtedy nawet węgle o normalnej temperaturze topnienia popiołu mogą tworzyć spieki żużlowe). Podwyższone temperatury w palenisku występują wtedy, gdy prowadzi się palnik zbyt intensywnie, np. ze zbyt dużą mocą w stosunku do nominalnej lub ze zbyt silnym nadmuchem powietrza - wtedy rośnie temperatura na powierzchni ziaren żaru (żar - to po prostu rozżarzony koks). Często te zjawiska nakładają się na siebie - na powierzchni kawałków koksu są najwyższe temperatury, sprzyjające żużlowaniu. Jeśli, jak piszesz, spieki są kruche i łatwo rozpadają się na drobniejsze kawałki - to wskazuje na spieki koksowe. W tym przypadku żadne manipulacje nastawami palnika nie zlikwidują tego zjawiska. Nastawy palnika trzeba jednak w tym przypadku zmienić w kierunku wydłużenia czasu przebywania paliwa w strefie spalania (wydłużyć przerwę i dopasować do niej czas podawania) - można w ten sposób poprawić dopalenie spieków koksowych, jednak powstawania spieków się nie wyeliminuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bukba 17.10.2009 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2009 zawijan nie ma w bliższych lub dalszych planach udostępnienia sterownika ecoal użytkownikom prywatnym? Udostępniacie go instalatorom po przeszkoleniu, czyli jest możliwość instalacji go jeśli znajdę "waszego" instalatora? To chyba najbardziej zaawansowany sterownik na rynku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zawijan 17.10.2009 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2009 zawijan nie ma w bliższych lub dalszych planach udostępnienia sterownika ecoal użytkownikom prywatnym? Udostępniacie go instalatorom po przeszkoleniu, czyli jest możliwość instalacji go jeśli znajdę "waszego" instalatora? To chyba najbardziej zaawansowany sterownik na rynku? Jeśli masz kocioł z palnikiem BRUCER - możesz otrzymać taki sterownik. Jeśli Twój palnik jest inny - nie. Zobacz: http://zawijan.wordpress.com/regulatory-kotlow/ecoal-pl-idea-sterownika/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tetsuro 18.10.2009 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2009 Podsumowując - załóż zawór, ustaw tak by mieszał wodę z obiegu w proporcji 80% z ta z pieca w proporcji 20% i przetestuj system (80/20 tzn. zawór w pozycji 8 jest u mnie i się sprawdza). Hmm a mnie fachowiec mówił,że najlepiej nie przekraczać 5-tki,gdyż piec nie dostaje wtedy dużo schłodzonej wody/połowa ląduje ponownie w obiegu/ i pracuje ekonomiczniej i stabilniej..teraz mi zamieszałeś Upss wszystko dobrze napisałem tylko, że 80/20 to zawór w pozycji 2 Dobrze fachowiec powiedział - dokładnie o to chodzi Zacząłem grzać kilka dni temu i przez pierwsze 2 dni zawór był na 5, żeby szybciej rozgrzać instalację i dom, a potem przestawiłem go na 2 i tak będzie docelowo (jak rok temu). Na początku miałem problem z uruchomieniem CO - okazało się, że przez to, że przez kilka miesięcy piec był totalnie wyłączony zastała się pompa i musiałem odkręcić śrubę odpowietrzającą (w Wilo to taka duża z przodu) i wkrętakiem pokręcić śrubą wirnika wewnątrz. Podobno nawet w trybie lato sterownik raz na miesiąc włącza na krótki czas pompę CO, żeby się nie zastała, więc warto o tym pamiętać i choć raz na miesiąc włączyć pompy latem. Iga - czy nie lepiej (i taniej) dać rury alupex ? Co do doboru pieca to ważne jaką kubaturę ma ten dom (sufit na 2,5m czy 3m) i kilka innych "szczegółów" - najlepiej podać jego parametry kilku producentom pieców i zobaczyć jakie moce dobiorą - pewnie mają już sporo doświadczeń z takimi domami. Witam. Możecie powiedzieć o jakim zaworze mowa ?? Ogólnie mam problem tego typu : mamy piec grenia posiadający sterownik Geco G-203 18 kW , wiem iż piec jest zdecydowanie