revalidon 29.12.2009 21:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 a czy wiadomo już jaka będzie cena 1m za IV kwartał 2009, czy opłaca się składać wniosek jeszcze jeszcze w 2009 roku czy poczekać do 2010? W I kwartale 2010 będzie niższa.... ale to ma związek z danym wnioskiem, bo limity są zmienne A cena I kwartału 2010 to 3.783 zł (czyli niższa niż obecnie) Sorry, ale nie rozumiem tego zamieszania które wywwołujesz... Dlaczego podajesz cenę z IIIQ2009 jako cenę IQ2010 skoro nawet jeszcze nie ma ceny za IVQ2009 bo bedzie w połowie lutego..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ssacharczuk 29.12.2009 22:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Zuzek wielkie dzięki za odpowiedz. Słuchajcie macie może jakieś doświadczenia jak urzędnicy podchodzą do adnotacji "zapłacono gotówką" bo mam kilka faktur gdzie nie ma takowego zwrotu lub jest odnośnik że zapłata przelewem w ciągu np. 7 dni.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sm6 29.12.2009 22:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2009 Ja wtedy podłączałem pod fakturę wydruk potwierdzenia przelewu bankowego lub kopię wyciągu z konta i było ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 30.12.2009 00:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 To trzeba jeszcze wyciągi bankowe załączać - chyba nie ma takiego wymogu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sm6 30.12.2009 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Zasada jest taka, że trzeba załączyć potwierdzenie, że faktura została rzeczywiście zapłacona.Jeżeli w treści faktury jest napisane, że zapłacono lub jest pieczątka "zapłacone" to oczywiście nie potrzebne są inne potwierdzenia. Ja dałem kopie wyciągów z konta, bo miałem je w komplecie a nie chciało mi się iść do banku po brakujące potwierdzenia przelewów.Miałem też taką sytuację, kiedy faktura była zapłacona gotówką a było w niej napisane termin płatności 7 dni. Wtedy dostałem z księgowości tej firmy potwierdzenia wpłaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUZEK 30.12.2009 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 W kwestii formy płatności za f-rę pozwolę sobie zacytować kolegę zefirispka: zefirispka[/b]]No tak VAT, ale kupujący nie płaci tego vat-u do urzędu skarbowego. To robi sprzedawca. Wystawia fakturę z należnym podatkiem i wpłaca go do 25 dnia następnego miesiąca lub kwartału. I Skarb Państwa otrzymuje te pieniądze. A to na jaki sposób zapłaty umówi się z kupującym- osobą fizyczna, to jego sprawa. To może być nawet jakaś kompensata. Natomiast w przypadku kiedy kupujący nie zapłaci, to wkraczamy na drogę sądową. Zatem należny podatek jest wpłacany i jest z czego zwracać. Dlatego "ostrożność procesowa" niektórych urzędów nie ma nic wspólnego z obowiązującymi przepisami. Skoro coś jest dozwolone, czyli faktura bez adnotacji i sposób zapłaty, to jest to prawidłowe i nie można tego zawężać nawet w trakcie czynności sprawdzających. Te ostatnie powinny jedynie potwierdzić, że transakcja w ogóle miała miejsce, a więc faktura była wystawiona prawidłowo, czyli- zwrot jest należny. Nic dodać nic ująć. US bywa nadgorliwy. I powstaje nowa świecka tradycja bo dla świętego spokoju dołączamy dowody zapłaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zefirispka 30.12.2009 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Uzupełnie to jeszcze o treść art. 5 ust. 5 ustawy o częściowym zwrocie. Jest tam określone co dołaczamy do wniosku. Kopię pozwolenie na budowę albo dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości oraz kopie faktur dokumentujących wydatki. I NIC więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
