Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Idź do firmy która wystawiła fakturę - niech dopisze. Ja tak miałem z kilkoma fakturami i nie było najmniejszego problemu. A tak w ogóle to zaniedbaj ten numerek i po prostu dopisz te faltury do odliczenia. US i tak cię skontroluje i w razie czego wtedy uzupełnisz numerki. Ja miałem całą mase brakujacych numerków a odesłali mnie tylko z kilkoma w przypadku których z nazwy towaru nie wynikało wprost co to jest i czy łapie sie on do odliczenie czy nie.

 

np. spłuczka podtynkowa ze stelażem itd nazwana była na fakturze z praktikera "Stelaż". Dopisali mi numerek z grupy "plastiki dla budownicta" który jak sobnie rozwinąłem wskazał na "spłuczki" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A mnie US nie chce uwzględnić niektórych pozycji na fakturze mimo że zgadza się numer PKWiU z rozporządzenia ministra. Poruszyłam ten problem w wątku o liście materiałów do odliczeń, ale tam już chyba mało kto zagląda, więc szukam porady tutaj.

Czy US może tak zrobić jak powyżej napisałam? Pani w US (zresztą bardzo miła i sympatyczna) twierdzi, że lista jest niekompletna i z błędami, że oni mają swoje sposoby, żeby sprawdzić czy materiał miał już 22% Vat przed wejściem czy nie. W związku z tym 'lepszym źródłem' nie chcą mi zakwalifikować do odliczeń np. parapetów marmurowych, pieca na drewno, schodów na strych (ponoć jedne schody się odlicza innych nie, ale ja nie znam tego 'tajemniczego' miernika :o ), folii paroprzepuszczalnej, otuliny na rurki co i generalnie kupę towarów, gdzie kwota za zwrot Vat jest wysoka, co pani z US ze rozbrającą szczerością wyznała.

Co mnie jako podatnika obchodzi, że niedouczony minister wydał złą listę? PKWiU się zgadza, towar się zgadza, o co chodzi? Jak mam zweryfikować decyzję US, skoro oni się sugerują jakimiś telefonami do instytucji ds Vat i 'swoimi źródłami' i skąd mam wiedzieć, że mnie nie oskubują dla zasady, żeby przy kontroli nie podpaść?

Chyba zamierzam się odwołać od decyzji. Jak uważacie? Warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Hej. Mam jeszcze jedno pytanko natury technicznej. Mam w sumnie szt. 71 faktur. Czy to trzeba jakoś spiąć, zbindować ?! Jak to przygotować?

 

Ja to pokserowałem i powkładałem do koszulek, tzn do jednej koszulki wszystkie kserówki z załącznika. Miałem 130 faktur z czego powstało pięć załączników. (VZM1-A). Wszystko to razem spiąłem w takij okładce z otworkami jak w dziurkaczu. Jak byłem na kontroli pani była zachwycona jak to wszystko jest porządnie zrobione. Oczywiście do skarbówki dajesz ksero a nie oryginały - z nimi przychodzi się na kontrolę bo czasami ksero jest niewyraźne itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Mam jeszcze jedno pytanko natury technicznej. Mam w sumnie szt. 71 faktur. Czy to trzeba jakoś spiąć, zbindować ?! Jak to przygotować?

 

Ja to pokserowałem i powkładałem do koszulek, tzn do jednej koszulki wszystkie kserówki z załącznika. Miałem 130 faktur z czego powstało pięć załączników. (VZM1-A). Wszystko to razem spiąłem w takij okładce z otworkami jak w dziurkaczu. Jak byłem na kontroli pani była zachwycona jak to wszystko jest porządnie zrobione. Oczywiście do skarbówki dajesz ksero a nie oryginały - z nimi przychodzi się na kontrolę bo czasami ksero jest niewyraźne itd.

OK. Dzięki. Jutro idę do US w Łańcucie. Ciekawe co wymyślą ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Dziś wiem, że US zakwestionował faktury na ponad 1000zł, więc zamiast wyliczonych 7000, dostanę niecałe 6000. Nie wiem dokładnie co zakwestionował z wyjątkiem tego co usłyszałam wcześniej, że np. parapety marmurowe, chociaż są w rozporządzeniu to są tam ponoć niewłaściwie :evil: Zastanawiam się czy odwołać się od tej decyzji. Niby tylko 1000zł, ale zawsze na coś się przydadzą, tyle że nie wiadomo czy to odwołanie będzie skuteczne... Możecie coś poradzić w tej kwestii?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to nie wiesz co zakwestionował????

 

Z tego co mi wiadomo to albo trzeba złożyć korektę albo poprawić na miejscu podpisując, że prosisz o skreślenie tych pozycji które wg US są nie do odliczenia.

Albo US przyśle ci informację (decyzję) co skreśla i jaką kwotę ci uznaje - i wtedy wiesz od czego masz się odwoływać.

