Gość M@riusz_Radom 02.05.2007 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 U nas już zapadła decyzja - budujemy http://www.projekty.z500.pl/projekt/z12.html Kuchnie przenosimy tam gdzie sypialnia 9.1m2 - w miejscu starej kuchni robimy kącik jadany. Powiększamy pomieszczenie gospodarcze aby wcisnąć tam kibelek + kabinę prysznicową. Schody wywalamy z salonu i robimy je w miejscu starej łazienki. Jako, że tam nie ma ścian nośnych wewnątrz budynku to upatruje w tym realne oszczędności już na etapie fundamentów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AMP 05.05.2007 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 AMP to jąką ty masz dużą ta działeczkę???? Ja już wybrałem - 1103 m2 - teraz tylko lokalizacja. Media w drodze zaraz koło mojej działki - to chyba dobrze - co??? Akt notarialny będzie sporządzonyw przyszłym miesiącu - cena już dogadana. Co do lokalizacji to nie wiem czy lepiej w środku osiedla czy przy jednej z ulic dojazdowych do osiedla. Osiedle będzie miało 550-600 działek. Blisko obwodnica, rondo, market - 300 metrów. Co wy na to???? Którą lokalizację wybrać? Nasza działeczka ma 30*45 metrów - wystarczyla by mi taka 30*30 ale mało prawdopodobne jest znalezienie takiego (w mojej ocenie) ideału - więc będzie co kosić... Lokalizacja - trudno coś Ci doradzić nie widząc całości otoczenia - co jest wokół osiedla. Wybierając sugerowałbym się przede wszystkim kierunkiem z którego bedzie wjazd na działkę (pisałem wcześniej), no i raczej w środku osiedla, ale nie za głęboko - jeśli można wybierać bo jest z czego to sprawdź w planach gminy co może w przyszłości pojawić się w najbliższej okolicy - wybierz tak aby mieć w przyszłości spokój że za oknem nie pojawi się "coś" halasującego bądź brzydko pachnącego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vafel 05.05.2007 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 U nas już zapadła decyzja - budujemy http://www.projekty.z500.pl/projekt/z12.html No ja się poważnie zastanawiam nad tym projektem. Nie wiem tylko czym to ogrzewać, bo nie mam szans na gaz na działce, a pieca na paliwo stałe tam nie wstawię. Z kolei boję się trochę połączenia kominek + prąd, bo może być drogo. Robiłem dziś rano wstępny kosztorys i wyszło mi 90 tys. zł za same materiały (bez robocizny) za stan surowy zamknięty (fundamenty 13 tys., ściany, okna, drzwi, tynki wewętrzne - 32 tys., strop monolityczny, wieńce itp. - 13 tys., dach 28 tys., elewacja 3 tys.). Do tego trzeba jeszcze doliczyć podłogi, malowanie wewnątrz, wyposażenie łazienki i kuchni, no i wszystkie instalacje (elektryka, wod-kan, CO) + robocizna. Może w 200 tys. da radę... Do kosztorysu zakładałem ścianę jednowarstwową z ceramiki 38 cm + dachówka ceramiczna, więc pewnie można sporo taniej. Kuchnie przenosimy tam gdzie sypialnia 9.1m2 - w miejscu starej kuchni robimy kącik jadany. Powiększamy pomieszczenie gospodarcze aby wcisnąć tam kibelek + kabinę prysznicową. Schody wywalamy z salonu i robimy je w miejscu starej łazienki. No a gdzie dacie łazienkę? Nie będzie "normalnej" łazienki, tylko taki kibelek+kabina prysznicowa? Jako, że tam nie ma ścian nośnych wewnątrz budynku to upatruje w tym realne oszczędności już na etapie fundamentów Kilka tys. zł oszczędności, to może będzie, ale kokosów się bym nie spodziewał. W końcu fundament to nie najdroższa część domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość M@riusz_Radom 05.05.2007 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 cześć Owszem, na dole nie będzie "normalnej" łazienki, w pomieszczeniu z piecem CO (ogrzewanie gazem bo mam gaz 5m od działki) zrobimy coś a'la aneksu łazienkowego ;) Nie ma potrzeby, aby na dole robić łazienkę z prawdziwego zdarzenia - planujemy skoncentrować się na powiększeniu łazienki na poddaszu - tam się ją będzie intensywniej eksploatowało. Co do oszczędności - wydaje mi się, że jak ktoś chce wybudować tanio to musi wybrać taki projekt jak 'nasz' - brak ścian nośnych, prosta bryła, prosty dach. Budować będziemy z keramzytobetonu 24cm + 15cm styro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ANDIX 05.05.2007 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 Warto jpooglądać inne projekty. Polecam typu dworkowego, bez poddasza użytkowego (100 m2) z dachem 4 spadowym. Wcale nie będzie drożej Jeśli wszystko dobrze się przemyśli. Trzeba pomyśleć o kotłowni, bo takie grzanie kominkiem i en.elekryczna nie ma sensu, bo jest drogo i niepraktycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 05.05.2007 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 Nie wiem tylko czym to ogrzewać, bo nie mam szans na gaz na działce, a pieca na paliwo stałe tam nie wstawię. Z kolei boję się trochę połączenia kominek + prąd, bo może być drogo. Jeżeli dobrze rozwiążesz wentylacje (mechaniczną z o odzyskiem ciepła + GWC) i zastosujesz szczelną stolarkę okienną, to połaczenia kominka i prądu nie musisz się bać. Szczegóły znajdziesz w wątku : Ogrzewający elektrycznością WYSTĄP !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vafel 05.05.2007 17:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 Jeżeli dobrze rozwiążesz wentylacje (mechaniczną z o odzyskiem ciepła + GWC) i zastosujesz szczelną stolarkę okienną, to połaczenia kominka i prądu nie musisz się bać. Szczegóły znajdziesz w wątku : Ogrzewający elektrycznością WYSTĄP !!! No tak, tylko że wentylacja mechaniczna + rekuperator + GWC to są koszty, a mi zależy na tym, żeby było jak najtaniej (jak wyjdzie ponad 200-220 tys. zł to się w ogóle nie wybuduje). Zastanawiałem się nad dołożeniem garażu obok tego Z12 i zrobieniem kotłowni w garażu, ale to pewnie oznacza jakieś dodatkowe 30 tys. zł do wydania, jeśli nie więcej (na sam garaż). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anpi 05.05.2007 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 Warto jpooglądać inne projekty. Polecam typu dworkowego, bez poddasza użytkowego (100 m2) z dachem 4 spadowym. Wcale nie będzie drożej Jeśli wszystko dobrze się przemyśli. Dach czterospadowy zawsze będzie droższy od dwuspadowego. I to czasem o wiele droższy. Trzeba pomyśleć o kotłowni, bo takie grzanie kominkiem i en.elekryczna nie ma sensu, bo jest drogo i niepraktycznie. A skąd takie informacje? Tak się składa, że grzeję właśnie kominkiem z PW + kocioł elektryczny. Elektrykę włączałem może ze 3 razy. Za drewno do kominka na całą zimę zapłaciłem niewiele ponad 1000 zł. Za to miałem CO i CWU. Teraz CWU grzeję prądem (koszt ok. 100-150 zł miesięcznie), ale wkrótce będą kolektory słoneczne. Co do taniego budowania - dom o pow. 150 m kw. kosztował mnie ok. 230 tys. z wykończeniem, AGD, wyposażeniem i meblami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AMP 06.05.2007 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2007 Co do taniego budowania - dom o pow. 150 m kw. kosztował mnie ok. 230 tys. z wykończeniem, AGD, wyposażeniem i meblami. To napisz jeszcze kiedy to było - bo od zeszłego roku ceny materiałów i robocizny znacznie się zmieniły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AMP 