Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

ja nie mam, bo raczej nie wszystko u mnie idzie zgodnie z planem, ciągle jeszcze nie ma rynnien więc woda idzie mi do piwnicy i zamiast schnąc mam tam ciągłe wilgotno, do tego fachowcy od okien zamontowali mi 2 sztuki o 2 cm za wysoko i parapet się nie mieści, a na koniec te rolety na okienne jakbym mógł to bym je wymontował i odesłał producentowi w cholerę, a tynkarze twierdzą że drzwi Gerdy będą im przeszkadzać, i najprawdopodobniej taczka je zniszczy

To nie zazdroszczę , myślałem że burza J-J to ciężka sprawa ale…

Co do drzwi to niestety popieram twoich tynkarzy:( znajomy tak miał wstawił drzwi a po 2 tyg. zorientował się, że któraś z ekip wykończeniowych w 3 miejscach uszkodziła futrynę drzwi?!!!

Później nawet ją częściowo zabezpieczał na możliwe sposoby oklejając itd., ale... tego nie upilnujesz.

 

Powodzenia życzę, bo będzie potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Oszczędności na wodzie to nie tylko cwu.

 

Dom niskoenergetyczny, czy pasywny to szersze pojęcie.

Np. urzadzenia typu zmywarka, czy pralka klasy AAA. Można do nich podłączyć wodę o temp. np. 17-20C, a nie 6-8C z instalacji i konieczność grzania prądem.

 

Wodę w toalecie też musisz ogrzać do ok. 20C i "wywalić", a pobierasz 6-10C.

 

U mnie zaprojektowałem i zastosuję wymiennik ciepła dla wody szarej.

Zanim odpłynie, pozostawi nieco ciepełka w budynku.

W każdym przypadku zakładam, że koszty będą mniejsze od zysków w rozsądnym przedziale czasu - krótszym niż żywotność danego urządzenia.

 

Oczywiście masz rację, ja jednak od początku tego (wymiennik brudnej wody) nie brałem pod uwagę bo nie mam po prostu już miejsca prawdopodobnie na niego :(, a jaki masz duży (?), masz gdzieś zdjęcia?

Czy to coś takiego, że wodę ze zmywarki, wanny, pralki wpuszczasz do zbiornika i przez jego wężownicę przepływa woda zasilająca z powrotem do pralki i zmywarki? A kiedy woda w zbiorniku się schłodzi do np. temp. 14 st. to odpływa do kanalizy?

 

lasu nie zetnę aby miec więcej słońca, co tu jeszcze zrobić ;) ?

 

Myslales moze o lustrach ? :D

 

Nie myślałem, coś gdzieś czytałem ale jakoś nie bardzo się zainteresowałem, chyba mnie to nie przekonało ale może za mało przejrzałem :).

 

Panowie, a nie czujecie takiego "powera" podczas budowy, kiedy widzicie że idzie nieźle

ja nie mam, bo raczej nie wszystko u mnie idzie zgodnie z planem, ciągle jeszcze nie ma rynnien więc woda idzie mi do piwnicy i zamiast schnąc mam tam ciągłe wilgotno, do tego fachowcy od okien zamontowali mi 2 sztuki o 2 cm za wysoko i parapet się nie mieści, a na koniec te rolety na okienne jakbym mógł to bym je wymontował i odesłał producentowi w cholerę, a tynkarze twierdzą że drzwi Gerdy będą im przeszkadzać, i najprawdopodobniej taczka je zniszczy

 

już nawet myślę sprzedaży i o budowie następnego domu

 

Hmm, mnie ten etap dopiero czeka więc kto wie co z tym moim powerem :).

Ale uwagi co do drzwi wezmę pod uwagę.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to coś takiego, że wodę ze zmywarki, wanny, pralki wpuszczasz do zbiornika i przez jego wężownicę przepływa woda zasilająca z powrotem do pralki i zmywarki? A kiedy woda w zbiorniku się schłodzi do np. temp. 14 st. to odpływa do kanalizy?

