Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Jakie to ma znaczenie? Energia, którą dostarczysz do kotła poprzez instalację ogrzewania podłogowego dotrze do pomieszczeń podnosząc w nim temperaturę do odpowiedniego poziomu. Biorąc pod uwagę akumulacyjne właściwości ogrzewania podłogowego nie ma większego znaczenia to, że przez pewien czas temperatura w rurkach będzie niższa lub wyższa od obliczeniowej (oczywiście w rozsądnych granicach).

 

hmmm no w sumie coś w tym jest- woda w obiegu nawet schładzając się też oddaje tą energię do posadzki i do domu a potem ją tylko uzupelnia z kotła do odpowiedniego poziomu więc chyba faktycznie się nic nie marnuje.

Po wyłączeniu kotła musiałyby się chłodzić rurki poza budynek ;) aby były z tego powodu straty.

No i po co wyzywac od razu od sztucznych problemów :), jak ktoś się zagubi wystarczy jednym zdaniem wytłumaczyć :).

Dzieki :).

 

 

Piszesz o 8 obiegach. Nie znam wszystkich szczegółów (i nie chcę ich znać :)), ale kabel grzewczy możesz kupić w cenie np. 300 zł za odcinek 110mb (1080W) : http://www.allegro.pl/item352297984_kabel_grzejny_1080w_najtaniej_sprawdz_.html .

Osiem takich obiegów to 2400 zł. Moc wystarczy dla Twoich potrzeb ze znacznym nadmiarem. Do tego proste sterowniki np. http://www.allegro.pl/item350144825_regulator_kompensator_pogodowy_termostat.html

nawet osobne dla każdego obiegu i masz instalację w cenie ok. 5000 zł (nie licząc posadzki, którą i tak musisz zrobić).

 

 

Ale jeśli już mam zalewać na stałe w posadzce to coś z wyższej półki, raczej wyceniałem sobie na elektrze nie wspominając o Devi :), bo to nawet droższe niż elektra i tak właśnie wyszło. Takich kabli jak dałeś w linku nawet nie brałem pod uwagę. Obawiuałbym się co do trwałości, wyznaję zasadę w odpowiednich granicach że : "tanie mięso psy jedzą".

 

dodałem:

Ale jeszcze zapytam jak to u Was jest, ewentualnie co myślicie.

Zakładając dużą bezwładność domu dom podzialić na dwa obiegi jak są dwie cześci domu, czyli części dzienna i nocna no i tym samym 2 obiegi dzienny i nocny, czy warto??

Wychodziłyby wtedy 2 kable długości tak aby te 20 cm rozstawu na powierzchni było i wtedy koszty faktycznie byłyby małe.

Podobnie np. zrobić z ewentualną podłogowką wodną. Tyle że tu trochę inaczej byłoby z długościami. Ale w sumie dla podlogówki potrzebowałbym ok. w sumie 340 m (liczyłem dla parametrów 40/30)), co daje sam koszt rur ok. 340*5 zł=1700 zł.

Dla kabli grzejnych wystarczyłoby mi ok. 200 m, co dałoby koszt ok. 1400 zł (kable Elektra) ale jak to rozstawić na powierzchni domu :)? Przy 340 m kabli to koszt byłby już ok. 1700 zł więc podobnie.

Tyle że dla wodnej dochodzą 2300 zł. za kocioł a przy akumulacyjnym dając 2 proste regulatory byłoby naprawdę dużo taniej, tyle że musialbym sam się bawić w odpowiednie ustawienia systemu ogrzewania (oczywiście jeśli w takim domu można mówić w ogóle o jakimś sposobie regulacji :) ). W przypadku stosowania typowych regulatorów do akumulacyjnego (tych pogodowych) to koszt już mogłby być już tylko trochę niższy niż przy wodnym ale zawsze niższy i miałbym spokój z regulacją.

Taki podział dwuobiegowy można też sterować w taki sposob aby w nocy kiedy powinno w sypialniach być obniżenie nocne, ładować część dzienną. Przy takim przewymaiowaniu jak u mnie spokojnie dałoby radę łądując polowę domu dać cieplo dla całego. Cieplo rozejdzie się i tak po domu a w nocy będzie komfortowe obniżenie nocne.

Co sądzicie?

I czy nie dawanie kabli w wiatrolapie i tym samym pozbycie się jednego obiegu (bo chyba nie ma sensu podpinać go pod część dzienną?) ma sens?

Tak samo pozbyłbym się kabli z WC. Moc oczywiście dodałbym do części dziennej.

I czy dodawania kabli w łazience na jednym obiegu z częścią nocną (czyli jeden kabel przez 3 sypialnie, przedpokój i łazienkę) miałoby sens?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

 

I tu pojawia się moje pytanie, zakładając wszystkie wyżej wymienione aspekty jak dobrać zasobnik by w przyszłości bez problemów móc podłączyć wspomagające źródła w tym kolektory / płaszcz kominkowy??? ( opcjonalnie obie instalacje zintegrować z piecem elektrycznym) jak duży powinien być ten zasobnik, czy to kwestia 3 wężownic (nie znam się na budowie takich zasobników), dzięki którym będzie można podłączyć piec kolektory i płaszcz???

