duch ziemi 21.11.2005 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2005 Jest to tzw. powierzchnia napływu powietrza; z rysunków technicznych wynika, że jest to właśnie"otwór", przez który powietrze wchodzi i wychodzi z nagrzewnicy. Nie mam takich zabawek, te największe kosztują ok. 4000 zł, najmniejsze o pow. napływu 0,06 m2 ( 24x24 cm) ok. 400 zł. ( Przypadkowe ceny gdzieś z internetu ) Przemyśliwając, nabieram przekonania, że to nieopłacalne, chyba żeby robić jak adam_mk. Nie wiem, jak liczyć wydajność nagrzewnicy, próbowałem cos wydumać z danych katalogowych, ale po przeliczeniu na temp. wody 8C wyszły mi brednie. Na dzień dzisiejszy, z rzeczy własnej roboty, ewidentnie rozsądnie powinien zwrócić się solar. Za kilka dni pogadam z gościem od okien na temat jakiegoś lepszego szkła do tego.Krzysztof.Acha, nagrzewnice, jak wyczytałem, mają opór ~ 20 Pa, czyli tyle co czerpnia, czyli chyba niewiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adrian 21.11.2005 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2005 adam_mk - dlaczego zakładasz konieczność lutowania lub spawania warstw wymiennika podobnego do Twojego mosiężnego? Czy nie uważasz, że wymiennik, w którym przekładki do formowania kanałów są z jakiegoś tworzywa byłby łatwiejszy do zrobienia i równie trwały, co spawany/lutowany? Mi po zobaczeniu Twojego schematu przyszły do głowy elastyczne uszczelki samoprzylepne do okien. Sądzę, że udałoby się dobrać takie, które byłyby wystarczająco trwałe i dałyby np 4-5mm odstęp pomiędzy blachami. Przy takiej metodzie odpada trudny (przynajmniej dla mnie ) proces spawania - można połączyć wszystkie blachy na długie śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 21.11.2005 23:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2005 WitamJestem i jeszcze zyję (chyba)Jest północ, jutro zaczynam o 6.30Wrócę, to odpiszę wyczerpująco. Teraz już padam.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wodzio 22.11.2005 07:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2005 tez zainteresował mnie ten temat i może ktoś ma informację na temat:wskazanych prędkości przepływu przez wymiennik (wadomo że im wolniej tym lepiej-ale wiadomo cena) jakie są już nie wskazane.Czy długość wymiennika (przy przeciwprądowym) ma znaczenie, napewno ma ale może ktoś ma jakieś dane dotyczące konstrułowania w/w urządzeń. Z moich poszukiwań wyszło że najtańsze z metali kolorowych są blachy aluminiowe, też zastanawiam się nad zastosowaniem uszczelek do okien zamiast lutowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 22.11.2005 18:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2005 Witam tak123Pomysł dość ciekawy. Szczególnie przy bardzo płytko leżącej wodzie gruntowej. Wymaga dodatkowego filtra wlotowego w czerpni, bo w GWC załatwia go złoże. Woda raczej odpada, bo zamarzając przy sporym nawiewie i mrozach - rozwali nagrzewnicę. Borygo, prodiol, coś takiego. Pompacyrkulacyjna o dużej wydajności (nie wzniosie). Przy okazji załatwiony bajpas przy 15stC, kiedy ani żyć ani zdechnąć. Włączamy pompę - i już. POLATAŁBYM PO SZROTACH. kilka chłodnic (tak z pięć) za śmieszne pieniądze wstawionych do lutni powinno załatwić sprawę. Zrównoleglić je dla płynu i zszeregować dla powietrza. To ma prawo całkiem dobrze zadziałać. aramanZałoże nowy temat. Tylko o solarkach, bo tu już się mentlik wkrada. adrianNie zakładam. Po prostu - przy mosiądzu lutowanie było uzasadnione konstrukcyjnie i mogłem (miałem czym) je wykonać. Do spawania PCV czy czegoś podobnego musiałbym tworzyć narzędzia. Presja czasu. Tak było szybciej. Te uszczelki mają podany czas przydatności - rok, dwa. Trudno przy wielowarstwowej konstrukcji utrzymać odstępy pomiędzy warstwami z dużą precyzją. wodzioIm większa prędkość przepływu powietrza tym krótszy czas wymiany ciepła. Im dłuższy wymiennik (większa powierzchnia) tym dłuższy ten czas i większa sprawność. Pozostaje sprawa oporów przepływu. Należy znaleźć kompromis pomiędzy tymi wartościami. Pozdrawiam Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