Zobacz tutaj :

http://forum.muratordom.pl/post1310704.htm#1310704

http://forum.muratordom.pl/post1735832.htm#1735832

http://forum.muratordom.pl/post2264839.htm#2264839

:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mój dom nie bedzie pasywny ale może chociaż energooszczędny by mi się udało... Mam takie pytanie. Ocieplenie na zewnątrz chcę 20 cm dać i powiedzcie czy styropian tylko przyklejać czy też kołkować bo na pewno kołki powodują mostki termiczne. Jakie są wasze rady?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a na koniec te rolety na okienne jakbym mógł to bym je wymontował i odesłał producentowi w cholerę, a tynkarze twierdzą że drzwi Gerdy będą im przeszkadzać, i najprawdopodobniej taczka je zniszczy ...

A jakie drzwi GERDY kupiłeś. Przez długi czas byłem przedstawicielem GERDY i jeżeli kupiłeś gerdę z panelami wymiennymi to niezazdroszczę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mój dom nie bedzie pasywny ale może chociaż energooszczędny by mi się udało... Mam takie pytanie. Ocieplenie na zewnątrz chcę 20 cm dać i powiedzcie czy styropian tylko przyklejać czy też kołkować bo na pewno kołki powodują mostki termiczne. Jakie są wasze rady?

 

w okolicach strony 28-29 poczytaj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Przyglądam się Waszym zmaganiom na froncie w walce o każdy wat energii i powiem szczerze, że jestem wielce wdzięczny za to, że dzielicie się pomysłami, wątpliwościami i rozwiązaniami.

 

W chwili obecnej oczekuje na pnb, ale już od jakiegoś czasu zaczynam sobie układać w głowie co i jak zrobić, a czego nie. Nie mam ambicji budynku pasywnego, ale chciałbym by budowla była w miarę możliwości niezbyt kosztowna w użytkowaniu.

 

Chciałbym się podzielić swoimi przemyśleniami i wnioskami nie ukrywając, iż wiele z nich jest zżynaniem z patentów udzielających się w tym wątku.

 

no to może od początku:

 

Projekt: indywidualny, ale inspirowany tym:

http://domus.wroc.pl/projekt1.html?id=116

Usytuowanie na dzialce: wjazd do garazu od strony polnocnej,

 

A teraz co sobie umyśliłem:

 

1. Enerchooszczednosc pasywna, czyli materialy, mostki...

- mat na ściany: ceramika poryzowana, czyli porotherm lub tej samej klasy (unipor, eder, poroton)

- 20cm styro na sciane

- myslalem nad izolacja mostka sciana-fundament za pomoca termoblokow - http://www.termoblok.pl. Ale odpuszcze ten kierunek. Wrzuce po prostu 2 cegly pelne na bloczki fundamentowe, a 1-2 warstwy PTH zasypie perlitem (maja niezbyt daleko ode mnie, bo w Belchatowie: http://www.perlipol.pl). Powinno to znakomicie poprawic podciaganie kapilarne wilgoci w osi pionowej. Ucieszył mnie link http://www.heluz.pl/pdf/nizkoen_pl.pdf Jezeli wierzyc tabeli z 4 strony, pozwoli to na zmniejszenie wspolczynnika przenikania ciepla lambda w tej plaszczyznie z 0,67 do 0,16. Biorac pod uwage niski koszt - niezle. No i nie wprowadza sie 'technologii obcych' wymagajacych przeliczen konstrukcyjnych, atestow etc.

