Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

problem ze zwrotem towaru - Grudnik


sarwa

Recommended Posts

Hej,

W Grudniku w Katowicach robiłem bardzo dużo zakupów.

Wszystko było ok do czasu powstania pierwszego problemu.

Kupiłem u nich w pierwszym etapie rynny wavin ale bez pionowych

odpływów. Teraz je dokupiłem ale powstała mała niejasność.

Dostałem ofertę na łączniki 1K i 2K i zapytałem ich co to znaczy.

Nie dostałem odpowiedzi i zamówiłem pierwsze z bregu 1K.

Oczywiście z realizacją nie było problemu.

Zdziwienie nastąpiło dopiero przy próbie montazu bowiem okazalo się

że 1K to jednokielichowe a 2 dwu i właśnie takie są niezbędne do montażu

rur spustowych.

Drugie zdziwienie nastąpiło w momencie odwiezienia niepotrzebnego towaru do Grudnika i usłyszeniu odmowy przyjęcia towaru ze względu na fakt zamówienia pod klienta. Oczywiście nikt mnie nie poinformował wcześniej, iż towar tj rynny nie podega zwrotom. Fakt po ich stronie jest taki, że w mailu zamówieniu mają 1K ale czy nie powinni wiedząc, że kupuję komplet zweryfikować tego co zamawiam?

Oczywiście kontaktowałem się telefoniecznie z kierownictwem i od 3 tygodni czekam na pisemną odpowiedź odmowę przyjęcia zwrotu.

Czy znacie może jakies kruczki prawne, ktore pozwolily by mi na postawienie na swoim? Przeciez chyba wszystko można oddac w świetle przepisów niezależnie od tego czy jest to brązowa czy czerwona rynna?

Brąz jest standardem i nie ma problemu a czerwony już nie? A skąd ja miałem to wiedzieć?

 

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez chyba wszystko można oddac w świetle przepisów niezależnie od tego czy jest to brązowa czy czerwona rynna?

Brąz jest standardem i nie ma problemu a czerwony już nie? A skąd ja miałem to wiedzieć?

 

W świetle przepisów nic nie można oddać - tzw. zwroty to jest tylko dobra wola hurtowni (ok, zwyczaj taki). Chyba, że kupowałeś poza siedzibą firmy (wysyłkowo) - wtedy masz 30 dni na zwrot bez podania przyczyn, albo, że towar jest wybrakowany a jego naprawa jest nieopłacalna (decyduje o tym sprzedający), albo, umówiłeś się, że kupujesz na próbę.

 

Słowem, WGCB, czyli widziały gały, co brały... :-?

 

...no, chyba że udowodnisz, że hurtownia wprowadziła Cię w błąd, oferując te łączniki jako właściwe. Wtedy możesz powołać się na błąd w oświadczeniu woli - najlepiej spróbować przez Federację Konsumentów, ale jeśli się nie da polubownie - to tylko przez sąd. Ale niezależnie od formy, to trudna sprawa jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...