za mały na powierzchnię , którą musi ogrzać, nie wiem dokładnie ile musi m2 ogrzać ale wiem że metraz zbliżony jest do jego górnej granicy w widełkach , do tego dochodzi bojler itp... moim zdaniem ten piec się męczy !!! latem jest ok ale teraz kiedy temperatura spada blisko "zera" juz ma problem żeby utrzymać najniższą zadaną temperaturę tj. w jego wypadku 56 st/C i wogole nie pracuje na podtrzymaniu tylko ciągle cykl : podajnik i dmuchawa non-stop... Wiem już , że wymiana pieca na większy to optymalne rozwiązanie i jedyne możliwe w tym wypadku , ale jesli to możliwe proszę o rade czy mozna poprwaic jego osiągi poprzez jakieś czynności związane z modernizacja instalacji na niewielka skalę (DLATEGO TEŻ PYTAM O WSPOMNIANY ZAWÓR) . Węgiel jakim palę to Jaret plus - spala się bardzo dobrze i nie powinien mieć piec problemów ze strony węgla... I jak myślicie - kupi ktos używany 3 sezony piec ??? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 19.10.2009 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2009 Witam. Możecie powiedzieć o jakim zaworze mowa ?? Ogólnie mam problem tego typu : mamy piec grenia posiadający sterownik Geco G-203 18 kW , wiem iż piec jest zdecydowanie za mały na powierzchnię , którą musi ogrzać, nie wiem dokładnie ile musi m2 ogrzać ale wiem że metraz zbliżony jest do jego górnej granicy w widełkach , do tego dochodzi bojler itp... moim zdaniem ten piec się męczy !!! latem jest ok ale teraz kiedy temperatura spada blisko "zera" juz ma problem żeby utrzymać najniższą zadaną temperaturę tj. w jego wypadku 56 st/C i w ogole nie pracuje na podtrzymaniu tylko ciągle cykl : podajnik i dmuchawa non-stop... Wiem już , że wymiana pieca na większy to optymalne rozwiązanie i jedyne możliwe w tym wypadku , ale jesli to możliwe proszę o rade czy można poprawić jego osiągi poprzez jakieś czynności związane z modernizacja instalacji na niewielka skalę (DLATEGO TEŻ PYTAM O WSPOMNIANY ZAWÓR) . Węgiel jakim palę to Jaret plus - spala się bardzo dobrze i nie powinien mieć piec problemów ze strony węgla... I jak myślicie - kupi ktos używany 3 sezony piec ??? Pozdrawiam Chodzi o zawór 3 lub 4 drogowy - daje on tyle, że można ustawić ile wody z pieca jest mieszane z wodą z powrotu z instalacji - to mieszanie ma sens o tyle, że przy ustawieniu np 50% do pieca trafia o połowę mniej zimnej wody i piec pracuje płynniej. Jeśli piec jest za słaby to niewiele pomoże - raczej otworzyłbym bardziej przesłonę wentylatora i zwiększył częstotliwość podawania węgla - napisz jak masz ustawioną przesłonę, czas podawania i przerwy, oraz jaką masz powierzchnię domu. Pytam o to, bo np. mój 18 kW ma tak naprawdę możliwość pracy od 12 do 24 kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
damianexus 20.10.2009 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2009 Czy jest jakiś uzytkownik Tilgnera EKR 25kw który pomoże w ustawieniach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
damianexus 20.10.2009 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2009 Czy jest jakiś uzytkownik Tilgnera EKR 25kw który pomoże w ustawieniach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tetsuro 20.10.2009 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2009 Witam. Możecie powiedzieć o jakim zaworze mowa ?? Ogólnie mam problem tego typu : mamy piec grenia posiadający sterownik Geco G-203 18 kW , wiem iż piec jest zdecydowanie za mały na powierzchnię , którą musi ogrzać, nie wiem dokładnie ile musi m2 ogrzać ale wiem że metraz zbliżony jest do jego górnej granicy w widełkach , do tego dochodzi bojler itp... moim zdaniem ten piec się męczy !!! latem jest ok ale teraz kiedy temperatura spada blisko "zera" juz ma problem