araman 07.01.2003 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2003 Zastanawiam się czy dać wełne z rolki czy w arkuszach zasze mi się myli która jest szklana a która mineralna ale moje pytanie bardziej dotyczy czy dawać z rolki- trzeba ją wtedy "spulchnić" aby nabrała swojej grubości czy dawać w płytach które mają swoją grubość. Słyszałem ostatnio od znajomego że po założeniu wełny z rolki która wymagała "spulchnienia" czy jak to się tam nazywa po kilku latach kiedy wyjmował ocieplenie miało ono znacznie mniejszą grubość tj było bardzo zbite. Proszę nie pisszcie tylko że ten temat był juz poruszany na forum setki razy. Przejrzałem archiwum i znalazłem mało informacji-może jakiś link. -------------------------------------------------------------------------------- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dobrzykowice 07.01.2003 13:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2003 jestem świeżo po ociepleniu poddasza i pierwsze slysze że trzeba coś spulchniać ! między krokwiami kladlem welne mineralna (jest mniej klująca i bardziej sprężysta) Toprock 20 cm firmy Rockwool.Po rozcięciu folii folia natychmiast się sama rozwija i uzyskuje planowaną grubość nic nie nie trzeba spulchniać. Welna jest na tyle elastyczna że producent nie wymaga rozpinania podtrzymujacych sznurków czy też drutów , po wciśnieciu jej między krokwie trzyma się sama. Ja jednak na wszelki wypadek ropiąlem parę metrów drucika :smile:Poza welną w rolkach kupilem również w plytach o gr.5 cm. Zamierzam ją polozyc pod regipsem i przykryc nią krokwie ktore w pewnym sensie stanowia mostek termiczny. [ Ta wiadomość była edytowana przez: dobrzykowice dnia 2003-01-07 14:04 ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 07.01.2003 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2003 On 2003-01-07 14:02, dobrzykowice wrote: jestem świeżo po ociepleniu poddasza i pierwsze slysze że trzeba coś spulchniać ! między krokwiami kladlem welne mineralna (jest mniej klująca i bardziej sprężysta) Toprock 20 cm firmy Rockwool. Po rozcięciu folii folia natychmiast się sama rozwija i uzyskuje planowaną grubość nic nie nie trzeba spulchniać. Welna jest na tyle elastyczna że producent nie wymaga rozpinania podtrzymujacych sznurków czy też drutów , po wciśnieciu jej między krokwie trzyma się sama. Ja jednak na wszelki wypadek ropiąlem parę metrów drucika :smile:Poza welną w rolkach kupilem również w plytach o gr.5 cm. Zamierzam ją polozyc pod regipsem i przykryc nią krokwie ktore w pewnym sensie stanowia mostek termiczny. [ Ta wiadomość była edytowana przez: dobrzykowice dnia 2003-01-07 14:04 ] czy ta ciensza welne bedziesz kladl poziomo? (prostopadle do grubej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 07.01.2003 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2003 Rozstaw krokwi miałaś dopasowany do szerokości wełny czy przycinałaś wełnę na szerokośc krokwi ? Czym ciełaś wełnę ? Też mam zamiar sam kłaść wełnę 20+5 na poddaszu i ten temat intersuje mnie pasjami ;o) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom soyer 07.01.2003 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2003 czy nie mozna kartongipsu przykrecic bezposrednio do krokwi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dobrzykowice 07.01.2003 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2003 Będę ja kladl prawdopodobnie prostopadle do grubej JASIU - welna standardowo ma 1 m szerokosci ja mam rozstaw krokwi 80 cm dlatego kladlem ją nie od razu calą rolkę wzdluż ale ciąlem na kawalki dlugosci równej roztaw wewnetrzny krokwi plus ok 2 cm więcej. Tego typu rozwiazanie ma więcej zalet: latwiej sie uklada mniejsze kawalki unika sie "luzów" pomiedzy watą a krokwią bo na bieżaco dopasowujesz poszczególne kawalki welny do rozstawu krokwi (raczej nie licz że na calej dlugości jest ten sam rozstaw) nie ma praktycznie żadnych odpadów. Welne cialem ostrym nozem kuchennym, wazne jest aby dlugość ostra byla co najmniej rowna grubosci welny. Przyda sie rowniez oselka nóż sie szybko tępi - jakby nie bylo welna mineralna to nic innego jak bazalt w nitkach Tom Soyer - mozna ale istnieje niebezbieczeństwo że po jakimś czasie na regipsie bedzie widocznych przebieg krokwi (drewno bedzie po prostu zimniejsze od welny) Poza tym więźba pracuje i istniej niebezpieczenstwo powstania pęknięć i rys. Stelaz w duzym stopniu może to zniwelować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wowka 07.01.2003 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2003 On 2003-01-07 14:16, tom soyer wrote: czy nie mozna kartongipsu przykrecic bezposrednio do krokwi? Oczywiście, że można :smile:. Drewno konstrukcji będzie wciąż pracowało i w związku z tym sufit będzie pękał. Konieczne jest zastosowanie "wieszaków" i rusztu metalowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
araman 07.01.2003 16:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2003 Być może zostałem wprowadzony w błąd artykułe w jednej z gazet gdzie było pokazane zdjęcie wełny po wyjeciu z opakowania i po spulchnieniu czy jak to zwał różnica 10-15 cm. Dobrzykowice napisz czy wełna po wyjęciu z opakowania trzyma grubość na całym przebiegu? Ja mam pokrycie folią Corotop 1300 i chciałbym dać jeszcze dodatkową szczeline między folią a ociepleniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radex 07.01.2003 16:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2003 dobrzykowice - ale TopRock to płyty a nie rolki wełny. Dlatego trzymają się bez sznurka między krokwiami. Gdybyś zastosował rolki, to pewnie byłoby więcej z nimi problemu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jan100 07.01.2003 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2003 dobrzykowice. sznurków nie używa się gdy zastosuje się zbrojoną folię. podczas rozwijania i ocieplania wełną z beli oraz używania folii niewzmocnionej zawsze należy użyć sznurków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arthee 07.01.2003 22:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2003 ARAMAN: Wełna szklana (nie mylić z WATĄ!!! szklaną, która pyliła wiele razy mocniej od wełny, na szczęście wyszła z użytku) i skalna: oba rodzaje są wełnami mineralnymi, różnią się materiałem z którego są wytwarzane. Wełny w rolkach nie powinno sie spulchniać, po rozcięciu z folii sama powinna się rozprężyć do oczekiwanej grubości. Jeżeli to nie następuje, można ją strzepnąć (jak kołdrę). Jeśli po tym wełna się dalej nie rozpręża, zobacz czy nie jest zamoknięta. Zastosowanie wełny w rolkach pozwala na minimalizowanie mostków termicznych. Łatwiej sie ją układa, ze względu na sprężystość, nie trzeba stosować sznurka, wystarczy przyciąć wełnę na rozmiar między krokwiami + 2 cm z każdej strony. RADEX: Toprock to wełna w rolkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arthee 07.01.2003 22:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2003 ARAMAN: Zastosowanie dodatkowej szczeliny wentylacyjnej pomiędzy paroprzepuszczalną membraną dachową ( wiatroizolacją ) moim zdaniem nie jest wskazane. Folia wiatroizolacyjna ze względu na swoją strukturę nie przepuszcza wilgoci do termoizolacji (wełny), umożliwiając "oddychanie" przegrody, czyli opuszczanie skroplonej wilgoci na zewnątrz. I tu potrzebna jest szczelina wentylacyjna, pomiędzy dachówką a paroprzepuszczalną membraną dachową. Zastosowanie nieprzepuszczalnej wiatroizolacji to gwarancja wilgotnej wełny na poddaszu i tym sposobem otrzymujemy zero izolacji, bo mokra wełna na pewno nie będzie utrzymywała ciepła na Twoim poddaszu. Z moich doświadczeń to częste błędy na budowach. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Frankai 07.01.2003 23:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2003 Arthee - W.Nitka (a kto jak kto, ale on się chyba zna) sugerował, że 1300g/24h nie gwarantuje Ci pełnego spełniania funkcji odprowadzania pary, więc radzi dać szczelinę. Wg niego dopiero od 3000g/24h (membrany) masz pewność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
