Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 8,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Wczoraj dostałam wiadomosc z US ze moj wniosek został sprawdzony. Pieniązki poszły na konto. Z kwoty zwrotu 10tys odcięli mi jedynie 200zł.!!

 

I stąd

 

Gorące podziekowania dla Byszka za fachowe informacje umieszczane na forum i wyczerpujące odpowiedzi .

 

Pozdrawiam Byszek

Dziękuje za dobre słowo i polecam się na przyszłość :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie z innej beczki a mianowicie czy wszyscy robicie rozliczenie sami czy zlecacie komuś ?

 

trochę mi tego się uzbierało a będzie więcej napewno i obawiam się, że nie będzie mi się chciało to wprowadzać, ale nie wiem po ile biorą za takie rzeczy

 

jeśli dużo to wiadomo że sam się przymuszę a jak niedużo to szkoda czasu.

 

słyszałem że niektórzy nawet rozochocili się i biorą procent od kwoty zwrotu

 

Ja zleciłam znajomej księgowej,wzięła 70 zł,ale powiedziała że normalnie bierze po 100 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież takiego PKWiU (29.12.24-17) nie ma w ogóle w wykazie więc nie rozumiem wątpliwości...

 

I dlatego napisalem zapytanie poniewaz jest jedna ALE, w wykazie mamy natomiast urzadzenia do automatycznej regulacji i sterowania wiec na upartego mozna to podciaganac :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie w sprawie wypełniania wniosku. W pozycji 45 należy wpisać datę zakończenia inwestycji (remontu mieszkania). Czy obowiązuje termin 6 miesięcy od zakończenia inwestycji? Jak mam udokumentować jej zakończenie? W broszurze informacyjnej jest wzmianka, że należy załączyć "zawiadomienia o zakończeniu inwestycji, w przypadku braku obowiązku uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego". Czy mam rozumieć, że nie muszę poprzeć informacji żadnym dokumentem (bo jakim), więc ta informacja nie jest do zweryfikowania przez US?

 

Drugie pytanie mam w sprawie faktury korygowanej. Czy w załączniku w jednej pozycji wpisuję nr faktury głównej i korygowanej, a kwotę vat podaję już skorygowaną? Czy raczej każdą fakturę wpisać do odrębnej pozycji, a vat z f-ry kotygowanej wpisać ze znakiem ujemnym?

 

 

I ostanie pytanie: lustro to nie jest "szkło płaskie profilowane i poddane dalszej obróbce - wyłącznie szkło budowlane" więc nie można odliczyć?

 

pozdrawiam wszystkich zorientowanych :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie w sprawie wypełniania wniosku. W pozycji 45 należy wpisać datę zakończenia inwestycji (remontu mieszkania). Czy obowiązuje termin 6 miesięcy od zakończenia inwestycji? J

 

Eghm z jak zabytkowych wzorów wniosków korzystasz ? W obowiązującym w poz 45 jest cena 1m^2 powierzchni... a datę rozpoczęcia a nie zakończenia podaje się w poz 43 (w przypadku remontu mieszkania/budynku mieszkalnego) Termin 6 m-cy nie obowiązuje, natomiast jedynym ograniczeniem jest to, że wniosek można złożyć raz w roku.

 

Ps. Super program do wypełniania z aktualnymi wersjami druków http://www.pity.pl/druking/drukiips_vzm.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ta ja zapytam ciebie Byszek, jakie masz zdanie nt. odliczania vat`u od pomp obiegu wodu (pompy grundfos pkwiu 29.12.24-17.00).

Niestety pompy nie podlegają odliczeniu.

Mam pytanie w sprawie wypełniania wniosku. W pozycji 45 należy wpisać datę zakończenia inwestycji (remontu mieszkania). Czy obowiązuje termin 6 miesięcy od zakończenia inwestycji? Jak mam udokumentować jej zakończenie? W broszurze informacyjnej jest wzmianka, że należy załączyć "zawiadomienia o zakończeniu inwestycji, w przypadku braku obowiązku uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego". Czy mam rozumieć, że nie muszę poprzeć informacji żadnym dokumentem (bo jakim), więc ta informacja nie jest do zweryfikowania przez US?

