Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

porotherm + zaprawa = jakie narzedzia????


Recommended Posts

witam wszystkich - tak sie sklada, ze zdecydowalismy sie na porotherm 25 (dostalismy dosc dobra oferte) + ocieplenie 12-15 cm styropianem. ekipa rozpocznie prace murarskie na zaprawe i teraz pytanie. wiadomo, ze jesli jest zaprawa, nawet cienka to trzeba bloczek czyms przybic, aby dobrze sie ulozyl. jakich narzedzi uzywali wasi wykonawcy? czy byly to tradycyjne mlotki (metalowe), a jesli tak, to czy stosowali jakies podkladki, czy tez mlotki sa np. drewniane/gumowe itd. ? na co zwracac uwage przy takich pracach? nie chcialbym zeby bloczki te byly popekane, a pewnie nie da sie tego uniknac podczas pracy. dodatkowe pytanie - jesli np. zdarzy sie, ze trzeba bedzie ciac polozony juz porotherm (np. bedziemy chceli powiekszyc drzwi) czy cos w tym stylu - w jaki najbardziej elegancki sposob to wykonac??? (to drugie pytanie to troche hipotetyczne, ale nigdy nie wiadadomo), aha i ostatnia sprawa, w jaki sposob zabezpieczaliscie sciany z pth na zime?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy tez mlotki sa np. drewniane/gumowe itd. ? na co zwracac uwage przy takich pracach? jesli np. zdarzy sie, ze trzeba bedzie ciac polozony juz porotherm (np. bedziemy chceli powiekszyc drzwi) czy cos w tym stylu - w jaki najbardziej elegancki sposob to wykonac??? ( w jaki sposob zabezpieczaliscie sciany z pth na zime?

 

1. Młotek gumowy / z tworzywa (chyba blacharski).

2. Jeżeli nie kupujesz połówek, to szlifierka 230 z tarczą diamentową, segmentową (to samo do otworów i ew. bruzd pod kable)

3. Jeżeli będą cięte pustaki, to wtedy koniecznie spoina pionowa.

4. W zależności od sposobu wykonania stropu (lub jak by go wcale nie było) zamurować zaprawą ostatnią warstwę - aby się nie gromadziła woda w szczelinach niższych warstw.

 

Pzdr

 

JKK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie kupujesz połówek

W 25-tce nie wystepują połówki

 

Murowałem z 38-mki. Nie zawsze miało sens docinanie pustaka. Jeżeli wychodziły drobne "niezgodności" pomiędzy wymiarami domu a wielokrotnościami pustaków, drobne fragmenty tuż przy ościeżach itp. elementach uzupełniałem cegłą dziurawką. Skoro dasz styropian to opór cieplny i tak będzie zachowany a montaż stolarki łatwiejszy (dyble czy kotwy łatwiej zamocować w cegle niż pustaku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fragmenty tuż przy ościeżach itp. elementach uzupełniałem cegłą dziurawką

montaż stolarki łatwiejszy (dyble czy kotwy łatwiej zamocować w cegle niż pustaku).

Ale chyba nie mówisz poważnie z tą dziurawką i montażem. Cegła pełna to tak, ale nie dziurawka.

pzdrw

 

Powierzchnia otworów w tej cegle jest niewielka, przez co nie ma to wpływu na jej wytrzmałość. Cegły były oczywiście murowane w poziomie, tak więc dyble czy inne kołki szybkiego montażu mogły trafić na ten otwór w cegle tylko w drobnej części swojego ogólnego zakotwienia w murze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...