Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

No cóż to w takim bądź razie "nagrodę" przekaże dla ojca który lada moment zacznie się budować za miedzą, czeka tylko na PNB. Za jego pomoc przy mojej budowie jak najbardziej Mu się należy. Zasypie sobie tym fundamenty.

Ps. ale nie ma odzewu na wiadomość prv od sponsora nagrody głównej:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wcześniej napisano poliuretan jest super łatwopalny więc nie bardzo pod strzechę, ponadto ma dość silny nieprzyjemny zapach. Sam zastosowałem go w posadzki i do ocieplenia ścian ( mur dwuwarstwowy ). Chętnie bym dokupił około 15 m3 gdyż trochę mi zabrakło ( najlepiej grubości 10 cm z rozbiórki płyt warstwowych - niestety moje źródełka wyschły ).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem o styropian, ale wiem że on też jest łatwo palny. Moje pytanie jest takie, czy jak ten łatwo palny styropian nakryje niepalną wełną,to czy nie będzie z tego powierzchnia "trudno palna"?

 

Tak na marginesie, ostatnio moim ulubionym programem jest "Great Design" na Discovery Travel&Living (codziennie o 19:30). Program u budowaniu domów w Anglii. Z reguły innych niż standardowe domy, dużych, ogólnie rzecz biorącciekawych. No i włąśnie wczoraj budowali dom "fiński". W całości przywieziony z fabryki z Finlandii, konstrukcja w 100% drewniany, a izolacja? Celuloza, tzn strzępki gazet makulatury. Więc chyba też łatwopalne. Czy oni czymś to zabezpieczają, czy może tylko wierzą że się nie zapali? W całej Skandynawii izolacja z celulozy w połączeniu z drewnem jest b. popularna. Nie to żebym chciał na siłę dać ten granulat styropianu, ale chciałbym wiedzieć w jaki sposób można zmniejszyć ryzyko pożaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj sasiad mial awarie i zanim sie wprowadzil - a malo mu brakowalo - splonal mu nowiutki domek z uzytkowym poddaszem ocieplonym niepalna welna, i zapalilo sie na parterze w kotlowni, a strop mial drewniamy izolowany welna. Spalilo sie wszystko z krokwiami wlacznie. Dom do rozbiórki, nawet ociepleni ze styropianu na zewnatrz muru z porothermu sie stopilo na polowie szczytu.

Wniosek dla mnie jeden. Wystarczy tylko ten jeden raz i tracisz wszystko, i niewazne ze niepalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jak widac z przykładu Tomi78_ nieważne co masz palne czy niepalne, jak wejdzie ogień to zniszczy wszystko, a co niepalne to spadnie albo odpadnie. Natomiast przykład mpoplaw widać że ekobiber się nie pali. tyle że jakie wyciągnąć wnioski z tych dwóch przykładów? Tzn co zrobić z tym palnym granulatem styro, na który jeszce chcę położyć wełnę?czy to się sprawdzi, bo dalej nie wiem. Sorry jak już z tym przynudzam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Myślę, że taki granulat niewiele da a tylko komplikuje. No chyba, że to jakoś bardzo tanio ma być. Ostatnio kupiłem 86 m2 wełny isover lambda 0,33, grubości 18 cm i 100 m2 grubości 15 cm. Wszystko na ocieplenie 70-80 m2 stropu. Cały materiał 5200 więc chyba nie za drogo ? A może warto pod kalenicę doprowadzić wodę i zamontować zraszacze ? Robił już ktoś coś takiego w domku ? pozdr adam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego granulat, że mam nierówne odstepy między belkami stropowymi, więcnawet jak wezmę wełnę to muszę jeszce czyms to doszczelnić, no i cena granylat 40 a może nawet 30pln/m^3, zalezy ile bym tego wziął. Więc cena kusi.

