Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Na razie wszystko mierzę 3 razy dziennie (7.00 rano, ok. 15.00 i ok 22.00), tworząc szlak pomiarowy jak w klasztorze Shaolin ;).

 

A nie lepiej jakiś prosty PLC, RS232-->USB do komputera z programem rejestrującym ?

Łączny koszt z czujnikami do 1 kzł, ale jeśli robić to conajmniej pół roku, to bym się zdecydował.

Później też przydałby się z pewnością. Ponadto dodatkowo można byłoby coś posterować w domu.

 

Zamiast komputera lepiej jakiś serwerek, ale to dodatkowy wydatek.

 

np.

http://www.progstar.com.pl/index.php?go=0310

 

chyba tutaj coś mieli tańszego, ale nie pamiętam który to model.

http://www.insbud.net/

 

Wiesz, napiszę szczerze- ja jestem chyba za głupi na wszystkie sterowanie itp, nie kumałem i nie kumam automatyki za chiny ludowe :(.

Ale i tak czujników nie byłbym w stanie juz wymienić tych z których na razie korzystam.

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j-j, rozumiem :)

są rzeczy, które też przychodzą mi łatwiej niż zawiązanie buta, ale herbatę potrafię przypalić :wink:

Chociaż w połączeniu dwóch przewodów od czujnika do oznakowanych wejść steronika nie widzę filozofii ...

tak samo masz gotowy przewód RS232 i przejściówkę na USB - nie można się pomylić!

A program - nie znam go, ale chyba też do opanowania, podejrzewam, że 10x latwiejszy od OZC :lol:

 

A, jeśli nie zamierzasz niczego sterować, tylko zbierać dane, to nic tam nie musisz programować. Prwadopodobnie tylko z MENU wybrać jednostki ilość pomiarów w czasie i takie tam parametry nie trudniejsze niż w typowym sterowniku do kotła, czy zasobnika.

 

Byłyby dokladne dane co 5min, wkresiki i zero biegania. :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Byłyby dokladne dane co 5min, wkresiki i zero biegania. :p

 

To brzmi super, ech

ale ... dobra :),

 

moduł pomiarowy- to jest element do którego podłączam jakiekolwiek czujniki tak?

np przy tym RSC232: temperatury, wilgotności, napięcia i częstotliwości impulsów.

nie widzę ile do niego mozna podpiąć czujników.

 

I on je odczytuje i zapamięuje? Czyli ma bezpośrednio w sobie jakoąś "klawiaturkę" i mozliwość podglądu wszystkich temperatur w określonej przeze mnie chwili, np 2 dni wcześniej, 20 dni wcześniej itp (wpisuję godzinę jemu z kiedy chcę znać pomiary, no bo jeśli sa pomiary co 5 min?)? Tyle że wtedy teoretycznie musiałbym sam wklepywać do np. excela jak teraz wszystko(?).

 

Do niego jest doprowadzone zasilanie tak (?), czyli jedno wejścia ma w do tego celu?

 

Ale żeby mieć robione wykresy bo tego on juz nie robi (a są takie gotowe od razu moduły które są zarazem takim komputerkiem- pytanie z ciekawości :) ), to trzeba kolejnym osobnym wyjściem połączyć go z komputerem?

Zainstalować jako nowe urządzenie (sterownik), następnie program do robienia wykresów (przetwarzania danych) itp i będzie działać tak?

 

To tak "łopatologicznie" dobrze rozumiem?

Może choć trochę załapię :roll:

Jesli nie chce Ci się tłumaczyć to pisz otwarcie, zrozumiem bo wiem że w tym zakresie jestem ciężki w obyciu :) .

 

A żeby było ciekawiej to zasuwam już tak od stycznia tego roku :), tyle że do wakacji było 1 raz dziennie a od wakacji 3 x.

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli uda się znaleźć tani sposób na przechowanie tej energii przez kilka miesięcy, to mamy problemy energetyczne domów rozwiązane

było już o tym dyskutowane

http://www.earthship.pl

Opis takiego domu jest rewelacyjny. Wszystko jest tu bardzo proste. Tylko "diabeł tkwi w szczegółach".

