arek zielonka 24.03.2006 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2006 jesssssssssa juz sie bałem ze sam mam takie zapędy zamiast iśc z nurtem:D mowie oczy wiście o PTH 30 choc POROTON 30 tez moze byc .. .. tylko ciekawe jak sie skonczy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Heath 24.03.2006 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2006 PTH 25 ma Wsp. przenikania ciepła ok 1,2 PTH 30 ma Wsp. przenikania ciepła 0,68 , zaczynam sie gubic .... im niższy tym lepszy a mało kto buduje z 30 ? ... mam budowwac ale widze , że musze sie duzo jescze nauczyc może warto zajrzeć do projektu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
iga9 24.03.2006 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2006 zuczek kl 10 - wg mnie w zupelnosci wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zuczek1719499749 24.03.2006 14:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2006 zuczek kl 10 - wg mnie w zupelnosci wystarczy No tak, to wszystko jasne nasza cena - 3,75 - jest na kl. 15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
casandra75 24.03.2006 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2006 WitamJestem z Gorzowa tutaj w tutejszych hurtowniach nikt nie polecał mi ceramiki wrecz odradzali .....choć mam ja w projekcie... budowę zaczynam od kwietnia i mam dylemat bo każdy tutejszy hurtownik zachwala to co ma na magazynie silka .. itp. byle by nie ceramika mówia że zimny ...a jeszcze inni mówią że silka zima i na odwr. Szał Szał.... co otym wszystkim mysleć ? na początku skierowana byłam raczej na ytong jedn. 36 teraz juz zgłupiałam całkowicie nie jestem wstanie się okreslić ..Pomocy???/ Jak łatwo powiedzieć SWOJE MYŚL..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gryfpc 24.03.2006 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2006 zuczek kl 10 - wg mnie w zupelnosci wystarczy Nieśmiało tutaj wtrącę: klasa 10 w zupełności wystarczy, ale tylko na domek parterowy, albo na ściany poddasza. Klasa 15 to jakby mówiąc z polskiego na nasze: pustak mocniejszy, który może przenosić większe obciążenia. Tak mi to wytłumaczyli w hurtowniach, co nasz Majster potwierdził jeszcze! Jakbym się mylił, to mnie uświadomcie, please :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gryfpc 24.03.2006 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2006 Witam Jestem z Gorzowa tutaj w tutejszych hurtowniach nikt nie polecał mi ceramiki wrecz odradzali .....choć mam ja w projekcie... budowę zaczynam od kwietnia i mam dylemat bo każdy tutejszy hurtownik zachwala to co ma na magazynie silka .. itp. byle by nie ceramika mówia że zimny ...a jeszcze inni mówią że silka zima i na odwr. Szał Szał.... co otym wszystkim mysleć ? na początku skierowana byłam raczej na ytong jedn. 36 teraz juz zgłupiałam całkowicie nie jestem wstanie się okreslić ..Pomocy???/ Jak łatwo powiedzieć SWOJE MYŚL..... A u nas na odwrót - że silka przereklamowana, albo, że zbyt droga, a poza tym za ceramiką przemawia chyba jej długowieczność i tradycja, tak mi się przynajmniej wydaje Zresztą każda sroka swój ogonek chwali, ja buduję z Porothermu, więc dla mnie on najlepszy :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ex67 24.03.2006 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2006 Witam Jestem z Gorzowa tutaj w tutejszych hurtowniach nikt nie polecał mi ceramiki wrecz odradzali .....choć mam ja w projekcie... budowę zaczynam od kwietnia i mam dylemat bo każdy tutejszy hurtownik zachwala to co ma na magazynie silka .. itp. byle by nie ceramika mówia że zimny ...a jeszcze inni mówią że silka zima i na odwr. Szał Szał.... co otym wszystkim mysleć ? na początku skierowana byłam raczej na ytong jedn. 36 teraz juz zgłupiałam całkowicie nie jestem wstanie się okreslić ..Pomocy???/ Jak łatwo powiedzieć SWOJE MYŚL..... Moze Ci cos wyjaśnię Opis: Silka jest BARDZO zimnym materiałem budowlanym i BARDZO twardym (ciężkim). Za to bardzo dobrze akumulującym ciepło w murze (czytaj niżej). Max czy U-220 są ceramiką troszkę chłodniejsza niż Porotherm ale za to bardziej wytrzymałą i bardziej akumulująca ciepło. Porotherm jest ceramika poryzowaną czyli ma mikropory w swej strukturze (po wypaleniu trocin której je wypełniały). Jest Tym cieplejszy im grubszy. Jest mniej wytrzymały niz inna ceramika. Beton Komórkowy (Ytong, Siporeks itp) jest najcieplejszym materiałem ze wszystkich w/w i najbardziej plastycznym (najłatwiejszym w obróbce). Gorzej jednak się nagrzewa czyli ma najmniejszą akumulację