Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanio wybudowac dom


cosmita

Recommended Posts

A jak Ci wyszło, te 8cm styropianu, bo jak dla mnie bżmi to niewiarygodnie.

Co do smukłości, to ja nie buduję wierzowca. Dopuszczalne są ściany o grubości 15cm z silikatów jak ściany nośne.

 

Lambda dla betonu komórkowego (SOLBET) odmiany 600kg/m3 = 0.133 W/mK, a dla styropianu 0.042 W/mK. Czyli U dla ściany 24cm wynosi 0.55 W/m2K, co odpowiada mniej więcej 8cm styropianu.

Jeśli zaś chodzi o tę smukłość, to ściana nie może być wyższa niż 3m, ale są i inne ograniczenia, których do końca nie zrozumiałem. Wysyłam Ci na priv maila jakiego dostałem 3 lata temu od eksperta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ja podaję ceny detaliczne bez rabatów i promocji, ciągle to jednak wychodzi taniej

40+20+30=90zł

Jakby nie patrzeć taniej niż 107 zł. Ja nie przeczę że robocizna jest droższa przy 2W, jednak nie jest prawdą że materiał kosztuje tyle samo co próbowałeś udowadniać. Twoja ściana jednowartswowa ma sporo mniejszą izolacyjność niż proponowana przeze mnie (jako rozsądne minimum) 15cm ocieplenia więc takze tutaj porównanie jest niewłaściwe.

Co do grubości oczywiście popełniłem literówkę chodziło o 36cm (mniej w stosunku do 42cm z 1W mającej zbliżone parametry izolacyjne).

 

Nie jest sztuką wybudować dom najtańszym kosztem, a potem płacić dużo za eksploatację.

 

U mnie warstwa izolacyjna w ścianach prawdopodobnie będzie miała grubość 20-22cm (sprawa musi być jeszcze uzgodniona z konstruktorem).

Bynajmniej nie jestem zwolennikiem sciany 2W. Preferuję 3W jako rozwiązanie umożliwiające osiągnięcie dobrej izolacyjności, wysokiej trwałości za ciągle rozsądną cenę.

 

107 zł/m2 to cena bez rabatu i upustu.

W dalszym ciągu nie wiem czy tyle (90 zł) zapłaciłeś za materiały czy masz nadzieję zapłacić?

Na koszt wybudowania ściany składają się materiał i robocizna, której wartości nie podajesz. A transport?

 

Co do izolacyjności termicznej.

Jak dojdę do wniosku, że jest sens docieplać to przykleję 5-6 cm styropianu albo wełny.

Dobre okna mają szyby k=1,1 i jakoś nikt nie zamierza montować lepszych.

A strop, dach czy stropodach?

Dom to nie tylko ściany.

 

Co do kosztów eksploatacji.

Ogrzewam dom gazem ziemnym, co nie jest najtańszym rozwiązaniem ale bardzo wygodnym.

 

Piszesz, że preferujesz ścianę 3W. Grubość takiej ściany zazwyczaj przekracza 50cm. Wcześniej pisałeś ile metrów powierzchni można wygospodarować budując ścianę 2W z silikatów zamiast 1W z betonu komórkowego. Czyżby brak konsekwencji?

 

Szacując koszty budowy domu bierzmy pod uwagę wszystkie składniki a nie tylko cenę materiału na 1m2 ściany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno KvM jak i Andre59 łamiecie zasady taniego budowania:

...

Andre59 bo skusiłeś się na droższy YTONG.

 

Ano skusiłem się bo uznałem, że to dobry wybór. Tania robocizna.

Skusiłem się też na ogrzewanie gazem ziemnym choć ogrzewanie prądem jest tańsze inwestycyjnie a węglem tańsze eksploatacyjnie.

Skusiłem się też na kominek z wkładem za 3500 zł chociaż mógłbym z niego zrezygnować albo kupić jakieś badziewie za 1000 zł w supermarkecie.

To wszystko nie znaczy, że nie zwracałem uwagi na koszty budowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

am00

Ktoś Cię chyba robi w konia z tym wsp lambda dla solbetu

Bo powszechnie dla odmiany 600 przyjmuje się wartość 0,21, styropian zaś 0,035-0,040 (ten do ociepleń), tak więc 24cm betonu odm 600 to równoważnik co najwyżej 4-5cm styropianu

 

Konstruktor nic nie weźmie bo to znajomy ;-) a gdyby nie był znajomym, to wziąłby tyle samo co w przypadku każdego innego projektu. Ta nietypowa technologia jest znacznie miej pracochłonna niż typowe budownictwo (mam na myśli ścianę zewnętrzną) - poczytaj na forum.