Żeby ten dom mógł być ogrzewany tylko słońcem to nie wystarczy potężna masa akumulacyjna z opon wypełnionych ziemią i zbiornika z wodą deszczową. Musi być też izolacja termiczna i to taka jak w domach pasywnych (min. 30cm styropianu). Ważne są wszystkie mostki termiczne. Istotne są też problemy wilgotnościowe.

 

Widać, że pisali to fanatycy ekologii, a nie fachowcy od budownictwa.

Według nich 70% energii na świecie zużywana jest do produkcji betonu :lol: :lol: :lol: .

Tak więc idea jest piękna, ale wymaga dopracowania wielu szczegółów, dostosowania takiego domu do naszego klimatu (u nas w zimy niekoniecznie są tak mroźne, ale za to słońca w czasie zimy jest bardzo niewiele).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Byłyby dokladne dane co 5min, wkresiki i zero biegania. :p

 

To brzmi super, ech

ale ... dobra :),

 

moduł pomiarowy- to jest element do którego podłączam jakiekolwiek czujniki tak?

np przy tym RSC232: temperatury, wilgotności, napięcia i częstotliwości impulsów.

nie widzę ile do niego mozna podpiąć czujników.

 

I on je odczytuje i zapamięuje? Czyli ma bezpośrednio w sobie jakoąś "klawiaturkę" i mozliwość podglądu wszystkich temperatur w określonej przeze mnie chwili, np 2 dni wcześniej, 20 dni wcześniej itp (wpisuję godzinę jemu z kiedy chcę znać pomiary, no bo jeśli sa pomiary co 5 min?)? Tyle że wtedy teoretycznie musiałbym sam wklepywać do np. excela jak teraz wszystko(?).

 

Do niego jest doprowadzone zasilanie tak (?), czyli jedno wejścia ma w do tego celu?

 

Ale żeby mieć robione wykresy bo tego on juz nie robi (a są takie gotowe od razu moduły które są zarazem takim komputerkiem- pytanie z ciekawości :) ), to trzeba kolejnym osobnym wyjściem połączyć go z komputerem?

Zainstalować jako nowe urządzenie (sterownik), następnie program do robienia wykresów (przetwarzania danych) itp i będzie działać tak?

 

To tak "łopatologicznie" dobrze rozumiem?

Może choć trochę załapię :roll:

Jesli nie chce Ci się tłumaczyć to pisz otwarcie, zrozumiem bo wiem że w tym zakresie jestem ciężki w obyciu :) .

 

A żeby było ciekawiej to zasuwam już tak od stycznia tego roku :), tyle że do wakacji było 1 raz dziennie a od wakacji 3 x.

 

 

pzdr

Tak prosto byłoby, gdybyś pomyślał o tym ponad rok temu. Czujniki temperatury DS218B20, trochę kabla + prosty interfejs i możesz dane zbierać na komputerze lub ewentualnie w specjalizowanym sterowniku, z którego tylko co jakiś czas wczytujesz dane do komputera.

np.http://www.allegro.pl/item749045949_interfejs_1wire_na_rs232_zlacze_db9_nowe_fv.html

 

Jednak z tego co pamiętam ty masz proste termometry elektroniczne z wyświetlaczem LCD :

np. taki http://www.allegro.pl/item745698853_termometr_elektroniczny_z_wyswietlaczem_lcd.html

Tu już nie jest to takie proste.

Teoretycznie dałoby się stworzyć taki układ pomiarowy z wykorzystaniem tych czujników, ale proste to nie będzie, zwłaszcza jak czujniki masz już solidnie zabudowane i nie znasz ich charakterystyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to fakt, tego co już zabudowane to nie będzie łatwo wykorzystać.

 

Na bazie tego co pokazałem w linku trzeba byłoby kupić wszytko od nowa:

1. Sterownik,

2. czujniki,

3. położyć trochę metrów przewodów, chyba, że masz położone zapasowe jak u mnie,

 

Ogólnie.

Masz układy cyfrowe, bądź analogowe. Ten wskazany przeze mnie jest analogowym. I budując układ od nowa nie jest to takie trudne. Musiałbyś tylko dostaćsię czujnikiem w miejsce pomiaru temperatury.

