Roxsana 04.12.2010 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Ok Dziękuje za rady . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jaremy 04.12.2010 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Zwraca sie do Was z prośbą: jestem na etapie projektowana domu i szukam powoli rozwiązań.proszę Was powidzcie mi jaki piec kupić (mieć na uwadze).A więc dorzeczy:dom około 130 mkwna dole podłogówka na górze grzejnikipiec ma być na ekogroszek z zasobnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 04.12.2010 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Zwraca sie do Was z prośbą: jestem na etapie projektowana domu i szukam powoli rozwiązań.proszę Was powidzcie mi jaki piec kupić (mieć na uwadze). A więc dorzeczy: dom około 130 mkw na dole podłogówka na górze grzejniki piec ma być na ekogroszek z zasobnikiem. Ja polecam Skam-P Premium 17kW, zobacz na wątek: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?169888-kocio%C5%82-SKAM-P-i-sterownik-Puma Na styk będzie 12kW, ale bardziej oszczędny będzie model 17kW, przydałoby się jednak do pełnego obrazu opisać jak wygląda ocieplenie tego budynku, okna.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 04.12.2010 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 (edytowane) Po raz kolejny jak mantrę powtórzę, że po zakończeniu sezonu grzewczego wszystko rozbieram i czyszczę tzn. rozbieram retortę z góry i z dołu, czyszczę rurę doprowadzającą groszek, odkręcam i przedmuchuję wentylator sprężonym powietrzem, sprawdzam stan ślimaka, itd. Po prostu full service. Spróbuj innego groszku - Jaret Plus czy Retopal, albo domieszaj do eko trochę pellet czy ziarna owsa... Wiesz, możliwe,że silicon czarny popękał i pojawiły się nieszczelności pogarszające pracę kotła. Zdejmij jeszcze palenisko, oczyść stary silicon (czarny po przegrzaniu robi się szarawy, wręcz biały i pęka), nałóż sporą warstwę nowego na 1200st.C, palenisko musi być szczelne. To podstawa dobrej pracy. Edytowane 4 Grudnia 2010 przez Jarecki79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 04.12.2010 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Po raz kolejny jak mantrę powtórzę, że po zakończeniu sezonu grzewczego wszystko rozbieram i czyszczę tzn. rozbieram retortę z góry i z dołu, czyszczę rurę doprowadzającą groszek, odkręcam i przedmuchuję wentylator sprężonym powietrzem, sprawdzam stan ślimaka, itd. Po prostu full service. Ta szlaka robi ci się od strony zasobnika czy po przeciwnej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 04.12.2010 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Pytanie do fachowców. Mój chyba jedyny problem z kotłem polega na tym, że z jednej strony retorty groszek jest dobrze wypalony, a z drugiej jest sporo niedopałków. Przypuszczam, że jest to wina konstrukcji retorty gdyż niedopałki występują po przeciwnej stronie od wentylatora. Niestety podawanie większej ilości powietrza w celu dopalenia pociąga za sobą większe zużycie groszku i mocniejsze spiekanie po stronie dobrze napowietrzonej. I jeszcze jedna kwestia. Mój kocioł nie posiada fabrycznie montowanego szybra. Czy jest możliwość zainstalowania go na rurze spalinowej? Przypuszczam, że jego zamontowanie mocno ograniczyłoby zużycie opału. Pisze że po przeciwnej stronie od dmuchawy, wróciłem żeby doczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
irysy 04.12.2010 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 (edytowane) Ta szlaka robi ci się od strony zasobnika czy po przeciwnej ? Po przeciwnej. Ech, przydałaby sie jednak obrotowa retorta... Edytowane 4 Grudnia 2010 przez irysy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 04.12.2010 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Jeszcze jedno przychodzi mi tylko do głowy ale nie wiem czy tak może być, w razie czego ktoś poprawi. Czy instalator który montował kocioł prawidłowo i na wystarczającą odległość wsunął rurę podajnika do pieca. Może ślimak jest wsadzony za płytko i z drugiej strony opału jest mniej i jest luźniejszy przez co jest bardziej napowietrzony i się szlakuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 04.12.2010 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Jeszcze jedno przychodzi mi tylko do głowy ale nie wiem czy tak może być, w razie czego ktoś poprawi. Czy instalator który montował kocioł prawidłowo i na wystarczającą odległość wsunął rurę podajnika do pieca. Może ślimak jest wsadzony za płytko i z drugiej strony opału jest mniej i jest luźniejszy przez co jest bardziej napowietrzony i się szlakuje. Jarecki i Zawijan co o tym myślicie, tylko zaraz się nie kłóćcie, wasza wiedza tutaj się przyda a może inni użytkownicy mieli taki problem i coś poradzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
