j-j 19.02.2008 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2008 Teraz pomyślcie te dwa drobiazgi na które niewielu zwraca uwagę, dodać jeszcze "glupie" kołki, też niby drobiazgi, brak "głupiego" frezu, szpary na połączeniach styro itp.- to wszystko drobiazgi (nawet nie ujęte w katalogu mostków) a ile mogą przysporzyć problemów. [/b] Ujęte są w normie. Zgadza się, nie napisałem, że tego tam nie ma ale nie w katalogu mostków a o to mi chodziło. A architekci współ. U, podają bez dodatków niestety i wg projektu domy są energooszczędne i pasywne. A potem wychodzą takie "gnioty" że aż strach. Ja chcę tylko powiedzieć że grubość izolacji to jedno ale dużą rolę odgrywać mogą też pierdoły dlatego trzeba o wszystko dbać i nie wszystko wymaga dodatkowej kasy, czasem potrzebna jest cierpliwość wykonawcy i cholerna dokładność i tu przy w zasadzie każdym obcym wykonawcy już jest "du.p.a" , no chyba że za plecami 8 h ma nas . Ja uważam, że domy energooszczędne i pasywne przede wszystkim wymagają dużo od wykonawcy i od rozwiązań niekosztownych "pieniężnie" drobiazgów a potem podstawowy materiał, grubości itp. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romwis 19.02.2008 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2008 j-j, masz tzw. lekkie pióro więc może opisz dokładniej na co trzeba zwrócić szczególną uwagę i o co zadbać (co wymagać od wykonawców) w czasie budowy aby ilość i wielkość tych mostków ograniczyć? Trochę o tym powyżej napisałeś ale dla niezbyt obeznanego w materii inwestora nie jest to wciąż sprawa jasna a dodatkowo pewnie nie jest to lista skończona?pzdr -romwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 19.02.2008 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2008 Najlepiej to stworzyć sobie np. arkusz kalkulacyjny liczący zapotrzebowanie na ciepło z uwzględnieniem mostków cieplnych. Potem sięgnąć po katalog mostków cieplnych. Jest w nim pokazane bardzo dużo rozwiązań. Nawet jeśli nie chce się liczyć to warto go przejrzeć bo można się zainspirować co do rozwiązań konstrukcyjnych i cieplnych.W katalogu jest pokazanych kilkaset szczegółów. Każy szczegół domu ma po kilka kilkanascie rozwiązań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szarbia 20.02.2008 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 Potem sięgnąć po katalog mostków cieplnych. Jest w nim pokazane bardzo dużo rozwiązań. Czy jest to gdzies w necie, czy trzeba ksiazke kupic? http://polskienormy.pl/shop/index.php?action=showdet&id=1448&pid=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 20.02.2008 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 Szarbia, ja kupiłem. j-j, masz tzw. lekkie pióro więc może opisz dokładniej na co trzeba zwrócić szczególną uwagę i o co zadbać (co wymagać od wykonawców) w czasie budowy aby ilość i wielkość tych mostków ograniczyć? Trochę o tym powyżej napisałeś ale dla niezbyt obeznanego w materii inwestora nie jest to wciąż sprawa jasna a dodatkowo pewnie nie jest to lista skończona? pzdr -romwis Romwis jeśli po przeczytaniu tego tematu nadal nie czujesz mostków to ja inaczej nie dam rady . Tu jest naprawdę kupę informacji, ten temat jest wg mnie najbogatszy ze wszytskich, lepiej już chyba nie da rady. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ms. 20.02.2008 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2008 PN-EN ISO 6946:1999 Nie wiem czy jest jeszcze aktualna. Najbardziej aktualna jest PN-EN ISO 6946:2008 (w języku angielskim). Do celów praktycznych lepszy jest chyba katalog mostków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 23.02.2008 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2008 właśnie wróciłem z Informacji nt. certyfikacji energetycznej budynków – prezentacja Agencji Użytkowania i Poszanowania Energii – Andrzej Gołąbek – prezes zarządu Agencji Użytkowania i Poszanowania Energii sprawa nabiera rumieńców, być może już niedługo koło kwietnia będą odpowiednie rozporządzenia, niestety jak na razie looby gazowe wygrywa zdecydowanie, tak samo PC i solary, mają zdecydowana przewagę nad węglem czy prądem jak ktoś chce mieć dobry certyfikat to musi pomyśleć nad PC albo chociaż solarem, inaczej nie uda mu sie dostać A++ czy chociaż B+ Czyli jest dokladnie jak pisałem- lobby działa, pi.eprz.ę tych "złodzieji" , będę miał swój solar rurowy w dachu i wyjdzie mi A++ pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 23.02.2008 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2008 OK. póki co skończyłem w zasadzie żwirowca: Są trzy czujniki temp., żwiru przy ścianie zewn. na wlocie (narożnik), wylocie (narożnik) i w środku. tak wygląda przed polożeniem na nim geowłókniny: http://images29.fotosik.pl/164/effac22d264d755dmed.jpg Pierwsze założenie geowłókniny: http://images33.fotosik.pl/155/4709734b8e27c85bmed.jpg http://images25.fotosik.pl/163/93b042e1efff756emed.jpg Zraszania nie dawałem jednak, stwierdziłem, że biorąc pod uwagę fakt że w wielu miejscach się pisze o baaaaardzo rzadkim korzystaniu ze zraszacza, zrezygnowałem, jeśli będę chciał mieć wilgotniejsze powietrze to nie potrzebuję do tego aż zraszacza. W sumie wyszło mi ok. 22 m3 żwirowca. Powierzchnia ok. 35 m2 i wysokość ok 0,65 m. Na to teraz (po zamknięciu od góry geowłókniną) pójdzie podkładzik betonowy o gr. ok. 5 cm i na to już styro. Miałem robić podkładzik bezpośrednio na geowłókninie ale nie wiem czy nie zamuliłoby jej podczas robienia dlatego będę kręcił w betoniarce trochę i wyleję na żwirowca, w ten sposób ładnie wszystko się rozloży i nic (cement) nie zamuli. pzdr PS wiatraka nie robię, dziś rano ustawiłęm stację na wysokości na jakiej miałyby być wiarak i przy takich wiatrach jak dziś (styro mi latał jak nietoperz po strychu, źle się pracowało i naprawdę mocno wiało) prędkość wynosił od 3,5-7,0 m/s a taki wiaterek powinen być chociaż 1/3 każdego m-ca, w rzeczywistości jest baaaaardzo rzadko a stację zaczynają pracę przy 3,0 m/s . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szarbia 23.02.2008 23:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2008 Znalazlem styropian Swisspor o lambdzie 0.032 po 197.64 PLN/m3: http://www.allegro.pl/item318293414_styropian_swisspor_lambda_platinum_termoorganika.html http://www.swisspor.pl/_page_pl/index.php?show=24 Zdaje sie, ze jest tanszy od termoorganiki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 24.02.2008 07:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 Szarbia to to samo co Platunum z TO i to samo co Austrothermu (ich najcieplejszy wyrób) jeśli chodzi o lambda=0,033. Od nich jest cieplejszy tylko Platunum +, lambda=0,031. Z tego co wiem to cena może być niższa niż Platinum z TO, ale jak z austrotherm to nie wiem. Ja chcialem brać lambdę swispora ale powiedzieli mi tam właśnie że 30 cm z frezem mi nie zrobią, tylko bez frezu. Miałem robić podkładzik bezpośrednio na geowłókninie ale nie wiem czy nie zamuliłoby jej podczas robienia dlatego będę kręcił w betoniarce trochę i wyleję na żwirowca, w ten sposób ładnie wszystko się rozloży i nic (cement) nie zamuli ja nie wiem czy ta geowłóknina jest ci potrzebna, pod beton to lepiej by się sprawdziła gruba folia budowlana w jednym kawałku, chyba że dasz