 

 

np. taki zasobnik NADO v.3

 

dwie wężownice, miejsce na grzałkę, wyjście do ładowania bufora i jeszcze wewnętrzny zasobnik do cwu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopcy

 

jesteście tacy mądrzy - wspomóżcie radą raz jeszcze.

 

Mam przy tarasie okna do poziomu zero. Taras z kostki brukowej. Jak ocieplić to okno od spodu? :roll:

 

Jak pociągnę styropian z fundamentów to będzie go widać od góry. Zaczynam się zastanawiać czy nie zrezygnować z tych okien do podłogi :( :( :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Widziałem w którymś z Kuratorów zdjęcia takich okien / witryn - nie wiem czy były otwierane, ale też od samej ziemi i na dole były wykończone parapetem tak jak napisali panowie powyżej > kwestia tylko doboru materiału odpowiedniego do twojego brukowego tarasu.

http://www.oculux.com.pl/pl/realizacje/4/ Na dole są fotki dużych przeszkleń - mało widoczne, ale mechanizm wykonania podobny - z kamienia obrobiony spód i do tego dochodzisz z materiałem, z którego wykonany będzie taras.

Ja tak to widzę, ale poczekajmy na radę kogoś bardziej zorientowanego w temacie

:)

Pozdrawiam

 

dodałem:

http://www.jar-eko.home.pl/dla_forumowiczow.htm

tu jest głównie o obsadzaniu okien ale są też jakieś rysunki obrazujące układ z parapetem , może coś się przyda. (nie ma co się sugerować tytułami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

 

Ja mam zrobione to w następujący sposób:

Taras będzie drewniany, ale przy innego rodzaju tarasu ta sama metoda. Styropian na fundamnecie (12 cm) jest wyciągnięty do takiej wysokości okna tarasowego, że zostaje tylko około 1,5 cm na przyklejenie płytki. Właściwy taras będzie "dostawiony" do ocieplenia fundamenty, a fragment pomiędzy tarasem, a ramą okna tarasowego (a więc na grubość izolacji - 12 cm) bedzie wykończony płytką ceramiczną, możliwie dobrze dobraną do tarasu. W ten sposób mostek termiczny jest maksymalnie zminimalizowany, wykoananie jest w miarę estetyczne, a z praktyki wiem, że nawet jeśli ktoś stanie w tym miejscu, to bardzo musi się starać, aby cały ciężar ciała przenieść na ten mały fragment płytki i narobić jakiś szkód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

 

Ja mam zrobione to w następujący sposób:

Taras będzie drewniany, ale przy innego rodzaju tarasu ta sama metoda. Styropian na fundamnecie (12 cm) jest wyciągnięty do takiej wysokości okna tarasowego, że zostaje tylko około 1,5 cm na przyklejenie płytki. Właściwy taras będzie "dostawiony" do ocieplenia fundamenty, a fragment pomiędzy tarasem, a ramą okna tarasowego (a więc na grubość izolacji - 12 cm) bedzie wykończony płytką ceramiczną, możliwie dobrze dobraną do tarasu. W ten sposób mostek termiczny jest maksymalnie zminimalizowany, wykoananie jest w miarę estetyczne, a z praktyki wiem, że nawet jeśli ktoś stanie w tym miejscu, to bardzo musi się starać, aby cały ciężar ciała przenieść na ten mały fragment płytki i narobić jakiś szkód.

 

Dokładnie tak chcę u siebie zrobić, tylko pod jakieś płytki czy cuś, zamiast styro chcę dać szkło piankowe, które mi jeszcze zostało. Tak samo przy schodach do domu zrobię.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bobow

 

jest nikła szansa że to rozwiązanie przetrwa tyle co dachówka ceramiczna :wink:

 

Zastanawiam się czy tego nie 'sfazowac' - ten fragment styropku ściąć pod kątem i wykończyć go jak podmurówkę. Kafle to nie dla mnie - nie będzie ich ani na podmurówce ani na tarasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ocieplenie stropu.

 

Koledzy, padł już pomysł ocieplenia stropu styropianem. To ja bym chciał doprecyzować, czy taki układ będzie dobry - mam strop z belek drewnianych, i patrząc od dołu chciałbym zrobić tak:

 

- sufit z płyt KG

- folia paroizolacyjna

- między belki wełna 20cm

- na belki styropian 15cm

 

Zastanawiam się gdzie w takim układzie wypadnie punkt rosy? Boję się, żeby mi się wełna nie zawilgociła. Są jeszcze jakieś słabe punkty takiego rozwiązania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś, gdzieś wspomniał o zbiornikach Elektrometu, ale temat jakoś nie został podjęty. Na oko wyglądają super i nie są drogie. Czemu ich nie lubimy?

 

http://www.elektromet.com.pl/14/pl/14.1.html

 

fajny, bo ma do CWU wężownicę a nie wewnętrzny zbiornik. większa sprawnosć, nie ma ryzyka legionelli.

 

ale nie ma grzałki, co go dyskwalifikuje.

 

no i wężownica do solara mało wydajna, lepsza jest koncepcja stozkowej Adama Mk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A słuchajcie jak ja będę miał OSB do wiązarów i do tego g-k to gdzie dać folię paroszczelną nad g-k czy nad OSB?

 

 

I teraz nadrobię z moimi zdjęciami-

 

oto zakończenia GWC- poszła na niego warstwa wylewki wyrownującej 3-5 cm:

 

http://images25.fotosik.pl/204/a34a302d83bbe62bmed.jpg

http://images30.fotosik.pl/206/e03239f5a763c851med.jpg

http://images25.fotosik.pl/204/df5f699c77006b4cmed.jpg

http://images34.fotosik.pl/237/285799e3587a7685med.jpg

http://images25.fotosik.pl/204/3d2cf91e20179854med.jpg

 

oto koniec:

 

http://images26.fotosik.pl/206/c0a436df197e4ef4med.jpg

 

a to duga komora bez GWC juz z wyleweczką:

 

 

http://images26.fotosik.pl/206/331a493aa1bdcbddmed.jpg

 

potem szły ściany i opiero dziś zrobiłem częśc ocieplenia podłogi na gruncie- element mocno pasywny :)

oto początki pierwszej wartswy styro:

 

http://images25.fotosik.pl/204/fc6fa8da9f7e0848med.jpg

 

a tu mój młody mi pomagał :):

 

http://images31.fotosik.pl/237/2e9e324fbf3a5aa9med.jpg

http://images23.fotosik.pl/205/a309701124d7d96fmed.jpg

 

szło rewelacyjnie:

 

http://images25.fotosik.pl/204/e9077b2cf6b216d9med.jpg

http://images34.fotosik.pl/237/9ee7594bea3f4d47med.jpg

 

piankowanie pierwszej warstwy:

 

http://images25.fotosik.pl/204/0aa8ebf027bd5159med.jpg

 

a to już kolejna druga warstwa:

 

http://images23.fotosik.pl/205/467dbb7f2f51bb31med.jpg

http://images31.fotosik.pl/237/80e6920c5819ac09med.jpg

http://images25.fotosik.pl/204/294a54d43a802108med.jpg

 

i szpary takie duże do zapiankowania, dokładniej takie duże sie piankuje i lepiej dzięki temu uszczelnia a uszczelnienie połączenia styro ze szkłem do ważna rzecz :):

 

http://images27.fotosik.pl/205/7f5deaef0a9ef770med.jpg

 

a to już 3 warstwa:

 

http://images23.fotosik.pl/205/d7f023d545890577med.jpg

http://images31.fotosik.pl/237/98e40f70f30922bamed.jpg

http://images27.fotosik.pl/205/c8478bf1daaceeb1med.jpg

http://images30.fotosik.pl/206/9d751242e19a6825med.jpg

http://images33.fotosik.pl/238/8fc2697c9bd1c795med.jpg

http://images28.fotosik.pl/206/f5b19c8b2a9009d0med.jpg

http://images24.fotosik.pl/206/8264cd603d86ef96med.jpg

 

 

http://images31.fotosik.pl/237/eac66b49f1adaa64med.jpg

 

 

na razie tyle jutro druga komora, już 2 tylko warstwy będą.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym dał folię paroszczelną 2g/m2/dobę zaraz pod karton gipsem, w połączeniu z wentylacja mechaniczna powinno być dobrze, bo inaczej styropian będzie hamował przepływ wilgoci do góry i wilgoć będzie sie kumulować w drewnie

Ee, ale większość folii (przynajmniej te które oglądałem) to ma 0.5g/m2/24h - czyli są OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ostatnia druga komora z 24 cm styro:

 

Pierwsza warstwa zaczyna

http://images33.fotosik.pl/239/ba9d91a7d686f84bmed.jpg

 

A tu druga wartswa

http://images33.fotosik.pl/239/a8beee0c64cf092emed.jpg

 

To całość

http://images28.fotosik.pl/206/3783dbdad1f70900med.jpg

 

A tu wejście do domu (radzę nie załować kasy na dobrą piankę, ja trochę pożałowałem i mnie szlag trafiał z uszczelnianiem, musiałem gdzieniegdzie ją wciskać ale czy da to coś nie wiem, myślę, że podobnie jak z wciskaniem wełny czy styro- lepsze to niż nic choć i tak pewnie w takich małych szparach już samo powietrze będzie izolatorem, ruchy konwekcyjne raczej prawie żadne)

http://images23.fotosik.pl/206/f17d3ebc2259b3d6med.jpg

 

 

Po zakończonej pracy wczoraj "runęła" burza :x na łeb na szyję szybko zakladaliśmy folię i uszczelnialem na roboczo jakoś tam. Podobno jakoś zdało egzamin. Mam lekki spadek w kierunku drzwi więc cała większa woda wypływała z obu komór.

Mam nadzieję, że między warstwy, płyty styro woda się nie dostała choć nie wiem czy nawet gdyby tak się się stało to byłoby źle? W każdym razie mam nadzieję ze wszystko OK, uff.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...