irysy 04.12.2010 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Jeszcze jedno przychodzi mi tylko do głowy ale nie wiem czy tak może być, w razie czego ktoś poprawi. Czy instalator który montował kocioł prawidłowo i na wystarczającą odległość wsunął rurę podajnika do pieca. Może ślimak jest wsadzony za płytko i z drugiej strony opału jest mniej i jest luźniejszy przez co jest bardziej napowietrzony i się szlakuje. On się nie szlakuje, on się nie dopala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 04.12.2010 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Ja bym zaczął od podstaw - wypoziomowanie palnika i zbiornika- jeszcze raz rozebrałbym palenisko, wyczyścił stary silicon i nałożył spora warstwę nowego Później, po sprawdzeniu tych spraw zacząłbym szukać dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 04.12.2010 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 On się nie szlakuje, on się nie dopala Przepraszam kolego ale nic innego nie wymyślę, może znajdzie się jakaś mądra głowa na forum i coś sensownego ci doradzi. Jeśli nie, to jak jest jeszcze gwarancja to zareklamuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 04.12.2010 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 piecy jest mase, ktos poleci ci firmy xxx -zostanie posadzony o reklamę yyy równiez to samo, ja mam dom parterowy ale rozwiaznie mam podobne, 65%domu podłogówka,reszta to grzejniki, ciepła wodę mam z pieca(zimą) a latem solary wg mnie to na twoj dom to pewnie z 12-15kw by spokojnie wystarczyło. Użytkujesz Enke, jestes z niej zadowolony, nie widzę powodu, aby nie napisać,że Tobie taki odpowiada. 15-17kW to żadna różnica, uwierz mi, że zarówno kocioł 15kW może bardzo dobrze chodzić na mocy 17kW i na odwrót. 12kW już robi malutką różnicę.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bodek. 04.12.2010 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Powoli poddaję się.Grzebię w moim kotle coraz bardziej nerwowo.Kocioł EKR Grobelny 15KW tłok.Nie jestem zadowolony z ustawień.Czyszczenie kotła 2 razy w tygodniu to chyba za często.Kupa sadzy.Pierwsza sprawa to dmuchawa.Typ WPA 120.Jak się ją powinno ustawić.Chodzi mi o przesłonę.Fabrycznie było ustawione tak ,że przesłona otwierała się dopiero jak dmuchawa chodziła przy podawaniu paliwa.Przy przedmuchach była zamknięta.Te dwie nakrętki były na godzinie 5 jakby patrzyć na zegarek.Czyli cały czas domykały wlot powietrza.Odkręciłem najpierw jedną.Potem drugą.Następnie zacząłem przestawiać dźwignię na godzinę 6.Cały czas przesłona jest zamknięta.Ma jednak dużo lżej.Myślę ,że ona powinna być cały czas trochę otwarta bo przecież do spalania potrzebne jest powietrze.Miałem względne spalanie przy temperaturach dodatnich.Teraz jest kiepsko.Duże spalanie,dużo popiołu,dużo sadzy.Długo dochodzi do temperatury zadanej 55.Podaje 4 do 5 razy paliwo.dojdzie do 56 chwile odczeka i potem ekspresowo w dół.Dojdzie do 52 i zaczyna podawać pierwszą porcję.Zanim dojdzie że temperatura zacznie rosnąć na kotle jest już 50,3.Potem powoli w górę.Następnie szybko do zadanej i tak w kółko.Myślę ,że podstawową sprawą jest przesłona i moc dmuchawy (70%)Opał to eko Chwałowice 27MJ i MIX 27MJ(miał od tego ekogroszku)Mam znajomego który pali tym samym opałem w LINKu-ślimak i piec czyści 2 razy w sezonie.Proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 04.12.2010 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Wielokrotnie pisałem,że tłoka znacznie ciężej opanować.Ma sinusoidlaną charakterystykę pracy, co oznacza,że po podaniu nowa porcja musi odgazować, odpalić się i potrzebuje więcej powietrza, tutaj spalanie jest kiepskie, w miarę jak odgazowuje dochodzimy do idealnego punktu i go przekraczamy zaczynając pracę z nadwyżką powietrza. Tłoki są bardziej brudne i wymagają częstszego czyszczenia.Tłoka bardzo ciężko ustawić do pracy z samym bojlerem Zaletą jest mocny mechanizm podający, mniejsze opory podawania. Tłoka można lepiej zabezpieczyć przed cofką żaru. WPa 120 jest moim zdaniem za dużą dmuchawą, ale to nie mój kocioł, także mogę się mylić, Możesz wkleić fotkę tej klapki? Chyba mówisz o terminatorze ciągu a nie klapce.... Też robiliśmy próby z tym urządzeniem, ale szybko zrezygnowaliśmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jaremy 04.12.2010 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Ja polecam Skam-P Premium 17kW, zobacz na wątek: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?169888-kocio%C5%82-SKAM-P-i-sterownik-Puma Na styk będzie 12kW, ale bardziej oszczędny będzie model 17kW, przydałoby się jednak do pełnego obrazu opisać jak wygląda ocieplenie tego budynku, okna.... bedzie pustak max + styropian 15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bodek. 04.12.2010 22:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 Nie mam teraz aparatu.Nie ma przesłony na wlocie tylko na wylocie i jest tam chyba jakaś sprężyna która domyka przesłonę(klapkę)Klapka jest na ośce do której jest przykręcona śruba.Śrubę można ustawiać w różnych pozycjach.Dodatkowo były 2 nakrętki które służą jako obciążnik.Czy ta klapka powinna być cały czas zamknięta?Ona otwiera się tylko przy nadmuchu i tylko minimalnie.Przy przedmuchach w ogóle nie reaguje.coś tam powietrza idzie ale minimalnie.Przestawiłem ją tak żeby była zawsze trochę uchylona.Mam jednak obawy czy to dobre ustawienie.Zauważyłem jednak że popiół jest teraz drobniejszy ale mocniej wychładza piec po włączeniu się dmuchawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 04.12.2010 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 JaremyJa wolałbym Ci polecić 17kW, co niektórzy skrytykują. Wystarczy 12kW, ale uczciwie mówię, że te 15-17kW będzie bardziej ekonomiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 04.12.2010 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 bodekWPa 120 to jest moim zdaniem dmuchawa do kotła zasypowego.Wejdź na stronę:http://www.mplusm.com.pl/kliknij nadmuchy, wybierz WPa 120 i podaj mi symbol dmuchawy, którą masz, tam są fotki. Jutro odpiszę co możesz zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bodek. 04.12.2010 22:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2010 To jest ten 120K czyli z klapką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.