araman 08.01.2003 07:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2003 Frankai potwierdzasz moje wątpliwości więc daje szczelinę między folią a ociepleniem. Jak kupowałem folię ( membranę ) to zapewniano mnie że jest to folia o największej paroprzepuszczalności ale to było już jakiś czas temu teraz już są inne folie. Wszystko się zmienia i aż trudno za tym wszystkim nadążyć. Postanowiłem dać 15 cm wełny w płytach przymocować ją sznurkiem ( znajopmy tapicer poleca mi sznurek którego oni używają do przuszywania guzików cienki ale bardzo mocny coś jak ten do snopowiązałem ale cięńsz i mocniejszy pożyczy mi też pistolet tapicerski na powietrze do mocowania tego wszystkiego. Później profile metalowe na wieszak przymocowanych do krokwi między profile 5 cm wełny na to folia paroizolacyjna i na to płyty myślę że będzie dobrze mam tego 260 m2 a więc będzie co robić. Będe wdzięczny za uwagi co do mojego sposobu ocieplenia. Nie wiem tylko jaką kupić folie paroizolacyjną może ktoś mi też doradzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzychu74 08.01.2003 08:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2003 A ja mam następujący problem z ociepleniem: krokwie mam szerokości 18cm, a jętki (kleszcze) 14cm, jeżeli bym wykorzystał wełnę 18cm (nie wiem czy taka jest), to 4 cm by wystawało powyżej jętki, a ja chciałem sobie zrobić kawałek strycha i nabić deski na jętki. Może wiecie jak rozwiązać ten problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kodi_gdynia 08.01.2003 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2003 Krzysiu jeśli 74 to wiek to jesteśmy rówieśnikami, ale do rzeczy: mam identyczną sytuację i: - nie masz obowiązku dawać takiej samej grubości, - pod krokwie daj 18cm, a pod sufit 14. jeśli zrobisz podwieszany sufit to też zmieści Ci się co nie co. - albo nabij od strony strychy łaty po kleszczach i masz np. 14cm /kleszcze/ + łata o wymiarach 4x6 nabijesz dłuższym bokiem i wychodzi Ci 20cm co jest chyba wystarczające. Tak czy inaczej nie obejdzie się bez dodatkowej robocizny. Teraz tak myślę, że się sfrajerowałem bo kleszcze mogłem zrobić np. 18cm albo nawet 20cm wysokie i nie było by problemu i koszta też niewielkie. A teraz pozostaje główkowanie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zedgrajewo 08.01.2003 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2003 Ja dobijałem do krokwi i jętek pozostałości łat 5x5cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Frankai 08.01.2003 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2003 Krzychu, Kodi - bicie desek na jętki nie zawsze chyba jest dopuszczalne. U mnie konstruktor powiedział, że po przeróbce (dołożone zostały płatwie) jętki zostały odciążone, więc dopóki nie będę trzymał tam nic ciężkiego, to mogę dać dechy i zrobić stryszek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kodi_gdynia 08.01.2003 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2003 Frankai nie wiem czy nie wolno, ale jeśli dasz kilka łat i nie wrzucisz tam parę ton to chyba utrzyma. Inna sprawą jest fakt że mam płatwie, więc jestem spokojny. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Frankai 08.01.2003 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2003 Kodi - na chłopski rozum tak, a i usztywnia konstrukcję, ale zawsze wychodzę z założenia, że kto pyta nie błądzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.