Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Jednak kupno jej nie tłumaczę ekologią i oszczędnościami.

 

Co do oszczędności, to sprawa jest złożona. Zależy też od tego, jak się liczy "oszczędnośći".

 

Prościej jest z ekologią. Tutaj bez wątpienia się grubo mylisz, żeby nie powiedzieć, że pleciesz 3 po 3. Szczególnie w takim kraju, jak Polska, gdzie cierpimy na poważny deficyt wody.

 

Nie ulega wątpliwości, że zmywarka pozwala zaoszczędzić codziennie kilkadziesiąt litrów wody. Razy 365, razy x lat....

 

Nie lubiłem zmywarek i wolalem zmywac ręcznie, ale poczytawszy na ten temat jednak się przełamałem.

 

A dzięki takim "mądralom" jak Irek wciąż w Polsce na topie jest węgiel , nieszczelne szamba i śmieci w lesie. Bo tak jest "ekonomicznie" no i pomyślcie ilu niepotrzebnych urzędzeń nie trzeba było wyprodukować.

 

Żenua.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Zobacz na ofertę niemieckich cefgielni. Np:

http://www.ziegelwerk-friedland.de/index.php?id=33&L=2

http://www.zwk.de/

http://www.ziegel-eder.de/

http://www.ziegelwerk-schmid.de/

http://www.klimabloc.at/

http://www.juwoe.de/pl/

Bardzo często mają w ofercie cieplejsze pustaki od betonu komórkowego gęstości 400. Czasami z wypełnieniem wełną mineralną. A wytrzymałość na ściskanie co najmniej taka jak bk 600. Dużo z tych producentów ma przedstawicieli w polsce i nie ma problemu z zamówieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to oki, można kombinować dalej.

Cena blachy ocynk. 0,5 mm wraz z ewentualną robocizną wymiennika takiego jak chcę to cena spokojnie zjadliwa nawewt takiego dużego 2x2x0,04 m. Więc zakładam koszt tego ok. 10 m2 blachy ocynk lub tytan- ocynk razem ze zrobieniem ok. 500 zł- to ujdzie ale

do tego wychodzą razem 4 zawory przez to że mam tą cholerną zmywarkę daleko od wanny i pralki: 2 zawory na wylotach kontrolujące wypuszczanie ścieków do kanalizy oraz dwa zawory na wlocie do grzejniczka dla wanny i pralki kontrolujące rozdział wody ciepłej i zimnej, razem 4 zawory z siłownikami to ok 800 zł.

Do tego dwa filtry po ok 150 zl, razem 300 zł.

Suma daje ok. 1500-1600 zł, hmm nie mało i to licząc z blachą ocynk a z ocynk- tytan to będzie z robocizną ok. 1100 zł zamiast 500 zł co razem da ok. 2000 zł.

Kurcze, najbardziej wkurza mnie fakt że musiałbym robić dwa osobnne uklądy przez tą zmywarkę w kuchnii.

A do wiatrołapu mam za dalego od wanny aby tam oddawać ciepło no i tak jak pisałem bardziej zależy mi aby to ciepło zostało po prostu w domu, niekoniecznie ogrzewało dane pomieszczenie, które przy dobowym pobieraniu ciepła z szarej wody nie odczuje żadnych zmian ale bilans ogólny będzie jak należy.

 

Pozostają jeszcze nstp. pytania:

1. jak często trzebaby czyścić, wymieniać filtry.

2. No i czy zakładanie płukania co jakiś czas zimną wodą tego grzejniczka wystarczą do ewentualnego usunięcia jakiś zanieczyszczeń wewnątrz oprócz tego co usunie filtr.

Mniejszy problem byłby gdybym nie dawał grzejniczek w posadzkę tylko np w bruzdę w ścianie działowej. Wtedy dałbym blachę ocynk. i w razie kiedyś "w" mógłbym dokonać wymiany czy cuś a w posadzce już nie więc tam tylko tytan- ocynk co jest za drogie.

