adam_mk 10.08.2009 20:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2009 Kumam! Majątek mamy przy drogach a nie na drogach! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 10.08.2009 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2009 Z praktykiem ciężko polemizować, to fakt. U nas dróg szybkiego ruch tak jakoś ubogo ,wiec i te ekrany za długo nie stoją, niestety. Ale niejeden hipermarket obchodził już szumnie swoje 10-te urodziny, a zadaszenia przed wejściem są właśnie z poliwęglanu. I po zimie owszem są brudnawe, ale nie mętnieją. Może u Ciebie właśnie nastąpiło przegrzanie i stąd takie objawy. Producenci dają przecież 10 lat gwarancji pod warunkiem ze strona z filtrem UV jest po właściwej stronie słońca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 10.08.2009 21:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2009 Jak poliwęglan byłby od zewnątrz - to nigdy nie zobaczyłby temperatury absorbera.A wewnętrzne szkło ma to .. no, gdzieś!Dlatego akurat tak kombinowałem.Od wewnątrz to ani pleksa ani poliwęglan na długo by nie starczyły.To wiem!Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 10.08.2009 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2009 Istnieje jeszcze opcja takiej hybrydy cieczowo-powietrznej (chyba wspominałeś nawet o tym Adamie). W takim solarze temperatura tez nigdy by nie osiągnęła tak wysokiej temperatury żeby zaszkodzić poliwęglanowi. Byłby chłodzony strugą powietrza od wewnątrz. Ale to inna bajka i ciekawe jakby się to sprawdziło w praktyce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arturromarr 12.08.2009 07:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Trochę mnie zmartwiliście tymi poliwęglanami, bo już myślałem, że się nada.Ciągle nie jestem przekonany, że nie bo jest to materiał dosyć popularny, od szyb w małych budkach po helikoptery, choć faktycznie czynnikiem destrukcyjnym może tu być temperatura.Robienie dwóch szyb, jednej szklanej i drugiej sztucznej, chyba mija się z celem, bo lepiej dać ciut grubszą szklaną i nie przejmować się matowieniem. Kiedyś widziałem takie stare fabryczne lekko zmatowione kolektory, czyżby stosowali jednak w produkcji sztuczne szkło?Jakby to wytrzymywało kilka lat, to może by warto jednak w to pójść, dając ze 3mm nie powinno być drogie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 12.08.2009 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Płyty komorowe są rzeczywiście tanie ale się nie nadają.Poliwęglan lity przy 3mm grubości to już około 115 zeta za m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 15.08.2009 08:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2009 Wołami i raz jeszcze!!! Czemu organiczne na zewnątrz? A widzieliście te gradziny wielkości kluski śląskiej co je pokazywali w TV? (Ja je u kumpla widziałem w naturze). A syn sąsiada już dorósł i porzucił procę? A co, jak jego dzieci dorosły do procy?... Potrzebna jest naprawdę spora odporność mechaniczna na udary. Szkło hartowane dobre, ale chyba droższe od poliwęglanu... (Jak sprawdzałem - to szkło solarne tanie, tną na wymiar - ale zahartuj sobie we własnym zakresie!!! - i tu jest problem!). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 15.08.2009 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2009 Mistrzu Adamie mnie się poliwęglan strasznie podoba, choć na razie tylko teoretycznie bo nie posiadam własnego domku. Więc tylko rozważam na przyszłość. Twoja koncepcja zastosowania poliwęglanu w tandemie z szybą jest bardzo ciekawa, i wybiegająca w przyszłość (syn sąsiada z procą ). Zastosowanie układu zespolonego poliwęglan-szyba jest niemożliwe ze względu na różną rozszerzalność cieplną. Ciekawi mnie jak ten problem rozwiązałeś? Jani_63 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 15.08.2009 17:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2009 "Zastosowanie układu zespolonego poliwęglan-szyba jest niemożliwe..." Czemu? Był jakiś zakaz?! ROBI się ten kompakt samemu.... Nie umiesz listewki wepchnąć pomiędzy szybę szklaną i poliwęglanową? WSZYSTKIE kompakty muszą być hermetyzowane? (wtedy ponoć pękają). Widuję poliwęglan przy drogach od dawna... Jak mu jaki debil gwoździem nie wydrapie nazwy lokalnego klubu piłkarskiego , kogo kocha, lub gdzie ma różne służby porządkowe - to jest stale przeźroczysty. Do tego stopnia - że mu jastrzębie naklejają, żeby sobie wróble dzioba nie rozbijały... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 15.08.2009 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2009 "Do tego stopnia - że mu jastrzębie naklejają, żeby sobie wróble dzioba nie rozbijały... Adam M. Uśmiałem się bo mi się przypomniało że kiedyś miałem takich sąsiadów. Pan Jastrzębski i Wróbel. Nie lubili się, wiec można powiedzieć że się dziobali A poważnie: Taki układ niehermetyczny to po jakimś czasie syf w środku. Poza tym to wszystko "jeździ" względem siebie, bo do rozważań dołożyłbym jeszcze naprężenia na styku rama - poliwęglan. Na pewno już to rozważałeś. Mamy wiec układ rama poliwęglan - szyba. Wszystko o innej rozszerzalności cieplnej. Sama dyletacja może nie wystarczyć. Czy uszczelki EPDM dedykowane do poliwęglanów sobie z tym poradzą? Przykrycie solara musi być jak najszczelniejsze ze względu na możliwość zalegania wilgoci, np topniejący śnieg. Trzeba to dobrze spasować i ścisnąć. Da radę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 15.08.2009 19:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2009 Jakby Ci to tak prosto a dokładnie.... Planuję pionowe... Na ścianie...Ustawione nieoptymalnie na lato ale rozszerzające skuteczność na okresy przejściowe...