Cezarr 04.11.2005 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 Ecotherm Brotje z zas 120l +pogodówka - 6900brutto. produckt markowy i cena chyba nie do przebicia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dlugi 04.11.2005 18:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 jeżeli masz podgrzewać wodę przy pomomocy kotła to w okresie nie grzewczym kocioł stojący ZELIWNY utrzymuje przez cały czas min. tem kotła na poziomie 40C OGROMNE straty (koszty eksploatacyjne) Nieprawda - ochrona powrotu wcale nie zanczy ze caly czas bedize utrzymywal temp. ustawiona na np.40stC (wcale nie musi byc tyle - bodajze Niemcy maja tyle ustalone). To automatyka ma powodowac ze nie zalaczy sie pompa (by odbierac cieplo z korpusu kotla - obojetnie czy dla potrzeb c.o. czy c.w.u.) jesli korpus nie bedzie mial osiagnietej tej ustawionej temp. I tak samo automatyka wylaczy pompe jesli temp spadnie ponizej tej temp. ustawionej a palnik bedzie chodzil - pompa nie wylaczy sie jesli palnik nie chodzi. Gdzie masz te ogromne straty - nie robcie ludziom wody z mozgu!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafslusarczyk 04.11.2005 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 jeżeli masz podgrzewać wodę przy pomomocy kotła to w okresie nie grzewczym kocioł stojący ZELIWNY utrzymuje przez cały czas min. tem kotła na poziomie 40C OGROMNE straty (koszty eksploatacyjne) Nieprawda - ochrona powrotu wcale nie zanczy ze caly czas bedize utrzymywal temp. ustawiona na np.40stC (wcale nie musi byc tyle - bodajze Niemcy maja tyle ustalone). To automatyka ma powodowac ze nie zalaczy sie pompa (by odbierac cieplo z korpusu kotla - obojetnie czy dla potrzeb c.o. czy c.w.u.) jesli korpus nie bedzie mial osiagnietej tej ustawionej temp. I tak samo automatyka wylaczy pompe jesli temp spadnie ponizej tej temp. ustawionej a palnik bedzie chodzil - pompa nie wylaczy sie jesli palnik nie chodzi. Gdzie masz te ogromne straty - nie robcie ludziom wody z mozgu!!!! po pierwsze ochrona powrotu to nie to o oczym piszesz od tego jest zwór 4 drogowy lub pompa mieszająca sa pewne określone zasady o stosowaniu zabezpieczen przed powrotrem zimnej wody i wydłużającą się kondensacją na ściankach kotła ale duzo o tym by pisać mowimy o okresie letnim więc pompa na co jest wyłączona kocioł włącza sie cyklicznie przy oreślonej histerezie wł/wył właśnie tacy jak ty robia zamieszanie ze niby nic a potem "Panie grzeje tylko wode i tyle płacę" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mark1oc 04.11.2005 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 do CEZARRA zestaw VU ecoTEC 196+VIH R 120+pogodowka 6800zl bruttodo DLUGIEGO mylisz sie ochrona powrotu jest wtedy gdy wlasnie pompa tloczy ale na powrocie nie idzie [lub bardzo krotko ]temp.nie nizsza niz 40c oprocz tego co powiedzial rasfslusarczyk stosuje sie tez 3drogowe zawory a to ze kociol sie "wygrzewa "w temp. 40c a pompa niechodzi to nie jest ochrona powrotu bo jak pompa ruszy to do kotla wtloczy zimna wode z instalacji i szlag trawia taka ochrone powrotu to tak po krotce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dlugi 05.11.2005 05:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 po pierwsze ochrona powrotu to nie to o oczym piszesz od tego jest zwór 4 drogowy lub pompa mieszająca sa pewne określone zasady o stosowaniu zabezpieczen przed powrotrem zimnej wody i wydłużającą się kondensacją na ściankach kotła