Ale znowu to co daje dużo ciepła, czyli wanna i pralka ma przez wannę nisko odpływ i jak grzejniczek dać na ścianie??

A może dać taki zbiornik pod wanną (podnieść ją o ok. 30 cm w górę) zrobić kratki dla dopływu powietzra aby wymiana ciepła była i wtedy wraz z dostępem byłaby możliwość dania blachy ocynk. zamiast tytan- ocynk i nad posadzką a nie w posadzce.

3. Jak będzie mocno hamowana wymiana ciepła w przypadku braku 100 % wypełnienia grzejniczka, co oznacza że na jego górze będzie "wisiało" powietrze i będzei stanowić barierę izolującą zamiast blachy mającej dobrze przewodzić ciepło?

Z każdym dniem pojawiają się kolejne pytania, kurcze, jak myślicie?

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z każdym dniem pojawiają się kolejne pytania, kurcze, jak myślicie?

pzdr

 

Kurcze - myslimy, że najlepsze byłoby przepompowanie tego do spłuczek. Spłuczki robiłyby wtedy za grzejniki.

 

Wciąż dla mnie najwiekszym problemem, jest odfiltrowanie tej wody tak, aby po paru latach się nie zaczopowało się to wszystko. Filtr "basenowy" może załatwić czątki stałe, i to tez tylko te większe. A co z tłuszczem i zawiesinami różnych związków myjąco - piorących? Tutaj widze poważny ZONK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może dać taki zbiornik pod wanną (podnieść ją o ok. 30 cm w górę) zrobić kratki dla dopływu powietzra aby wymiana ciepła była i wtedy wraz z dostępem byłaby możliwość dania blachy ocynk. zamiast tytan- ocynk i nad posadzką a nie w posadzce.

3. Jak będzie mocno hamowana wymiana ciepła w przypadku braku 100 % wypełnienia grzejniczka, co oznacza że na jego górze będzie "wisiało" powietrze i będzei stanowić barierę izolującą zamiast blachy mającej dobrze przewodzić ciepło?

Z każdym dniem pojawiają się kolejne pytania, kurcze, jak myślicie?

pzdr

 

czy ten zbiornik pod wanna to swego rodzaju syfon ( bez zaworów itd)--- na tyle duży by zgromadzić znaczną część wody spuszczanej do kanalizacji i odzyskać z niej energię. >>> tylko co jeśli przez długi czas ta woda będzie w tym "syfonie" bo czas też ma tu chyba znaczenie. po to we wcześniej omawianej konstrukcji opcja termo zaworu spustowego ???

 

-- chyba taka opcja jest najprostsza bez filtra zaworów itd.

czy raczej te moje wizje są utopijne ??? :D

 

dodam jeszcze :

Wciąż dla mnie najwiekszym problemem, jest odfiltrowanie tej wody tak, aby po paru latach się nie zaczopowało się to wszystko. Filtr "basenowy" może załatwić czątki stałe, i to tez tylko te większe. A co z tłuszczem i zawiesinami różnych związków myjąco - piorących? Tutaj widze poważny ZONK.

 

tu się zgadzam w pełni z Depi >>> nie ma co ukrywać z czasem dobre chęci z ekologi mogą się przełożyć na leki odór ze zbiornika z taka wodą albo z tej spłuczki > chyba że są jakieś tanie filtry które przefiltrują tą wodę - w końcu nawet sama woda z czasem kiśnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka wersja byłaby faktycznie najprostsza - tylko jest de facto to samo, co po prostu pozostawienie wody w wannie do wystygnięcia. Tu koszt wynosi gromkie i jednoznaczne 0. Problemów tez 0, poza ew. nieco trudniejszym myciem wanny.

 

Bonusem jest tu możliwość wrzucenia wody z umywalek i prysznica.