żeby utrzymać najniższą zadaną temperaturę tj. w jego wypadku 56 st/C i w ogole nie pracuje na podtrzymaniu tylko ciągle cykl : podajnik i dmuchawa non-stop... Wiem już , że wymiana pieca na większy to optymalne rozwiązanie i jedyne możliwe w tym wypadku , ale jesli to możliwe proszę o rade czy można poprawić jego osiągi poprzez jakieś czynności związane z modernizacja instalacji na niewielka skalę (DLATEGO TEŻ PYTAM O WSPOMNIANY ZAWÓR) . Węgiel jakim palę to Jaret plus - spala się bardzo dobrze i nie powinien mieć piec problemów ze strony węgla... I jak myślicie - kupi ktos używany 3 sezony piec ??? Pozdrawiam Chodzi o zawór 3 lub 4 drogowy - daje on tyle, że można ustawić ile wody z pieca jest mieszane z wodą z powrotu z instalacji - to mieszanie ma sens o tyle, że przy ustawieniu np 50% do pieca trafia o połowę mniej zimnej wody i piec pracuje płynniej. Jeśli piec jest za słaby to niewiele pomoże - raczej otworzyłbym bardziej przesłonę wentylatora i zwiększył częstotliwość podawania węgla - napisz jak masz ustawioną przesłonę, czas podawania i przerwy, oraz jaką masz powierzchnię domu. Pytam o to, bo np. mój 18 kW ma tak naprawdę możliwość pracy od 12 do 24 kW Witam... powierzchnia domu to około 170-180 m2 , przesłoną już kombinowałem i nie przynosiło to jakiejs rewelki , teraz jest ustawiona prawie na maxa , a z częstotliwościa podawania to jest tak - jak dam więcej , nawet lekko to nie zdaży przepalić i marnuje się węgiel . W tej chwili mam cykl ustawiony : podajnik- 19 sek , przerwa 74 sek , wiem że to wygląda troche abstrakcyjnie ale ustawiłem to metodą prób i błędów żeby jakąś tam temperaturę uzyskać i żeby zbyt dużo węgla mi nie niedopaliło (widzę co wyciągam z popielnika). Sytuacja jest ciężka wiem , ale ta zime jeszcze musimy się przemęczyć... wszystkiemu winien jest narwany teść (właściwie to jego "szybki" zakup,dom i problem) ale nie mogę na to patrzeć. Dzięki za pomoc i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 21.10.2009 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2009 tetsuro -przesłona na maksa to złe ustawienie - tak miałem na początku i nie dość, że ciągle mi nie dopalał węgla i tworzył spieki to nie byłem w stanie pieca ustawić, a dodatkowo dużo ciepła puszczał w komin (bardzo się nagrzewał). Moja propozycja to ustaw przesłonę na 25% otwarcia, podawanie 5, przerwa 30 i zobacz co się będzie działo - jak nie dopali wydłuż przerwę stopniowo nawet do 45 (tyle jest u mnie) - napisz potem co się działo. Czy masz dom ocieplony, nowy czy starszy - bo 18kW to sporo (u mnie zapotrzebowanie w nowym, ocieplonym 150 m2 + 24 m2 ogrzewany garaż to jakieś 9kW, a gdybym miał zwykłą wentylację to wg projektu 12 kW) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jaro71 21.10.2009 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2009 jw uważam też, że podawanie 19-20 sekundowe przy kotłach 17-18 kW (czyli mniejszych palnikach) to za dużo, dlatego przesypuje, niedopala itd. Moje regulaminowe (z instrukcji) 9 sekund dla kotła 17 kW też zmniejszyłem do 5-6 sek z dobrym skutkiem. Zabawę z przerwą w podawaniu zacząłem od 20 s do obecnych 50 s. Przesłona wentylatora powinna być... prawie zamknięta, wystarcza (przynajmniej u mnie) 3-milimetrowe fabryczne nacięcie na niej. No ale ja mam dość duży komin i cug niezły więc trochę ciepła mi wysysa... Oczywiście ciągle walczę, rzecz jasna , bo to mój pierwszy normalny sezon grzewczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
damianexus 21.10.2009 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2009 ma mgłupie pytanie co t ojest ta przesłona iw którym miejscu w piecu ją znajdę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.