 

andre59 Napisałeś, że materiał na ścianę 2w kosztuje tyle co na 1W co jest nieprawdą. Ja nie twierdziłęm, że koszt rrobocizny jest ten sam (a wręcz przeciwnie).

 

Jeśli chodzi o ceny materiałów nie ma sensu inne porównanie jak ceny detaliczne podawane przez znanych producentów. To ile zapłacimy zależy od wielu zmiennych czynników, których porównywać na forum nie sposób.

 

Ceny Ytonga podawane przez producenta to 117zł brutto + transport.

 

Pisząc o grubości ściany 3W podawałem konkretną wielkość - zechciej proszę przeczytoać mojego posta, bo nie było tam nic o 50cm.

Poza tym odnosiłem się do ściany 2W w kontekscie TWojej wypowiedzi.

[/url]

przyklejając 5-6cm styropianu ponosisz podwójny koszt, nie dość że drogiego materiału na 1W to jeszcze robociznę jak za 2W. Gdzie tu ekonomia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawcik7

ja ze stówką się nie porywam planujemy wydać 150tyś, a mój dom na pewno nie będzie straszył stanem surowym

a rzeczywistość jest taka :

-albo budujesz przez kilka lat

-albo masz bardzo dobre zarobki

-albo bierzesz kredyt

-albo oszczędzasz przez kilkanaście lat ( co moim zdaniem jest nieopłacalne)

Ja zdecydowałam oszczędzać przez 2 lata a później budować za bieżąc pieniądze, a na kredyt większy niż 20tyś nigdy bym się nie zdecydowała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Postów przybywa, że nadążyć trudno. :)

KvM, konsekwentnie pomijasz w swoich kalkulacjach koszty robocizny. Należy zsumować cenę materiałów oraz wartość robocizny i podawać całkowity koszt wymurowania ściany.

Oczywiście Ytong'a nie kupowałem w zeszłym ani tym bardziej w tym roku więc cena jest nieaktualna. Piszę ile zapłaciłem.

Te 5-6 cm styropianu przykleję jeśli uznam, że jest taka potrzeba. Na razie zimuję drugi raz i nie widzę potrzeby docieplania. W domu mam ciepło i sucho. Na zewnątrz -25 stC, w środku +21-22 stC. Zużycie gazu łącznie z grzaniem c.w.u. ok. 15 m3/dobę. Nie narzekam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

am00

Ktoś Cię chyba robi w konia z tym wsp lambda dla solbetu

Bo powszechnie dla odmiany 600 przyjmuje się wartość 0,21, styropian zaś 0,035-0,040 (ten do ociepleń), tak więc 24cm betonu odm 600 to równoważnik co najwyżej 4-5cm styropianu

To wziąłem od producenta:

http://www.solbet.pl/izolacyjnosc_cieplna.php

i to też

http://www.magbud.com.pl/styropian1.html

 

Wysłałem raz jeszcze na nowy adres, może się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Nie ma ścianek kolankowych.

Wszystko OK z wyjątkiem ścian kolankowych. Szacuję, że ten element to 1% kosztów materiałowych a ekipa postawi ją w globalnej uzgodnionej cenie. Jeżeli przyjmiemy, że koszty materiałowe wynoszą ca. 40kPLN to koszt przypadający na ściankę masz 400PLN. Jeżeli przyjmiemy, że ściana kolankowa ma 8mb to zyskujemy około 16sqm za 400PLN. Gdzie znajdziesz lepszą cenę metra kwadratowego powierzchni? Jeżeli będzie się ktoś spierał, że dochodzą koszty wykończenia tej powierzchni. OK. dajmy współczynnik *4. Za 1600 PLN 16sqm to 1sqm za 100PLN, czyli nadal rewelacja.

 

Wybacz ale Twój sposób rozumowania jest dla mnie niejasny.

Zakładasz 1% od kosztów materiałowych 40 tys. zł. ??,

ścianka kolankowa ma 8 mb ???

dalej to już nic nie rozumiem.

 

Załóżmy, że budynek ma 10 m szerokości,

sensowna wysokość ścianki kolankowej 1 m,

daje to 2x10x1=20m2 powierzchni (dwie ścianki),

1m2 ściany przyjmijmy 120 zł,

koszt ścianek kolankowych wychodzi 20x120=2400 zł,

do tego należy doliczyć koszt wykonania dodatkowego wieńca i ok. 10 słupków żelbetowych żeby się to wszystko nie rozjechało pod naporem krokwi.