ale duzo o tym by pisać Mam nieodparte wrazenie ze opisujecie konkretny kociol i tam zastosowane rozwiazania wiec ja to rowniez zrobie na konkretnym przykladzie. Buderus G124X z Logamatic R2107SO - znajdz mi tam zawor czterodrogowy lub pompe mieszajaca. Nie ma rowniez trojdrogowego na potrzeby c.w.u. i c.o. Sterowanie obiegami jest rozwiazane bardzo prosto (co jest zaleta - mniej elementow do sterowania i awarii) - przelaczanie pomp. Tam ochrona przed kondensacja w wyniku zbyt zimnego powrotu odbywa sie dokladnie tak jak napisalem wczesniej I NIE MA ZADNEGO UTRZYMYWANIA TEMP. POWROTU W LECIE POWODUJACEGO OGROMNE STRATY - cytuje jeżeli masz podgrzewać wodę przy pomomocy kotła to w okresie nie grzewczym kocioł stojący ZELIWNY utrzymuje przez cały czas min. tem kotła na poziomie 40C OGROMNE straty (koszty eksploatacyjne) Zaryzykuje stwierdzenie ze raczej nie miales stycznosci z takimi kotlami i nie wiesz jak pracuja. Jesli sie myle to przepraszam ale w takim razie zbyt uogolniasz i wprowadzasz przez to ludzi w blad - patrz wytluszczony text przy koncu odpowiedzi mowimy o okresie letnim więc pompa na co jest wyłączona kocioł włącza sie cyklicznie przy oreślonej histerezie wł/wył Dokladnie - w lecie pompa do c.o. jest wylaczona (poza okresowym zalaczaniem w celu unikniecia zablokowania wirnika - ale to nie powoduje zalaczania palnika - strat nie ma) i palnik sie zalacza tylko w przypadku spadku temp. w zasobniku ponizej nastawionej wartosci. Wtedy pompa ladujaca nie chodzi az do osiagniecia temp. korpusu np. 40st (ochrona przed kondensacja). Kociol grzeje do temp. korpusu takiej by wystarczylo nagrzanie zasobnika chyba ze spadek temp. w zasobniku jest na tyle duzy ze korpus osiagnie temp. pierwszego zabezpieczenia - tzw. Max. tepm. wył - p. ladujaca mieli wode az temp. korpusu spadnie i palnik znow sie zalaczy. Po cyklu grzania przy mojej nastawie temp. c.w.u. na 45stC rzeczywiscie cykl podgrzewania wody konczy sie z temp. korpusu 60-65stC - mozesz to uznac za straty ale inne kotly z zasobnikiem inaczej pewnie nie maja. Musi byc jakas roznica temp. pomiedzy woda ogrzewajaca c.w.u. a nia sama by proces podgrzewania przebiegl sprawnie. Jesli by automatyka miala tak zadzialac by przy koncu cyklu grzania temp. wody podgrzewajacej i podgrzewanej byly blisko rownosci to caly cykl bylby dluzszy i pompa ladujaca zuzyla by wiecej pradu - musi byc gdzies konsensus. W kazdym badz razie nie ma zadnego utrzymywania temp. wody na powrocie!!!! właśnie tacy jak ty robia zamieszanie ze niby nic a potem "Panie grzeje tylko wode i tyle płacę" Rzadko sie udzielam na forum choc jestem tu juz b. dlugo, ale pamietam paru nawiedzonych co strasznie krytykowali Buderusa - do tego stopnia ze mylili konstrukcje kotlow i jak bylo pytanie o gazowy to pisali o olejowym i np. porownywali rozwiazania twierdzac ze Budek jest przestarzaly bo jest dwuciagowy a inny (pomine jaki) troj. Nie docieralo do nich nawet wyjasnienia serwisanta(a moze kogos z centrali Budka?) ze to wynikalo tylko z koniecznosci spelnienia wymagan normy spalin - Budek osiagal to przy dwuciagowym na co innym producentom trzeba bylo troj. Dla nich to byl argument przestarzalej konstrukcji kotla. Ja choc nie jestem z branzy dosc mocno wgryzalem sie w temat c.o. ogolnie i niestety zmartwie cie - nie jestem z tych co piszesz powyzej. Dla potwierdzenia podam ze 11.2003. do 28.10.2005 kociol (palnik) chodzil mi 1276h spalajac 2630m3 gazu - wychodzi 2.06m3 na 1h pracy - kuchnia jest elektryczna i nie ma innych odbiornikow gazu. Ogrzewam ok. 100m2 uzytkowej pow. + utrzymywanie temp. 15-6stC na drugich 100m2. Dogrzewam kominkiem ale ze wzgledu na niekorzystny uklad pomieszczen dogrzewa tylko ok. 50m2 (dogrzewa bo glowice i tak tam puszczaja wode). Reasumujac - nie place duzo w porownaniu np. z ludzmi z watku "Ogrzewanie gazem ziemnym" i patrzac na ich klopoty ze sterowaniem po prostu sie smieje - sami wybrali kotly "jedynie slusznych" producentow z ich automatyka. A kotly roznych producentow (tej samej konstrukcji) sprawnosci maja porownywalne a najwazniejsza jest automatyka nimi sterujaca czego niektorzy jak widac na forum nie rozumieja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dlugi 05.11.2005 06:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 do DLUGIEGO mylisz sie ochrona powrotu jest wtedy gdy wlasnie pompa tloczy ale na powrocie nie idzie [lub bardzo krotko ]temp.nie nizsza niz 40c oprocz tego co powiedzial rasfslusarczyk stosuje sie tez 3drogowe zawory a to ze kociol sie "wygrzewa "w temp. 40c a pompa niechodzi to nie jest ochrona powrotu bo jak pompa ruszy to do kotla wtloczy zimna wode z instalacji i szlag trawia taka ochrone powrotu to tak po krotce Mylisz sie ze sie myle Jak pompa ruszy to rzeczywiscie temp. korpusu zacznie spadac ale to dzieje sie po chwili. Pompa zalacza sie jak korpus osiagnie temp. 40stC, zanim zacznie wychladzac korpus to on dojdzie do tepm. 45-46stC. Pozniej spada i jak spadnie do 40 to pompa sie wylaczy - i tak cyklicznie az uklad osiagnie temp. wynikajaca z krzywej grzewczej Rozwiazanie zastosowane u mnie jest rownie dobre - zalezy tylko od miejsca umieszczenia czujnika wody na powrocie. Jesli jest tak umieszczony ze czesc korpusu rzeczywiscie osiaga tepm ponizej tej umownej 40stC (np. 30) zanim mi wylaczy pompe to nie jest dobrze - moglbym wtedy podniesc parametr LOG. POMPY (tak to sie u mnie nazywa). Ale nie sadze by producent o tym nie pomyslal i nie dal czujnika tam gdzie wlasnie powinien byc i mysle ze zaczynalibysmy zbytnio teoretyzowac rozwazajac jaka temp. bedzie miala czesc korpusu przy wlocie powrotu jesli temp. przy czujniku bedzie np. 40stC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Emilka Biała 05.11.2005 09:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 No no. Dyskusja wywiązała się znacznie fachowa. Nie rozumiem zbyt wiele z tego. Jednak jeśli szanowni Panowie pozwolą chciałabym powrócić do tematu i pytania co lepiej wstawić do starej instalacji? - żeliwny za 4-5 tys np. TERMET-a. Podobno można go przyłączyć razem z węglowym w otwartym systemie wodnym. O kurka niezły pomysł! I wtedy mam i gazowy i zapasowy kocioł węglowy. Może być przydatny na wypadek awarii lub jak PGNIGE podniesie mocno ceny gazu np. do 2 zł/m3, o czym się powoli mówi. Czy "otwarty" system jest szkodliwy? Jak mocno? - tani piec typu kondensat z 7-8 tys. Ale wtedy i wyłącznie tylko grzanie na gazie, który będzie drożał. Jaka jest żywotność kondensatów?. Ile to cudo popracuje? Bo mam dużo wody w instalacji i pewnie niezaczystej? Jak mały wiszący piecyk sobie poradzi z 200-300 litrami takiej wody? Ile kosztuje coroczne serwisowanie? Jaką mieliście najdroższą awarię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafslusarczyk 05.11.2005 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 długi kim jesteś z zawodu??? siedzisz w branzy grzewczej ? czy kupiłeś sobie stojaka i terzaz udowadniasz jakięs cuda jeżeli się na czymś nie znam lub tylko o czymś słyszałem to nie zabieram sie do takich wywodów jak bede miał wiecej czasu to to sie na ten temat wypiszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mark1oc 05.11.2005 22:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 1 mozesz miec termeta lub saunier duvala[niedzwiadka co niektorzy mowia ze w czechach robiony a termet znowu jest robiony na wegrzech zeliwniak niezla oferte puscil termet na 2-f zeliwniaki]niewiem co do termeta ale sauniera napewno mozesz przylaczyc do ukladu otwartego 2 za ta sume to dobrej firmy masz kociol kond. i tez go mazesz przylaczyc do weglowki tylko przez wymiennik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darkor 06.11.2005 15:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2005 jezeli chcesz wymienić kocioł w starej instalacji, to polecałbym raczej żeliwny, niż kondensacyjny. Po pierwsze będzie się sprawdzał w obiegu otwartym, można oczywiście połączyć węglowy poprzez wymiennik ale to jest koszt ok 2000 zł.Po drugie przekroje w wymiennikach żeliwnych są dużo wieksze niż w kondensatach, przy starej instalacji- nawet po przepłukaniu jest duzo "śmieci" ... i płukanie wymienika gotowe.Polecam kocioł żeliwny bez zbędnych bajerów.POzdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dlugi 07.11.2005 06:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2005 długi kim jesteś z zawodu??? siedzisz w branzy grzewczej ? czy kupiłeś sobie stojaka i terzaz udowadniasz jakięs cuda jeżeli się na czymś nie znam lub tylko o czymś słyszałem to nie zabieram sie do takich wywodów jak bede miał wiecej czasu to to sie na ten temat wypiszę Jak juz pisalem nie jestem z branzy, ale zostalem troche z czystej ciekawosci troche zmuszony do zapoznania z dzialaniem kotla. Cudow nie udowadniam to nie ja pisalem ze kociol w okresie nie grzewczym bedzie utrzymywal non stop min temp wody na poziomie 40stC. Mozliwe ze niektore kotly tak maja - moj zeliwniak tak nie ma i chodzilo mi tylko o to ze instalatorzy udzielajacy sie na forum nie powinni wprowadzac w blad od razu sugerujac przyszlemu uzytkownikowi tylko jedyny wlasciwy kociol jedynego slusznego producenta. Powtorze jeszcze raz - najwazniejsza jest automatyka sterujaca. Byl tu taki jeden "instalator" od pomaranczowych co twierdzil ze pompa ALPHA 25-40 z red. nocną redukcje (czas, wielkosc) ustawia sie przy pomocy pilota - no comments. Licze ze znajdziesz ten czas - w sumie przyszli uzytkownicy moga tylko zyskac na tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Cezarr 09.11.2005 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2005 do CEZARRA zestaw VU ecoTEC 196+VIH R 120+pogodowka 6800zl brutto Mark 1oc u Ciebie moge dostać taką cenę z pogodówką? (czy to cena z vat22%?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dlugi 03.12.2005 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2005 długi kim jesteś z zawodu??? jeżeli się na czymś nie znam lub tylko o czymś słyszałem to nie zabieram sie do takich wywodów jak bede miał wiecej czasu to to sie na ten temat wypiszę Przypominam sie - wiem ze wsadzam kij w mrowisko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mark1oc 03.12.2005 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2005 dlugi teraz to troche poczekasz sezon sie wydluzyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dlugi 03.12.2005 