revalidon 30.12.2009 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Witam, A ja mam pytanie z innej beczki... Czy w jednym roku kalendarzowym mozna złozyć dwa wnioski: * jeden dla inwestycji wymagającej pozwolenia na budowę;* drugi dla remontu. Przykładowo odbiór domu mam z datą 01.04.2009 r., w styczniu 2009 złozyłem wniosek dot. budowy, a teraz na koniec roku chciałbym złożyć wniosek za remont...Mogę, czy lepiej poczekać kilka dni do nowego roku..? Aha... i jeszcze jedno... Co jest dokumentempotwierdzającym tytuł prawny do budynku, w przypadku wniosku dot. remontu domu...?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUZEK 30.12.2009 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Bez względu na liczbę inwestycji możesz złożyć tylko 1 wniosek w ciągu roku zatem musisz poczekać do 2010 roku. Jeśli wydatki dot. tego samego budynku, to we wniosku wykażesz f-ry dot. budowy (od stycznia do 01.04.2009 - oczywiście jeśli takie masz) i faktury "remontowe" czyli po tej dacie. Jeśli wydatki dot. różnych budynków (dalej zakładam, że masz f-ry od stycznia do 01.04.2009 dot. budowy) - również zrobisz to na jednym wniosku. Tytułem prawnym w przypadku budynku, który wybudowałeś będzie np. pozwolenie na budowę + odbiór + (ew.) tytuł do działki (wypis z KW, akt notarialny). W przypadku budynku "starego" - również akt notarialny wraz z np. wypisem z rej. gruntów i np decyzja ustalającą podatek od nieruchomości. Rzadko US zadowala się jednym dokumentem bo o taki trudno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
revalidon 30.12.2009 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Bez względu na liczbę inwestycji możesz złożyć tylko 1 wniosek w ciągu roku zatem musisz poczekać do 2010 roku. Jeśli wydatki dot. tego samego budynku, to we wniosku wykażesz f-ry dot. budowy (od stycznia do 01.04.2009 - oczywiście jeśli takie masz) i faktury "remontowe" czyli po tej dacie. Jeśli wydatki dot. różnych budynków (dalej zakładam, że masz f-ry od stycznia do 01.04.2009 dot. budowy) - również zrobisz to na jednym wniosku. Tytułem prawnym w przypadku budynku, który wybudowałeś będzie np. pozwolenie na budowę + odbiór + (ew.) tytuł do działki (wypis z KW, akt notarialny). W przypadku budynku "starego" - również akt notarialny wraz z np. wypisem z rej. gruntów i np decyzja ustalającą podatek od nieruchomości. Rzadko US zadowala się jednym dokumentem bo o taki trudno. Dziekuję za odpowiedź... Ale czy tak jest na pewno, że jeden wniosek na roku niezależnie od rodzaju inwestycji /budowa - remont/..? Czy tak wynika z ustawy..? Pytam, bo wóczas niektóre rubryki tracą sens, np.: * pole 55. "data złożenia pierwszego wniosku" - co miałbym wpisać skoro dotyczący budowy wniosek bedzie to już czwarty, a remontu pierwszy..? * pole 5. "kolejny numer składanego wniosku" - u mnie "4" czy "1". Jak "4" za dwa lata będę kontynuował zwrot za remont, wpiszę "6", jak wolno tylko 5 lat skłądać wnioski..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUZEK 30.12.2009 10:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Pole nr 5 to kolejny numer składanego wniosku przez podatnika a nie dot. konkretnej inwestycji. Zwrot przysługuje do określonego limitu, który Ty wyczerpujesz 1 lub 10 inwestycjami. Ich liczba (pomijając na razie dywagacje na temat własnych potrzeb mieszkaniowych) nie ma znaczenia. Tak samo jest z datą (poz. 55). To data od kiedy zacząłeś "konsumować" limit (1 lub 10 inwestycjami). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUZEK 30.12.2009 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 a czy wiadomo już jaka będzie cena 1m za IV kwartał 2009, czy opłaca się składać wniosek jeszcze jeszcze w 2009 roku czy poczekać do 2010? W I kwartale 2010 będzie niższa.... ale to ma związek z danym wnioskiem, bo limity są zmienne A cena I kwartału 2010 to 3.783 zł (czyli niższa niż obecnie) Sorry, ale nie rozumiem tego zamieszania które wywwołujesz... Dlaczego podajesz cenę z IIIQ2009 jako cenę IQ2010 skoro nawet jeszcze nie ma ceny za IVQ2009 bo bedzie w połowie lutego..? Zamieszanie wywołał ustawodawca: art. 3 ust. 5 Kwota zwrotu, o której mowa w ust. 4, jest równa, zastrzeżeniem ust. 6, 68,18% kwoty podatku VAT wynikającej z faktur, nie więcej jednak niż 12,295 % kwoty stanowiącej iloczyn: 1) 70 m2 powierzchni użytkowej i ceny 1 m2 powierzchni użytkowej budynku mieszkalnego, przyjmowanej na potrzeby obliczenia premii gwarancyjnej od wkładów oszczędnościowych na książeczkach mieszkaniowych, ostatnio ogłoszonej przed kwartałem złożenia wniosku o dokonanie zwrotu, w przypadku inwestycji związanych z wydatkami, o których mowa w ust. 1, wymagających pozwolenia na budowę; 2) 30 m2 powierzchni użytkowej i ceny 1 m2 powierzchni użytkowej budynku mieszkalnego, przyjmowanej na potrzeby obliczenia premii gwarancyjnej od wkładów oszczędnościowych na książeczkach mieszkaniowych, ostatnio ogłoszonej przed kwartałem złożenia wniosku o dokonanie zwrotu, w przypadku inwestycji związanych z wydatkami, o których mowa w ust. 1, niewymagających pozwolenia na budowę. Czyli jeśli będziesz składał wniosek w I kwartale 2010 roku, kwartałem poprzedzającym będzie IV kwartał 2009, w którym to z kolei ogłoszono cenę za III kwartał 2009 (czyli 3.783 zł) . Na początku przepis brzmiał trochę inaczej (mowa była o cenie m2 za kwartał poprzedzający dzień złożenia wniosku. Powodowało to "martwy sezon" - US nie mógł w praktyce załatwić wniosku złożonego na początku kwartału bo nie znał jeszcze ceny m2 z poprzedniego kwartału . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Margoth1719503976 30.12.2009 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Jeśli będziesz składał wniosek w I kwartale 2010 roku, kwartałem poprzedzającym będzie IV kwartał 2009, w którym to z kolei ogłoszono cenę za III kwartał 2009 (czyli 3.783 zł) . Na początku przepis brzmiał trochę inaczej (mowa była o cenie m2 za kwartał poprzedzający dzień złożenia wniosku. Powodowało to "martwy sezon" - US nie mógł w praktyce załatwić wniosku złożonego na początku kwartału bo nie znał jeszcze ceny m2 z poprzedniego kwartału . Dokładnie tak! Składając wniosek należy brać pod uwagę cenę 1 m kw. dwa kwartały wstecz. Kiedy składałam swój ostatni wniosek kilka miesięcy temu, zrobiłam bląd wpisując cenę z poprzedniego kwartału i babka z US kazała mi poprawić i wpisać cenę aktualną sprzed dwoch kwartałów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ssacharczuk 30.12.2009 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 hmmm...im dalej w las tym więcej wątpliuwości formalnych;-)...nie wiem czy doodokonując remontu nowego mieszkania zakupionego u develpoera wypełniam vzm-1 i TYLKO załącznik vzm-1/b dotyczący wydatków odliczanych w ramch ulg mieszkaniowych. Tym samym bedzie mi przysługiwało do zwrotu 55,23% kwoty z poz. 176 tego załącznika. Wydaje mi się ze to będzie jakoś tak ale wolę się upewnić. Z góry dzieki za odpowiedzi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
redpradnik 30.12.2009 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 czy ktos z Was wysylal wniosek VZM z fakturami ilosc 150 poczta?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
revalidon 30.12.2009 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Jeśli będziesz składał wniosek w I kwartale 2010 roku, kwartałem poprzedzającym będzie IV kwartał 2009, w którym to z kolei ogłoszono cenę za III kwartał 2009 (czyli 3.783 zł) . Na początku przepis brzmiał trochę inaczej (mowa była o cenie m2 za kwartał poprzedzający dzień złożenia wniosku. Powodowało to "martwy sezon" - US nie mógł w praktyce załatwić wniosku złożonego na początku kwartału bo nie znał jeszcze ceny m2 z poprzedniego kwartału . Dokładnie tak! Składając wniosek należy brać pod uwagę cenę 1 m kw. dwa kwartały wstecz. Kiedy składałam swój ostatni wniosek kilka miesięcy temu, zrobiłam bląd wpisując cenę z poprzedniego kwartału i babka z US kazała mi poprawić i wpisać cenę aktualną sprzed dwoch kwartałów. No tak, ale dlaczego podatnika ma interesować kiedy cos zosttaje ogłoszone...?? Weżmy dzień dzisiejszy... Patrzymy na zapis w polu 45. tj. jego objasnienie... I co widzimy... Ano "cena 1m2...ogłoszona przed kwartałem składania wniosku...". Kwartał składania wniosku to QIV, zagladamy na stronę GUS'u i tam widzimy cene za IIIQ... Przeciętny rozumny podatnik wpisze cenę z IIIQ, bo niby skąd ma znać metodologię GUSu i wiedzieć, że cena za IIIQ jest ogłaszana w IVQ..? Przecież równie dobrze GUS mógłby zbierać ceny za IIIQ np. do 20 wrzesnia, ekstrapolować ceny za okres od 20 wrzesnia do 30 wrzesnia i ogłaszać cenę 30 wrzesnia... Duzo różniłaby się ona od tej ogłaszanej w połowie IVQ..??! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUZEK 30.12.2009 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 W zasadzie aby ułatwić Ci składanie wniosków VZM-1 raz do roku GUS faktycznie powinien tak robić Tak na poważnie - myślę, że jeśli nie wpiszesz tej kwoty świat się nie zawali. US nie będzie Cię z tego powodu wzywał (zakładając, że byłby to jedyny powód). Jeśli ktoś dramatycznie nie ociera się o limit może sobie tak naprawdę dać spokój z limitami. Należy jednocześnie zaznaczyć, że powszechnie dostępny druk VZM-1 nie stanowi obowiązującego wzoru - jest tylko ułatwieniem (tak naprawdę bardziej dla US). Z kolei art. 5 ust. 4 mówi o elementach wniosku: Wniosek, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać co najmniej: 1) imię i nazwisko, numer NIP albo numer PESEL w przypadku gdy osoba fizyczna nie posiada numeru NIP, a w przypadku gdy osobie fizycznej składającej wniosek nie nadano żadnego z tych numerów – rodzaj i numer dokumentu tożsamości tej osoby, w tym również wystawionego w państwie innym niż Rzeczpospolita Polska, adres zamieszkania osoby fizycznej, a w przypadku małżonków – obojga małżonków; 2) wskazanie właściwego urzędu skarbowego, do którego kierowany jest wniosek; 3) rodzaj poniesionych wydatków, zgodnie z art. 3 ust. 1; 4) rok rozpoczęcia inwestycji; 5) wykaz faktur oraz wartość poniesionych wydatków na cele, o których mowa w art. 3 ust. 1; 6) kwotę zwrotu, obliczoną zgodnie z art. 3 ust. 5-7; 7) oświadczenie o zakresie przeprowadzonego remontu, jeżeli roboty te nie wymagają pozwolenia na budowę; wskazanie sposobu wypłaty kwoty zwrotu; jeżeli wypłata ma nastąpić na rachunek bankowy - wskazanie numeru rachunku osoby fizycznej składającej wniosek, a w przypadku wspólnego wniosku małżonków - numeru rachunku obojga lub jednego z nich, na który ma być dokonany zwrot; 9) podpis osoby fizycznej ubiegającej się o zwrot wydatków, a w przypadku małżonków – podpisy obojga małżonków bez względu na sposób złożenia wniosku: wspólnie z małżonkiem albo odrębnie przez każdego z małżonków. Nie widzę tu nic o wypisywaniu limitów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUZEK 30.12.2009 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 hmmm...im dalej w las tym więcej wątpliuwości formalnych;-)...nie wiem czy doodokonując remontu nowego mieszkania zakupionego u develpoera wypełniam vzm-1 i TYLKO załącznik vzm-1/b dotyczący wydatków odliczanych w ramch ulg mieszkaniowych. Tym samym bedzie mi przysługiwało do zwrotu 55,23% kwoty z poz. 176 tego załącznika. Wydaje mi się ze to będzie jakoś tak ale wolę się upewnić. Z góry dzieki za odpowiedzi. Pozdrawiam W załączniku VZM-1/B wykazujesz f-ry, które odliczałeś w podatku dochodowym (czyli do końca 2005 roku) w historycznym załączniku PIT/D. Jeśli dysponujesz fakturami z datą od 01.01.2006 r. do teraz - wykazujesz je w załączniku VZM-1/A (wyższy przelicznik). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aniamar 30.12.2009 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Znalazłam takie PKWiU dla produktów:-bryza rura spustowa-25.23.15-50.40-bryza rynna-25.23.15-50.42-uchwyt do rynny-28.11.10-35.51 podpowiedzcie czy dobrze znalazłam a może do innego PKWiU trzeba to zakwalifikować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZUZEK 30.12.2009 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2009 Rynny z PVC to generalnie 25.23.15-50.40 (elementy instalacji odwadniającej dachy, z tworzyw sztucznych) tak więc jest dobrze. Zresztą Cellfast publikuje swoje kody: http://www.cellfast.com.pl/download/file/certificates/1 (to producent ma teoretycznie najlepszą wiedzę na ten temat) Z kolei 28.11.10-35.51 to "uchwyty do rynien" więc jest idealnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.