06.05.2007 07:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2007 No tak, tylko że wentylacja mechaniczna + rekuperator + GWC to są koszty, a mi zależy na tym, żeby było jak najtaniej (jak wyjdzie ponad 200-220 tys. zł to się w ogóle nie wybuduje). W GWC nie musisz od razu inwestować. Natomiast went mechaniczna z rekuperatorem jeśli odliczysz koszt kominów okaże się, że nie kosztuje już aż tyle. Chcesz tanio wybudować, czy też później tanio użytkować - w dobrze izolowanym domu ok 50% strat ciepła wynika z wymiany powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vafel 06.05.2007 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2007 W GWC nie musisz od razu inwestować. Natomiast went mechaniczna z rekuperatorem jeśli odliczysz koszt kominów okaże się, że nie kosztuje już aż tyle. Chcesz tanio wybudować, czy też później tanio użytkować - w dobrze izolowanym domu ok 50% strat ciepła wynika z wymiany powietrza Przede wszystkim to chcę cokolwiek wybudować, żeby móc tam zamieszkać. Jeśli uda się zrobić to tak, żeby było możliwe późniejsze tanie użytkowanie to super, ale priorytetem jest, że muszę się zmieścić w 200-220 tys. zł. Jeśli się nie zmieszczę, to w ogóle nic nie wybuduje. Zastanawiałem się ewentualnie nad czymś takim, żeby zrobić wentylację mechaniczną bez rekuperatora, który może mógłbym dokupić jakiś czas później. Czy to jest do wykonania, czy rekuperator koniecznie musi być od razu? Mam też pytanie związane z fundamentami. Projekty, jakie mi wpadły w oko nie mają ścian nośnych wewnątrz, czyli teoretycznie fundamenty muszą być tylko pod ścianami zewnętrznymi. Ale jeśli chciałbym wymurować ścianki działowe z cegły, to czy nie powinno być jednak pod nimi jakiegoś fundamentu? No i co z kominkiem? Czy pod nim nie trzeba fundamentu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 06.05.2007 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2007 Zastanawiałem się ewentualnie nad czymś takim, żeby zrobić wentylację mechaniczną bez rekuperatora, który może mógłbym dokupić jakiś czas później. Czy to jest do wykonania, czy rekuperator koniecznie musi być od razu? Oczywiście, że nie musi być od razu. Podstawowy błąd polega na wybudowaniu kominów wentylacji grwaitacyjne (bo tak jest zazwyczaj w projekcie). Później takich kominów, które kosztowały mnóstwo pieniędzy (nawet nie tyle same kominy wewnątrz nudynku, co to ponad dachem), żal się pozbyć - bo "jakoś" działają. To, że czasami z nich wieje (zamiast "ciągnąć") daje się przeboleć. To, że przez większą część roku nie wentylują pomieszczeń także (zawsze można otworzyć okno, nawet w największe mrozy). Dlatego proponuję mimo wszystko radykalne rozwiązanie - rezygnację z kominów wentylacji grawiatacyjnej i wykonanie wentylacji mechanicznej nawiewno - wywiewnej. Oczywiście z możliwością włączenia później rekuperatora. Ten pierwszy etap nie powinien kosztować Cię więcej niż przy rozwiaząniu z kominami wentylacji grawitacyjnej. Zamiast rekuperatora możesz dać na początek jeden wentylator. Takie rozwiazanie ma jedną wadę. Wentylacja nie będzie zrównoważona. Dlatego musi być wyłączana gdy używasz kominka (wtedy to kominek będzie pełnił rolę bardzo skutecznego wetylatora). Mam też pytanie związane z fundamentami. Projekty, jakie mi wpadły w oko nie mają ścian nośnych wewnątrz, czyli teoretycznie fundamenty muszą być tylko pod ścianami zewnętrznymi. Ale jeśli chciałbym wymurować ścianki działowe z cegły, to czy nie powinno być jednak pod nimi jakiegoś