Możesz zbierać dane do pamięci wewnętrznej i raz na jakiś czas podłączyć laptopa, bądź podłączyć kabel do komputera/serwera działającego non-stop i tam zbierać dane. Dane zbierasz takie jaki podlączysz czujnik: temperatury, wilgotności. Trzeba tam ustalić zakresy, ale to nie jest trudne, wszystko jest w instrukcji, albo dopytasz na forum.

Śwęci garków nie lepią, qrcze dom zbudowałeś, a kilku kabli nie podepniesz :o

Ze strony producenta możesz ściągnąć instrukcję w pdf-ie, przeczytaj i sam uznasz czy warto. Kiedyś ją przeglądalem i zapisałem link, bo wydał się ciekawy.

Z tego co pamiętam dane możesz eksportować do excela bez przepisywania.,

a dalej to już tylko "jazda" :wink:

 

Możesz ewentualnie zakupić kilka takich na USB.

Prościej już się nie da.

http://www.allegro.pl/item744801028_rejestrator_temperatury_z_wyjsciem_usb_nowy_fv.html

 

http://www.allegro.pl/item746326486_rejestrator_temperatury_i_wilgotnosci_usb.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wskazany przeze mnie jest analogowym. I budując układ od nowa nie jest to takie trudne. Musiałbyś tylko dostaćsię czujnikiem w miejsce pomiaru temperatury.

Możesz zbierać dane do pamięci wewnętrznej i raz na jakiś czas podłączyć laptopa, bądź podłączyć kabel do komputera/serwera działającego non-stop i tam zbierać dane. Dane zbierasz takie jaki podlączysz czujnik: temperatury, wilgotności.

Pisałem, że miałem do czynienia ze sterownikami z tej strony :

http://www.progstar.com.pl/index.php?go=0310#prices

Używałem jednak modułów MPS-1 w wersji z RS-485.

Teraz oferta tej firmy wzbogaciła się o rejestrator : MPS-Logger z wbudowaną pamięcią typu flash.

Jako rejestrator danych pomiarowych to bardzo dobre rozwiązanie. Obsługuje czujniki analogowe. Konieczne tylko byłoby skalibrowanie czujników, które j-j ma już zabudowane.

 

Drugie rozwiązanie http://www.sklep.insbud.net/product_info.php/cPath/21_22/products_id/91 - termostaty z komunikacją RS-485 jest już bardziej kłopotliwe i przy większej ilości czujników pomiarowych droższe. Konieczna byłaby wymiana wszystkich czujników oraz stała praca komputera lub dodatkowy sterownik zarządzający pomiarami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

koszty mocno nierealne w dzisiejszych realiach cenowych i dla zwykłego szarego człowieka. Od razu wyjaśnię:

realia cenowe - było bum budowlane i mimo małej recesji ceny nie wiele spadły i twardo otrzymują się na poziomie

ceny dla zwykłego człowieka - nie oficjalnie wiem że rabaty jakie dostali lipińscy były na granicy opłacalności dla podwykonawców. Wiem to nie z jednego źródła, że podwykonawcy "zabijali się" o udział w projekcie. Wartość reklamy jaką daje taki projekt jest nie do oszacowania, a lipińscy jeszcze podkręcali atmosferę.

 

myślę że obecnie Pasywniak pod klucz to cena ok 3-3,5 tyś i jeżeli się mylę to może być tylko więcej.

P.S. sama robocizna SSO w takim domu to 70-80 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to fakt, tego co już zabudowane to nie będzie łatwo wykorzystać.

 

Na bazie tego co pokazałem w linku trzeba byłoby kupić wszytko od nowa:

1. Sterownik,

2. czujniki,

3. położyć trochę metrów przewodów, chyba, że masz położone zapasowe jak u mnie,

 

Ogólnie.

Masz układy cyfrowe, bądź analogowe. Ten wskazany przeze mnie jest analogowym. I budując układ od nowa nie jest to takie trudne. Musiałbyś tylko dostaćsię czujnikiem w miejsce pomiaru temperatury.

Możesz zbierać dane do pamięci wewnętrznej i raz na jakiś czas podłączyć laptopa, bądź podłączyć kabel do komputera/serwera działającego non-stop i tam zbierać dane. Dane zbierasz takie jaki podlączysz czujnik: temperatury, wilgotności. Trzeba tam ustalić zakresy, ale to nie jest trudne, wszystko jest w instrukcji, albo dopytasz na forum.

Śwęci garków nie lepią, qrcze dom zbudowałeś, a kilku kabli nie podepniesz :o

Ze strony producenta możesz ściągnąć instrukcję w pdf-ie, przeczytaj i sam uznasz czy warto. Kiedyś ją przeglądalem i zapisałem link, bo wydał się ciekawy.

Z tego co pamiętam dane możesz eksportować do excela bez przepisywania.,

a dalej to już tylko "jazda" :wink:

 

Możesz ewentualnie zakupić kilka takich na USB.

Prościej już się nie da.

http://www.allegro.pl/item744801028_rejestrator_temperatury_z_wyjsciem_usb_nowy_fv.html

 

http://www.allegro.pl/item746326486_rejestrator_temperatury_i_wilgotnosci_usb.html

 

 

Dzięki ale jednak na razie będę rodem z shaolin, może jak zgotuję sobie więcej czasu i będę miał środki finansowe bo teraz mam odbiór ale wykończenia jeszcze nie więc są inne priorytety.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

koszty mocno nierealne w dzisiejszych realiach cenowych i dla zwykłego szarego człowieka. Od razu wyjaśnię:

realia cenowe - było bum budowlane i mimo małej recesji ceny nie wiele spadły i twardo otrzymują się na poziomie

ceny dla zwykłego człowieka - nie oficjalnie wiem że rabaty jakie dostali lipińscy były na granicy opłacalności dla podwykonawców. Wiem to nie z jednego źródła, że podwykonawcy "zabijali się" o udział w projekcie. Wartość reklamy jaką daje taki projekt jest nie do oszacowania, a lipińscy jeszcze podkręcali atmosferę.

 

myślę że obecnie Pasywniak pod klucz to cena ok 3-3,5 tyś i jeżeli się mylę to może być tylko więcej.

P.S. sama robocizna SSO w takim domu to 70-80 tyś

 

Dla porównania Koszty budowy NATURALnegoDOMu - nisko energetyczny/pasywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że obecnie Pasywniak pod klucz to cena ok 3-3,5 tyś i jeżeli się mylę to może być tylko więcej.

 

Gdyby taki pasywniak z tym sprzętem wychodził w okolicach 3000zł to ja bym go budował.Myślę nad Legalettem i praefą i taki Pref-bud ze Śląska liczy sobie 2850brutto za stan deweloperski!.A gdyby tu 3000 pod klucz z pompą ciepła,rekuperatorem,solarami to biore

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłany: 18-Wrz-2009 20:55:08

Witam. Wątek przeczytałem cały :) Będę miał kilka pytań odnośnie budowy domu prawie pasywnego. Przymierzam się do projektu http://www.archipelag.pl/projekty-domow/karii/.

 

Czy jest szansa przy pewnych zmianach na dostosowanie tego projektu na prawie pasywny ? Proszę o opinie co można i warto zmienić.

 

Dom ma być usytuowany dokładnie w osi wschód zachód, czyli wejście od strony zachodniej, lewa strona to pólnoc (brak okien) prawa to południe i okna mocno powiększone w stosunku do tego co jest w projekcie.

Zamiast garażu pomieszczenie gospodarcze z normalnymi drzwiami ogrzewane ale również może być odizolowane od reszty.

Układ w środku inny niż ten w projekcie, w miejscu pomieszczenia gospodarczego po małych przeróbkach sypialnia, salon przy ścianie południowej, na ścianie wschodniej po lewej łazienka, po prawej kuchnia. Na piętrze dwa pokoje i łazienka.

Co do piętra to dach bez wolego oka i okien od strony północnej. Zamiast okien dachowych zastanawiam się na dużymi pionowymi oknami normalnie montowanymi w części prawie pionowej dachu.

Wykończenie piętra w ścianach pionowych kosztem powierzchni podłogi.

Ściany z betonu komórkowego + 30 cm styropianu i jeśli znajdę wykonawcę to chciałbym płytę fundamentową a pod nią 30 cm styropian.

 

Pytanie pierwsze: czy okna aluminiowe nadają się do domu pasywnego czy raczej nie jest istotne z czego tylko czy ciepłe ?

