pierwek 20.01.2010 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 dzięki za rady - jak przeprowadzę tą operację to opisze swoje wrażenia z działania nowego softu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 20.01.2010 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 Daj znać po zmianach. Podam Ci jak włączyć podgląd wykorzystania mocy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vafel 20.01.2010 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 Zawijan i mały_energetyk: dzięki wielkie za rady. A czy sam brucer z jakimś PID-em (bez eCoala) to gra warta świeczki? Coś takiego o mocy 15kW chce mi sprzedać Tilgner i zastanawiam się, bo wymiarowo lepiej pasuje do mojej kotłowni (nie jest taki głęboki jak Ogniwo z eCoalem), no i dodatkowo przerobią mi czopuch w bok, dzięki czemu będę mógł go tyłem przysunąć jeszcze bliżej ściany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 20.01.2010 17:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 Vafel Jeżeli firma Tilgner oferuje Tobie OGNIKA PID-II sl.28 to warto.To solidny producent. Przy zmianach na ekogroszek nic nie przestawiasz Przy zmianach z ekogroszku na miał lub ekogroszek węgla kamiennego tylko drobna korekcja parametru PP. To wszystko. Ważne, aby ustawili właściwie pod brucera parametry wyjściowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Akrimka 20.01.2010 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 Też zamówiłem EKR z Tilgnera, chciałem 20kw, ale ,mnie przekonali do 25Kw, a domek bede miał taki jak Pierwek. ZObaczymy jak sie bedzie sprawował. Przekonało mnie mozlwość przerobienia czopucha i małe wymiary kotła. Pozdrawiamn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konto usunięte na żądanie 20.01.2010 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 Akrimka idą mrozy przegladaj forum ,pewnie będzie parę postów że nie grzeje....że zimno...że pewnie skopana hydraulika, itd.. bo ktos nie chciał przewymiarowac pieca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zawijan 21.01.2010 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Zawijan i mały_energetyk: dzięki wielkie za rady. A czy sam brucer z jakimś PID-em (bez eCoala) to gra warta świeczki? Coś takiego o mocy 15kW chce mi sprzedać Tilgner i zastanawiam się, bo wymiarowo lepiej pasuje do mojej kotłowni (nie jest taki głęboki jak Ogniwo z eCoalem), no i dodatkowo przerobią mi czopuch w bok, dzięki czemu będę mógł go tyłem przysunąć jeszcze bliżej ściany... Z PID-ów znam tylko OGNIK Plus (aktualnie robimy wspólnie z firmą LS Elektronik badania porównawcze tych dwóch sterowników). Można go stosować do BRUCERa. Będziesz musiał jednak korygować ręcznie czas podawania paliwa przy zmianie opału - dokładniej: przy zmianie wartości opałowej paliwa. Dotyczy to także sytuacji zmiany jednego groszku na drugi, jeśli będą miały różne wartości opałowe. Nie jest to trudne ani skomplikowane. Pamiętaj jednak, że taką zmianę robisz "na oko" i nie będziesz wiedział, czy nowe parametry są optymalne. Jeśli masz "dobre oko" - to wielkiego błędu nie zrobisz. Jeśli nie - może być różnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 21.01.2010 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 To trochę nie tak jak mówi zawijan, choć z grubsza się zgadza... Ważne jak firma Tilgner ustawi parametry wyjściowe. Ja wprowadzając dane do ognika pid przy konstrukcji Skam-P Premium z Brucerem nie ustawiam ich tak, aby kocioł osiągał 100%mocy, bo takiej sytuacji w sezonie praktycznie nie ma.W sezonie kocioł chodzi najczęściej z max. nastawą 55st.C i często też z mocą minimalną i to jest obszar, przy którym ognik się doskonale sprawdza.Przy pełnym obciążeniu nie jest potrzebne żadne pid czy autoadaptacja, przy pełnej mocy kotła doskonale się sprawdzają zwykłe sterowniki, które praktycznie nie wchodzą w podtrzymanie. W moim przypadku i wg mojego doświadczenia z ognikiem pidustawiam to tak, aby kocioł nie osiągał swojej mocy nominalnej. Wówczas zmian nie trzeba robic przy zmianie jednego ekogroszku w.kamiennego na drugi z w.kamiennego. Zmiany parametru PP (Poziom Paliwa) są potrzebne przy zamianie na miał lub ekogroszek