jeszcze na tą geowłókninę kilkanaście cm piasku a dopiero potem beton Właśnie nie daję folii po dyskusji w temacie, bo w sumie nie jest ona mi potrezbna http://forum.muratordom.pl/czy-potrzebna-jest-folia-pod-styropian-w-podlodze-dylemat,t123995.htm Na geowłókninę na początku chcialem dać tylko piasek jako podkład (5-6 cm) ale stwierdziłem że to cieńko jak na piasek i nie chciałbym aby jakikolwiek piasek dostal się do żwiru od góry. Normalnie w GWC daje sie styro na żwir, ja tak nie chcę aby nie powgniatać styro bo żwir jednak jest wystający. Stąd pomysł 5-6 cm podkladu na geowlókninę. W sumie to tak jakbym dał grubą folię budowlaną tylko przepuszczającą ewentualną wodę i na to podklad. Tak więc masz rację- folia i na to podkład najlepiej ale z wspomnianego już tematu jakoś nie wiem a skoro mam sucho to nie muszę więc dlatego robię podkład na geowłókninę, tym bardziej że geowlókniny mam od ".... i ciut ciut" a folię musialbym kupować. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 24.02.2008 10:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 właśnie wróciłem z Informacji nt. certyfikacji energetycznej budynków – prezentacja Agencji Użytkowania i Poszanowania Energii – Andrzej Gołąbek – prezes zarządu Agencji Użytkowania i Poszanowania Energii sprawa nabiera rumieńców, być może już niedługo koło kwietnia będą odpowiednie rozporządzenia, niestety jak na razie looby gazowe wygrywa zdecydowanie, tak samo PC i solary, mają zdecydowana przewagę nad węglem czy prądem jak ktoś chce mieć dobry certyfikat to musi pomyśleć nad PC albo chociaż solarem, inaczej nie uda mu sie dostać A++ czy chociaż B+ Czyli jest dokladnie jak pisałem- lobby działa, pi.eprz.ę tych "złodzieji" , będę miał swój solar rurowy w dachu i wyjdzie mi A++ pzdr Nie wiadomo, czy taki solar rurowy będzie "politycznie poprawny", tj. zgodny z interesami lobbystów . Swoją drogą jednej rzeczy nie bierze się przy certyfikacji energetycznej domów pod uwagę - ilosci energii potrzebnej do wybudowania domu (w tym wytworzenia materiałów). Tu dopiero mogłyby być zaskakujące wyniki. Dom zużywający mało energii w eksploatacji, wcale nie musi być energooszczędny na etapie wytwarzania materiałów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 24.02.2008 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 Nie wiadomo, czy taki solar rurowy będzie "politycznie poprawny", tj. zgodny z interesami lobbystów . Nie do końca chyba powyższe rozumiem, bo w zasadzie co nas obchodzą "złodzieje" lobbyści, przecież nie mają patentu na wiedzę. Potrafimy to wyliczyć, mamy wykonane, są efekty, wykorzystujemy energię słoneczną- a to jest przecież istotne. Poza tym za certyfikaty odpowiadają robiący certyfikaty a nie "złodzieje", już wystarczy że oni nawymyślali jednostronne metody wyliczeń. Swoją drogą jednej rzeczy nie bierze się przy certyfikacji energetycznej domów pod uwagę - ilosci energii potrzebnej do wybudowania domu (w tym wytworzenia materiałów). Tu dopiero mogłyby być zaskakujące wyniki. Dom zużywający mało energii w eksploatacji, wcale nie musi być energooszczędny na etapie wytwarzania materiałów. A to faktycznie byloby ciekawe ale też przeciw "złodziejom" więc pewnie dlatego już na etapie obecnych wyliczeń nie bierze się takich elementów pod uwagę, pomijam fakt że być może pewnie nawet ta to nie wpadli. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szarbia 24.02.2008 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 Szarbia to to samo co Platunum z TO i to samo co Austrothermu (ich najcieplejszy wyrób) jeśli chodzi o lambda=0,033. Od nich jest cieplejszy tylko Platunum +, lambda=0,031. Z tego co wiem to cena może być niższa niż Platinum z TO, ale jak z austrotherm to nie wiem. Ja chcialem brać lambdę swispora ale powiedzieli mi tam właśnie że 30 cm z frezem mi nie zrobią, tylko bez frezu. W sumie dzieki za info (Austrotherm). Czulem, ze temat juz byl przerabiany. Znaczy sie dajesz te 30 bez kolkow (w parterowce to chyba nie problem), czy frezujesz walce pod kolki? Ja w koncu sie shanbie i dam 25 cm jakiegos z lambda ok. 0.033. W pietrowym bez kolkow to jakos nieteges na mojego czuja jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 24.02.2008 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 Swoją drogą jednej rzeczy nie bierze się przy certyfikacji energetycznej domów pod uwagę - ilosci energii potrzebnej do wybudowania domu (w tym wytworzenia materiałów). Tu dopiero mogłyby być zaskakujące wyniki. Dom zużywający mało energii w eksploatacji, wcale nie musi być energooszczędny na etapie wytwarzania materiałów. Zgadzam się w pełnej rozciągłości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 24.02.2008 12:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 Znaczy sie dajesz te 30 bez kolkow (w parterowce to chyba nie problem), czy frezujesz walce pod kolki? Ja w koncu sie shanbie i dam 25 cm jakiegos z lambda ok. 0.033. W pietrowym bez kolkow to jakos nieteges na mojego czuja jest. Tak 30 cm bez kołków. Kolki będę tylko na narożnikach dawał, w tym celu wyrwę dziurę w styro, zamontuję kołek, wytnę te brakujące kawałki i zakorkuję innego rozwiązania nie widzę. Jak sprawdzalem jakie są sily ssania wiatru i wytrzymalość styro na rozerwanie to stwierdzilem że przeginam z tymi kołkami dlatego tylko na narożnikach. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 24.02.2008 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 siatka i klej przeniesie siły wiatru na całość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 24.02.2008 14:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 siatka i klej przeniesie siły wiatru na całość Czekaj, czekaj, to dobrze czy źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 24.02.2008 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 raczej dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 24.02.2008 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 Dzieki an-bud . Ja mam takie pytanie: w związku z chęcią zrobienia sobie kolektora rurowego pod dachówką zastanawiam sie nad kupnem odpowiedniego podgrzewacza pojemnościowego. Z wstępnych moich jakiś obliczeń wychodzi mi, że ilość ergolidu jaką chciałbym wpuścić do wężownicy- ok. 0,01 l/s będzie za mała na ogrzanie zasobnika o poj. 150 l w ciągu 1 dnia. Musiałbym mieć co najmniej 0,1 l/s. Długość wężownicy w zasobniku założyłem że wynosi ok. 3,0 m i średnica wężownicy 3/4`` i dla takiej średnicy wężownicy przepływ musi być wiekszy aby ogrzać wodę w zasobniku. Coś źle może założylem czy co? Sprawdzałem też dla wężownicy od L=12,0 m ale dla takiej długości średnica 3/4``za duża by byla przy przeplywie 0,03 l/s ale już 1/2`` bylaby OK. Czy dla wężownic przeznaczonych dla solarów wężownice w fabrycznych zasobnikach są inne niż dla instalacji? Dajcie może jakieś linki na zasobniki gdzie podane są szczegółowe dane. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ms. 25.02.2008 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 j-j, pytanko w starej sprawie szkła spienionego. Czym kleiłeś bloczki FOAMGLASS? Wiem, że klejem na zimno, a gdyby tak bliżej - producent, nazwa itp. Bardzo proszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.