czp01 31.03.2010 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2010 Ustaw 55st.C na sterowniku... W trybie lato kocioł dobija do takiej temp., jaką masz zadaną. Pompa CWU startuje od zadanej temp. załączenia tej pompy (a w zasadzie niby obu pomp) Możesz zatem ewentualnie zmienić dla trybu lato temp. startu pompy C.O. i CWU na np.42st.C czy 45st.C zamiast wyjściowych 35st.C.No właśnie nie widzę takiej możliwości. W trybie "zima" temp. zadaną dla CO mam 55 stopni, ale po aktywacji trybu lato zmienia się na 50. Próbowałem również zmienić temp zadaną dla CWU z 50 na 48, ale ponownie po aktywacji trybu lato zmienia się na 50 i klikanie przyciskami góra / dół nic nie zmienia. Witam.. Po awarii sterownika Recalart serwis wymienił mi sterownik na ten właśnie prosty st-37 i nawet jakoś się sprawdza z tym, że w zimie sterowałem go regulatorem pokojowym. W opcjach sterownika jest menu "pompa CO i CWU" i tam można ustawić wyższą temperaturę załączania pomp. Na początku też używałem trybu lato. W każdym razie w tym trybie temperatura zadana kotła jest jednocześnie temperaturą zadaną CWU i można ją normalnie na głównym ekranie strzałeczkami zmieniać. Jakoś ten tryb lato mi nie przypadł do gustu bo pompka CWU ciągle mi chodziła i chodziła. Aktualnie oszukałem trochę sterownik w ten sposób, że jest w normalnym trybie z ustawionym priorytetem pompy bojlera. Temperaturę priorytetu mam ustawioną na 55 stopni ( u mnie to się ustawia w menu serwisowym) a temperaturę zadaną CWU na 45 stopni. Sterownik jest ustawiony w opcji sterowania regulatorem pokojowym gdzie ustawiona jest tylko temperatura przeciw zamarzeniowa ( to po to aby regulator nie włączył pieca. Odłączyłem jeszcze fizycznie na piecu zasilanie pomp CO ( wyjąłem po prostu wtyczkę to po to aby aby centralne nic nie grzało, ponieważ sterownik ST-37 ma ustawione fabrycznie co 30 minut włączanie pomp CO na 30 sekund, aby zapobiec nadmiernemu wychłodzeniu wody w instalacji. W tych ustawieniach piec grzeje się do temperatury priorytetu czyli 55 stopni, następnie wyłącza i jest w trybie podtrzymania i włącza z powrotem po spadku do zadanej wartości histerezy. Po osiągnięciu temperatury zdanej CWU, pompka CWU też się wyłącza i całość jest w trybie podtrzymania do czasu wychłodzenia wody w CWU o zadaną wartość i znowu cały cykl się powtarza. Aktualnie kombinuje z ustawieniami czasów aby kocioł nie zgasł a mało spalił. Na razie ten sposób ustawienia grzania wody na lato u mnie się sprawdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 02.04.2010 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 Witam.. Po awarii sterownika Recalart serwis wymienił mi sterownik na ten właśnie prosty st-37 i nawet jakoś się sprawdza z tym, że w zimie sterowałem go regulatorem pokojowym. W opcjach sterownika jest menu "pompa CO i CWU" i tam można ustawić wyższą temperaturę załączania pomp. Na początku też używałem trybu lato. W każdym razie w tym trybie temperatura zadana kotła jest jednocześnie temperaturą zadaną CWU i można ją normalnie na głównym ekranie strzałeczkami zmieniać. Jakoś ten tryb lato mi nie przypadł do gustu bo pompka CWU ciągle mi chodziła i chodziła. Aktualnie oszukałem trochę sterownik w ten sposób, że jest w normalnym trybie z ustawionym priorytetem pompy bojlera. Temperaturę priorytetu mam ustawioną na 55 stopni ( u mnie to się ustawia w menu serwisowym) a temperaturę zadaną CWU na 45 stopni. Sterownik jest ustawiony w opcji sterowania regulatorem pokojowym gdzie ustawiona jest tylko temperatura przeciw zamarzeniowa ( to po to aby regulator nie włączył pieca. Odłączyłem jeszcze fizycznie na piecu zasilanie pomp CO ( wyjąłem po prostu wtyczkę to po to aby aby centralne nic nie grzało, ponieważ sterownik ST-37 ma ustawione fabrycznie co 30 minut włączanie pomp CO na 30 sekund, aby zapobiec nadmiernemu wychłodzeniu wody w instalacji. W tych ustawieniach piec grzeje się do temperatury priorytetu czyli 55 stopni, następnie wyłącza i jest w trybie podtrzymania i włącza z powrotem po spadku do zadanej wartości histerezy. Po osiągnięciu temperatury zdanej CWU, pompka CWU też się wyłącza i całość jest w trybie podtrzymania do czasu wychłodzenia wody w CWU o zadaną wartość i znowu cały cykl się powtarza. Aktualnie kombinuje z ustawieniami czasów aby kocioł nie zgasł a mało spalił. Na razie ten