ciepła. Zastosowanie do ścian jednowarstwowych: Jeśli budujesz ściany jednowarstwowe to najważniejsze jest ich prawidłowe wykonanie !!!!! i dopiero wybór materiału. Najważniejsze są fugi i uniknięcie mostków termicznych (nadproża wieńce itp). Mało która ekipa umie to wykonać naprawdę dobrze. Najlepszy do takich ścian moim zdaniem jest BK 36cm (beton komórkowy) kładziony na klej lub "ciepłą" zaprawę, ewentualnie Porotherm 50 ewentualnie 44. Max i U-220 odpada (powodów jest kilka i za długo by pisać). Silka nie nadaje się na te ściany w ogóle (chyba że na 80 cm mur ) Zastosowanie do ścian wielowarstwowych: Tu wykonanie nie jest juz tak istotne bo sprawę izolacji przejmuje na siebie zewnętrzna warstwa styropianu lub wełny. Polecam Porotherm 25, Max, U-220 (są materiałami o podobnych właściwościach w tym wariancie). BK 25 jest najcieplejszym z nich ale to już ma mniejsze znaczenie w ścianie dwuwarstwowej. Wybór to kwestia raczej mody niż merytorycznej decyzji. Przy ścianie dwuwarstwowej spore znaczenie ma tzw akumulacja cieplna a ta jest najlepsza przy użyciu Silki potem Max-a czy U-220 oraz Porothermu. Jeśli będziesz często zmieniać (regulować) temperatury w domu to BK jest materiałem mniej podatnym na wyziębianie i na rozgrzewanie, więc moim zdaniem lepszym. Jeśli temperatura będzie w miarę stała (niewielkie wahania) to raczej Silka czy czerwona ceramika (PTH, Max, U). Celowo nie poruszam kwestii "oddychania" czy "zdrowia" poszczególnych materiałów bo to są takie bzdury jak to co się wygaduje ostatnio w polityce. Wszystkie materiały są zdrowe i żadne nie oddychają. Jeśli ktoś podnosi kwestuję oddychania ścian to proponuję mu oddychać 2-3% tlenu (bo tyle wynosi przepuszczalność ścian) aby zrozumiał o czym mówi . To jest moja opinia na ten temat i na 1000% ktoś to zakwestionuje ale te informacje zbierałem przez 6-mcy czytania forum, fachowej literatury oraz przez 15 lat mieszkania w własnym domu (z BK). Wiosną też zaczynam i będzie to Max lub PTH + 12 styropianu. Zapytasz dlaczego Max a nie BK czy Silka ? Odpowiedź jest prosta, bo kolor czerwony się podoba mojej kobiecie . Pozdrawiam i mam nadzieję że troszkę Ci pomogłem. [/u] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ex67 24.03.2006 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2006 zuczek kl 10 - wg mnie w zupelnosci wystarczy Nieśmiało tutaj wtrącę: klasa 10 w zupełności wystarczy, ale tylko na domek parterowy, albo na ściany poddasza. Klasa 15 to jakby mówiąc z polskiego na nasze: pustak mocniejszy, który może przenosić większe obciążenia. Tak mi to wytłumaczyli w hurtowniach, co nasz Majster potwierdził jeszcze! Jakbym się mylił, to mnie uświadomcie, please :D No to ja Cie uświadamiam . Klasa 10 napewno wystarczy na dom do 2 kondygnacji a klasa 15 do 4. Nawet jak byś wybudował z klasy 5 (jeśli by była) to i tak dom by stał bez problemów. Pamiętaj że materiał jest projektowany na znacznie większe obciążenia niż dom jednorodzinny. Jeszcze jedno. Popęka każdy dom a to nie zależy od klasy pustaka tylko od jakości wykonania i jakości gruntu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gryfpc 24.03.2006 23:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2006 No to ja Cie uświadamiam . Klasa 10 napewno wystarczy na dom do 2 kondygnacji a klasa 15 do 4. Nawet jak byś wybudował z klasy 5 (jeśli by była) to i tak dom by stał bez problemów. Pamiętaj że materiał jest projektowany na znacznie większe obciążenia niż dom jednorodzinny. Jeszcze jedno. Popęka każdy dom a to nie zależy od klasy pustaka tylko od jakości wykonania i jakości gruntu. No i łyso mi teraz!!! Ale sam się prosiłem, to mam, dobrze mi tak Znowu wpadka Wybaczcie, zwłaszcza Ty iga, please!!! :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zuczek1719499749 25.03.2006 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2006 Silka jest BARDZO zimnym materiałem budowlanym i BARDZO twardym (ciężkim). Za to bardzo dobrze akumulującym ciepło w murze (czytaj niżej). [/u] Warto jeszcze dodać, że silikaty właśnie dzięki temu, że są takie ciężkie rewelacyjnie tłumią dźwięki, tzn. mają bardzo dobrą izolacyjność akustyczną. A co sądzicie o zrobieniu ścian działowych z silikatu? Ktoś planuje tak? Nam to chodzi po głowie. A może jeśli budujemy z ceramiki to ściany działowe też lepiej zrobić z ceramiki, np K3 lub porothermu 11,5 cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gryfpc 25.03.2006 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2006 Warto jeszcze dodać, że silikaty właśnie