- mam problem z polaczeniem sciana<>plaszczyzna dachu. Czerpiac z pomyslow domow pasywnych, powinna byc zachowana ciaglosc izolacji dachu i sciany. O taka:

http://www.budynkipasywne.pl/modules/PagEd/medipics/schematystr9e2290.jpg

 

Obawiam się tylko jak będzie wygladac połączenie styro na ścianie i wełny z dachu. Architekt mówi, że można przykryć podbitką, ale to mało do mnie przemawia z 2 wzgledow: podbitka na dachu 2spadowym wygląda słabo, no i ściany szczytowe nie maja możliwosci posiadania owej podbitki. Macie może jakieś pomysły jak to zrobić skutecznie i estetycznie?

 

- dach: 25-30 cm wełny, na pewno pełne deskowanie. Wczoraj zacząłem myśleć nad belkami dwuteowymi zamiast pełnych krokwii. Ale to raczej jako koncept roboczy, wymagajacy przeliczenia ekonomicznego. Kuszące jest to, że wejdzie tam znacznie więcej wełny niż w przypadku krokwii pełnej. A tu beleczka: http://www.kronopol.pl/ibeam/

 

- zupelnie jestem bez pomyslow na balkony/wykusze - jak to sprawnie pozbawic mostkow, ale nie wiem czy bede sie tym ciezko zajmowac. Obydwa wykusze sa w bliskim sasiedztwie kominka, wiec moze mimo strat jakos sie przezyje :)

 

- okna zaleznie od wycen mozliwie cieple, na pewno na cieply montaz na kotwy (licowane plaszczyzna wewnetrzna do plaszcyzny zewn muru). Podobnie jak w scianie 3w, o tu:

 

http://www.jar-eko.home.pl/images/zdjecia_i_filmy/ciekawe_zdjecia_z_montazy/kotwa_do_3W.jpg

 

2. Energooszczednosc aktywna, czyli systemy, instalacje, rozwiazania

- ogrzewanie podlogowka wodna - wszedzie

- do tego piec kondensat na gaz sieciowy

- osobny zbiornik na cwu, z co najmniej dwoma wezownicami: jedna z pieca, druga z kolektora pod dachowka (dzieki Henok i mpoplaw!)

- kolektor pod dachowka - ze zwyklych rurek alu-pex pedzonych pompka cyrkulacyjna

- gwc wodny1 (adam_mk u mnie ma medal za to!) 200mb rurek PE zakopane pod trawnikiem, ew w opasce domu pedzone pompka cyrkulacyjna do wymiennika ciecz-powietrze. Wymiennik pewnie z polecanego przez adama_mk http://www.juwent.com.pl.

- tuz za wymiennikiem rekuperator - Bartosz

 

GWC, na pewno bede robil systemem gospodarczym, nie zlecajac tego specjalistom od wentylacji. Koszt powinien sie zamknac w 4k PLN, zamiast kilkunastu. Kolektor pod dachowka podobnie.

 

Jak wystartuje, to zaloze dziennik, wiec zobaczymy co z tego wszystkiego wyjdzie 'na koniec dnia'.

 

A na razie kibicuje, podgladam i bede wdzieczny za opinie na temat moich wymyslow.

 

zdrowka, mrozek1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchajcie - może by ktoś się pokusił o sporządzenie takiego kompendium wiedzy o budownictwie pasywnym na podstawie tego wątku? Jego rozmiary są juz trudne do ogarnięcia :)

 

:) Kompendium powiadasz... hmm.

wrzuciłem może nie kompendium, ale zbiór wniosków i wskazówek, którymi chciałbym się kierować przy budowie. Wszystko na bazie tego wątku.

 

zdrówka, mrozek1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to coś takiego, że wodę ze zmywarki, wanny, pralki wpuszczasz do zbiornika i przez jego wężownicę przepływa woda zasilająca z powrotem do pralki i zmywarki? A kiedy woda w zbiorniku się schłodzi do np. temp. 14 st. to odpływa do kanalizy?

Zobacz tutaj :

http://forum.muratordom.pl/post1310704.htm#1310704

http://forum.muratordom.pl/post1735832.htm#1735832

http://forum.muratordom.pl/post2264839.htm#2264839

:).

