19501719500414 29.02.2008 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 Koledzy, Moje być może dziwne pytanie wiąże się z tym iż zamierzałem przekonać znajomych do zamiany kotła atmsferycznego na kondensat. Jak wiecie wiąze się to z małymi przróbkami: komin dwypłaszczowy lub pobór powietrza z pomieszczenia. nieprawda, możesz smiało odprowadzać spaliny rurą spalinową a powietrze do spalania zasysać albo tym samym szachtem kominowym w którym jest prowadzona rura spalinowa lub zrobić system rozdzielczy gdzie rura spalinowa jest prowadzona szachtem a powietrzee do spalania doprowadzane drugą rurą z zewnątrz, Odprowadzenie kondensatu - tu jeszcze zapytam czy nie można go zbierać do pojemnika i raz na tydzień wylewać .... Pytam dlatego ponieważ zamierzałem ich przekonać na gruncie finansowym takiego przedsięwzięcia. Na razie mi się nie spina Zapotrzebowanie na ciepło moim zdaniem spore. Ogrzewanie podłogowe, wanna i prysznic (używane po połowie) Przyjmijmy 120kWh/m2 x 170 m2 = 21 MW czyli. kocioł obecny (93% sprawności) 21 MWh = 21 000 kWh/93%= 22 600 kWh *0,17= 3842 kocioł kondensat (109%) 21 MWh = 21 000 kWh/109%= 19 200 kWh *0,17= 3264 Różnica 578 zł przy założeniu maksymalnych sprawności. Zamiana kotła to z grubsza licząc jakieś 11 000 zł (kocioł, zasobnik, robocizna, komin (8 m), przeróbka kanalizacji). czyli to sie nie zamortyzuje. Ktoś coś dopowie w temacie. Może zrobiłem gdzies bład. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NOTO 29.02.2008 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 To co proponujesz to też niezła przeróbka. Kocioł jest w środku budynku na ścianie wewnętrznej. Jedyne wyjście to komin gdzie już jest normalna rura.Pobieranie powietrza z pomieszczenia moim zdaniem obniży sprawność pieca pośrednio ponieważ pomieszczenie będzie wychładzane (wiem, że tak jest obecnie - ale chciałbym to przy okazji zniwelować). Jak duży przekrój powinien być aby zassysać powietrze do spalania ... może wystarczy to co jest w przestrzeni między ścianami komina a okrągłą rurą spoalinową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablitoo 29.02.2008 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 widzisz ja porównywałem to co się da porównać, Porównujesz rzeczy których sie nie da porównać ... - i dlatego wyciagasz błędne wnioski ... Sprawność kotła kondensacyjnego jest taka sama czy to pracuje na zasysaniu powietrza z wnętrza kotłowni czy z zewnatrz budynku - spsób podłączenia zasilania powietrza do kotła nie ma tu żadnego znaczenia . Cały czas mówimy w naszej dyskusji o sposobie dostarczenia powietrza do spalania ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablitoo 29.02.2008 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 (...) Pobieranie powietrza z pomieszczenia moim zdaniem obniży sprawność pieca pośrednio ponieważ pomieszczenie będzie wychładzane (wiem, że tak jest obecnie - ale chciałbym to przy okazji zniwelować). Nic z tych rzeczy - jeżeli już tak to chcesz analizować to jest wręcz przeciwnie : mianowicie - w tej samej objętości powietrza schłodzonego jest wiecej / czyli jest więcej tlenu / niż powietrza ogrzanego - skutek - więcej tlenu dostarczonego do spalania więc sprawność kotła wyższa ... Coście sie tak uczepili spadku sprawności kotła podczas pracy z zasysaniem powietrza do spalania z wnętrza kotłowni ?? Oczywiście że zasysanie z zewnatrz budynku jest bardziej komfortowe , kotłownia nie wymaga dodatkowego doprowadzenia powierza / nawiewnik / , może byś mniejsza powierzchniowo etc ... , ale nijak się to ma do sprawności kotła . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablitoo 29.02.2008 11:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 Porównujesz kocioł turbo z zamkniętą komorą do atmosferyka ... A my cały czas dyskutujemy o kondensatach - kotłach kondensacyjnych których nominalna sprawność wynosi 109% i czy to pracują one z zasysaniem powietrza z zewnątrz czy z zasysaniem powietrza z wnętrza kotłowni Twoje porównanie ma sie nijak do sprawności kotłów kondensacyjnych ... Jeżeli chcesz to udowodnij że kocioł kondensacyjny o sprawności 109% pracując na zamkniętej komorze ma wyższą sprawność od tożsamego kotła tylko pracującego na zasysaniu powietrza z wnętrza budynku . widzisz ja porównywałem to co się da porównać, kocioł kondensacyjny choć byś chciał to nie będzie pracował jako kocioł z otwartą komorą spalania, tutaj nie można jak w kotle z zamkniętą komorą spalania zdejmując pokrywę komory zrobić z niego kocioł z otwartą komorą, w kondesacie żeby się dostać do komory spalania, trzeba ją rozkręcić i na ścianie przedniej masz umocowany na trwałe do niej panik zdejmując tę ścianę demontujesz palnik i już nie ma co grzać, owszem jak wymusiz pracę kotła to palnik będzie się palił ale będzie ogrzewał li tylko powietrze w kotłowni Jak już podkreślamy i pogrubiamy tekst - to ja napisałem to co powyżej - nic o rozkręcaniu komory spalania nie pisałem - cały czas dyskutujemy o sposobie dostarczania powietrza do pieca - i o sprawności kotłów kondensacyjnych w tym aspekcie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NOTO 29.02.2008 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 (...) Pobieranie powietrza z pomieszczenia moim zdaniem obniży sprawność pieca pośrednio ponieważ pomieszczenie będzie wychładzane (wiem, że tak jest obecnie - ale chciałbym to przy okazji zniwelować). Nic z tych rzeczy - jeżeli już tak to chcesz analizować to jest wręcz przeciwnie : mianowicie - w tej samej objętości powietrza schłodzonego jest wiecej / czyli jest więcej tlenu / niż powietrza ogrzanego - skutek - więcej tlenu dostarczonego do spalania więc sprawność kotła wyższa ... Coście sie tak uczepili spadku sprawności kotła podczas pracy z zasysaniem powietrza do spalania z wnętrza kotłowni ?? Oczywiście że zasysanie z zewnatrz budynku jest bardziej komfortowe , kotłownia nie wymaga dodatkowego doprowadzenia powierza / nawiewnik / , może byś mniejsza powierzchniowo etc ... , ale nijak się to ma do sprawności kotła . W zimie zimniejsze powietrze jest na zewnątrz niż w ppomieszczeniu kotłowni. Dlatego sprawność jest większa przy czerpaniu powietrrza z wewnątrz. Secundo: pobierając powietrze z wewnątrz spalamy ogrzane powietrze wyrzucając je przez komin - na to miejsce idzie zimnie powietrze znowu które ogrzewamy kaloryferami. Dlatego jak napisałem sprawność (całego układu - domu) jest większa przy poborze powietrza z zewnątrz. Al e to wymaga u moich znajomych spore zmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szef23 29.02.2008 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 Z kotla kondensacyjnego nie da sie zrobic kotla z otwarta komora spalania To czy bedzie pobieral powietrze przez komin czy z pomieszczenia nie ma zadnego znaczenia pod wzgledem jego sprawnosci chociaz ja preferuje komin dwuplaszczowy Wykucie tzw zetki faktycznie spowoduje wychlodzenie kotlowni Zbieranie kondensatu do wiaderka nie ma zadnego sensu Trzeba podciagnac kanalize fi 32 badz 50 bez syfonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablitoo 29.02.2008 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 (...) W zimie zimniejsze powietrze jest na zewnątrz niż w ppomieszczeniu kotłowni. Dlatego sprawność jest większa przy czerpaniu powietrrza z wewnątrz. Bzdura ! Secundo: pobierając powietrze z wewnątrz spalamy ogrzane powietrze wyrzucając je przez komin - na to miejsce idzie zimnie powietrze znowu które ogrzewamy kaloryferami. Bzdura - w wypadku jak posiadamy rekuperator ... W wypadku braku rekuperacji oczywiście racja - powietrze zabrane do spalania musi zostać dostarczone z zewnątrz ... Dlatego jak napisałem sprawność (całego układu - domu) jest większa przy poborze powietrza z zewnątrz. Al e to wymaga u moich znajomych spore zmiany. Ale my tu nie dyskutujemy o sprawności całego układu - domu - tylko o sprawności kotła kondensacyjnego z zasysaniem powietrza z zewnątrz vs zasysanie powietrza z wnętrza kotłowni . Dobrze koledzy - widzę że dyskuskja nasza powoli robi się akademicka ... - nie wnosi nic do tematu - tylko sie przerzucamy argumentami - tymi bardziej sensownymi i tymi mniej ... Dlatego dla mnie EOT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NOTO 29.02.2008 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 co do pierwszego masz rację - bzdura. Z zewnątrz powietrze jest chłodniejsze i lepiej się spala gaz. Poprawiałem na szybko i ... wyszło źle. Rekuperatora nie ma i nie będzie w tamtym domu. Ja szukam argumentów do przejścia na kondensat dla ludzi, którzy sporo grzeją. Nijak mi to nie wychodzi opłacalne. Fakt, że oni już ponieśli koszty zakupu innego pieca (10 lat temu). Ale teraz też buduje się cieplejsze domy 60 kWh/m2/rok a nie jak oni 120 kWh/m2/rok. To jak Wam/Im opłacają się kondensaty ? To nie jest dyskusja akademicka tylko konkretny przykład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 29.02.2008 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 NOTO, wejdź na stronę producenta kotła i tam w materiałach technicznych będziesz miał sposoby rozwiazania układu spalinowego,dobierzesz sobie stosownie do warunków jakie tam mają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 01.03.2008 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 Ale teraz też buduje się cieplejsze domy 60 kWh/m2/rok a nie jak oni 120 kWh/m2/rok. To jak Wam/Im opłacają się kondensaty ? To nie jest dyskusja akademicka tylko konkretny przykład Wydaje mi się, że pytanie powinno brzmieć raczej "Jakiej mocy kocioł kondensacyjny?". Załóżmy dom o powierzchni 256m^2, kubatury 746m^3 (ściana zew. pustak MAX220 + styr.12cm, dach 14cm wełny, reku, II stefa Polski) - zapotrzebowanie na moc wynosi 11,1kW (bez reku 14,1kW). 1. Montując duży kocioł kondensacyjny o mocy np. 7,3-21,8kW sprawiamy, że dolna moc kotła pokrywa się z zapotrzebowaniem budynku przy temp.zew. -6stC (7,2kW). Przy wyższych temp. kocioł często taktuje ponieważ nie może zejść niżej z mocą, a każde uruchomienie zaczyna z mocą maksymalną by po pewnym czasie dostosować moc do potrzeb. 2. Montujemy kocioł kondensacyjny małej mocy np. 2,9-11,6kW sprawiamy, że dolna moc kotła pokrywa się z zapotrzebowaniem budynku przy temp.zew. 10stC (2,9kW). Kocioł trochę inny, każde uruchomienie zaczyna z mocą minimalną by po pewnym czasie dostosować moc do aktualnych potrzeb. Układ kominowy możemy zastosować krótki, wyrzut za ścianę - moc kotła poniżej 21kW. 3. Montujemy kocioł z zamkniętą komorą spalania, moc np. 10-24kW różnica sprawności tego kotła a kondensacyjnego, przy temp wody 70-75stC wynosi 15,2%. Przy -15stC zapotrzebowanie domu wynosi 10,1kW. Ja wiem, który bym wybrał mimo, że mogę być być trochę stronniczy. W rzeczywistości dochodzi jeszcze parę rzeczy, których nie uwzględniłem w swoich wydumkach. Chodzi mi o to, że montując kocioł atmosferyczny skazują się na dużą ilość taktowania, czego nie będzie przy dobrze dobranym "kondensacie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.