 

Pozdrawiam adam

Nikt na ten post nie odpowiedział :(.

Z tego domu zrobienie domu pasywnego będzie trudno. Już sam dach może nastręczać trudności z jego prawidłowym uszczelnieniem i zaizolowaniem termicznym. Przeszklenia od strony wschodniej zdecydowanie za duże. Jeżeli miałby być wykusz, to raczej od strony południowej.

Styropian 30cm spełni warunki domu pasywnego, o ile będzie miał lambdę 0,31-0,32W/(mK).

Ciepła stolarka okienna osadzona w warstwie ocieplenia.

Oczywiście wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła.

Przy dużych oknach od południa konieczne byłyby dodatkowe osłony zapobiegające przegrzewaniu domu latem.

Pozostałe pomysły są dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich,

śledziłem forum muratora już wcześniej ale dopiero teraz nasz mały 22 miesięczny "czort" o niewinnym imieniu Jula uświadomił nam że w 2 pokojowym mieszkaniu o oszałamiającej powierzchni 33 mkw długo nie pociągniemy, szulakiśmy zamiany ale okazuje się że przeliczając (czyli dopłata plus remonty) nie bardzo nam się to opłaca mając zaznaczam działkę na której możemy się budować,

szukaliśmy projektu ja chciałem parterówkę żona z poddaszem, zszedłem z placu boju pokonany ;) stwierdziałem że nie warto się o to kłucić,

żona wybrałą projekt który bardzo jej się spodobał

 

http://www.mgprojekt.com.pl/domki/natalia/index.php

 

(wariant podstawowy odbicie lustrzane)

pozwolenie na budowę odebraliśmy, chcemy zacząć z kopyta na wiosnę

 

teraz prośba do wszystkich a zwłaszcza do HenoK-a (którego posty śledzę na forum bardzo uważnie)

JAK Z TEJ KOLUMBRYNY ZROBIĆ DOM ENERGOOSZCZĘDNY już nie mówię pasywny

jest dostęp do gazu ziemnego napewno będzie rekuperator i piec kondensacyjny oraz podłogówka w całym domu bez grzejników, budować chcemy z porothermu 30

 

teraz pytania jakie ocieplenie ma sens a jakie to przesada, ile na ścianie, podłodze i dachu, jakie okna i gdzie je ewentualnie przesunąć, co jeszcze można zmienić, jeśli można nawiązać kontakt mailowy czy telefoniczny w celu pomocy (meoże realizuje taką inwestycję będę wdzięczny mail prv: [email protected])

 

ludziska pomocy bo dla mnie laika temat budowy domu mnie przeraża

 

pozdrowienia dla wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że obecnie Pasywniak pod klucz to cena ok 3-3,5 tyś i jeżeli się mylę to może być tylko więcej.

 

Gdyby taki pasywniak z tym sprzętem wychodził w okolicach 3000zł to ja bym go budował.Myślę nad Legalettem i praefą i taki Pref-bud ze Śląska liczy sobie 2850brutto za stan deweloperski!.A gdyby tu 3000 pod klucz z pompą ciepła,rekuperatorem,solarami to biore

 

Ja liczyłem Pasywniak ale metodą gospodarczą, a nie gotowiec!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich,

 

http://www.mgprojekt.com.pl/domki/natalia/index.php

 

(wariant podstawowy odbicie lustrzane)

pozwolenie na budowę odebraliśmy, chcemy zacząć z kopyta na wiosnę

 

teraz prośba do wszystkich a zwłaszcza do HenoK-a (którego posty śledzę na forum bardzo uważnie)

JAK Z TEJ KOLUMBRYNY ZROBIĆ DOM ENERGOOSZCZĘDNY już nie mówię pasywny

jest dostęp do gazu ziemnego napewno będzie rekuperator i piec kondensacyjny oraz podłogówka w całym domu bez grzejników, budować chcemy z porothermu 30

 

teraz pytania jakie ocieplenie ma sens a jakie to przesada, ile na ścianie, podłodze i dachu, jakie okna i gdzie je ewentualnie przesunąć, co jeszcze można zmienić, jeśli można nawiązać kontakt mailowy czy telefoniczny w celu pomocy (meoże realizuje taką inwestycję będę wdzięczny mail prv: [email protected])

 

ludziska pomocy bo dla mnie laika temat budowy domu mnie przeraża

 

Skoro chcesz energooszczędne to buduj z cieńszego materiału, albo ceramika 24 albo jeszcze lepiej silka 18 i do tego styro 30cm, jak dasz ceramike 30 to Ci sciana wyjdzie 60cm !

Przy zwykłym styro U będzie 0,111 dla 24cm porotermu, a 0,107 dla 30cm nie warto

 

Ale dach to będzie mega problem, nie dość że drogi w wykonaniu, to jeszcze trudny w wykonaniu i termoizolacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To była teoria, bo nie mam jeszcze reku :) I tak się zastanawiam - dlaczego ta sprawność nie zależy od temperatury na wejściu a jedynie od wielkości przepływu powietrza? Panowie?
Rozrysuj sobie rozkład temperatur w wymienniku to będziesz wiedział. Od temperatur także zależy, jeżeli pod uwagę weźmie się ciepło utajone (skropliny). Po ich uwzględnieniu nawet stosunkowo kiepski wymiennik krzyżowy może mieć sprawność rzędu 85-90%.

 

zeby nie bylo nieporozumien:

 

reku to normalny wymiennik ciepla

 

dla takiego wymiennika ciepla o sprawnosci nie decyduje roznica temperatur (ona ma oczywiscie bezposredni wplyw na moc czyli ilosc odzyskanych watow, ale do definicji sprawnosci temperatura nie jest potrzebna.

Kwestia odzysku ciepla utajonego to sprawa dodatkowa i tu temperatury wlotowa i wylotowa maja oczywiscie znaczenie, ale dodatkowo wazna jest zawartosc wilgoci w powietrzu wydmuchiwanym i dlatego do celow generalnego zrozumienia zagadnienia sprawnosci wymiennika ciepla jakim jest reku bym sprawy odzysku ciepla parowania nie mieszal)

 

sprawnosc wymiennika ciepla jest wlasnie funkcja masowego przeplywu powietrza przy danym wspolczynniku przenikania ciepla do danej powierzchni wymiany ciepla.

im mniejszy przeplyw tym "wiecej" powierzchni przypada na 1 kg/s powietrza

z drugiej jednak strony zmniejsza sie wspolczynnik przenikania ciepla (gdyz jest on funkcja predkosci powietrza w kanalach)

 

Po zmniejszeniu przeplywu powietrza wplyw zwiekszonej ilosci dostepnej powierzchni na 1 kg/s powietzra jest wiekszy niz wplyw zmniejszajacego sie wspolczynnika przeniakania ciepla, dlatego sprawnosc reku z zmniejszeniem sie ilosci powietrza rosnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie jaki że ocieplenie robię sam mam pytanie ostatnio zamówiłem kilka kubików styropianu AUSTROTHERM na elewację o grubości 20 cm. Chciałem styropian z frezem jednak sprzedawca poinformował mnie że AUSTROTHERM robi tylko frezowany do 15cm. Nawet sprzedawca dzwonił do tego zakładu żeby zapytać czy coś się nie zmieniło ale tak jak mówił wcześniej frez robią do 15 cm. Czy wy ocieplając dom styropianem grubszym niż 15cm mieliście go z frezem czy tak samo był bez frezu? Taki styro bez frezu nawet najbardziej równo ułożony zawsze będzie przecież posiadał milimetrowe szczeliny. Jak widziałem elewacje robione przez firmy to takimi szczelinami się nie przejmowali, ale dla mnie jest to nie do przyjęcia wiec myślałem co by nawet nie dosuwać płyt do siebie całkiem tylko zostawiać takie2-3 mm szpary i wypełniać je pianką?

Druga sprawa zastanawiam się teraz nad kołkowaniem tego styropianu tzn. czy nie lepiej jest kupić zamiast długich kołków (które w zasadzie nie tak łatwo dostać bo standardem są kołki do 22cm i dłuższe tylko spotkałem na necie) frez do styropianu i kołku osadzać wewnątrz płyty, a później otwornicą porobić zaślepki ze styropianu i pozatykać nimi otwory z kołkami?

Jak u was było to robione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...