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2005 dlugi teraz to troche poczekasz sezon sie wydluzyl Nie szkodzi - cierpliwy jestem Moze chociaz inni najezdzajacy na Buderusa beda mieli "chwile czasu"?? Choc w jednym trzeba przyznac im racje - poziom wyszkolenia serwisantow jest bardziej niz mizerny, a centrala takimi jak ja nie raczy nawet odpowiedziec - pozostaje samotne rozgryzanie pracy sterownika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imported_ADAS 04.12.2005 22:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2005 a co powiecie na temat kotła kondensacyjnego ARISTON - ECOSMART 24kw z podgrzewaczem ariston 120l i programatorem za 6 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
trobe 05.12.2005 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2005 Nastawiłam się na piec kondensacyjny a teraz okazuje się, że największą przeszkodą jest problem z odprowadzeniem kondensatu. Mam działkę bez podłączenia do kanalizacji (może będzie za 3-4 lata), bez dostepu do rowu melioracyjnego i na dodatek z glebą nieprzepuszczalną (iły i glina), więc raczej jedynym wyjściem jest szambo. W tej sytuacji odprowadzenie 3m3 kondensatu miesięcznie (podobno czasem więcej) jest realnym problemem. Co w takim razie wybrać do instalacji mieszanej z ogrzewaniem podłogowym i grzejnikami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomik_B 05.12.2005 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2005 Nastawiłam się na piec kondensacyjny a teraz okazuje się, że największą przeszkodą jest problem z odprowadzeniem kondensatu. Mam działkę bez podłączenia do kanalizacji (może będzie za 3-4 lata), bez dostepu do rowu melioracyjnego i na dodatek z glebą nieprzepuszczalną (iły i glina), więc raczej jedynym wyjściem jest szambo. W tej sytuacji odprowadzenie 3m3 kondensatu miesięcznie (podobno czasem więcej) jest realnym problemem. Co w takim razie wybrać do instalacji mieszanej z ogrzewaniem podłogowym i grzejnikami? 3 m3 kondensatu na miesiąc? Czy, budujesz elektrociepłownię? Przyjmując 30l/dobę (skrajne warunki), to miesięcznie daje 0.9 m3. Mam kondensata i skropliny odprowadzam do szamba. Stan zapełnienia zbiornika (12 m3) oceniam na podstawie odczytu wodomierza. Nie zdarzyło się, aby różnice z powodu odprowadzenia kondensatu doprowadziły do przepełnienia szamba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gregor2 05.12.2005 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2005 Znajomy finansista budujac swoj dom dokladnie policzyl czy mu sie oplaca kondensacyjny czy nie. No i mu wyszlo, ze zwroci sie po 15 latach. A wowczas i tak trzeba by kociol wymienic. Ponadto za 15 lat technika moze byc w zupelnie innym punkcie i okaze sie ze kotly gazowe jakiekolwiek to prehistoria to jest paradoks lotu w kosmos na duże odległości. Nie opłaca sie teraz wystrzeliwać rakiety, która ma lecieć 30 lat, bo za 10 lat może być znana technika, dzięki której ta rakieta wystrzelona za 10 lat, dogoni, albo przegoni tą co leci już 10 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wladek 05.12.2005 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2005 U mnie wychodzi (tak na oko) 10-20l kondensatu na dobę. Ja też mam szambo - myślę, że za dwa lata będę mniał kanalizację. Więc jak widać nie jest tego aż tyle. Raczej trzeba zwurcić uwagę na pozim syfonu, żeby Ci kondensat pod górkę nie musiał iść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.