Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam, muszę w następnym tygodniu oddać kosztorys do banku ale mam jeszcze kilka nie wiadomych :

- koszt tynków wewnętrznych (obojętnie jakich chdzi mi orientacyjnie o ceny metra kw)

- okładziny (co to wogóle jest i ile to może kosztować)

- koszt elewacji

- koszt stropu

- instalacja elektryczna ( koszt jednego punktu, rozłożenia instalacji i podłączenia)

- podłogi (posadzki sa już policzone)

jest jeszcze taki punkt - dokumnetacja nadzór- co to może być i ile to może kosztować ( z kierownikem budowy umówiliśmy się na 1500, czy to chodzi o to?).

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/44891-pom%C3%B3%C5%BCcie-u%C5%82o%C5%BCy%C4%87-zestawienie-koszt%C3%B3w-do-banku/
Udostępnij na innych stronach

Witam, muszę w następnym tygodniu oddać kosztorys do banku ale mam jeszcze kilka nie wiadomych :

- koszt tynków wewnętrznych (obojętnie jakich chdzi mi orientacyjnie o ceny metra kw)

- okładziny (co to wogóle jest i ile to może kosztować)

- koszt elewacji

- koszt stropu

- instalacja elektryczna ( koszt jednego punktu, rozłożenia instalacji i podłączenia)

- podłogi (posadzki sa już policzone)

jest jeszcze taki punkt - dokumnetacja nadzór- co to może być i ile to może kosztować ( z kierownikem budowy umówiliśmy się na 1500, czy to chodzi o to?).

Najlepiej zróbcie to z kierownikiem budowy - poda średnie sensowne ceny za metr w Waszej okolicy. Niektóre banki życzą sobie pieczątki osoby z uprawnieniami na takich kosztorysach.

Ostatnio orientowałam się w tynkach, podobno średnio jest to 20 zł/m2 z materiałem (chyba Knauf). Ja mój kosztorys opracowałam na podstawie kilku kosztorysów przykładowych, starając się uwzględnić specyfikę domu. Z tego co pamiętam na portalu Wyborczej był kosztorys domku Demokratki - może tam.

A ja proponuję inną metodę - policz ile potrzebujesz pieniędzy na całość, a potem porozbijaj to "na oko" na poszczególne etapy.

Oczywiście nikt tego nie sprawdza dokładnie, zwłaszcza że etapy są bardzo umowne.

 

U mnie to wyglądało tak:

1. Roboty ziemne 1%

2. Fundamenty 8%

3. Izolacje 3%

4. Ściany konstrukcyjne 8%

5. Stropy 5%

6. Schody i balustrady 3%

7. Dach - konstrukcja 2%

8. Dach - pokrycie, obróbki 8%

9. Kominy 2%

10. ściany działowe 2%

11. Stolarka okienna 8%

12. Stolarka drzwiowa 3%

13. Tynki wewnętrzne 3%

14. Elewacja 12%

15. Podłoża i posadzki 10%

16. Roboty malarskie 2%

17. Instalacja gazowa 1%

18. Instalacja elektryczna 3%

19. Instalacja wodkan 5%

20. Instalacja CO 2%

21. Przyłącza techniczne 4%

22. Drogi, ogrodzenie, oświetlenie 2%

23. Instalacja wentylacyjna 3%

Robiliśmy sami gdzieś kwiecień /maj kiedy staraliśmy się o kredyt (BPH). Teraz śmiejemy się co zostało niedoszacowane, a co przeszacowane.

 

Z naszych doświadczeń:

 

1. Tynki wewnętrzne

gipsowe z agregatu 22,- PLN / m2, w tym materiały

tradycyjne trójwarstwowe cementowo-wapienne ręcznie (gorąco polecamy!) 15,- PLN / m2, bez materiałów (za materiały zapłaciliśmy około 3 000,- PLN - dom 177m2, pow. do otynkowania 745m2).

 

2. Okładziny, czyli wszystkie glazury, terakoty, farby, parkiety itp.

glazurnik będzie nas kosztował 35,- PLN / m2, oczywiście sama usługa

parkieciarz to jakieś 32,- PLN / m2, malować planujemy sami

 

3. Elewacja

wg kosztorysu opracowanego przez kosztorysanta będzie nas kosztować ok. 50 000,- PLN (!), dom po krótce opisałem, do niego dochodzi duża wiata garażowa z ogrodowym pomieszczeniem gospodarczym

 

4. Strop

nie pomogę, mam z kanałowych płyt prefabrykowanych (taki jak w blokach z wielkiej płyty), a więc nie częsty i wyliczenia z okresu stanu surowego są już schowane

 

5. Instalacja elektryczna

zapłaciliśmy drogo, bo 50,- PLN / punkt (z materiałem), 200,- PLN instalacja tablicy i dodatkowo za doprowadzenie zasilania od przyłącza do budynku i dalej do wiaty (materiał ok. 1200,- PLN), ale robili mi Panowie pracujący w ZE, którzy teraz na każde w zasadzie wezwanie przyjeżdżają i pomagają mi podłączać kolejne punkty

 

6. Podłogi

Jeżeli posadzki masz policzone, czyli jak rozumiem wylewki to teraz musisz tylko określić ile jesteś w stanie zapłacić za parkiet i terakotę

 

7. Dokumentacja i nadzór

geodeta - wytyczenie bydynku, wytyczenie każdego z przyłączy (taniej jeżeli razem z budynkiem, ale jak nie masz w tym momencie ZUD to musi drugi raz przyjechać, inwentaryzacja każdego z przyłączy i po budowie)

kierownik budowy

kierownik nadzoru (gorąco polecam!)

 

Mam nadzieję, że pomogłem. Maciek

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...