fundamentu? No i co z kominkiem? Czy pod nim nie trzeba fundamentu? Fundamenty pod ścianki działowe i kominek, to zazwyczaj pogrubiona warstwa podkładu betonowego (np. zamiast 10cm mozna dać 20cm). Jeżeli masz wątpliwosci co do stopnia zagęszczenia gruntu, to można tę wylewkę zazbroić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciekw021 06.05.2007 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2007 Czy budowal ktos dom w technologii szkieletowej badz z gotowych elementow?? jesli tak to prosze o opinie na temat tych domkow z punktu widzenia uzytkownikow.... wady, zalety itd... chce postawic domek na dzialce do gora 200 tys zl o pow ok 100 mkw i zastanawiam sie nad ta technologia... pytanie czy na dzialce zalesionej ona sie sprawdzi... wilgoc itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anpi 06.05.2007 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2007 Co do taniego budowania - dom o pow. 150 m kw. kosztował mnie ok. 230 tys. z wykończeniem, AGD, wyposażeniem i meblami. To napisz jeszcze kiedy to było - bo od zeszłego roku ceny materiałów i robocizny znacznie się zmieniły Wiem, zdążyłem w ostatniej chwili Fundamenty i parter miałem gotowe w listopadzie 2005. Stan surowy - na wiosnę 2006, a w lutym 2007 dom gotowy (jeszcze parę drobiazgów do zrobienia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AMP 06.05.2007 18:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2007 Czy budowal ktos dom w technologii szkieletowej badz z gotowych elementow?? jesli tak to prosze o opinie na temat tych domkow z punktu widzenia uzytkownikow.... wady, zalety itd... chce postawic domek na dzialce do gora 200 tys zl o pow ok 100 mkw i zastanawiam sie nad ta technologia... pytanie czy na dzialce zalesionej ona sie sprawdzi... wilgoc itd... poczytaj: http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=12551&postdays=0&postorder=asc&start=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hugo26 06.05.2007 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2007 WitamRównież przymierzam sie do budowy domku. Termin poczatek przyszlego roku.Interesuje mnie taki projekt:http://www.mgprojekt.com.pl/domki/pogodny4/index.phpwydaje mi sie, że projekt nie jest skomplikowany, raczej prosty.Zamierzam niektóre prace wykonac samodzielnie : położenie elektryki, paneli, malowanie ścian, położenie elewacji i inne drobne rzeczy.Prosze o fachową informacje co mozna by zmienic w projekcie aby obnizyć koszty budowy, nie tracąc za wiele na funkcjonalności i komforcie.Zakładając że poddasze byłoby niewykończone i prace w.w. wykonam sam to w jakiej kwocie powinienem sie zmieścić na dzień dzisiejszy? Stan surowy zamierzam zlecić firmie a resztę prac wykonywac etapami, korzystając ze sprawdzonych niedrogich firemek.W projekcie uwzględniono gazobeton, czy to jest najtańsze rozwiazanie?Lokalizacja okolice Zielonej Góry (woj.lubuskie)Bardzo proszę o fachowe doradztwo.Z gory bardzo dziekujęPozdrawiamHugo/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
el-ka 06.05.2007 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2007 Domek według mnie zgrabny i dobrze rozplanowany. Bardzo mi się podoba. Jeśli chcesz obniżyć koszty, to według mnie bez straty dla domku można zrezygnować przede wszystkim z balkonu i nawet lukarny od strony ogrodu - zamiast tego okno połaciowe. Niekonieczny i wcale nie taki ładny i mało praktyczny jest ten mały wykusz od frontu. Ja zrobiłabym po prostu ładne potrójne okno. Ceny materiału na ściany są zależne od aktualnej sytuacji i nie różnią się aż tak dużo, zwłaszcza przy tym niewielkim domku. Gazobeton ułatwia później prowadzenie instalacji. Dachówka cementowa jest także ładna i trwała, a sporo tańsza od ceramicznej - tu można sporo zaoszczędzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hugo26 06.05.2007 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2007 dzięki el-ka zapraszam do dyskusji, proszę o więcej opinii na temat obniżenia kosztów realizacji projektu zastanawia mnie jeszcze czy budowanie z cegły Porotherm jest lepsze i tańsze od gazobetonu?mozna kupić w tej chwili porotherm 25 w cenie 7zł/szt - z hurtowni z Niemiec czy Słowacji (11szt na m2), a gazobeton kosztuje 114-15zł/szt (7,16szt na m2)Więc z moich wyliczeń wychodzi taiej porotherm. A co jest lepsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hugo26 07.05.2007 09:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 czy realziacja w.w. projektu zmieści sie w 350tys? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wiorek 07.05.2007 12:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 Czy budowal ktos dom w technologii szkieletowej badz z gotowych elementow?? jesli tak to prosze o opinie na temat tych domkow z punktu widzenia uzytkownikow.... wady, zalety itd... chce postawic domek na dzialce do gora 200 tys zl o pow ok 100 mkw i zastanawiam sie nad ta technologia... pytanie czy na dzialce zalesionej ona sie sprawdzi... wilgoc itd... Moim zdaniem postawisz za te pieniądze, tym bardziej, że wiele rzeczy chcesz wykonać sam. Oczywiście zależy to od stopnia skomplikowania dachu, standardu wykończenia itp. Ale mój znajomy kończy stawiać dom szkieletowy, z użytkowym poddaszem, dach dwuspadowy, okna drewniane - 180 m2 po podłodze + nieocieplony garaż na 1 samochód - zapłaci firmie, która buduje mu kompleksowo pod klucz (on tylko wskazuje materiały wykończeniowe) 300 000 zł, ale niestety materiały od jesieni podrożały, więc ile by zapłacił na chwilę obecną - nie wiem. Ja w swoim szkielecie mieszkam już 11 rok. Podstawową zaletą są cienkie ściany - na 100 m2 powierzchni możesz zyskać kilka metrów powierzchni użytkowej. Bardzo szybko się nagrzewa, ponieważ ściany nie akumulują ciepła. Ale z tego powodu ochładza się trochę szybciej - u mnie jak rano zapomnieliśmy dołożyć do kominka, to po 10 godzinach temperatura w domu spadła z 20 na 16 stopni (na dworze minus 15). Więc wg mnie nie jest źle, a mam tylko 15 cm izolacji w ścianach. Trzeba wcześniej przewidzieć miejsca powieszenia jakichś cięższych rzeczy i wzmocnić ścianę lub metodą na "słuch" znaleźć słupek konstrukcyjny. Z wieszaniem lekkich rzeczy nie ma problemu. Dla orientacji mogę Ci podać, że 200 m2 ogrzewamy tylko kominkiem (Harmony firmy Jotul), zużywając na rok ok 15 m przestrzennych papierówki brzozowej. Nie znam systemu Prafea, ale wolę widzieć na miejscu z czego mi budują i czy izolacja jest dobrze ułożona (bez mostków termicznych). W mojej okolicy jest kilkadziesiąt przedwojennych domów, budowanych ówczesnym systemem szkieletowym, dużo z nich na zalesionych działkach - domy stoją do dziś i mieszkają w nich ludzie. Większość wad takich domów wynika jednak nie z samej technologii budowy, tylko z błędów ekip budowlanych, a jest to technologia, która niestety nie uznaje błędów - i to jest może jej podstawowa wada. Znajdź dobrą ekipę i poczytaj trochę na http://www.szkielet.pl o podstawowych zasadach typu: wiatroizolacja od zewnątrz, paroizolacja od wewnątrz itp - i powinno być dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.