sposób ustawienia grzania wody na lato u mnie się sprawdza. No właśnie. Opisałeś właśnie to co ja po zabawach z trybem lato mam zamiar zrobić. Bo dobijanie CWU do 50 stopni, gdy na piecu jest 50 stopni trwa wieki i jest bez sensu. Lepiej pomajstrować i mieć szybciej i sprawniej nagrzaną wodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 04.04.2010 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 Nie dość, że trwa wieki to sporo prądu kosztuje, więc polecam każdemu się tym zająć. Ostatnio testowałem Peklorza z Bytomia i Chwałowic (oryginalnie pakowane w kopalni) i wg mnie najlepszy jest z Bytomia (odpowiednia frakcja, kaloryczność, brak miału itd.) - oba kupiłem w ANGORA we Wrocławiu - mówią, że dowożą w całym kraju - dowóz kosztuje 30 zł niezależnie od ilości (od 1 palety do 24 ton). Do tej pory używałem "Pieklorza" w białych workach bez żadnych oznaczeń i jest to syf i oszustwo w porównaniu z oryginałem (jest w nim domieszka miału, nieznana kaloryczność i skoro nikt się nie podpisuje na workach to w razie czego nie ma kogo ścigać za oszustwo) Polecam Pieklorza z Bytomia - ja od dzisiaj przerzucam się na niego - pomimo, że jest droższy (860 zł/tonę) od "Pieklorza" w białych workach (790 zł/tonę) jest zdecydowanie lepszy - każdemu kto chce sam sprawdzić polecam kupić tak jak ja to zrobiłem 2 worki i wypróbować u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czp01 04.04.2010 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2010 (edytowane) W tym sezonie grzewczym paliłem ekogroszkiem Pieklorz z kopalni Julian z Piekar i jestem z niego zadowolony. Ekogroszek przywiózł mi kierowca prosto ze składu kopalni - oczywiście luzem - a we własnym zakresie zająłem się jego workowaniem. Miału w zawartości ekogroszku były jedynie śladowe ilości. W każdym razie na przyszłą zimę też stawiam na Juliana - aktualna cena jak podaja na stronach kopalni to 607 zł za tonę luzem. Pieklorz Bytomski ma wyższą granulację bo od 8 -25 mm ale jego cena na kopalniach luzem też aktualnie wynosi gdzieś 607 zł. Edytowane 5 Kwietnia 2010 przez czp01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czp01 09.04.2010 04:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 Witam W nawiązaniu do poprzedniego tematu o innych kotłach - mam tu na myśli kocioł na ekogroszek, inżyniera wynalazcy Zbigniewa Popko. Czyli "Kocioł z paleniskiem retortowym o rozszerzonej powierzchni grzewczej" . Otrzymałem wczoraj e_maila od Z. Popko, który oświadczył, że jego kocioł już pod koniec maja tego roku będzie w sprzedaży i wtedy podeśle mi jego zdjęcia itd. oraz poda adres strony internetowej. Jak będę miał fotki i adres strony to tu wkleję i zobaczymy na ile ten wynalazek jest innowacyjny. Swoją drogą jak na jakiś nowy produkt i jego wprowadzenie na rynek to marketing tej firmy całkowicie kuleje. Nie widać też nigdzie ani krzty reklamy tego kotła a ewentualni klienci zdobywają informację o tym produkcie pocztą pantoflową - co najmniej dziwne posunięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 12.04.2010 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Jak mawia zawijan, musisz dostarczyć tyle ciepła, jakie masz staraty z budynku. Pewnie bez różnicy, jakim sposobem. Możliwe, że grzanie podłogowe może byc mniej ekonomiczne, jak masz zła izolację posadzki na gruncie. No właśnie - chodzi o poznanie różnic w zależności od sposobu. Bo dla grzejników z jednej strony mamy o wiele mniej wody do podgrzania, ale podgrzewamy do większej temperatury. Większe temperatury to chyba większe straty na przesyle i trudniej "dobić" do tej wyższej temperatury nośnika. Przy podłogówce mamy więcej wody ale do niższej temperatury trzeba ją podgrzać. System mieszany to już zupełny mix, więc może na teraz warto go pominąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zawijan 12.04.2010 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2010 Większe temperatury to chyba większe straty na przesyle Jaka jest odległość z Twojej kotłowni do Twojego domu? Kilometr, kilkaset metrów, czy może kilka metrów? Wszystkie rury, które są wewnątrz Twego domu "tracą ciepło" tylko do wewnątrz Twego domu. Stratą jest tylko to ciepło, które ucieka poza dom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 13.04.2010 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2010 Jaka jest