węgla brunatnego. Czyli tak jak mówi zawijan przy większej zmianie wartości opałowej paliwa. Tak jak wspomina zawijan jest to dziecinnie proste. Dodatkowo bardzo dobrze opisane w instrukcji. Nie wiem też na jakiej dmuchawie robi zawijan test, ja jestem zdania,że dmuchawa musi mieć lekki zapas ( w pełni popieram,że nie może być mocno przewymiarowana), tak program był dobierany w moim przypadku. Swoje próby robię z dmuchawą WBS6a aluminiową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 21.01.2010 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Potwierdzam to co napisał Suspenser o wentylatorze WBS6a . Ja tez mam tatarka z softem 5.03 i nie słyszę różnicy miedzy 100% a 30% mocy. We wrześniu nawet wysłałem sterownik do serwisu, stwierdzili że wszystko jest ok, dla pewności coś wymienili, ale nic nie pomogło. Dzisiaj sprawdzałem przy RT09pid v.5.11 i WBS6a zmienia obroty. Do Brucera ustawiam przy v.5.11 obr. max. 55% przy pracy z podajnikiem (wyjściowo przy wysyłce zostawiam 70% dla indywidualnej korekcji, bo nie wiem jaki kto ma palnik czy wentyl) Generalnie powyżej 55% dmucha już bardzooo intensywnie. obr. bez pracy podajnika max. 40% obr bez pracy podajnika min.18% W cieplejszym okresie polecam abyście wszyscy tj. suspenser, bobek_budowniczy oraz darek038, pomyślcie o wysyłce do firmy tatarek sterownika na wgranie nowego softu, wcześniej zadzwońcie do nich lub napiszcie maila z prośbą o zmianę softu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konto usunięte na żądanie 21.01.2010 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 W cieplejszym okresie polecam abyście wszyscy tj. suspenser, bobek_budowniczy oraz darek038, pomyślcie o wysyłce do firmy tatarek sterownika na wgranie nowego softu, wcześniej zadzwońcie do nich lub napiszcie maila z prośbą o zmianę softu. wyslemy, wyslemy.. czekamy tylko na te cieplejsze dni... bo narazie się nie zapowiadają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lee28 21.01.2010 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Witajcie!! Mam nie lada problem przy doborze pieca. Szukałem po wypowiedziach, po różnych forach, stronach i pytałem "fachowców", każdy z nich polecał niejako swój piec, który najczęściej montował. W skrócie powiem co o nich usłyszałem: (...) 4. ZĘBIEC typ KWKP - stara ceniona i chyba dobra firma. Trwałość spawów 10 lat na pozostałe części 2 lata gwarancji. Groszek sortu 3-31mm czyli bedzie odporny na ew. duże kawałki węgla i ślimak sie nie zablokuje. Rozbudowany sterownik. Cena ok 6900zł. http://www.prosat.pl/podstrony/kotly/zebiec_kwkp.htm Co mogli byście poradzić, może macie jakieś doświadczenia w tym zakresie, może niedawno wybieraliście sami piec i jesteście na bieżąco? Na co zwracać uwagę. Który mogli byście mi zaproponować? Dom o powierzchni 130m2, z suporka 24 plus 15cm steropianu w parterze ( w przyszłości może zagospodaruje poddasze. kotłownia w garażu. Na razie ważna jest dla mnie bezawaryjność, trwałość i możliwość palenia resztek drewnianych po budowie (ok 5m3 drewna, plus ok 3m3 ściętych drzewek) Dodatkowo dobry sterownik z czujką temperatury w domu no i jak największy zasobnik żeby mozna było jak najrzadziej dosypywać węgla. Wszystkie piece ponoić są wykonane z blachy 4mm a częśc komory spalania z blachy stalowej 5mm. Palnik retortowy jest żeliwny. Zbiornik jest albo z kwasówki, albo z blachy ocynkowanej. Pozdrawiam i dzięki za wszelkie sugestie - Barti4 Mam Zębca 20kW, i innego bym nie brał, ma taki sterownik że wogóle nie machasz żadnymi przysłonami w kominie, na wentylatorze. Ustawiasz tylko czas podawania, max powietrza i on sam działa. Dobiera płynnie obroty wentylatora i czas przerwy pomiedzy podawaniami węgla. Mam go 2gi sezon, miałem różne rodzaje węgla, jak ustawiłem czas podawania na 5s, nawiew na 60% 2 lata temu, to tylko zmieniam temp. na piecu, totalna bezobsługa. Jak czytam posty ludzi którzy pół zimy spędzają w piwnicy na regulacji ustawień kotła to mnie śmiech bierze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 21.01.2010 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 lee28 "Mam Zębca 20kW, i innego bym nie brał, ma taki sterownik że