dzięki temu, że są takie ciężkie rewelacyjnie tłumią dźwięki, tzn. mają bardzo dobrą izolacyjność akustyczną. A co sądzicie o zrobieniu ścian działowych z silikatu? Ktoś planuje tak? Nam to chodzi po głowie. A może jeśli budujemy z ceramiki to ściany działowe też lepiej zrobić z ceramiki, np K3 lub porothermu 11,5 cm? My budujemy z ceamiki, działowe też, działowe z PTH 11,5, natomiast wewnętrzne konstrukcyjne robimy z Maxa (jest ich mało). Myślę, że ceramika ma wystarczającą izolacyjność akustyczną dla mieszkańców "zwykłego" domku, w przypadku zaś, gdy ktoś myśli o wyciszeniu dodatkowym jakichś pomieszczeń typu salka kinowa, pokój z fortepianem itp. polecam specjalny wyrób Porothermu - pustak akustyczny czy jakoś tak. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
paradox 25.03.2006 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2006 Nio kochani to pochwalcie sie cenami betonu b-20...wlasnie dzis jestem po negocjacji....to co udalo mi sie wynegocjowac to 180 zł za kubik........ Hmmmm chyba jestem zadowolony Pozdrawiam Paradox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
casandra75 25.03.2006 14:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2006 Witam wszystkich Po wielu katuszach ,mekach , przemysleniach , obliczeniach doszłam wrescie do konkretnych wniosków tz. buduje tak jak mam w projekcie PH25+12 styropian i niech piorun wemnie trzaśnie jak zmienie zdanie..jeśli będe miał kiedys pretensje to nie do siebie ale do projektanta który uwzgledniał w projekcie taki materiał. Choć musze się przyznać iz bliska byłam Ytong jed... Jakie otrzymaliscie ceny na PH 25 w waszych rejonach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
casandra75 25.03.2006 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2006 Szczególmie chciałm podziękować xs67 za wyczerpująca odpowiedż- naprawde mnie przekonałeś dzięki naprawdę pomogłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
iga9 25.03.2006 17:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2006 casandra75 ja po wielu przemysleniach buduję dokladnie tak jak ty. Co do cen PTH to poczytaj wczesniej - jest tam kilkanascie postow na ten temat. Gryfpc co do klasy 10 pth to moja wiedza jest w tym tamecie dokladnie taka jak ex67 Moj dom zreszta do parter i poddasze uzytkowe wiec i tak spelnia norme. A wybaczac nie ma czego, szczegolnie po takich komplematach w miom dzienniku Prz okazji ex67 dal tu wszystkim kompendium widzy o matarialach na mury w pigulce Ile ja sie tych informacji na forum naszukalam Ja sciany dzialowe robie z betonu komorkowego. A sciane pomiedzy nasza sypania a przyszlym pokojem dzieciecym wyloza takim sandwichem akustyczym (korek, wełna i pilsnia) i bedzie juz super komfortowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ged 25.03.2006 18:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2006 Ja w projekcie będę miał poddasze z ... żelbetonu - poważnie.Dziś w OBI widziałem styropian po 99zł za m3, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
casandra75 25.03.2006 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2006 Zastanawiam sie kiedy ta zima odpuści ..Chcę ściągnąć humus ,zrobić dojazd do działki a tu nadal zimno..załatwiłam ostatnio 38 ton gruzu za 200,00 zł - to na drogę dojazdowa do działki działkę mam 1600 m2 pozwolenie tez kierownika budowy i ekipę za 30tys do więżby bez krycia .Mam zakupiony materiał na na trzy strony ogrodzenia -razem z fundamentami wyjdzie mnie około 10 tys, ale ogrodzenie solidne żadna siatka ,moja bernardynka szybko by sie z nia rozprawiła . materiał na 110mb 4700,00robocizna 3200,00z montażemnoi licze iz fundamenty wyjda mi ze 2 tys Jak będę miała zdjęcia napewno dołączę .Buduje dom pod jarzabem g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kazber 25.03.2006 23:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2006 EX 67, Dzieki za ciekawy tekst. Szkoda, ze nie znalazlem czegos podobnego wczesniej. Zaoszczedzilbym mnostwo godzin. U nas mialy byc silikaty ze wzgledu na ruchliwa droge a bedzie BK +15cm styropianu lub welny i zywoplot posadzony od drogi. Pozdrawiam, kazik Ps. Jakie planujecie przylacza elektryczne dla swoich domkow o wielkosci +, - 150m2??? Ogrzewanie gazowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ged 25.03.2006 23:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2006 11 kW na start, aby opłaty były małe. Potem zwiększenie gdy będzie potrzeba. Łatwiej i taniej zwiększać niż zmniejszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.