odległość z Twojej kotłowni do Twojego domu? Kilometr, kilkaset metrów, czy może kilka metrów? Wszystkie rury, które są wewnątrz Twego domu "tracą ciepło" tylko do wewnątrz Twego domu. Stratą jest tylko to ciepło, które ucieka poza dom.Niby tak. Patrząc z tej strony jeżeli kotłownia w bryle, to element pomijalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pomorzanin 13.04.2010 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2010 Niby tak. Patrząc z tej strony jeżeli kotłownia w bryle, to element pomijalny. Zamieszam jeszcze bardziej: podłogówka grzeje jeszcze ziemię(lub piwnicę). Nie zrobiono jeszcze izolacji termicznej o zerowym przenikaniu ciepła. Grzejnik wolnostojacy w pomieszczeniu ogrzewa tylko i wyłącznie powietrze w nim zawarte. To chyba lepiej niż podgrzewanie kreta w zimie.(chyba że lubisz to zwierzątko) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yacek13 23.04.2010 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2010 Z racji braku miejsca muszę używać ekogroszku workowanego, który nawet po podsuszeniu nie jest idealnie suchy. Skończyło sie to tym, że mam rdzę wewnątrz pojemnika na węgiel. Teraz robi sie ciepło, więc możnaby to czymś pomalować, to może choć trochę by się zwiększyła jego trwałość. Pytanie - czym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 24.04.2010 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 Z racji braku miejsca muszę używać ekogroszku workowanego, który nawet po podsuszeniu nie jest idealnie suchy. Skończyło sie to tym, że mam rdzę wewnątrz pojemnika na węgiel. Teraz robi sie ciepło, więc możnaby to czymś pomalować, to może choć trochę by się zwiększyła jego trwałość. Pytanie - czym? Cortaninem - sam od lat go używam (auta, narzędzia, zasobnik pieca) - świetnie wiąże rdzę, więc nie trzeba czyścić metalu do "żywego" - wystarczy z grubsza usunąć luźne drobiny - polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ePiotr 24.04.2010 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2010 Witam,mam nowy dom,powierzchnia podłóg to 250m2,cegła silikatowa+ocieplenie 15cm styropianu,na poddaszu 25cm wełny,kupiłem piec tłokowy 38KW i niestety po jednym sezonie ewidentnie widać że muszę go wymienić ponieważ przedobrzyłem i jest zdecydowanie za duży,dwóch moich znajomych ma ślimakowe piece firmy DOMGAZ i bardzo je sobie chwalą.Zastanawiam się nad zakupem takiego pieca.Moje pytanie czy kupić 17KW czy jednak 25KW(po doświadczeniach z obecnym piecem kieruje się w stronę 17KW )czy może polecicie coś innego ze sterownikiem PID i palnikiem 2 generacji bo z tego co widzę na stronie DOMGAZU to chyba nie mają czegoś takiego w swojej ofercie.Poddasze jest nieużywane i jeszcze długo nie będzie więc temperatura tam nie musi być wysoka,na dodatek mam kominek w salonie którym w razie b.silnych mrozów mogę się dogrzać.Z góry dzięki za wszelkie info.Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 25.04.2010 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2010 Masz po podłogach 250m2, ale jednocześnie piszesz, że poddasza nie grzejesz.Zatem jaka jest powierzchnia ogrzewana? Jeżeli starty ciepła budynku wynoszą 70W/m2 (nowe, dobrze izolowane budownictwo), to moc 17,5kW jest wystarczająca na potrzeby C.O. budynku o pow. 250m2Do tego powinno się doliczyć ok.2-3kW na potrzeby CWU. Pytanie jednak, czy Ty grzejesz całe 250m2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ePiotr 25.04.2010 07:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam,może trochę się źle wyraziłem wszystkie grzejniki na poddaszu są zakręcone a ciepło bierze się z dołu z klatki schodowej więc jednak będzie miało to jakiś wpływ na pracę pieca,wszystkie pomieszczenia na poddaszu są pozamykane a na grzejnikach pozakładane są głowice termostatyczne które powinny w razie spadku temperatury(chyba poniżej 7'C)puścić ciepłą wodę żeby nie uszkodzić instalacji.W tym roku w najostrzejsze mrozy lekko uchylałem drzwi w pomieszczeniach na poddaszu i nie zauważyłem żeby grzejniki grzały,cały czas były zimne.Ostatecznie można przyjąć że powierzchnia grzania to 220m2 bo w garażu potrzebuję max 5'C a kotłownia grzeje się sama .Dzięki za info.Pozdr. dodam jeszcze że kocioł pracuje w układzie otwartym,mam zainstalowany wymiennik ciepła i zawór czterodrożny,jest trochę podłogówki,zasobnik CWU o poj.120l OKAZUJE SIĘ ŻE "DOMGAZ" MA W SWOJEJ OFERCIE PIEC O MOCY 20KW I TAKI CHYBA BĘDZIE NAJBARDZIEJ OPTYMALNY Edytowane 27 Kwietnia 2010 przez ePiotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 27.04.2010 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2010 ePiotr - ja mam nowy, podobnie ocieplony dom do Ciebie o powierzchni 185 m2 po podłogach (w tym 24 m2 garażu i 4 m2 kotłowni) i przy -22 na dworze piec 18 kW generował średnio około 8 kW na CO i CWU. Tak więc bardzo ważne, żeby piec, który kupisz miał spory zakres regulacji mocy (zwłaszcza wiosną i jesienią się przyda - wiem, bo wtedy najczęściej przełączam go w tryb LATO) i osobiście polecam Ci piec, który niedawno poleciłem sąsiadowi - SKAM-P Premium 17 kW (nowoczesny, żeliwny palnik, ślimak żeliwny dużo trwalszy od stalowego itd.):http://www.sekom-pleszew.com.pl/brucer.html Pracuje w zakresie mocy 4,8-21 kW. Masz do wyboru sterownik PUMA (najnowszy, z eleganckim wyświetlaczem i menu w oknach) lub prostszy Tatarek (sam mam taki - nie aż tak ładny, lecz steruje piecem jak trzeba). Nie wiem jak zbudowany jest piec Domgaz, jaki ma sterownik i ile kosztuje, więc trudno mi go porównać - jak podasz link to go obejrzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ePiotr 27.04.2010 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2010 http://www.domgaz.waw.pl/foldery/markus.pdf model compakt z palnikiem obrotowym,już sprawdziłem ze pasuje mi do otworu wlotowego w kominie(nie mogę tego zmienić bo mam system Shiedla )oraz szerokością długoscią i innymi wymiarami,sterownik jest starszy trochę Perfect firmy Elster ale znam go b.dobrze i uważam ze jest OK więc to nie problem,cena jaką muszę zapłacic to 6500zł za 20KW,myślę że nie jest zła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 28.04.2010 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2010 http://www.domgaz.waw.pl/foldery/markus.pdf model compakt z palnikiem obrotowym,już sprawdziłem ze pasuje mi do otworu wlotowego w kominie(nie mogę tego zmienić bo mam system Shiedla )oraz szerokością długoscią i innymi wymiarami,sterownik jest starszy trochę Perfect firmy Elster ale znam go b.dobrze i uważam ze jest OK więc to nie problem,cena jaką muszę zapłacic to 6500zł za 20KW,myślę że nie jest zła Wymienię co mi się nie podoba: 1) pionowe kanały wymiennika (poziome są dużo łatwiejsze w czyszczeniu - wiem, bo takie mam - a oni piszą, że pionowe rzadziej trzeba czyścić, bo na nich się nie osadzają zanieczyszczenia - hahahaha u mnie jakoś osadzają się i na poziomych i na pionowych częściach i czyszczę je wszystkie łatwo ściągając klapkę z przodu - przy pionowych życzę powodzenia w nurkowaniu do nich z wyciorem - a potem ludzie się dziwią, że w zimie czyszczę wymiennik co tydzień w ciągu 3-5 minut przy okazji dosypywania węgla i mam po tym czysto w kotłowni), 2) retorta obrotowa (już od pół roku są dużo lepsze tzw. Brucer - aktualnie dostępne Brucer 2 generacji), 3) ślimak stalowy (żeliwny jest trwalszy) 4) cena - za 10% więcej są piece najnowszej generacji o których pisałem powyżej. Są też plusy: 1) jest kompaktowy - wysokość zaledwie 81 cm co przyda się gdy masz nisko wlot do komina (spaliny powinny lecieć w górę a nie w dół) 2) sterownik - ma PID i znasz już jego obsługę Wybór należy do Ciebie - powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolorado 29.04.2010 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 Czy zna ktoś może kod serwisowy do sterownika Compit R510 (v1)? Czy warto zaktualizować w tym sterowniku oprogramowanie (niestety za opłatą)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 29.04.2010 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 Czy zna ktoś może kod serwisowy do sterownika Compit R510 (v1)? Czy warto zaktualizować w tym sterowniku oprogramowanie (niestety za opłatą)? Z tego co pamiętam kod: 199 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hubi27 03.05.2010 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 Witam.Znajomy ma kocioł o mocy 50Kw Kaczmarek Pleszew, sterownik dwu stanowy Tango-negro.Pytanie jak ustawic ten sterownik aby kociol grzal w tej chwili tylko C.W.U zasobnik 120 litrow wiec odbior ciepła bardzo mały.Zima nie bylo problemow a teraz temperatura z zadanych 56 potrafi podskoczyc do 80 a po nocy palenisko wygasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.