wogóle nie machasz żadnymi przysłonami w kominie, na wentylatorze. Ustawiasz tylko czas podawania, max powietrza i on sam działa. Dobiera płynnie obroty wentylatora i czas przerwy pomiedzy podawaniami węgla. Mam go 2gi sezon, miałem różne rodzaje węgla, jak ustawiłem czas podawania na 5s, nawiew na 60% 2 lata temu, to tylko zmieniam temp. na piecu, totalna bezobsługa. Jak czytam posty ludzi którzy pół zimy spędzają w piwnicy na regulacji ustawień kotła to mnie śmiech bierze." Dowaliłeś teraz jak łysy grzywą o kant kuli. Teraz to mnie śmiech pusty bierze. Twój Perfekt działa na tej samej zasadzie co RT09pid o którym mowa. Koledzy mają problem ze starszym softem, polega on na tym,że mimo wyświetlania zmiany mocy dmuchawy fizycznie nie słyszą, aby to miało miejsce. RT09pid v.5.11 dobiera przerwy paliwa a także siłę nadmuchu (w podanym serwisowo zakresie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konto usunięte na żądanie 21.01.2010 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 koledzy nie mają problemu koledzy to hobbysci którzy lubia sie bawic piecami, jak piec ma komputer to trzeba cos pozmieniać, moze konstruktor coś przeoczył? moze coś sami zmienimy? a może po prostu chcemy poznac co nasze piecyki (kotły) potrafią...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 21.01.2010 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Zawijan i mały_energetyk: dzięki wielkie za rady. A czy sam brucer z jakimś PID-em (bez eCoala) to gra warta świeczki? Coś takiego o mocy 15kW chce mi sprzedać Tilgner i zastanawiam się, bo wymiarowo lepiej pasuje do mojej kotłowni (nie jest taki głęboki jak Ogniwo z eCoalem), no i dodatkowo przerobią mi czopuch w bok, dzięki czemu będę mógł go tyłem przysunąć jeszcze bliżej ściany... Zobacz też jak wygląda ENKA 16 kW z czopuchem do góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vafel 21.01.2010 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Patrzyłem. ENKA wygląda też bardzo obiecująco. Tylko, że z czopuchem do góry może być taki problem, że ten kociołek ma 125 cm wysokości (standardowo), nie wiem jak długi jest ten czopuch do góry, ale może być za długi, bo ja mam wlot do komina na wys. 130 cm od posadzki...Zobaczymy. W każdym razie będę tam jeszcze dzwonił, to się wypytam o szczegóły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zawijan 21.01.2010 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 W moim przypadku i wg mojego doświadczenia z ognikiem pid ustawiam to tak, aby kocioł nie osiągał swojej mocy nominalnej. Wówczas zmian nie trzeba robic przy zmianie jednego ekogroszku w.kamiennego na drugi z w.kamiennego. Zmiany parametru PP (Poziom Paliwa) są potrzebne przy zamianie na miał lub ekogroszek węgla brunatnego. Czyli tak jak mówi zawijan przy większej zmianie wartości opałowej paliwa. Pisz dokładniej. Czym się różni ten Twój jeden ekogroszek w.kamiennego od drugiego ekogroszku w.kamiennego? I co to jest ekogroszek? Sprecyzuj, bo to pojęcie jest nadużywane, bez jednoznacznego określenia jego sensu, a tym samym właściwości węgli, które tak sęe nazywa. Podaj raczej wartości opałowe tych wszystkich ekogroszków, o których tu piszesz. Będzie to jednoznaczne. Sprecyzuj, co rozumiesz pod pojęciem "większa zmiana wartości opałowej paliwa". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 22.01.2010 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 W moim przypadku i wg mojego doświadczenia z ognikiem pid ustawiam to tak, aby kocioł nie osiągał swojej mocy nominalnej. Wówczas zmian nie trzeba robic przy zmianie jednego ekogroszku w.kamiennego na drugi z w.kamiennego. Zmiany parametru PP (Poziom Paliwa) są potrzebne przy zamianie na miał lub ekogroszek węgla brunatnego. Czyli tak jak mówi zawijan przy większej zmianie wartości opałowej paliwa. Pisz dokładniej. Czym się różni ten Twój jeden ekogroszek w.kamiennego od drugiego ekogroszku w.kamiennego? I co to jest ekogroszek? Sprecyzuj, bo to pojęcie jest nadużywane, bez jednoznacznego określenia jego sensu, a tym samym właściwości węgli, które tak sęe nazywa. Podaj raczej wartości opałowe tych wszystkich ekogroszków, o których tu piszesz. Będzie to jednoznaczne. Sprecyzuj, co rozumiesz pod pojęciem "większa zmiana wartości opałowej paliwa". Wydaje mi się, że napisałem dość dokładnie. Chodzi o to,że jak ktoś kupuje "ekogroszek" o konkretnej granulacji z wartością opałową 29tys. kalorii i kupi drugi raz podobny granulacją o liczbie kalorii 26tys. to nie musi nic grzebać. Jak zmieni z ekogroszku 29tys. kalorii na ekogroszek węgla brunatnego (rudawy, tzw czeski), który w porywach ma coś w granicy 19-21tys. kalorii to musi zmienić poziom paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zawijan 22.01.2010 11:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 Wydaje mi się, że napisałem dość dokładnie. Chodzi o to,że jak ktoś kupuje "ekogroszek" o konkretnej granulacji z wartością opałową 29tys. kalorii i kupi drugi raz podobny granulacją o liczbie kalorii 26tys. to nie musi nic grzebać. Jak zmieni z ekogroszku 29tys. kalorii na ekogroszek węgla brunatnego (rudawy, tzw czeski), który w porywach ma coś w granicy 19-21tys. kalorii to musi zmienić poziom paliwa. A jak kupi groszek w.kamiennego o wartości opałowej 22-24.000kJ/kg (nie kalorii) - to co? Musi grzebać, czy nie musi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zawijan 22.01.2010 12:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 Ja wprowadzając dane do ognika pid przy konstrukcji Skam-P Premium z Brucerem nie ustawiam ich tak, aby kocioł osiągał 100%mocy, bo takiej sytuacji w sezonie praktycznie nie ma. W sezonie kocioł chodzi najczęściej z max. nastawą 55st.C i często też z mocą minimalną i to jest obszar, przy którym ognik się doskonale sprawdza. W moim przypadku i wg mojego doświadczenia z ognikiem pid ustawiam to tak, aby kocioł nie osiągał swojej mocy nominalnej. Skąd masz taką pewność, że kocioł nigdy nie będzie musiał pracować z mocą nominalną? A jak ktoś się zna na doborze kotłów i nie kupił kotła przewymiarowanego o 100%? Co ma zrobić, żeby w razie potrzeby uzyskać moc nominalną, skoro ustawisz mu go niżej? A czy wiesz, że sporo osób kupuje już małe kotły, zakładając, że w razie potrzeby pociągną go (przez rzeczywiście bardzo krótki okres) na mocy powyżej nominalnej? To jest działanie racjonalne, bo dobry kocioł bez problemów pójdzie z taką mocą (będzie miał tylko trochę wyższą temperaturę spalin wylotowych). Zmianę minimalnej długości przerwy nie da się zrobić z panelu operatora, trzeba wejść w panel chroniony hasłem. Przy pełnym obciążeniu nie jest potrzebne żadne pid czy autoadaptacja, przy pełnej mocy kotła doskonale się sprawdzają zwykłe sterowniki, które praktycznie nie wchodzą w podtrzymanie. Czy mam rozumieć, że aby wejść na moc nominalną, trzeba wymienić sterownik PID na zwykły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 22.01.2010 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 Czepiasz sie i nie wiem w jakim celu. Ludzie nie są tak ograniczeni i widzą, czy muszą dokonać drobnej korekcji.Przy 22tys. kalorii prawdopodobnie trzeba będzie dokonać korekcji PP. Korekcja PP nie jest chroniona żadnym hasłem, nie wypisuj głupot! Hasłem zmienia się jedynie początek wyliczania algorytmu, ale to jest zadanie producenta czy instalatora, który dobiera to do kotła i palnika. Skąd mam taką pewność, bo przy 99% dni zimowych nie wykorzystuje się pełnej mocy kotła. Nikt nie ustawia na kotle 80 czy 90st.C i nie puszcza pomp na 3bieg (jak badacie na 100%mocy to dajecie nastawę w zakresie 80-90st.C przy róznicy powrót-zasilanie >20st.C przy danym przepływie wody, tak nikt z kotła nie korzysta). Jak ktoś dobierze kotły na styk to w wielki mróz będzie mial kłopot, bo choćby się nie wiem jak wysilał nie utarga przy zbyt małym kotle powyżej 65st.C a czopuch będzie gorący, nie chodzi o to, aby dmuchać i podawac na maksa, tylko, aby robić to racjonalnie i oszczędnie. Nie mówię też,że ktoś ma kupic kocioł o 100%przewymiarowany, skąd takie insynuacje? Kotły w trakcie sezonu pracują w zakresie 15-50%mocy Co ma zrobić - podnieść ewentualnie moc max. nadmuchu i korekcje PP. rozciągnąć w druga stronę, czyli na plus. PP.+1 do +9, poda więcej paliwa... Nie rozumiem Twojego czepiania się.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.