Lobo_M 01.03.2010 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2010 Więc jakie okna Wy byście wybrali? zakładając brak rolet i jako priorytet energooszczędność. Niby te Stolbudu mają jakiś certyfikat http://www.oknonet.pl/okna/typy_okien/energooszczedne/news,13976.html, chociaz nie ma w nim żadnych liczb więc nie wiem co to jest. W M&S denerwuje mnie to ograniczenie co to wielkości szyby. Nie wiem jak inne firmy.Jakie okna wy wybraliście i dlaczego? Albo jakie wybraliście i drugi raz byście ich nie wybrali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 04.03.2010 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 Kolejna zapowiedź cudownej technologii ocieplania: http://news.discovery.com/tech/perfect-insulator-heating-bills.html "A new material developed by MIT scientists perfectly reflects heat and absorbs none of it." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 13.03.2010 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 Dawno tu nikt nie zaglądał . Nie wszyscy czytają dzienniki budowy i komentarze do nich. W tym : http://forum.muratordom.pl/post4103619.htm#4103619 znalazłem taką informację moim zdaniem wartą rozpowszechnienia w tym wątku : Proponuje przeczytać poniższy artykuł - szkoda że takich brak w muratorze http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika,materialy_i_technologie,artykul,budownictwo_energooszczedne_-_stereotypy__mity_i_prawdy,3265 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 13.03.2010 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 Czytałem to !Przynajmniej brak tu marketingu i artykuł jest dość obiektywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pga 15.03.2010 02:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 Jakie okna wy wybraliście i dlaczego? Albo jakie wybraliście i drugi raz byście ich nie wybrali? Ja zdecydowalem sie na profil Deceuninck Prestige Passive House http://www.inoutic.com/web/cms_show_ressource.php?id_ressource=309 ktory jest docieplany pianka poliuretanowa. U dla ramy okna to ok 0.9 i szklenie dwukomorowe U=0.58 Majewski takie okna oferuje. Tu mozna znalezc krotkie porownanie roznych profili okiennych: http://www.aktywneokna.pl/aktywne/externals/doc/tak-zwane-pasywne_05_09_II1.pdf Dlaczego? - bralem pod uwage takze Schüco SI 82 i Veka Alphaline 90, przewazyl stosunek jakosci do ceny, wyglad profilu, mniejsza szerokosc dzieki dociepleniu pianka. Poza tym na okna biale mam 10 lat gwarancji. przy mojej decyzji wazny byl takze koszt calosci tzn. z roletami, silnikow do nich i montazu z uzyciem tasm uszelniajacych. Okna bede mial w maju - to moze wiecej cos powiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 15.03.2010 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 Ja w końcu zdecydowałem się na M&S http://www.ms.pl/index.php/produkty/okna_pvc/okna_tytanowetermo_pvc wiem że np oknoplast ma cieplejsze ramy, ale miałem powody które skłoniły mnie do M&S. Teraz czekam tylko na wycenę montażu. Montuję w warstwie ocieplenia na kokwach i taśmach. Coś czuję że mogę trochę za to zapłacić, a nie mam zielonego pojęcia ile mniej więcej się spodziewać. Mam dwa okna balkonowe 3mx2,3m, jedno 1mx2,3m, trzy okna 2mx1,5m i dwa okna 1,5mx0,5m. Może ktoś się podzielić ile zapłacił za montaż swoich okien, najlepiej za montaż na kotwach JB-D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 16.03.2010 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 Wlasnie dostalem swiadectwo energetyczne na moja "chalupe".Wynik wyszedl jak dla mnie niezly bo:Sumaryczne roczne jednostkowe zapotrzebowanie na nieodnawialną energię EP=33,9 kWh/(m2*rok) -z pianka pouliretanowa (30cm), otwarto-komorkowa w dachu. Dla porownania z innymi podam, ze:CO z PCiwent. mech. z rekuGWC zwirowesciany zewn. z BK 400, 36cm gruboscistyro na elewacji 20cmw dachu 30cm PURw podlodze na gruncie 30cm styropianuna poddaszu 10cm styro.fundamenty od zewnatrz 20cm styro.fundamenty od srodka 10cm styro.okna pionowe trojszybowerolety zewnetrzneokna polaciowe Fakro FTT (Uokna=0,94)dachowka ceramicznagaraz w obrysie domu nieogrzewany Zapewne wynik "podkrecila" pompa ciepla i wentylacja z GWC. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 16.03.2010 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 Ch.. z Ep, i tak najważniejsze jest Ek. Tym się pochwal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 16.03.2010 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 Jak masz rozwiązany montaż styro i pur w dachu ? pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 17.03.2010 05:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Ch.. z Ep, i tak najważniejsze jest Ek. Tym się pochwal. Nie no, bardziej chodzilo mi o mozliwosci porownania jakie EP wychodzi dla roznych rozwiazan. Dla mnie najwazniejsze i tak beda rachunki a nie wskazniki. Dla mnie te certyfikaty nie sa zadnym wyznacznikiem i jak widac dziwne rzeczy wychodza a nie mam domu pasywnego -nigdy nie zamierzalem takiego budowac, dom nisko-energetyczny to i owszem. Jak masz rozwiązany montaż styro i pur w dachu ? pozdr adam Sorki ale zaszla mala pomylka, enter "wcislem" za styro -juz zmienilem. W dachu mam sama PUR. BTW: EK=6,9 kWh/(m2*rok) ale niestety to jesty tylko teoria, pewnie zycie szybko zweryfikuje wyniki. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 17.03.2010 06:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Zapewne wynik "podkrecila" pompa ciepla i wentylacja z GWC. Pzdr. Garaż również "podkręca" wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 17.03.2010 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 W jakim sensie?Chyba garaz nie jest brany pod uwage przy obliczeniach?Myslisz, ze wynikiem jest "obdzielony" rowniez nieogrzewany garaz? Garaz w zabudowie domu ni jest ogrzewany bezposrednio, ale zeby utrzymac temp. dodatnia musialem dac "kontrolowane" ucieczki ciepla do niego, wiec jednak troszke zuzywa energii, ale zeby brac go tak "na powaznie"?Moze ktos kto wykonuje certyfikaty odniesc sie do tego?Co bierzemy pod uwage etc... Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 17.03.2010 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Moze ktos kto wykonuje certyfikaty odniesc sie do tego? Co bierzemy pod uwage etc... Za dużo tłumaczenia . Pokaż drugą stronę certyfikatu i wszystko będzie wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Spirea 17.03.2010 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 słuchajcie, zaczynamy na wiosnę z budową. Jesteśmy umówieni z wykonawcą na SSO - robocizna z materiałami. Na spotkaniu muszę omówić wszystko i ponownie zbieram dane, które są niezbędne na tym etapie pod kątem energooszczędności. Zwracam się więc ponownie do fachowców z pytaniami lub do zatwierdzenia : - ocieplenie fundamentów jakimś xps - 20 cm - czy ocieplenie całej wysokości stanu zero wyeliminuje mostek termiczny? - nie planujemy gwc, ale czy robić tak na wszelki wypadek na przyszłość jakąś rurę przed wylaniem chudziaka, żeby potem ewentualnie podłączyć? Jeśli tak, to gdzie ją robić, jaką, jak zakończyć w domu i czy powinna być w domu do czegoś podłączona? - czy należy robić deskowanie dachu? - czy jest jakaś specjalna folia/papa na dach w domu energooszczędnym, czy tu istotne jest jedynie potem ocieplenie (planujemy 20 między krokwiami i 10 na wierzch) - jak wyeliminować mostki termiczne przy oknach dachowych? dawaliście te jakieś specjalne wkładki izolacyjne? - jaki przyjąć system z roletami - szwagier poleca swój sposób, czyli normalnie nad oknem ze styropianem w środku skrzynki i na zewnątrz ocieplenie zachodzi na skrzynkę - czy robicie rolety zewnętrzne na oknach dachowych ze względu na straty ciepła? czy daliście okna dachowe również o niskim współczynniku przenikania? - czy coś jeszcze z punktu widzenia energooszczędności jest konieczne na etapie do położenia dachu z pokryciem? dzięki oczywiście z góry za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 17.03.2010 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Zrzuty certyfikatu: Pierwsza stronahttp://img716.imageshack.us/img716/5531/certyfikat1.jpg Druga stronahttp://img686.imageshack.us/img686/803/certyfikat2.jpg Trzecia stronahttp://img402.imageshack.us/img402/3134/certyfikat3.jpg Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 17.03.2010 09:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 słuchajcie, zaczynamy na wiosnę z budową. Jesteśmy umówieni z wykonawcą na SSO - robocizna z materiałami. Na spotkaniu muszę omówić wszystko i ponownie zbieram dane, które są niezbędne na tym etapie pod kątem energooszczędności. Zwracam się więc ponownie do fachowców z pytaniami lub do zatwierdzenia : - ocieplenie fundamentów jakimś xps - 20 cm - czy