Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Vaillant VUI 282 czy Viessmann turbo

Recommended Posts

Witam.

Chce zainstalowac kocioł gazowy w domu o powierzchni 130m2. Mam do wyboru 2 piece:

- Vaillant VUI 282 (wiszący) z zasobnikiem warstwomym 22litrowym

- Viessmann Vitopend 100 Turbo z zasobnikiem 150litrowym (tradycyjny)

Który kocioł jest trwalszy , oszczedniejszy, lepszy (tradycyjny czy z zasobnikiem warstwowym)? Nie potrafie dokonac wyboru poniewaz jestem zupelnie zielony w tym temacie. Co mi doradzicie i polecicie? Prosze o pomoc.

Witam.

Chce zainstalowac kocioł gazowy w domu o powierzchni 130m2. Mam do wyboru 2 piece:

Który kocioł jest trwalszy , oszczedniejszy, lepszy (tradycyjny czy z zasobnikiem warstwowym)? Nie potrafie dokonac wyboru poniewaz jestem zupelnie zielony w tym temacie. Co mi doradzicie i polecicie? Prosze o pomoc.

złe porównnanie

vitopenda powinienes porównywać z VU turbomax

a VUI z vitopendem 222

http://foto.onet.pl/upload/11/89/_560714_n.jpg

kocioł działa bez zarzutu :D

tylko osoba wykonywująca instalację ma trochę zaległości :wink:

Czy ten poziomy kawalek rurki to sprzeglo hydrauliczne? Kupne czy samorbka (ktos Ci obliczal srednice i dlugosc rury czy na pale?)? Opisz prosze mniej wiecej

co to za instalacja (podlogowka mieszana z grzejnikami?)

Czy dobrze domyslam sie?

- podlogowka i grzejniki razem

- obwod podlogowki ma zasilanie i odbior przez sprzeglo a grzejniki ze sprzeglem nie maja nic wspolnego (jezeli tak to czy to jest poprawnie??? - dzeiki sprzegle moglbys obnizyc temp powrotu grzejnikow)

- od sprzegla po lewej odchodzi zasilanie podlogowki, idzie przez mieszasz sterowany przez ????pogodowke.. dalej pompa

-(*) do wyjscie ze sprzegla laczy sie z wyjsciem z grzejnikow

jaka jest idea (*)? Tak to sie laczy?

Ile te wszystkie graty Ciebie kosztowaly (poza piecem i pogodowka), grzejnikami, rurkami..

Zakladam ze na parterze masz podlogowke... czy masz tam takze grzejniki i jak Ci sie calosc sprawdza?

Przemek