Śnieg więc nie zalegnie.Tzw. syf nie straszny. Obojętne czy bezpośrednie czy rozproszone - to jednak promieniowanie.Są też matowe pokrycia - i działa... Nie trzeba dokładnie ściskać.Na tyle - żeby było solidne i nie latało w ramkach.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 15.08.2009 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2009 Fakt, wspominałeś wcześniej Kilka Twoich postów przeczytałem, i teraz przypominam sobie że była mowa o dojść sporej powierzchni. Nie skojarzyłem tylko że wszystko ma być na ścianie. Myślałem że cześć będzie w "tradycyjnym" miejscu . Teraz rozumiem Twój "paniczny strach" przed "szlojdrem" Dla niewtajemniczonych "szlojder" to właśnie PROCA Jani_63 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 15.08.2009 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2009 Fakt, wspominałeś wcześniej Kilka Twoich postów przeczytałem, i teraz przypominam sobie że była mowa o dojść sporej powierzchni. Nie skojarzyłem tylko że wszystko ma być na ścianie. Myślałem że cześć będzie w "tradycyjnym" miejscu . Teraz rozumiem Twój "paniczny strach" przed "szlojdrem" Dla niewtajemniczonych "szlojder" to właśnie PROCA Jani_63 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 15.08.2009 22:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2009 Ja! Jo to wiym.Jo żech jest stond, kaj szlojdry noszom...Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 16.08.2009 00:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 Tyż recht!!! To my sie pogodali Kiedyś próbowałem napisać wypracowanie koleżance w naszej gwarze, ale to trudniejsze niż by się mogło wydawać. Łatwiej się mówi niż pisze. Ale tak ma 40% obywateli USA. Ale wróćmy do konkretów Jani_63 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bronek_64 05.09.2009 13:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2009 Jestem nowy na tym forum i mam pytanie.Mam miedziane rurki przylutowane na miedzianej blasze, czym je pomalować aby absorbowały jak najwięcej ciepła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 07.09.2009 07:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2009 Wypadałoby to poczernić...Czerń na miedzi robi się dość łatwo, ale potrzeba wanna (kąpiel w chemii) gdzie mogłoby się to zmieścić.Albo - czarna matowa farba na dobrze odtłuszczone powierzchnie...Pistolet i kompresor wystarczy.Efekt nieco tylko gorszy niż pokrycie wysokoselektywne.Pokrycia wysokoselektywne pokazują co umieją dopiero w warunkach ekstremalnych.90% czasu łazi to tak samo jak pomalowane farbą...Pozdrawiam Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yankowsky 24.09.2009 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2009 Wypadałoby to poczernić... Czerń na miedzi robi się dość łatwo, ale potrzeba wanna (kąpiel w chemii) gdzie mogłoby się to zmieścić. Albo - czarna matowa farba na dobrze odtłuszczone powierzchnie... Pistolet i kompresor wystarczy. Efekt nieco tylko gorszy niż pokrycie wysokoselektywne. Pokrycia wysokoselektywne pokazują co umieją dopiero w warunkach ekstremalnych. 90% czasu łazi to tak samo jak pomalowane farbą... Pozdrawiam Adam M. a gdybym rurki miedziane pomalował w malarni proszkowej na czarny kolor, grubość takiej farby jest niewielka, solidnie się trzyma i zabezpiecza Cu przed patynowaniem jak by wyglądała jej selektywność? dysponuję tigiem [origotig esab 3000 ac/dc oraz zdolnościami spawania np. rurek aluminiowych średnica 8 mm ścianka 1mm - typowe w klimatyzacji w samochodach] oraz malarnia proszkową. czy widzisz mozliwosci zbudowania solara lepszej jakosci od metody typowo garażowej? [bez urazy budowania w garażach, sam buduję w kurnikach a dokładnie 13 kurnikach] dziekuję za odpowiedzi a. jankowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 24.09.2009 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2009 dysponuję tigiem [origotig esab 3000 ac/dc oraz zdolnościami spawania np. rurek aluminiowych średnica 8 mm ścianka 1mm - typowe w klimatyzacji w samochodach] oraz malarnia proszkową. czy widzisz mozliwosci zbudowania solara lepszej jakosci od metody typowo garażowej? A jesteś w stanie np. przyspawać rurkę do blachy aluminiowej? Bo moim zdaniem największe straty są właśnie na kiepskim montażu blachy absorbera do rurki wymiennika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pikus123 29.09.2009 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2009 moze ktos mi pomoze... mam pare pytan:1. czy mozna zaczac montaz solaru od zamontowania solaru na dachu bez podlaczenia do zbiornika?2. jakie bylyby najlepsze przekroje rur zbiornik - solar3. czy mozna stosowac polsrubunki w zborniku czy trzeba kompletne srubunki?4. w ktorych miejscach najlepiej montowac zawory przelotowe?5. czy po zamontowaniu calosci nalezy przeprowadzic probe cisnieniowa powietrzem i do ilu atmosfer czy naplniac od razu plynem? kupilem salar biawar comfort prozniowydziekuje:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.