ocieplenie całej wysokości stanu zero wyeliminuje mostek termiczny? - nie planujemy gwc, ale czy robić tak na wszelki wypadek na przyszłość jakąś rurę przed wylaniem chudziaka, żeby potem ewentualnie podłączyć? Jeśli tak, to gdzie ją robić, jaką, jak zakończyć w domu i czy powinna być w domu do czegoś podłączona? jakie gwc ? - czy należy robić deskowanie dachu? w sensie że mniej strat ? nie. - czy jest jakaś specjalna folia/papa na dach w domu energooszczędnym, czy tu istotne jest jedynie potem ocieplenie (planujemy 20 między krokwiami i 10 na wierzch) folia ma być dobra, ona nie ociepla, 30cm w dachu to mało, zwłąszcza jak na fundamentach ma być 20 ... - jak wyeliminować mostki termiczne przy oknach dachowych? dawaliście te jakieś specjalne wkładki izolacyjne? są wkładki, to samo zrobisz taniej styropianem/pianką z metra ale okno dachowe jest mało energooszczędne - jaki przyjąć system z roletami - szwagier poleca swój sposób, czyli normalnie nad oknem ze styropianem w środku skrzynki i na zewnątrz ocieplenie zachodzi na skrzynkę rolety najlepiej zrobić na ścianie poza oknem, inaczej zawsze będzie mniejszy lub większy mostek - czy robicie rolety zewnętrzne na oknach dachowych ze względu na straty ciepła? czy daliście okna dachowe również o niskim współczynniku przenikania? - czy coś jeszcze z punktu widzenia energooszczędności jest konieczne na etapie do położenia dachu z pokryciem? pierwsza warstwa ścian z ciepłego materiału dzięki oczywiście z góry za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Spirea 17.03.2010 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 słuchajcie, zaczynamy na wiosnę z budową. Jesteśmy umówieni z wykonawcą na SSO - robocizna z materiałami. Na spotkaniu muszę omówić wszystko i ponownie zbieram dane, które są niezbędne na tym etapie pod kątem energooszczędności. Zwracam się więc ponownie do fachowców z pytaniami lub do zatwierdzenia : - ocieplenie fundamentów jakimś xps - 20 cm - czy ocieplenie całej wysokości stanu zero wyeliminuje mostek termiczny? - nie planujemy gwc, ale czy robić tak na wszelki wypadek na przyszłość jakąś rurę przed wylaniem chudziaka, żeby potem ewentualnie podłączyć? Jeśli tak, to gdzie ją robić, jaką, jak zakończyć w domu i czy powinna być w domu do czegoś podłączona? jakie gwc ? chodzi o gruntowy wymiennik ciepła, robimy wentylację mechaniczną z rekuperatoremi kiedyś radząc się Was podano mi, że jeśli robimy energooszczędny, a nie pasywny, nie ma sensu robić gwc. Zastanawiam się jednak, czy nie zrobić "czegoś" do czego ewentualnie w przyszłości, jakby były pieniądze, podłączyć gwc - czy należy robić deskowanie dachu? w sensie że mniej strat ? nie. - czy jest jakaś specjalna folia/papa na dach w domu energooszczędnym, czy tu istotne jest jedynie potem ocieplenie (planujemy 20 między krokwiami i 10 na wierzch) folia ma być dobra, ona nie ociepla, 30cm w dachu to mało, zwłąszcza jak na fundamentach ma być 20 ... jaka folia jest w takim razie dobra? ile w takim razie powinno być tego ocieplenia na dachu? czy 20 cm na fundamentach to za mało? ile byłoby wskazane? i jeszcze - czy ociepla się też wewnątrz fundamentów? - jak wyeliminować mostki termiczne przy oknach dachowych? dawaliście te jakieś specjalne wkładki izolacyjne? są wkładki, to samo zrobisz taniej styropianem/pianką z metra ale okno dachowe jest mało energooszczędne wiem, ale jakoś trzeba doświetlić pomieszczenia na poddaszu - jaki przyjąć system z roletami - szwagier poleca swój sposób, czyli normalnie nad oknem ze styropianem w środku skrzynki i na zewnątrz ocieplenie zachodzi na skrzynkę rolety najlepiej zrobić na ścianie poza oknem, inaczej zawsze będzie mniejszy lub większy mostek - czy robicie rolety zewnętrzne na oknach dachowych ze względu na straty ciepła? czy daliście okna dachowe również o niskim współczynniku przenikania? - czy coś jeszcze z punktu widzenia energooszczędności jest konieczne na etapie do położenia dachu z pokryciem? pierwsza warstwa ścian z ciepłego materiału czyli coś takiego jak isomur? czy jest jakaś tańsza wersja takich produktów? np. czy można wziąć coś takiego jak termomur i dalej już kłaść porotherm? dzięki za odpowiedź dzięki oczywiście z góry za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 17.03.2010 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Spirea napisz jakie GWC bo jest kilka możliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 17.03.2010 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 słuchajcie, zaczynamy na wiosnę z budową. Jesteśmy umówieni z wykonawcą na SSO - robocizna z materiałami. Na spotkaniu muszę omówić wszystko i ponownie zbieram dane, które są niezbędne na tym etapie pod kątem energooszczędności. Zwracam się więc ponownie do fachowców z pytaniami lub do zatwierdzenia : - ocieplenie fundamentów jakimś xps - 20 cm - czy ocieplenie całej wysokości stanu zero wyeliminuje mostek termiczny? - nie planujemy gwc, ale czy robić tak na wszelki wypadek na przyszłość jakąś rurę przed wylaniem chudziaka, żeby potem ewentualnie podłączyć? Jeśli tak, to gdzie ją robić, jaką, jak zakończyć w domu i czy powinna być w domu do czegoś podłączona? jakie gwc ? chodzi o gruntowy wymiennik ciepła, robimy wentylację mechaniczną z rekuperatoremi kiedyś radząc się Was podano mi, że jeśli robimy energooszczędny, a nie pasywny, nie ma sensu robić gwc. Zastanawiam się jednak, czy nie zrobić "czegoś" do czego ewentualnie w przyszłości, jakby były pieniądze, podłączyć gwc pytam o rodzaj gwc dla żwirowego/rurowego gruba rura pcv do przepustnicy przed reku, dla wodnego 25-32mm do miesjca gdzie będzie nagrzewnica - czy jest jakaś specjalna folia/papa na dach w domu energooszczędnym, czy tu istotne jest jedynie potem ocieplenie (planujemy 20 między krokwiami i 10 na wierzch) folia ma być dobra, ona nie ociepla, 30cm w dachu to mało, zwłąszcza jak na fundamentach ma być 20 ... jaka folia jest w takim razie dobra? ile w takim razie powinno być tego ocieplenia na dachu? czy 20 cm na fundamentach to za mało? ile byłoby wskazane? i jeszcze - czy ociepla się też wewnątrz fundamentów? 20 na fundament wg mnie to za dużo, wsytarczy 12-15, czy ocieplać od wewnątrz jedni robią inni nie, jeśli pierwsza warstwa będzie z materiału ciepłego to ja nie widzę sensu, folia np. Tyvek co do dachu, to zależy od tego ile na ściany ale tego nie napisałeś, ogólnie więcej w dachu niż na ścianach, 30 to minimum przy domach energooszczędnych - czy robicie rolety zewnętrzne na oknach dachowych ze względu na straty ciepła? czy daliście okna dachowe również o niskim współczynniku przenikania? - czy coś jeszcze z punktu widzenia energooszczędności jest konieczne na etapie do położenia dachu z pokryciem? pierwsza warstwa ścian z ciepłego materiału czyli coś takiego jak isomur? czy jest jakaś tańsza wersja takich produktów? np. czy można wziąć coś takiego jak termomur i dalej już kłaść porotherm?dzięki za odpowiedź oczywiście, ważna jest wytrzymałośc materiału i jego izolacyjność, nazwa i producent to mało istotna sprawa dzięki oczywiście z góry za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 17.03.2010 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 Zrzuty certyfikatu: Świadectwo jest OK. W opisie osłony termicznej nie ma nic na temat stolarki okiennej i drzwiowej. Energia końcowa na świadectwie ma dwie wartości : - na stronie tytułowej 6,9kWh/m2 rocznie - dotyczy ogrzewania, wentylacji i przygotowania ciepłej wody. - na drugiej stronie jest jeszcze doliczona energia pomocnicza (pompy obiegowe, wentylatory, itp. - 4,449kWh/m2), wychodzi ona większa niż na ogrzewanie i wentylację (4,255kWh/m2); razem to już 11,313kWh/m2 rocznie powierzchni ogrzewanej, czyli 1915kWh rocznie. Tak niska EK wyszła także dlatego, że przygotowanie ciepłej wody liczone jest dla 2 osób. Z EK=11,313kWh/m2 rocznie wychodzi EP=33,9kWh/m2 (pomnożone przez 3). Gdyby nie te urządzenia pomocnicze, to w zakresie ogrzewania i wentylacji mieściłbyś się w zakresie domu pasywnego (teraz masz 26,11kWh, a powinieneś zejść do 15kWh/m2 rocznie). Jak zmienisz dostawcę energii elektrycznej na bardziej ekologicznego, albo zastosujesz np. ogniwa fotowoltaniczne, to będziesz miał dom pasywny (EP<15kWh/m2 rocznie). Podobny efekt przyniosłoby także zastosowanie kominka, kozy lub kotła na biomasę. Te uwagi powinieneś mieć wpisane na 3 stronie . Druga sprawa, czy ma to sens ekonomiczny i praktyczny. Może mieć dopiero wtedy, gdy budynki pasywne będą np. zwolnione z podatku . I co w tej chwili wpiszesz w miejsce XX? Buduje dom XX litrowy, a co wyjdzie .. Nie wiadomo czy ta litrowość dotyczy energii użytkowej, końcowej, czy pierwotnej. Może założyciel wątku się wypowie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.