 

Czy odwołanie będzie skuteczne tego nikt nie wie. Jeżeli jesteś pewna swoich racji i na parapety masz właściwe PKWiU na fakturze to się odwołuj.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie niemiłe podejście w tym urzędzie :evil:

normalnie to babki powiedziałyby na miejscu co jest nie tak i pozwoliły zapoznać się z skreślonymi pozycjami.

Mi pozwolono wprowadzić poprawki na miejscu -bo przecież jak dostaniesz decyzję to możesz się odwołać a od odwołania US ma znowu czas na zapoznanie się z odwołaniem i wystawienie kolejnej decyzji a czas leci...

 

Ewidentnie gra na zwłokę ze strony US :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwcześniej 1 stycznia 2006 r., najpóźniej 30 czerwca 2008 r.

 

Warunkiem zwrotu jest złożenie w urzędzie skarbowym stosownego wniosku. Można to uczynić albo po zakończeniu inwestycji (w tym remontu), ale nie później niż przed upływem 6 miesięcy od jej zakończenia, albo raz w roku, ale wtedy trzeba złożyć dokument określający stopień zaawansowania inwestycji.

 

Więc może składają dokumenty ci którzy zakończyli juz inwestycję :roll: albo ci którzy wcześniej nie złożyli dokumentów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warunkiem zwrotu jest złożenie w urzędzie skarbowym stosownego wniosku. Można to uczynić albo po zakończeniu inwestycji (w tym remontu), ale nie później niż przed upływem 6 miesięcy od jej zakończenia, albo raz w roku, ale wtedy trzeba złożyć dokument określający stopień zaawansowania inwestycji.

Rozumiem, ze ten dokument okreslajacy stopien zaawansowania inwestycji jest "tworzony" przez kierownika budowy?

Czy musi on byc wypelniany na jakims gotowym formularzu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warunkiem zwrotu jest złożenie w urzędzie skarbowym stosownego wniosku. Można to uczynić albo po zakończeniu inwestycji (w tym remontu), ale nie później niż przed upływem 6 miesięcy od jej zakończenia, albo raz w roku, ale wtedy trzeba złożyć dokument określający stopień zaawansowania inwestycji.

Rozumiem, ze ten dokument okreslajacy stopien zaawansowania inwestycji jest "tworzony" przez kierownika budowy?

Czy musi on byc wypelniany na jakims gotowym formularzu?

 

Nie koniecznie musi to byc kierownik budowy. Taki papierek moze podbic kazdy kto posiada uprawnienia do pelnienia samodzielnych funkcji w budownictwie (bez znaczenia jakiej specjalnosci). Ja sobie napisalem jedno zdanie: " Na dzien x stan zaawansowania inwestycji wynosi x%". Podbil kolega architekt.

Konrad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałam od producenta Atmosa na drewno info, że piec był przed wejściem do Unii obłożony podatkiem 7% a tymczasem US odrzucił mi go we wniosku. Co dalej?

I czy rzeczywiście płyty OSB, parapety marmurowe, pompy co, otuliny do rur co i włączniki elektryczne nie podlegają zwrotowi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w spisie nie są wyszczególnione to nie podlegają

 

Niektórzy sprzedawcy podciągają numery PKWiU a w treści wpisane jest coś innego i jeżeli na wykazie urzędowym treść się nie zgadza to nic nie zrobisz

A z tym piecem to nie wiem :roll:

 

Sprawdź w wykazie urzędowym czy są te materiały o których mówisz wpisane - nie patrząc na numery PKWiU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabieram się właśnie za rozliczenie faktur, naliczyłem 152 sztuki, tylko się cieszyć :wink:

Jak na razie trochę poczytałem, ściągnąłem i zainstalowałem program z formularzami. Teraz podpowiedzcie jak najlepiej wyszukiwać PKWiU danego materiału z faktury, czy korzystacie z jakiejś wyszukiwarki numerów PKWiU w internecie, żeby sprawdzic czy jest taki numer w załączniku do obwieszczenia. Poza tym, gdzie dopisujecie (wiem, że nie ma takiego obowiązku, ale żeby było szybciej) numery PKWiU, gdzieś na kopii faktury czy na wypełnianym druku VZM-1/A i czy na wypełnianym formularzu w jednym wierszu zamieszczacie wszystkie pozycje z danej faktury, wypisując ich numery i ręcznie sumując kwoty?

Na razie tyle :) ,

Dzięki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie ryzykowała dopisywania numerów PKWiU samemu - najlepiej dowiedz się telefonicznie w swoim urzędzie jak oni to praktykują i czy można tak zrobić

Napisz sobie numer na swoim oryginale i jak będą chcieli to im podasz albo dopiszesz

 

nie korzystałam z wyszukiwarki a jedynie sama wyszukiwałam "manualnie" w spisie (chyba nie ma takiej wyszukiwarki :roll: ale jak znajdziesz to podaj adres strony)

 

dokładnie tak jak napisałaś - z jednej faktury wpisujesz w jednej rubryce dopisując które pozycje np: 1,2,4-6 i sumę tych pozycji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...