lukasz007 27.10.2005 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2005 Witam, jestem zupełnie zielony w tym temacie, a rodzicom się przypomniało że warto wymienic co przed końcem roku. Pytam czy o by na pewno, a jesli tak to na co? I kto może to zrobic w Warszawie. Czytałem posty i inne strony zw z tematem i mam jeszcze wiekszy metlik w głowie. Prosze więc o radę fachowców i praktyków z forum. fakty: Dom jednorodzinny kostka parterowy podpiwniczony dach płaski budowa ok 73 roku wymiary 9 na 10 m mieszkalenj pow 72 m2. Ogrzewany gazem ziemnym inatslacja otwarta grzejniki zeliwne w dobrym stanie 6 sztuk, rury chyba tez, ok 120-160 l wody w instalacji, pompa wody, piec medrol elka 2 21kW, komin nowy z rury chyba cos tam z azbestem, (zabezpieczony), cw gazowy piec junkersa wymieniony 3-4 lata temu . Dodatkowo w instalacje włączony20 -30 letni piec weglowy, ale prze ostatnie 5 lat nigdy nie uzywany. Okna i dzwi wymienione na nowe, ściany, podłoga i dach nie ocieplone ( w przyszłym roku planowana budowa poddasza mieszkalnego ok 60 m2 , ocieplenie podłogi od wewnatrz, scian zewnetrznych - styropian) Temperatura w zime 20 stopni, ojciec cały czas kontroluje temperature. koszt gazu w ostania zime 3500 zl. cel: obniżenie rachunów za ogrzewanie, podwyzszenie temperatury o 1-2 stopnie (małe dzicko), budzte: 15-18 tyś zł przebywanie, noc 5 osób, w dzień nikt albo 1-2 planowanie mieszkanie do 10 lat pomysły 1.wymiana całej instalacji co na nowa, grzejniki stalowe w te same miejca pod oknami, piec jednofunkcyjny noweoczesny z dtwarta komora spalania, taki by starczy do ogrzewania góry, instalacja miedziana, sterowanie elektroniczne 2. tj wyzej ale grzejniki w innych miejscach (pomysł ojac mnie się nie podoba ze wzgledu na wyglad) i pozostawin ie starej instalacji z piecem na wegiel tak by w razie wysokich cen gazu palic w nim ale liczylem i jakos sie nie oplaca, a ile roboty. 3. pozostawienie grzejników starych i zamontowanie nowego pieca jednofunkcyjnego z otwarta k