Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

faktura 7 % a gwarancja


Recommended Posts

Potrzebuję pomocy w następującej sprawie:

 

Kupuję otóż kocioł, instalator i jego hurtownik wystawiają mi fakturę na usługę, bez wymieniania kotła w tym dokumencie. W ten sposób zamiast 22 % płacę 7 % podatku.

Niepokoi mnie jednak, jak będzie wyglądać kwestia gwarancji? W karcie gwarancyjnej napisano wyraźnie, że gwarancja jest ważna WRAZ Z DOWODEM ZAKUPU...

Przecież można sobie wyobrazić sytuację, w której hurtownik w razie dużej awaryjności kotła wzruszy ramionami i wyprze się wszystkiego...

 

Moglibyście wymienić się doświadczeniami w tej kwestii?

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinna w tej sytuacji być umowa na modernizację kotłowni i wyszczególnione jaki kocioł wraz z osprzętem zostanie zamontowany.

Do wystawionej FV można dołaczyś specyfikację materiałową. Ja tak robię i jest ok.

 

Specyfikacja urządzeń do FV 224/10/2005

 

1. Kocioł wiszący kondensacyjny Vaillant VU ecoTEC 196/2.

2. Konsola podłączeniowa.

3. Regulator pogodowy VRC 410.

4. System powietrzno-spalinowy (pobór powietrza z szachtu)

5. Grzejnik V 11 600x800

6. Grzejnik K 22 600x900

7. Grzejnik K 11 900x700

8. Grzejnik K 22 900x600

9. Odpowietrzniki automatyczne Afriso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo. Instalator tłumaczy mi, że sprzedał już w ten sposób kilka kociołków i było OK. Mówi, ze przecież dostałem "wuzetkę" z wyszczególnieniem wszystkich artykułów: tyle tylko, że wuzetka to wewnetrzny dokument firmy, nie ma tam mojego nazwiska, numeru faktury itd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwarancja wazna z dowodem zakupu czyli z fakturą a nie ze specyfikacją. A czy będzie uznane to juz tylko zalezy czy serwisant albo dział reklamacji ma dziś dobry humor czy nie.

 

 

No, nie do końca. Należy przeczytać warunki gwarancji, nie każda gwarancja wymaga przedstawienia faktury!!! Gwarancja to rodzaj umowy, a jej warunki są różne, naprawdę, bardzo różne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję. Wygląda na to, że najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest domaganie się faktury na kocioł z pełnym VAT-em (22 %), a następnie - w przyszłym roku - odzyskanie tych 15 % po 6 miesiącach od Urzędu Skarbowego. Różnica (ok. 950 PLN) wprawdzie przez ponad pół roku nie będzie pracowała dla mnie, ale będę miał czystą sytuację w sprawie gwarancji.

 

Prawidłowo rozumuję czy gdzieś popełniam błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj to pismo i to.

Podczas szkoleń pytaliśmy się odnośnie FV na kocioł wraz z osprzętem podczas gdy wystawiamy FV na całość z montażem. Odpowiedź jak napisałem wyżej do FV dołączona specyfikacja i żadnych problemów. Sprawdzone w praktyce żadnych problemów pełna gwarancja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niech Ci da na piśmie, że kupiłeś ten kocioł.

 

Poza tym oprócz gwarancji możesz korzystać z ustawy o odpowiedzialności sprzedawcy za zgodność towaru z umową - 2 lata od zakupu.

 

Powyższe regulacje dotyczą zwykłej sprzedaży a nie prac budowlanych.

 

Co do gwarancji, to jednak lepiej aby faktura miała wzmiankę o usłudze z jednego podstawowego względu, większość producentów kotłów zastrzega iż montaż i uruchomienie winien dokonać autoryzowany przedstawiciel, a takimi najczęściej są dystrybutorzy sprzętu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...