 

dzieki HenoK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

HenoK,

jesteś niesamowity 8)

wiedziałem, że już o tym pisałem, ale odnaleźć to ???

 

Czy wyszukiwarka muratora tak potrafi :o

Możesz napisać jak to zrobić ?

Bo moją metodą daje tyle wyników, że głowa boli... :x

 

P.S.

Pisałem już wielokrotnie, że są to projekty i nie ma tego jeszcze w realu.

Zbudowałem sobie jeden dom, a z drugim się nie spieszę, a właściwie czekam na uregulowania prawne gruntu :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchajcie - może by ktoś się pokusił o sporządzenie takiego kompendium wiedzy o budownictwie pasywnym na podstawie tego wątku? Jego rozmiary są juz trudne do ogarnięcia :)

 

Jeśli ktoś to zrobi i przy okazji postara się o twardą obwolutę, to i niezłą kasę szarpnąć może :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

/.../

 

Chciałbym się podzielić swoimi przemyśleniami i wnioskami nie ukrywając, iż wiele z nich jest zżynaniem z patentów udzielających się w tym wątku.

 

no to może od początku:

 

 

- dach: 25-30 cm wełny, na pewno pełne deskowanie.

 

Jak się daje pełne deskowanie, to nad wełną trzeba dać szczelinę wentylacyjną. Wełna jest przewiewana, pogarsza to jej parametry. Chyba, że na wełnie dasz dodatkową membranę (wiatroizolację) ale to chyba trudne do wykonania i jeszcze bardziej zwiększa koszty. Rozumiem, że to deskowanie to z innych względów, nie energooszczędności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m2 okna Internorm 0.81 kosztuje okolo 1000 zl.

 

A teraz foty klocka dystansowego murlaty:

 

http://img381.imageshack.us/img381/7820/dscf1832rh5.th.jpg http://img153.imageshack.us/img153/4976/dscf1838ba8.th.jpg

 

Ta decha co sterczy to tymczasowa jest.

 

Pod murlata pomiedzy klockami pojdzie 40 cm styro na stropie, ktory polaczy sie za styro scian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wyszukiwarka muratora tak potrafi :o

Możesz napisać jak to zrobić ?

Bo moją metodą daje tyle wyników, że głowa boli... :x

Pamiętałem, że pisałeś coś o beczkach

W wyszukiwarce wpisałem szukanie becz*, Ciebie jako autora postów i zaznaczenie szukania postów, a nie tematów.

Otrzymałem 5 wyników poszukiwań, z czego 3 opisywały Twoje rozwiązanie :).

Swoimi poszukiwaniami podzieliłem się z innymi :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do strat u mnie proporcje wychodzą tak;

 

Straty ścian zewn. bez otworów---22,3%

Straty przez drzwi------------------------2,2%

Straty przez okna----------------------35,4%

Straty przez dach------------------------8,8%

straty przez podłogę-------------------15,0%

straty przez wentylację---------------10,4%

Straty inne---------------------------------5,9%

 

Mam jeszcze jeden pomysł w planie, którym nie wiem czy się dzieliłem, a wykonam.

Większość nawiewów z reku umieszczę nad oknami ( w pobliżu ), a strumień powietrza ukierunkuję na szyby. Tym samym rezygnuję z anemostatów na rzecz takich żaluzji. Podobno są nieco głośniejsze, ale i tak lekko przewymiarowuję kanały, a w salonie nawiewów będzie np. trzy. Okna od podłogi prawie do sufitu.

 

Tym samym mając zakładaną temp. 21C w pomieszczeniu, przy samym oknie będzie ona o dobre kilka stopni mniejsza, a tym samym dT wymiany także mniejsze. Temp. nawiewu powietrza powinna się wahać według obliczeń od 18C wzwyż.