 

Dopisek: u Ciebie średnio za wełnę wyszło 173pln/m^3, więc różnicę widać. Nie chcę oszczędzać na siłę, ale przy takiej różnicy między belkami bym dał.

Edytowane przez Lobo_M
dopisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wełnę można kupić taniej około 110 zł za m^3 np Isolight w płytach (lambda: 0,035-0,039). Jest lżejsza od proszku i ma co najmniej dwukrotnie lepsze parametry.

Na poddasze proszek poliuretanowy raczej się nie nadaje. Wystarczy jedna dziurka przy montażu np. lampy i wiadomo:

Idzie Grześ przez wieś worek piasku niesie a tu ciurkiem przez małą dziurkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o radę. Z powodu słabych warunków gruntowych mam zaprojektowana płytę fundamentową. W projekcie napisano :

"Przyjęto posadowienie na płycie dennej 30 cm, zbrojonej podwójną siatką z prętów fi 8mm. Płytę wykonać z betonu B-20 na cemencie hutniczym, w celu ograniczenia naprężeń skurczowych. Płytę wylewać na podkładzie żwirowym grubości min. 20 cm z warstwą wyrównawczą z piasku. Na piasku wykonać podbetonkę grubości ok. 3 cm i ułożyć izolację przeciwwilgociową z folii gr. 0.35 mm lub 1x papa termozgrzewalna ze zbrojeniem z siatki z tworzywa sztucznego. Na płycie dennej ułozyć izolację przeciwwilgociową pod ścianami nosnymi i działowymi a w pomieszczeniach warstwy wykończeniowe zgodnie z projektem architektonicznym."

 

I teraz mam problem z ociepleniem parteru - bo jak przypuszczam styropian układany będzie pod posadzkami w pomieszczeniach, ale nie bedzie go pod ścianami nośnymi - co oznacza potężne mostki termiczne pod tymi ścianami biorąc pod uwagę, że płyta ma być posadowiona w strefie zamarzania gruntu :(.

Edytowane przez una
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie zlecał takich obliczeń kiebudowi, chyba że jest konstruktorem z uprawnieniami. Lepiej idź do konstruktora, który adaptował projekt i zleć to jemu. Domy są różne i wywierają inne naciski na fundament. O ile płyta fundamentowa o grubości 30cm jest wystarczająca dla większości domów, to ileś tam cm styropianu EPS100 już tylko dla mniejszości (do musi być w miarę lekki). Chciałem budować na płycie wg. "przepisu" coulingtona, ale ze względu na 2 stropy monolityczne mogłem to zrobić tylko na styrodurze. Cena 30cm styroduru pod płytą spowodowała, że buduję na ławach i ocieplam ściany fund. od wew. i z zew.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czytalem dyskusje w polowie watku na temat kolkowania - czy kolkowac, czy nie kolkowac a moze tylko strefy brzegowe.

 

I w koncu na co sie zdecydowaliscie?

Kolkowanie calosci ocieplenia czy jedynie okolice naroznikow i brzegow okien?

Pytanie do osob ktore juz wybraly.

 

Druga sprawa - wykonawca podlogowki sugeruje kolkowanie styropianu rowniez do podlogi na gruncie - z uwagi na podlogowke.

Tylko ze takie kolkowanie zrobi sito z zabezpieczenia przeciwwilgociowego podlogi?

Rozwiazaliscie to w jakis szczegolny sposob czy moze wykonawca nie ma racji i w tym miejscu nie kolkujemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Argument za tym kolkowaniem byl taki ze podlogowka troche "pracuje" i on juz widzial efekty braku kolkowania styropianu na podlodze.

 

Ale mysle ze to byly raczej efekty pracy spieprzonej podlogowki niz braku kolkowania styropianu.

 

Mnie to zaskoczylo - probowalem szukac w necie i nie znalazlem absolutnie zadnej wzmianki o potrzebie /braku potrzeby takiego kolkowania - stad moje pytanie.

Edytowane przez pga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...