A Tobie wychodzi 100 zł za 1m2 powierzchni po której trzeba chodzić na czworakach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Tobie wychodzi 100 zł za 1m2 powierzchni po której trzeba chodzić na czworakach.

A jak zrobisz bez kolankowej to na jakiej powierzchni podłogi poddasza będziesz te czworaki wyczyniał? Na takiej samej. Dojdzie Ci tylko jeszcze ca. 1,5 m od ściany czołgania. I to jest ten zysk z kolankowej bo dach jest ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam i nie będę miał poddasza użytkowego.

Nie lubię takich pomieszczeń.

400 zł za ścianki kolankowe to ciut mało.

To kwestia gustu, ale w takim razie nie mów o tanim lub ekonomicznym budowaniu bo tracisz powierzchnię pod całem dachem, a to już rozrzutność. Co do wyliczeń to były to tylko obrazujące szacunki. Jak jeszcze mało to pomnóż przez dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trzeba pomnożyć przez trzy albo przez pięć.

Dziwny sposób obliczania kosztów budowy.

Ale bardziej ekonomiczny niż rezygnowanie z całej kondygnacji i jeszcze chwalenie się jak tanio buduję. Jest to przykład marnotrawstwa na rzecz upodobań.

 

No tak, przyjmując do kalkulacji jakieś irracjonalne współczynniki i szacując na oko można mieć dobre samopoczucie i chwalić się pomysłem na tani dom.

Budowa domu to technika, a technika to konkretne liczby.

Kalkulując budowę posługujmy się cenami materiałów i robocizny a nie "szacunkami".

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZiękuję za materiały.

Mam nadzieję, że nikt się nie obrazi jak zacytuję jedno IMHO kluczowe zdanie:

Scianę o grubosci 18cm (z samego warunku> smukłosci) możnaby więc wzniesć na wysokosć 3,0m.

Z kontekstu wnioskuję, że dotyczy to wysokości pojedynczej kondygnacji i mowa jest o najbardziej niesprzyjających warunkach.

Od siebie dodam, że problem smukłości można także w pewien sposób obejść poprzez zbrojenie (co oczywiście warto rozważyć także w kontekście ekonomicznym).

 

am00

Nie wiem czy zauważyłeś, ale do obliczeń solbet przyjmuje trochę wyższe niż deklarowane współczynniki, to po pierwsze.

Po drugie solbet rzeczywiście (przynajmniej według deklaracji) ma lepsze niż przeciętne współczynniki.

Po trzecie nie każdy może kupić sobie akurat solbet (odległość od producenta).

Oczywiście posłużyłeś się najlepszymi (teoretycznymi) współczynnikami dla betonu komórkowego i najgorszymi współczynnikami dla styropianu (a ten może mieć lambdę nawet na poziomie 0,032)

Jakby nie patrzeć przy normalnym styropianie więcej niż 6cm nie wyjdzie jako ekwiwalent 24cm BK.

Można przyjąć, że w najgorszym razie 18cm silikatów + 6cm styropianu da ekwiwalent izolacyjności dla 24cm solbetu.

Koszt będzie pewnie zbliżony (choć nie wiem, czy jednak nie taniej wyjdzie silikat), grubość taka sama, ale ja wolę silikat.

Silikat daje znacznie lepsze parametry akumulacyjne, no i co tu dużo mówić jest o wiele mocniejszy. Dodatkowo dochodzą takie korzyści jak lepsza izolacja akustyczna, zdolność regulacji wilgotności (w ograniczonym zakresie rzecz jasna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóżmy, że budynek ma 10 m szerokości,

sensowna wysokość ścianki kolankowej 1 m,

daje to 2x10x1=20m2 powierzchni (dwie ścianki),

1m2 ściany przyjmijmy 120 zł,

koszt ścianek kolankowych wychodzi 20x120=2400 zł,

do tego należy doliczyć koszt wykonania dodatkowego wieńca i ok. 10 słupków żelbetowych żeby się to wszystko nie rozjechało pod naporem krokwi.

A Tobie wychodzi 100 zł za 1m2 powierzchni po której trzeba chodzić na czworakach.

No dobra by nie było ze się czepiam przyjmę Twoje założenia. Tak więc 2400 PLN za kolankową + 600PLN za wieniec i słupki żelbetowe. Daje to 3000PLN. Czy te wyliczenia są racjonalne czy irracjonalne? Metr ściany kolankowej to około 1 m powierzchni użytkowej na długości 10mb *2 daje 20sqm. 3000/20 to już wykonaj sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawcik7

ja ze stówką się nie porywam planujemy wydać 150tyś, a mój dom na pewno nie będzie straszył stanem surowym

a rzeczywistość jest taka :

-albo budujesz przez kilka lat

-albo masz bardzo dobre zarobki

-albo bierzesz kredyt

-albo oszczędzasz przez kilkanaście lat ( co moim zdaniem jest nieopłacalne)

Ja zdecydowałam oszczędzać przez 2 lata a później budować za bieżąc pieniądze, a na kredyt większy niż 20tyś nigdy bym się nie zdecydowała

Beti a skąd Ty jestes?Mam na mysli rejony odnosnie tej ekipy;)Chm czyli u ciebie wersja dobre zarobki plu trochę oszczędzania. My planujemyt wydać na dom podobną kwotę. Obrazek rzutu parteru podalam wyzej, myslicie ze jest to realne?

 

I przyznam ze temat o technologi scian ciekawy, mne z wycen podanych na muratorze wyszło ze najtaniej obecnie wychdodz

 

o taki domek wg nich w technologi dwuwarstwowe, cegła wapienno-piaskowa 25 cm + wełna mineralna 12 cm + tynk wewnętrzny

 

http://www.projekty.murator.pl/projekt_rzuty?IdProjektu=145&IdKolekcji=38&action=showRzuty

 

kosztuje bez wykonczenia

Stan zero 22600 PLN

Stan surowy otwarty 36100 PLN

Stan surowy zamknięty 22800 PLN

Instalacje elektryczne 5800 PLN

Instalacje sanitarne 11500 PLN

Wykończenie zewnętrzne 8500 PLN

Razem (1-6)

 

a np domek mniejszy i psostszy w technologi szkieletu drewnainego;

http://www.projekty.murator.pl/projekt_rzuty?IdProjektu=84&IdKolekcji=38&action=showRzuty

kosztuje wg nich:

 

Stan zero 16400 PLN

Stan surowy otwarty 37400 PLN

Stan surowy zamknięty 34500 PLN

Instalacje elektryczne 3600 PLN

Instalacje sanitarne 14100 PLN

Wykończenie zewnętrzne 13200 PLN

Razem (1-6) 119200 PLN

 

więc więcej za mniejsza powierzchnie i prostszy domek :o

 

No i tu z poddasem uzytkowym w technologi jednowarstwowe, beton komórkowy 36,5 cm

 

http://www.projekty.murator.pl/projekt_rzuty?IdProjektu=281&IdKolekcji=38&action=showRzuty

 

koszty:

Stan zero 13840 PLN

Stan surowy otwarty 41520 PLN

Stan surowy zamknięty 22144 PLN

Instalacje elektryczne 2768 PLN

Instalacje sanitarne 16608 PLN

Wykończenie zewnętrzne 19376 PLN

Razem (1-6) 116256 PLN

 

więc więcej niż przy tym parterowym, ale mniej niz za szkielet, przypuszczam, że przez to uzytkowe poddasze...

 

no i ostatni przykolad ta sama technologia dwuwarstwowa te cegly wapienno -piaskowe + welna http://www.projekty.murator.pl/projekt_rzuty?IdProjektu=144&IdKolekcji=38&action=showRzuty

 

i za Powierzchnia domu (h>1,90 m): 94,2 m˛ mamy cenę

Stan zero 34800 PLN

Stan surowy otwarty 47100 PLN

Stan surowy zamknięty 26700 PLN

Instalacje elektryczne 7800 PLN

Instalacje sanitarne 13100 PLN

Wykończenie zewnętrzne 9300 PLN

Razem (1-6) 138800 PLN

 

m wnosek ejst taki, że najtaniej wychodzi wlasnie ta technologia dwuwarstwowa no i poddasze uzytkowe...Jesli się myle to prosze wyprowadzcie mnie z blędu:)

 

 

I jeszcze zastanaiwam się nad jedna rzeczą...

My cchemy poddasze na potem. Zalozmy ze mam projekt z poddaszem nieuzytkowym ale takim, zeby kiedys cos tam mozna bylo zrobic>> zaadoptowac go. Czy aż taka jest roznica w kosztach stropu? Zakladajac ze poddasze bedzie gołe bez ścianek działowych, ogrzewanbia, przyłączy itd...

 

wiem , ze jak firmy ceny zsa metr za stan surowy podaja to sam partrr wychodzi dorzej niz z uzytkowym poddaszem , ale co w przypadku gdy formalnie nieuzytkowe ..Placilabym jak za parterowy + roznice w cenie stropu? Jak sądzicie? A może mieliście dośwaidczenie w tej kwesti?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...