Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Więc jakie okna Wy byście wybrali? zakładając brak rolet i jako priorytet energooszczędność. Niby te Stolbudu mają jakiś certyfikat http://www.oknonet.pl/okna/typy_okien/energooszczedne/news,13976.html, chociaz nie ma w nim żadnych liczb więc nie wiem co to jest.

W M&S denerwuje mnie to ograniczenie co to wielkości szyby. Nie wiem jak inne firmy.

Jakie okna wy wybraliście i dlaczego? Albo jakie wybraliście i drugi raz byście ich nie wybrali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

  • 2 weeks później...

Dawno tu nikt nie zaglądał :(.

Nie wszyscy czytają dzienniki budowy i komentarze do nich.

W tym : http://forum.muratordom.pl/post4103619.htm#4103619

znalazłem taką informację moim zdaniem wartą rozpowszechnienia w tym wątku :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie okna wy wybraliście i dlaczego? Albo jakie wybraliście i drugi raz byście ich nie wybrali?

 

Ja zdecydowalem sie na profil Deceuninck Prestige Passive House

http://www.inoutic.com/web/cms_show_ressource.php?id_ressource=309

ktory jest docieplany pianka poliuretanowa.

U dla ramy okna to ok 0.9 i szklenie dwukomorowe U=0.58

Majewski takie okna oferuje.

 

Tu mozna znalezc krotkie porownanie roznych profili okiennych:

http://www.aktywneokna.pl/aktywne/externals/doc/tak-zwane-pasywne_05_09_II1.pdf

 

Dlaczego? - bralem pod uwage takze Schüco SI 82 i Veka Alphaline 90, przewazyl stosunek jakosci do ceny, wyglad profilu, mniejsza szerokosc dzieki dociepleniu pianka. Poza tym na okna biale mam 10 lat gwarancji. przy mojej decyzji wazny byl takze koszt calosci tzn. z roletami, silnikow do nich i montazu z uzyciem tasm uszelniajacych.

 

Okna bede mial w maju - to moze wiecej cos powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w końcu zdecydowałem się na M&S http://www.ms.pl/index.php/produkty/okna_pvc/okna_tytanowetermo_pvc wiem że np oknoplast ma cieplejsze ramy, ale miałem powody które skłoniły mnie do M&S. Teraz czekam tylko na wycenę montażu. Montuję w warstwie ocieplenia na kokwach i taśmach. Coś czuję że mogę trochę za to zapłacić, a nie mam zielonego pojęcia ile mniej więcej się spodziewać. Mam dwa okna balkonowe 3mx2,3m, jedno 1mx2,3m, trzy okna 2mx1,5m i dwa okna 1,5mx0,5m. Może ktoś się podzielić ile zapłacił za montaż swoich okien, najlepiej za montaż na kotwach JB-D.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie dostalem swiadectwo energetyczne na moja "chalupe".

Wynik wyszedl jak dla mnie niezly bo:

Sumaryczne roczne jednostkowe zapotrzebowanie na nieodnawialną energię EP=33,9 kWh/(m2*rok) -z pianka pouliretanowa (30cm), otwarto-komorkowa w dachu.

 

Dla porownania z innymi podam, ze:

CO z PCi

went. mech. z reku

GWC zwirowe

sciany zewn. z BK 400, 36cm grubosci

styro na elewacji 20cm

w dachu 30cm PUR

w podlodze na gruncie 30cm styropianu

na poddaszu 10cm styro.

fundamenty od zewnatrz 20cm styro.

fundamenty od srodka 10cm styro.

okna pionowe trojszybowe

rolety zewnetrzne

okna polaciowe Fakro FTT (Uokna=0,94)

dachowka ceramiczna

garaz w obrysie domu nieogrzewany

 

Zapewne wynik "podkrecila" pompa ciepla i wentylacja z GWC.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ch.. z Ep, i tak najważniejsze jest Ek. Tym się pochwal. ;)

Nie no, bardziej chodzilo mi o mozliwosci porownania jakie EP wychodzi dla roznych rozwiazan.

Dla mnie najwazniejsze i tak beda rachunki a nie wskazniki.

Dla mnie te certyfikaty nie sa zadnym wyznacznikiem i jak widac dziwne rzeczy wychodza a nie mam domu pasywnego -nigdy nie zamierzalem takiego budowac, dom nisko-energetyczny to i owszem.

 

Jak masz rozwiązany montaż styro i pur w dachu ? pozdr adam

Sorki ale zaszla mala pomylka, enter "wcislem" za styro -juz zmienilem. W dachu mam sama PUR.

 

BTW: EK=6,9 kWh/(m2*rok) ale niestety to jesty tylko teoria, pewnie zycie szybko zweryfikuje wyniki.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim sensie?

Chyba garaz nie jest brany pod uwage przy obliczeniach?

Myslisz, ze wynikiem jest "obdzielony" rowniez nieogrzewany garaz?

Garaz w zabudowie domu ni jest ogrzewany bezposrednio, ale zeby utrzymac temp. dodatnia musialem dac "kontrolowane" ucieczki ciepla do niego, wiec jednak troszke zuzywa energii, ale zeby brac go tak "na powaznie"?

Moze ktos kto wykonuje certyfikaty odniesc sie do tego?

Co bierzemy pod uwage etc...

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie, zaczynamy na wiosnę z budową. Jesteśmy umówieni z wykonawcą na SSO - robocizna z materiałami. Na spotkaniu muszę omówić wszystko i ponownie zbieram dane, które są niezbędne na tym etapie pod kątem energooszczędności. Zwracam się więc ponownie do fachowców z pytaniami lub do zatwierdzenia :):

- ocieplenie fundamentów jakimś xps - 20 cm

- czy ocieplenie całej wysokości stanu zero wyeliminuje mostek termiczny?

- nie planujemy gwc, ale czy robić tak na wszelki wypadek na przyszłość jakąś rurę przed wylaniem chudziaka, żeby potem ewentualnie podłączyć? Jeśli tak, to gdzie ją robić, jaką, jak zakończyć w domu i czy powinna być w domu do czegoś podłączona?

- czy należy robić deskowanie dachu?

- czy jest jakaś specjalna folia/papa na dach w domu energooszczędnym, czy tu istotne jest jedynie potem ocieplenie (planujemy 20 między krokwiami i 10 na wierzch)

- jak wyeliminować mostki termiczne przy oknach dachowych? dawaliście te jakieś specjalne wkładki izolacyjne?

- jaki przyjąć system z roletami - szwagier poleca swój sposób, czyli normalnie nad oknem ze styropianem w środku skrzynki i na zewnątrz ocieplenie zachodzi na skrzynkę

- czy robicie rolety zewnętrzne na oknach dachowych ze względu na straty ciepła? czy daliście okna dachowe również o niskim współczynniku przenikania?

- czy coś jeszcze z punktu widzenia energooszczędności jest konieczne na etapie do położenia dachu z pokryciem?

dzięki oczywiście z góry za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie, zaczynamy na wiosnę z budową. Jesteśmy umówieni z wykonawcą na SSO - robocizna z materiałami. Na spotkaniu muszę omówić wszystko i ponownie zbieram dane, które są niezbędne na tym etapie pod kątem energooszczędności. Zwracam się więc ponownie do fachowców z pytaniami lub do zatwierdzenia :):

- ocieplenie fundamentów jakimś xps - 20 cm

- czy ocieplenie całej wysokości stanu zero wyeliminuje mostek termiczny?

- nie planujemy gwc, ale czy robić tak na wszelki wypadek na przyszłość jakąś

rurę przed wylaniem chudziaka, żeby potem ewentualnie podłączyć? Jeśli tak, to gdzie ją robić, jaką, jak zakończyć w domu i czy powinna być w domu do czegoś podłączona?

jakie gwc ?

 

- czy należy robić deskowanie dachu?

w sensie że mniej strat ? nie.

 

- czy jest jakaś specjalna folia/papa na dach w domu energooszczędnym, czy tu istotne jest jedynie potem ocieplenie (planujemy 20 między krokwiami i 10 na wierzch)

folia ma być dobra, ona nie ociepla, 30cm w dachu to mało, zwłąszcza jak na fundamentach ma być 20 ...

 

- jak wyeliminować mostki termiczne przy oknach dachowych? dawaliście te jakieś specjalne wkładki izolacyjne?

są wkładki, to samo zrobisz taniej styropianem/pianką z metra ale okno dachowe jest mało energooszczędne

 

- jaki przyjąć system z roletami - szwagier poleca swój sposób, czyli normalnie nad oknem ze styropianem w środku skrzynki i na zewnątrz ocieplenie zachodzi na skrzynkę

rolety najlepiej zrobić na ścianie poza oknem, inaczej zawsze będzie mniejszy lub większy mostek

 

- czy robicie rolety zewnętrzne na oknach dachowych ze względu na straty ciepła? czy daliście okna dachowe również o niskim współczynniku przenikania?

- czy coś jeszcze z punktu widzenia energooszczędności jest konieczne na etapie do położenia dachu z pokryciem?

pierwsza warstwa ścian z ciepłego materiału

 

dzięki oczywiście z góry za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie, zaczynamy na wiosnę z budową. Jesteśmy umówieni z wykonawcą na SSO - robocizna z materiałami. Na spotkaniu muszę omówić wszystko i ponownie zbieram dane, które są niezbędne na tym etapie pod kątem energooszczędności. Zwracam się więc ponownie do fachowców z pytaniami lub do zatwierdzenia :):

- ocieplenie fundamentów jakimś xps - 20 cm

- czy ocieplenie całej wysokości stanu zero wyeliminuje mostek termiczny?

- nie planujemy gwc, ale czy robić tak na wszelki wypadek na przyszłość jakąś

rurę przed wylaniem chudziaka, żeby potem ewentualnie podłączyć? Jeśli tak, to gdzie ją robić, jaką, jak zakończyć w domu i czy powinna być w domu do czegoś podłączona?

jakie gwc ?

chodzi o gruntowy wymiennik ciepła, robimy wentylację mechaniczną z rekuperatoremi kiedyś radząc się Was podano mi, że jeśli robimy energooszczędny, a nie pasywny, nie ma sensu robić gwc. Zastanawiam się jednak, czy nie zrobić "czegoś" do czego ewentualnie w przyszłości, jakby były pieniądze, podłączyć gwc

 

- czy należy robić deskowanie dachu?

w sensie że mniej strat ? nie.

 

- czy jest jakaś specjalna folia/papa na dach w domu energooszczędnym, czy tu istotne jest jedynie potem ocieplenie (planujemy 20 między krokwiami i 10 na wierzch)

folia ma być dobra, ona nie ociepla, 30cm w dachu to mało, zwłąszcza jak na fundamentach ma być 20 ...

jaka folia jest w takim razie dobra? ile w takim razie powinno być tego ocieplenia na dachu? czy 20 cm na fundamentach to za mało? ile byłoby wskazane? i jeszcze - czy ociepla się też wewnątrz fundamentów?

 

- jak wyeliminować mostki termiczne przy oknach dachowych? dawaliście te jakieś specjalne wkładki izolacyjne?

są wkładki, to samo zrobisz taniej styropianem/pianką z metra ale okno dachowe jest mało energooszczędne

wiem, ale jakoś trzeba doświetlić pomieszczenia na poddaszu

 

- jaki przyjąć system z roletami - szwagier poleca swój sposób, czyli normalnie nad oknem ze styropianem w środku skrzynki i na zewnątrz ocieplenie zachodzi na skrzynkę

rolety najlepiej zrobić na ścianie poza oknem, inaczej zawsze będzie mniejszy lub większy mostek

 

- czy robicie rolety zewnętrzne na oknach dachowych ze względu na straty ciepła? czy daliście okna dachowe również o niskim współczynniku przenikania?

- czy coś jeszcze z punktu widzenia energooszczędności jest konieczne na etapie do położenia dachu z pokryciem?

pierwsza warstwa ścian z ciepłego materiału

czyli coś takiego jak isomur? czy jest jakaś tańsza wersja takich produktów? np. czy można wziąć coś takiego jak termomur i dalej już kłaść porotherm?

dzięki za odpowiedź :)

 

dzięki oczywiście z góry za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie, zaczynamy na wiosnę z budową. Jesteśmy umówieni z wykonawcą na SSO - robocizna z materiałami. Na spotkaniu muszę omówić wszystko i ponownie zbieram dane, które są niezbędne na tym etapie pod kątem energooszczędności. Zwracam się więc ponownie do fachowców z pytaniami lub do zatwierdzenia :):

- ocieplenie fundamentów jakimś xps - 20 cm

- czy ocieplenie całej wysokości stanu zero wyeliminuje mostek termiczny?

- nie planujemy gwc, ale czy robić tak na wszelki wypadek na przyszłość jakąś

rurę przed wylaniem chudziaka, żeby potem ewentualnie podłączyć? Jeśli tak, to gdzie ją robić, jaką, jak zakończyć w domu i czy powinna być w domu do czegoś podłączona?

jakie gwc ?

chodzi o gruntowy wymiennik ciepła, robimy wentylację mechaniczną z rekuperatoremi kiedyś radząc się Was podano mi, że jeśli robimy energooszczędny, a nie pasywny, nie ma sensu robić gwc. Zastanawiam się jednak, czy nie zrobić "czegoś" do czego ewentualnie w przyszłości, jakby były pieniądze, podłączyć gwc

pytam o rodzaj gwc :lol:

dla żwirowego/rurowego gruba rura pcv do przepustnicy przed reku, dla wodnego 25-32mm do miesjca gdzie będzie nagrzewnica

 

- czy jest jakaś specjalna folia/papa na dach w domu energooszczędnym, czy tu istotne jest jedynie potem ocieplenie (planujemy 20 między krokwiami i 10 na wierzch)

folia ma być dobra, ona nie ociepla, 30cm w dachu to mało, zwłąszcza jak na fundamentach ma być 20 ...

jaka folia jest w takim razie dobra? ile w takim razie powinno być tego ocieplenia na dachu? czy 20 cm na fundamentach to za mało? ile byłoby wskazane? i jeszcze - czy ociepla się też wewnątrz fundamentów?

20 na fundament wg mnie to za dużo, wsytarczy 12-15, czy ocieplać od wewnątrz jedni robią inni nie, jeśli pierwsza warstwa będzie z materiału ciepłego to ja nie widzę sensu, folia np. Tyvek

co do dachu, to zależy od tego ile na ściany ale tego nie napisałeś, ogólnie więcej w dachu niż na ścianach, 30 to minimum przy domach energooszczędnych

 

- czy robicie rolety zewnętrzne na oknach dachowych ze względu na straty ciepła? czy daliście okna dachowe również o niskim współczynniku przenikania?

- czy coś jeszcze z punktu widzenia energooszczędności jest konieczne na etapie do położenia dachu z pokryciem?

pierwsza warstwa ścian z ciepłego materiału

czyli coś takiego jak isomur? czy jest jakaś tańsza wersja takich produktów? np. czy można wziąć coś takiego jak termomur i dalej już kłaść porotherm?dzięki za odpowiedź :)

oczywiście, ważna jest wytrzymałośc materiału i jego izolacyjność, nazwa i producent to mało istotna sprawa

 

 

dzięki oczywiście z góry za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrzuty certyfikatu:

Świadectwo jest OK. W opisie osłony termicznej nie ma nic na temat stolarki okiennej i drzwiowej.

Energia końcowa na świadectwie ma dwie wartości :

- na stronie tytułowej 6,9kWh/m2 rocznie - dotyczy ogrzewania, wentylacji i przygotowania ciepłej wody.

- na drugiej stronie jest jeszcze doliczona energia pomocnicza (pompy obiegowe, wentylatory, itp. - 4,449kWh/m2), wychodzi ona większa niż na ogrzewanie i wentylację (4,255kWh/m2); razem to już 11,313kWh/m2 rocznie powierzchni ogrzewanej, czyli 1915kWh rocznie.

Tak niska EK wyszła także dlatego, że przygotowanie ciepłej wody liczone jest dla 2 osób.

Z EK=11,313kWh/m2 rocznie wychodzi EP=33,9kWh/m2 (pomnożone przez 3).

 

Gdyby nie te urządzenia pomocnicze, to w zakresie ogrzewania i wentylacji mieściłbyś się w zakresie domu pasywnego (teraz masz 26,11kWh, a powinieneś zejść do 15kWh/m2 rocznie).

Jak zmienisz dostawcę energii elektrycznej na bardziej ekologicznego, albo zastosujesz np. ogniwa fotowoltaniczne, to będziesz miał dom pasywny (EP<15kWh/m2 rocznie).

Podobny efekt przyniosłoby także zastosowanie kominka, kozy lub kotła na biomasę.

Te uwagi powinieneś mieć wpisane na 3 stronie ;).

Druga sprawa, czy ma to sens ekonomiczny i praktyczny.

Może mieć dopiero wtedy, gdy budynki pasywne będą np. zwolnione z podatku ;).

 

I co w tej chwili wpiszesz w miejsce XX?

Buduje dom XX litrowy, a co wyjdzie ..

Nie wiadomo czy ta litrowość dotyczy energii użytkowej, końcowej, czy pierwotnej.

Może założyciel wątku się wypowie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...