Gość 26.12.2002 15:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2002 Hi, będę budował dom (piwnice + parter + poddasze użytkowe). Czy Waszym zdaniem można zastosować Maxa na długość (grubość ściany 188 mm) czy lepiej zastosować Uni (250 mm) lub Maxa w poprzek (288 mm)? Oczywiście ściana będzie docieplona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafter 26.12.2002 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2002 Ja dałem Maxa w poprzek (288 mm) i na to rzucę 12 cm styropianu z felcem. Potem tynk akrylowy.A od wewnątrz tynk gopsowy z agregatu. Proszę o niekomentowanie, że 10 cm styropianu starczy i przepłacam. To raptem około 1000 zł. A co 12 cm to nie 10. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 26.12.2002 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2002 Co tak mało Ja chcę zejść z U poniżej 0,2 W/m2K, a to oznacza, że warstwa styropianiu musi mieć co najmniej 18 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafter 28.12.2002 10:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2002 Wystarczy 8 cm. Z zapasem 10.A z moim zapasem daję 12. Sicher ist sicher.Później już faktycznie każdy centymetr styropianu niewiele daje.Powiedzmy dom ma jak mój 80 metrów w obwodzie i wysokość 3,6. To daje 288 m2. Jeżeli odejmiesz otwory to wyjdzie jakieś 200 m2.Chcesz dać 6 cm grubiej to jest w sumie 12 m3 styropianu więcej.Około 120 zł za m3 daje cenę 2240 zł. Plus dłuższe kołki + więcej kleju (grubsze musi być lepiej doklejone). Możesz nagle zapłacić za swój kaprys nawet ponad 2500 zł, a nic Ci to nie da.Za różnicę kupisz jedno porządne okno (o niezłym współczynniku cieplnym). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radex 28.12.2002 12:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2002 Ale Rafter zauważ, że ściany bez otworów mają 200 m2, zaś okno 2-3 m2. Co się lepiej opłaca Poza tym te 6 cm daje jednak oszczędności, przelicz je sobie, a podejmiesz optymalną dcyzję... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafter 28.12.2002 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2002 Radex.80 metrów obwodu budynku x 3,60 m wysokości elewacji = 288 m2.Z otworami.Więc nie wiem jak Ci wyszło 200. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafter 28.12.2002 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2002 I weź pod uwagę, że u mnie odejmujesz szerokie drzwi garażowe, tarasowe i wejściowe.Powyżej 12 cm nie ma sensu dawać styropianu.Tak samo jak chcesz uzyskać 30 stopni w środku. Nakłady na każdy stopień cieplej w domu są niewspółmierne.Tu niestety nie ma zależności liniowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radex 30.12.2002 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2002 Rafter sam napisałeś: "Jeżeli odejmiesz otwory to wyjdzie jakieś 200 m2". Za cenę dodatkowego docieplenia tych ścian chcesz kupić 1-2 okna (3-5 m2) o lepszym współczynniku. Co się bardziej opłaca? Załóżmy, że kładąc dodatkową ilość styropianu (8 cm) uzyskasz współczynnik U lepszy o 0,1 W/m2K. W ciągu sezonu zaoszczędzisz na energii około 2000 kWh, co daje ponad 500 zł oszczędności. Natomiast koszt inwestycyjny tego dodatkowe styropianu to niecałe 2500 zł. Okres zwrotu: niecałe 5 lat. Założyłem raczej pesymistyczne warunki, np. cena m3 styropianiu 150 zł i różnica temperatur między zewnątrz i wewnątrz dla sezonu grzewczego średnio 20 stopni, więc w rzeczywistości ten okres zwrotu może być krótszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafter 30.12.2002 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2002 W takim razie ja Ci radzę: RÓB JAK UWAŻASZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kruszek 31.12.2002 11:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2002 Mozesz dać MAX-a wzdloz, mialem podobny problem. Moj architekt powiedzial ze to jak najbardziej poprawne rozwiazanie konstrukcyjnie a odpowiedni współczynnik U mozna uzyskać stosując odpowiednią grubość ocieplenia. Ja jednak zbudowałem z UNI 250, to chyba bezpieczniejsze rozwiazanie. Jezeli chodzi o MAX-a w poprzek (30 cm) to daje on niewielką poprawę ocieplenia (rownowazną ok. 1-2cm steropianu), a jezeli budujesz fundamenty z bloczków to bedziesz musial je klaść w poprzek, bo ja nie znalazlem tak szerokich.A jezeli chodzi od spór 12 cm czy 18 cm !! steropianu, to ja jestem troche zszokowany. Przecież każdy wie że ciepło nie ucieka tylko przez sciany i przy ociepleniu 12 cm wcale nie jest to duży procent. Jezeli komuś naprwade zależy na osiągnięciu jak najmniejszych strat ciepła to powinien zainteresować się otworami oraz wentylacją. Wydaje mi mi sie że niektórzy traktują wspólczynnik U ścian jak punk honoru i prześcigują się w jego zmniejszaniu. Idąc tym tokiem myślenia można by pomyśleć że jak damy 30 czy 40 cm styropianu to wcale nie będziemy musieli ogrzewać domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radex 31.12.2002 16:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2002 kruszek - a niektórzy myślą, że jak jakiś polski urzędas wymyślił normę 0,3 W/m2K i ją spełnią to wszystko będzie cacy. Tylko dlaczego w innych krajach, np. Niemcy, kraje skandynawskie ten współczynnik ustalony w normie jest niższy i wynosi 0,2 albo jeszcze mniej? Natomiast co do strat przez wentylację to się w pełni zgadzam, dlatego nie należy zapominać o rekuperatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.