 

Drugie pytanie mam w sprawie faktury korygowanej. Czy w załączniku w jednej pozycji wpisuję nr faktury głównej i korygowanej, a kwotę vat podaję już skorygowaną? Czy raczej każdą fakturę wpisać do odrębnej pozycji, a vat z f-ry kotygowanej wpisać ze znakiem ujemnym?

 

 

I ostanie pytanie: lustro to nie jest "szkło płaskie profilowane i poddane dalszej obróbce - wyłącznie szkło budowlane" więc nie można odliczyć?

 

pozdrawiam wszystkich zorientowanych :wink:

Możesz na tym druku złożyć wniosek, ale obowiązuje Ciebie tylko podanie roku rozpoczęcia inwestycji, pole o dacie zakończenia pozostawiasz puste. US daje takie druki jakie ma, a ma takie jakie mu przysłali. Druki kosztowały swoje pieniadze a jak duży US to zamówił ich sporo. Teraz szkoda wyrzucić więc daje się stare. Kwadratura koła :lol: Okres 6 miesieczny został zniesiony przy bodajże drugiej nowelizacji ustawy.

Co do f-ry korygującej to wpisuje się tylko pierwotną ale pomniejszoną juz o korektę.

Z lustrami to bywa różnie, generalnie jak lustro jest przyklejane czyli montowane "na stałe" to można odliczyć. Symbol pojawia się 26.12.13.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

 

Jeszcze w sprawie faktury korygowanej:

Co do f-ry korygującej to wpisuje się tylko pierwotną ale pomniejszoną juz o korektę.

 

Ale dołączam ksero korekty? Powinnam je spiąć razem, żeby było łatwiej dojść rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rjasiek Nie przejmuj się :D Weź nowy VZM-1/A i wypełnij :D

Ja tak zrobiłam, tzn. na dwóch formularzach. A pan z US powiedział, że ludzie po kilka wniosków (takich!) składają, bo mają za dużo faktur. Tylko na VZM-1 uwzględniłam na str. 3 że składam 2 załączniki VZM-1/A. Teraz czekam na telefon – bo nie sądzę bym wszystko na 100% dobrze wypełniła. Ostatnio parę rzeczy źle wpisałam – część co nie podlega odliczeniu na tak, a co podlega na nie. Pan urzędnik poprawił - a ja podpisałam się pod tym :D I tak wyszłam na swoje. Nie ma co się martwić, od tego są urzędnicy by papiery zweryfikować.

 

P.S. A mówi to urzędnik. Pa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze o nic nie pytałam (tak mi sie wydaje :roll: )więc zaczynam od głupawego może zapytania: czy więźbę dachową mozna odliczyć? będę zamawiać na dniach i nie wiem czy brać fakturę, czy nie :roll:

Różne są podejścia. Jeden US to odliczy a drugi zakwestionuje. Więźba dachowa jako całość czasami występuje pod symbolem, który się odlicza. Bodajże ostatni symbol na wykazie z drewna :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Dzięki, to kupuję więźbę bez VAT.

mam jeszcze pyt. z innej beczki: moi rodzice wymieniają teraz dach na domu, który zamieszkują i ... czy mogą jakoś odzyskać VAT za blachę, cegłę klinkierową, cement itp.?

Jeśli tak, to czy odzyskają te 15% VATU, jeśli potrzebne materiały zakupują już teraz, a zgłoszenie będzie później, no chyba że bez zgłoszenia można to jakoś dpisać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dysponują tytułem prawnym - jak najbardziej.

Zgłoszenie inwestycji to wymóg formalny prawa budowlanego i US-y bardzo rzadko (lub wcale) tego żądają (choć na początku były takie pomysły).

Jeśli inwestycja nie wymaga pozwolenia na budowę wystarczy udokumentowanie tytułu prawnego do budynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...