duch ziemi 27.11.2005 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2005 Znalazłem ciekawą rzecz:http://www.wentylacja.com.pl/technologie/technologie.asp?ID=4118To może być coś dla tych, którzy mają trudności z zebraniem w jednym miejscu kanałów wlotowego i wylotowego, żeby podłączyć je do reku. Krzysztof. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jabko 28.12.2005 12:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2005 No to podnosimy wątek adamie i prosimy o dalsze przemyslenia i fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
duch ziemi 05.01.2006 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2006 Zobaczcie, co mi odpisali z JUWENTu: "Nagrzewnica NLW16-240x240-III. Nagrzewnica podgrzewa 120m3/h powietrza od –20C do ~+2C przy zasilaniu wodą 8/6C. Wymiar w świetle 240x240mm. Nagrzewnica z rurek miedzianych i lamel aluminiowych. Opór przepływu powietrza ~10Pa. Opór przepływu wody ~4kPa. Króćce ˝”. Ilość czynnika w obiegu (glikol) ~0,4m3/h. Ilość czynnika w nagrzewnicy ~1l.[...] Cena netto 310 zł." Ta rura w ziemi, to faktycznie może być alternatywa"Krzysztof. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jabko 05.01.2006 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2006 Toż to nagrzewnica wprost dla jabka do jego nietypowego GWC przy wysokiej wodzie gruntowej. Zastąpi mu ona chłodnice samochodowe. I niedroga. Zaraz mu powiem. Na pewno się ucieszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 05.01.2006 22:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2006 TRAFIONY!!!Ja też w Juwencie kupowałem nagrzewnicę 28kW za bardzo przyzwoite pieniądze. Dobry towar dają. Te 24 x 24 cm wydaje mi się trochę mało. Wyjdą dość spore prędkości przepływu dla pełnej mocy wentylatorów.Dałbym 36 x 36. Dodatkowa stówa nie pieniądze (przy takiej jednorazowej inwestycji). Niewielki nadmiar mocy tu nie szkodzi.Pozdrawiam Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gregor2 06.01.2006 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2006 Adam w rurach masz porobione dziury a złoże masz szczelnie zamknięte folią. Moje pytanie: czy po pewnym czasie nie będziesz odczuwał stęchlizny? Do czego służyć mają te dziury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 06.01.2006 14:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2006 Witam gregor2Drugie zdjęcie GWC pokazuje, jakie rury rozprowadzają i zbierają powietrze ze złoża żwirowego.Trzecie zdjęcie pokazuje: blisko - wylot do reku i obiektu, dalej, pod płotem - jeden z dwuch wlotów do złoża (czerpnia w budowie). Złoże cały czas jest przewietrzane. Stęchlizna to efekt bardzo bogatego życia biologicznego. Głównie beztlenowego. W tej konstrukcji, gdzie przepływa ponad 2000 m3/godz na takie coś nie ma warunków.Zobacz szkice na początku. Jeden jest z góry a jeden w przekroju.Pozdrawiam Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gregor2 06.01.2006 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2006 o ile efektywniejsza jest rura z dziurami od rury pełnej? Mogłeś dać pełną rurę i nie przejmować sie życiem biologicznym, ale z jakiś powodów dałeś te z dziurami. jakich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jabko 06.01.2006 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2006 gregor chyba nie rozumiesz.Rura wlotowa i wylotowa nie są połączone ze sobą.Powietrze musi wyjść z jednej rury, przelecieć przez żwir i być zebrane do drugiej rury.Jak by była pełna rura to mógłbyś dać tylko z metr żwiru bo z boków i tak by nie ciągło. A tak powietrze przelatuje przez całą szerokość złoża żwiru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 06.01.2006 22:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2006 Dookładnie przez 190t (ton, dla jasności). Stoisz z boku! Stań wreszcie frontem do urządzenia! Nie gryzie, bo zakopane pod parkingiem! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rs6000 07.01.2006 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2006 Solary Trzeba by to poskładać tak: http://members.lycos.co.uk/xxxjubyxxx/solar_szkic.jpg takie segmenty za grosze da się wykonać z rurki miedzianej i kształtownika alu http://members.lycos.co.uk/xxxjubyxxx/solar.jpg http://members.lycos.co.uk/xxxjubyxxx/solar1.jpg Łączenie twardym lutem, obudowanie i zaszklenie. Zadziała! Adam M. Witaj dobry człowieku Mam kilka pytań : 1. Jaka średnica ruruki miedzianej 2. Jakie wymiary kątownika 3. Czy w twoim projekcie są 2 szyby czy jedna 4. W jakich odległościa od siebie powinno układać się rurki. Proszę o info Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 07.01.2006 08:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2006 WitamKształtka alu typowa, 20 x 6 mm (szczelina ok 3.8 mm)Rurka miedź twarda fi 4 /0.5 (fi wewn 3 mm)Cała reszta to koszt, koszt, koszt. (takie kryterium.) Nie wiem ile masz miejsca. Solar powinien być bardziej długi niż szeroki. (czas wymiany, konwekcja i sto innych powodów)Nie wiem jakie masz dojście do szyb. (Tu, u mnie, jest Okfens Czeladź) Bierzemy najbardziej powtarzalne i typowe jakie są. Poreklamacyjne oddają za bezcen. Balkonowe czy podobne. Rurki w pozyskanyn gabarycie rozkładasz równomiernie i dość gęsto. Na tyle, żeby dało się je porządnie polutować bez dokonywania cudów.Rama z podfrezowanym brzegiem pod uszczelkę i szyby jest do wykonania w prosty sposób z drewna.Lepsze szkice są tu: http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?p=982637#982637Pozdrawiam Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gregor2 09.01.2006 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2006 gregor chyba nie rozumiesz. Rura wlotowa i wylotowa nie są połączone ze sobą. Powietrze musi wyjść z jednej rury, przelecieć przez żwir i być zebrane do drugiej rury. Jak by była pełna rura to mógłbyś dać tylko z metr żwiru bo z boków i tak by nie ciągło. A tak powietrze przelatuje przez całą szerokość złoża żwiru. a teraz O.K. Miałem wrażenie że tą rurą powietrze bezpośrednio wchodzi do reku. Co mnie trochę dziwiło. teraz jest w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RYDZU 09.01.2006 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2006 Zastanawiam się (na razie teoretycznie) jakie rozwiązanie będzie korzystniejsze dla kolektora:a) rurki przechodzące przez kolektor w układzie "drabinki" (dolna rura doprowadzająca, górna odbiorcza - i wszystko połączone cieńszymi pionowymi rurkami idącymi przez powierzchnię z absorberemb) jedna rurka wygięta w takiego długaśnego S idąca przez powierzchnię absorbera - bez lutowania, po prostu wlot i wylot czynnika na jej końcach. Układ A napewno się sprawdzi w instalacji grawitacyjnej - mniejszy przepływ, ale całkowicie ukierunkowany góra-dół. Układ B będzie korzystniejszy przy instalacji z wymuszonym obiegiem - temperatura czynnika roboczego będzie sporo wyższa, dodatkowo można ją regulować sterując szybkością przepływu. Chciałbym poznać wasze zdanie - który układ będzie lepszy (sprawniejszy)? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 09.01.2006 11:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2006 WitamW przypadku A przepływ nie jest dławiony.W przypadku B nawet jeżeli ogrzejesz w "kiepskich" warunkach zawartość rurki do wysokiej temperatury, to jej masa będzie znikoma. Mała skuteczność takiego układu. A co będzie w warunkach bardzo dobrych? Zagotujesz? Opory przepływu znacznie rosną wraz z prędkością strugi.Ja preferuję wariant A.Pozdrawiam Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.