anick 22.11.2005 16:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2005 jestem totalnym amatorem w sianiu i sadzeniu czegokolwiek.. pierwsza porażka to próba hodowli lawendy, bazyli i szczypiorku na kuchennym parapecie.. no to tak: bazylie wysiałam zakiełkowała a potem jakaś pleśń sie wdała w ziemie i wszystko padło; lawenda za to prawie wcale nie wykiełkowała moze dwa cieniutkie pojedyńcze łodyżki i tyle (ale nasion było o wiele wiecej), co do szczypiorku to wubujał a po 3 tygodniach zaczeły mu schnać te wybujałe łodyzki.. ziemia jest ogrodnicza, staram sie aby było wilgotno w doniczkach ale nie mokro, jest ciepło na dno doniczek wsypałam żwirek.. co aj robie nie tak??? jedyne co sie trzyma to rozmaryn, ale kupowałam go juz z bryłą korzeniową.. nie wychodzi mi i już aż bojhe sie myśleć co bedzie jak zaczne sadzić ogród... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
izunia1111 23.11.2005 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2005 Ja część ziół kupowałam, część wysiewałam. Nie mieliśmy problemów z bazylią zieloną i czerwoną. Czerwona była wysiewana w rozsadniku i przesadzana.Zielona na miejsce stałe. Mimo pięknego rozrośniecią się okazało się, iż bazylia jest jednoroczna. Lawenedę zgodnie z instrukcją trzeba przetrzymywać w mokrym piasku przez 3 tygodnie. My tak zrobiliśmy i tak się nie udało. Rozmaryn kupilśmy sadzonę i reguralnie przycinamy.Ładnie wysiał się hyzop. To co mogę polecić to tymanek jest rewelacyjny.Bradzo dobrze rośnie oregano i można je stosować do wszysykiego.W tym roku było bardzo sucho a jednak zioła trzymały się bardzo dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anick 23.11.2005 09:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2005 zatem chyba kupie sadzonki.. tylko gdzie ja o tek porze roku dostane bazylię czy lawende?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania