Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Proszę o pomoc,

zostało mi parę faktur bez numerów pkwiu. Czy mogę je odliczyć:

1.oprawa diodowa led

2.zlew Teca

3.umywalka meblowa Iryda

4. Geberit Kombifix Eco

5.Geberit zestaw do izolacji akustycznej muszli wiszącej i bidetu,

6.transformator elektr. 210 VA 220/12V

7.Wełna Fasrock L15

8. Siatka z włókna szklanego 145g

9.T-łącznik do wełny z trzpieniem metalowym 220

10.KS131 do klejenia wełny mineralnej

11.KS141 do wełny min. i szpachl. siatki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Belladona dziękuje bardzo za wyczerpująca odpowiedz, rozjaśniła mi troche w głowie :)

ale jeszcze mam kilka pytań bo nie wiem czy to dobrze zrozumiałam wszystko i jak bys mogła mi udzielic jeszcze wyjaśnień byłabym wdzięczna za pomoc, a więc:

1. odnośnie limitow to: np. w II kw.2009 roku przysługiwał limit powiedzmy 31 tys zł , zwrotu otrzymaliśmy razem 3 tys i tak na ten kwartał limit wynosi ok. 34 tys zł i od tego odejmuje 50% kwoty zwrotu z 2009r tj. 1500 zł ???( 34 000 -1500= 32 500zł) czyli limit ktory by mi przysługiwał teraz to by była kwota 32500zł??? dobrze to rozumuje czy cos pogmatwałam ;/

2. a co do tej faktury : to nie ma znaczenia ze w 2008r byłam w związku małżenskim i mielismy wspólność majatkową, i razem ponoslismy wydatki na remont??? urząd nie bedzie sie tu czepiał??? Czy ważne jest tylko to ze faktura była wystawiona na mnie i ten zwrot z tej faktury przysługuje tylko mi i byłemu mążowia nic do tego, jego strata ze ja figuruje na tej fakturze, a nie razem?? a faktura napewno nie była odliczana.

 

mam nadzieje ze w miare zrozumiale napisałam moje wątpliwości- starałam sie bardzo.:)

ad. 1 tak, 50% czyli 1.500 zł, to będzie doliczenie do obecnego zwrotu przy porównaniu do limitów, ale tego nigdzie nie wykazujesz... wpisujesz obecny limit 34 tyś (o ile to budowa) i zaczniesz się martwić, jak suma zwrotu w okresie 5 lat będzie przekraczać tę kwotę... zazwyczaj to musi być duża inwestycja, aby mieć na uwadze przekraczanie limitów.... bo nawet jak zwrot co rok będzie 5 tyś, to w końcu 5x 5 to 25 tyś, a limity mają tendencje wzrostowe

ad. 2 wykazuj tę FV w obecnym wniosku i za dużo nie myśl.... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo zabieram się powoli do odliczeń a mam faktury aż z 2006 i tyle ich jest ,że już mam mętlik a boję się, że jak dam do jakiegoś biura rachunkowego to panienka nie będzie wiedziała co to np włókna polipropylenowe czy plastyfikator.

 

Taka panienka jak ja to już by dużo wiedziała (no chociaż ja nie biuro rachunkowe), ale zapewniam, ze jak komuś zlecisz, to ta osoba sporną rzecz usunie, bo w końcu wniosek chce "stworzyć" bez konieczności Twoich poprawek :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc,

zostało mi parę faktur bez numerów pkwiu. Czy mogę je odliczyć:

1.oprawa diodowa led

2.zlew Teca

3.umywalka meblowa Iryda

4. Geberit Kombifix Eco

5.Geberit zestaw do izolacji akustycznej muszli wiszącej i bidetu,

6.transformator elektr. 210 VA 220/12V

7.Wełna Fasrock L15

8. Siatka z włókna szklanego 145g

9.T-łącznik do wełny z trzpieniem metalowym 220

10.KS131 do klejenia wełny mineralnej

11.KS141 do wełny min. i szpachl. siatki

 

Na pewno nie 8

Raczej nie 6

a z resztą próbuj... próba nie strzelba, nie wypali :-)

rozumiem, że 3 bez szafki, tylko nazywa się meblowa :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za linka do elektryki, miałem dodany do ulubionych ten niedziałający co belladonna :)

 

nurtuje mnie jeszcze czy mozna odliczyc : werniks metaliczny ? pewnie nie bo to zodobne cos a'la farba ale wole się upewnić :)

 

i kolejna sprawa - na jaki adres brać faktury bo :

z obecnego mieszkania (miejsce A) wyprowadzamy sie do 15 lipca, natomiast dom (miejsc B) oddany będzie do uzytku wrzesien/pazdziernik (jak sie wyrobie) a zameldowanie - chyba tylko tymczasowe będziemy mieć w miejscu C.

Dom nie będzie miał jeszcze adresu więc faktury na adres C ? co w momencie gdy przemeldujemy się na stałe do adresu B ? - oddamy do rozliczenia FV z 2 roznymi adresami ?

rozliczenie skladamy wg aktualnego zameldowania / zamieszkania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za linka do elektryki, miałem dodany do ulubionych ten niedziałający co belladonna :)

 

nurtuje mnie jeszcze czy mozna odliczyc : werniks metaliczny ? pewnie nie bo to zodobne cos a'la farba ale wole się upewnić :)

 

i kolejna sprawa - na jaki adres brać faktury bo :

z obecnego mieszkania (miejsce A) wyprowadzamy sie do 15 lipca, natomiast dom (miejsc B) oddany będzie do uzytku wrzesien/pazdziernik (jak sie wyrobie) a zameldowanie - chyba tylko tymczasowe będziemy mieć w miejscu C.

Dom nie będzie miał jeszcze adresu więc faktury na adres C ? co w momencie gdy przemeldujemy się na stałe do adresu B ? - oddamy do rozliczenia FV z 2 roznymi adresami ?

rozliczenie skladamy wg aktualnego zameldowania / zamieszkania ?

 

Kiedy ponosisz wydatek wynika z FV (jest na niej data sprzedaży), więc podajesz adres zamieszkania w dniu poniesienia wydatku (wystawiania FV)... a US jest właściwy dla podatnika wg adresu zamieszkania (pozostawanie w US wg stałego meldunku to niestety powszechny przypadek, a potem kłopot jak dojechać z drugiego końca Polski, bo jakieś babsko z US coś chce) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odpowiedz

drugi koniec to nie będzie, nawet blizej jak dalej ale porzadek musi byc :)

meldunek myslalem zeby zrobic tylko czasowy - chyba ze w czyms to bedzei przeszkadzało ?

w sumie i tak tam nie bedziemy mieszkac ale dla US bedzie to adres zameldowania i zamieszkania - bo przeciez nie wpiszemy ze mieszkamy w domu nie oddanym, do uzytku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka panienka jak ja to już by dużo wiedziała (no chociaż ja nie biuro rachunkowe), ale zapewniam, ze jak komuś zlecisz, to ta osoba sporną rzecz usunie, bo w końcu wniosek chce "stworzyć" bez konieczności Twoich poprawek :-)

 

No właśnie -usunie sporną ale tu do końca nie byłabym taka pewna , że usunie właściwą; chyba wolę dlatego sama to zrobić niż jej zaufać.

(przepraszam "panienki")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odpowiedz

drugi koniec to nie będzie, nawet blizej jak dalej ale porzadek musi byc :)

meldunek myslalem zeby zrobic tylko czasowy - chyba ze w czyms to bedzei przeszkadzało ?

w sumie i tak tam nie bedziemy mieszkac ale dla US bedzie to adres zameldowania i zamieszkania - bo przeciez nie wpiszemy ze mieszkamy w domu nie oddanym, do uzytku :)

Przy uldze remontowej było własne cele mieszkaniowe, co miało związek z tym, że skoro własne, to należy mieszkać. W ustawie o zwrot VAT są jedynie cele mieszkaniowe, a poza tym można się starać o zwrot przy przekształcaniu budynku niemieszkalnego w mieszkalny, więc trudno w momencie przekształcania już tam mieszkać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie -usunie sporną ale tu do końca nie byłabym taka pewna , że usunie właściwą; chyba wolę dlatego sama to zrobić niż jej zaufać.

(przepraszam "panienki")

 

No ja nie panienka (mena mam), jedynie mnie to sformułowanie trochę rozbawiło... przy VZM weryfikują, więc jak się wciągnie za dużo to nikt z tego afery nie zrobi, jedynie jest poprawka... a chyba lepiej mieć więcej z poprawką, niż mniej bez poprawki... poza tym osoba sporządzająca wniosek nawet jak go zrobi dobrze, to wnioskodawca może zawalić w zagadnieniu tytułu prawnego (albo pojawi się zwyczajny błąd rachunkowy.... bo gubi rutyna, np sumowanie kwot z ostatniej kolumny co przeważnie jest wydatkiem brutto, a nagle na jednej FV na końcu pojawia się netto, co umknie), więc i tak do wezwania, dlatego ciągle uważam, że najlepiej zrobić to samemu.... w myśl zasady, jeśli chodzi o nasze pieniądze, to się do tego zwyczajnie przyłożymy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Widzę, że mamy tu do czynienia z profesjonalistami w związku z tym chciałabym zaczerpnąć troszeczkę od Was wiedzy ponieważ nie mogę poradzić sobie z następującymi pozycjami na moich fakturach, nie wiem czy mogę je odliczyć i proszę o ewentualne numerki PKWiU

1.umywalka (ale z numerem PKWiU 36.14.13-00);

2.deszczownica 29.13.12-33.41

3.kołek rozporowy, szybko.mont.,

4. łącznik krokw.,

5.wkręty do drewna

6.uszczelka do węża ¾ (do prysznica)

7.wkręty 28.74.11

8.stojak z 4 półkami chrom 26.30.10-75.00

9.czujnik ruchu

10.gniazdo do lamp halogenowych

11.termometr ½"

12.manometr 6 bar nr PKWiU 33.20

13.redukcja do manometru

14.bateria kuchenna

15.bateria chrom zlew

16.bateria umywalkowa

17.oprawa mr16 stała

18.teka zlew podwieszany

19.drzwi szklane do kabiny prysznicowej o numerze 28.11.10-52.33

 

Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję, bo kto mi pomoże jak nie Wy.

 

I jeszcze jedno pytanko. Dzwoniłam 2 razy do tego samego urzędu skarbowego i uzyskałam dwie sprzeczne ze sobą informacje na temat wpisywania na fakturze długopisem numer PKWiU jeśli został on mi podany przez sprzedawcę telefonicznie, czy Ktoś jest mi w stanie odpowiedzieć na pytanie czy mogę to zrobić? (nawiasem mówiąc już tak zrobiłam i teraz jestem cała w strachu). Pozdrawiam gorąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I jeszcze jedno pytanko. Dzwoniłam 2 razy do tego samego urzędu skarbowego i uzyskałam dwie sprzeczne ze sobą informacje na temat wpisywania na fakturze długopisem numer PKWiU jeśli został on mi podany przez sprzedawcę telefonicznie, czy Ktoś jest mi w stanie odpowiedzieć na pytanie czy mogę to zrobić? .

 

Nie powinno się tak robić. Wszelkie korekty dokonuje wystawca faktury. Ty nie jesteś vatowcem i nie możesz na fakturze niczego poprawiać.

Z drugiej strony PKWiU na fakturze nie jest obowiązkowe, a takie zapisy nie są podstawą do odrzucenia wniosku. Jak napisał Wirecki- stało się i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Widzę, że mamy tu do czynienia z profesjonalistami w związku z tym chciałabym zaczerpnąć troszeczkę od Was wiedzy ponieważ nie mogę poradzić sobie z następującymi pozycjami na moich fakturach, nie wiem czy mogę je odliczyć i proszę o ewentualne numerki PKWiU

1.umywalka (ale z numerem PKWiU 36.14.13-00);

2.deszczownica 29.13.12-33.41

3.kołek rozporowy, szybko.mont.,

4. łącznik krokw.,

5.wkręty do drewna

6.uszczelka do węża ¾ (do prysznica)

7.wkręty 28.74.11

8.stojak z 4 półkami chrom 26.30.10-75.00

9.czujnik ruchu

10.gniazdo do lamp halogenowych

11.termometr ½"

12.manometr 6 bar nr PKWiU 33.20

13.redukcja do manometru

14.bateria kuchenna

15.bateria chrom zlew

16.bateria umywalkowa

17.oprawa mr16 stała

18.teka zlew podwieszany

19.drzwi szklane do kabiny prysznicowej o numerze 28.11.10-52.33

 

Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję, bo kto mi pomoże jak nie Wy.

 

I jeszcze jedno pytanko. Dzwoniłam 2 razy do tego samego urzędu skarbowego i uzyskałam dwie sprzeczne ze sobą informacje na temat wpisywania na fakturze długopisem numer PKWiU jeśli został on mi podany przez sprzedawcę telefonicznie, czy Ktoś jest mi w stanie odpowiedzieć na pytanie czy mogę to zrobić? (nawiasem mówiąc już tak zrobiłam i teraz jestem cała w strachu). Pozdrawiam gorąco.

Raczej tak: 1,13-19

chociaż 13 dlatego, że inne redukcje wchodzą, ale do manometru się nie spotkałam.

Co do wpisywania coś na FV mam takie samo zdanie jak zefirispka, bo w końcu tylko wystawca może korygować swoje FV. Swoją drogą na mnie osobiście wpisywane długopisem PKWiU działają jak płachta na byka... tym bardziej, że przeważnie jest to trafienie chybione (jeśli otrzymujesz PKWiU od sprzedawcy niech Ci go wpisze, czy jak masz od producenta dołącz na to dowód... i tyle) :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę z innej beczki, moje ostatnie spotkanie z US w sprawie wniosku.

 

Telefon od urzędnika z prośba o doniesienie pozwolenia na budowę i potwierdzenie kilkunastu przelewów. To drugi wniosek, więc w uwagach wpisalem "kopię pozwolenia na budowę dołączono do wniosku złożonego w dniu...... tu data sprzed roku". Nie pomogło. Tamto poszło do archiwum, nie mają, nie wiedzą, trzeba jeszcze raz.

 

Uwagi / wykreślenia / polecenia:

 

  1. proszę napisać co to jest gipsar uni" - dopisalem gładz gipsowa,
  2. wypada otulina climaflex stabil - była chyba na 5ciu fakturach, sporo skreśleń
  3. "proszę napisac co to jest sensual art" - dopisałem płytki ceramiczne,
  4. "prosze rozwinać skrót kosz. kołka rozp" - !!!!
  5. "wykreślamy instalację odkurzacza centralnego - rurki i kolanka pcv" - ostatecznie po proteście zostało, Pan myślał, że to "szczotki, ssawki itp", które podobno ne wchodzą,
  6. faktura z okapnikami i fugą - "proszę dopisać, że wykorzystano na parapet wewnętrzny",
  7. "proszę napisać co to jest unimata i supermata" - dopisałem wełna mineralna,
  8. YDY - "proszę dopisać przewód elektryczny instalacyjny"
  9. rausolid - "na blat kuchenny = wypada"
  10. zestaw pompy ładującej do kotła kondensacyjnego - out,
  11. schody fakro termo (na poddasze, z wyłazem) - out,
  12. dorken delta tixx (uszczelniacz w kartuszu) - out,
  13. siatka montazowa 2x1m do montażu podłogówki - out,
  14. klej montażowy castorama, klej pattex, klej metylan - out,
  15. grzałka elektryczna do grzejnika łazienkowego - out,
  16. wąż łącznikowy elastyczny do szufelki automatycznej - out,
  17. śruby kostki do mocowania rynien - out,
  18. kludi - głowica natrysku, ramię natrysku, słuchawka - out,
  19. fakro markiza - out

 

Generalnie sprawę oceniam b.pozytywnie:

  1. telefon zamiast wezwania oznacza przyśpieszenie załatwienia sprawy - podawajcie nr do kontaktu,
  2. kilka pozycji udało się uratować, urzędnik nie upierał się, na miejscu sprawdzał w swoich zestawieniach i wytycznych, a niektorych rzeczy szukał przez google w necie,
  3. pojawiły się pozycje, w których pomyliłem się na swoją niekorzyć - sam uznał niektóre pozycje z faktury i polecił skorygować "w górę",
  4. na ponad 160 faktur miałem ok 25-30 poprawek, mimo to nie stanowiło to problemu,
  5. męczące było pisanie daty i parafki przy każdej dopisce na fakturze, i parafy przy każdym skreśleniu we wniosku, no ale trudno,..
  6. do jednej faktury nie było KP - telefon do hurtowni i szybki faks bezposrednio do US jeszcze w trakcie wizyty załatwił sprawę,
  7. na koniec informacja "kasa do miesiaca. Bardzo dziękuję, do widzenia" Miło :)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wirecki, powiem tak... kopia pozwolenia, czy kopia tytułu prawnego ma być przy każdym wniosku... to wynika z ustawy, czy 1 wniosek, czy 2 ma być i już... bo urzędnik ma weryfikować, a nie latać po archiwum (na to czasu brak) :-)

Co do wciągania, co nie wciągnięte... no bo aż przykro patrzeć, jak ktoś (sporządzający) wciąga niewchodzące pierdoły, a nie uwzględnia konkretu (urzędas też człowiek i o tym by pamiętać) :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...