 

To może nie tak dużo, ale;

primo, jak szukamy, to szukamy :wink:

secundo, okien ci u mnie w projekcie dostatek, a więc warto pochylić się nad tematem,

tercio, skoro to nic nie kosztuje, oprócz pomysłu i dobrego planu, to czemu nie zastosować ?

 

P.S.

HenoK,

dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchajcie - może by ktoś się pokusił o sporządzenie takiego kompendium wiedzy o budownictwie pasywnym na podstawie tego wątku? Jego rozmiary są juz trudne do ogarnięcia :)

 

Jeśli ktoś to zrobi i przy okazji postara się o twardą obwolutę, to i niezłą kasę szarpnąć może :lol:

 

Dobry pomysł! Widział ktoś taką książkę na rynku? Bo ja nie. A mam w rodzienie wydawnictwo :)

 

bo miały być antywłamaniowe oraz miały dodatkowo ocieplać okno, a tymczasem ich antywłamaniowość jest tylko iluzoryczna, sprawdziłem to osobiście, metody nie będę podawać ale chyba większość złodziei zna ją bardzo dobrze, a w sprawie ciepła jest raczej źle niż dobrze, przez tą puszkę na-okienną zasuwa zimne powietrze jak przez otwarte okno i nie za bardzo jest jak to ocieplić, jak macie jakieś pomysły jak to zatkać dajcie znać

 

PS teraz jestem zdania że cieplejsze są rolety natynkowe niż te na okienne, a suma sumarum lepiej było kupić okna U=0,7 zamiast zakładać rolety

 

Ja sobie zdaję sprawę z ich iluzorycznej antywłamaniowości. Ich zaletą jest jedynie to, że można kontaktron umieścić już w rolecie, ratując ew. okno lub dając ekipie kilka sekund więcej na interwencję.

 

Co do systemu, to mnie jareko przekonał, że jednak integro są lepsze. Są z tym pewne problemy, bo dla dużych okien (a takich mam kilka) kaseta ma 205mm wysokości. Czyli nie ma już miejsca na ocieplenie tego. Chyba, że dam 25cm styro :lol:

 

Roleta jednak chroni przed zimnem, a latem przed nadmiarem słońca. Ja mam w samym salonie od południa ponad 10m2 szkła i drugie tyle od zachodu. Generalnie boję się sauny. No i filmy na projektorze bym pooglądał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do strat u mnie proporcje wychodzą tak;

.....

Straty przez okna----------------------35,4%

.....

Mam jeszcze jeden pomysł w planie, którym nie wiem czy się dzieliłem, a wykonam.

Większość nawiewów z reku umieszczę nad oknami ( w pobliżu ), a strumień powietrza ukierunkuję na szyby. Tym samym rezygnuję z anemostatów na rzecz takich żaluzji. Podobno są nieco głośniejsze, ale i tak lekko przewymiarowuję kanały, a w salonie nawiewów będzie np. trzy. Okna od podłogi prawie do sufitu.

 

Tym samym mając zakładaną temp. 21C w pomieszczeniu, przy samym oknie będzie ona o dobre kilka stopni mniejsza, a tym samym dT wymiany także mniejsze. Temp. nawiewu powietrza powinna się wahać według obliczeń od 18C wzwyż.

Czy nie będzie to tylko pozorna oszczędność? Przecież w ten sposób ochłodzisz nawiewane powietrze, a tym straty tak czy inaczej będą.

Jeśli chodzi o okna to można jeszcze zastosować pomysł z systemu isomax - bariera termiczna. Okno musiałoby być podwójne i pomiędzy tymi dwoma oknami przepływałoby powietrze. Może być ono mieć temperaturę np. 8 - 10 st. C. Powietrze o tej temperaturze można dostarczyć GWC. Może być ono oczywiście dalej wykorzystane do wentylacji pomieszczeń (po podgrzaniu w rekuperatorze). Konieczne byłyby oczywiście dodatkowe kanały wentylacyjne :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...