 

A powiedzcie czemu nie w spłuczkach? Za proste?

 

Z innej nieco beczki - co zrobić z ciepłem z sauny (jakbyśmy się jednak zdecydowali i stykło pieniędzy)? Powietrze silnie wilgotne, ale to chyba nie przeszkadza wrzucić tego do reku? Podobnie suszarka kondensacyjna w pralni - dużo wilgoci, dużo ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Depi co to spłuczek to ja jestem na tak a nawet.... tylko jakość tej wody jest ważna , głównie zapach i osad jaki może pozostawiać ( jak to przefiltrować za małe pieniądze ??? )>> co do wanny i wody w niej stojącej to nie do końca się zgodzę - zbiornik pod jest niewidoczny nie wymaga tak częstego czyszczenia jak wanna przed kąpielą - do tego masz wannę cały czas dostępną :) wiadomo że pod kątem ceny to pozostawienie wody w wannie to zerowe koszty ale czy ktoś chciałby tak robić :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z każdym dniem pojawiają się kolejne pytania, kurcze, jak myślicie?

Gdyby to było takie proste, to już dawno wszyscy by to stosowali :lol: .

Jeżeli chodzi o spożytkowanie ciepła z wanny i natrysku, to chyba najbardziej sensowne byłoby zużyć je właśnie w łazience. W łazience powinna panować wyższa temperatura niż w innych pomieszczeniach i często przy ogrzewaniu podłogowym jest problem z jej uzyskaniem.

Jeszcze lepsze byłoby zastosowanie ciepła odpadowego ze ścieków do ogrzewania ciepłej wody. Tego ciepła potrzeba przez cały rok, w odróżnieniu od ogrzewania, które latem będzie zbędne. Może więc należałoby podgrzać tym ciepłem odpadowym wodę wpływającą do podgrzewacza ciepłej wody?

Problemem jest tu czas :(. Po zużyciu zapasu ciepłej wody zazwyczaj mija wiele godzin do następnego "szczytu".

Ale można by zastosować taką strategię : po zużyciu ciepłej wody z podgrzewacza (np. potrzebnego do napełnienia wanny) napełniany byłby on wodą dopiero, gdy wypływałaby ciepłą woda z wanny. Woda ta na zasadzie na zasadzie przeciwprądu podgrzewałaby zimną wodę napływającą do podgrzewacza pojemnościwego. W ten sposób można by odzyskać znacznie więcej ciepła. Oczywiście pojawiają się tu problemy :(. Podgrzewacz musiałby być praktycznie otwarty, bo jak inaczej uzyskać jego zmienną pojemność :(.

Jak z takiego podgrzewacza uzyskać odpowiednie ciśnienie wody ? Konieczna byłaby pompka :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie pisze, że najbardziej newralgiczna kwestią do rozwiązania, jest odfiltorwanie tej wody ze wszysktiego, co mogłoby zagrozic działaniu instalacji.

 

W sumie jak ten zbiornik pod wanną "zarośnie", szczególnie jego skomplikowany system zaworów i spustów.

 

Sam nie wiem - strasznie dużo problemów z tym wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu się zgadzam w pełni z Depi >>> nie ma co ukrywać z czasem dobre chęci z ekologi mogą się przełożyć na leki odór ze zbiornika z taka wodą albo z tej spłuczki > chyba że są jakieś tanie filtry które przefiltrują tą wodę - w końcu nawet sama woda z czasem kiśnie :D
Ale przecież takie Kiśnięcie wody to sama ekologia :lol: . Natura nie znosi pustki i zagospodaruje wszystkie nisze :).

Tylko dlaczego w naszych łazienkach :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbiornik pod jest niewidoczny nie wymaga tak częstego czyszczenia jak wanna przed kąpielą
... ale też jego czyszczenie jest bardziej utrudnione :(.

 

chyba coś na zasadzie "kreta" do rur by zdało egzamin i nie martwimy się że to nie mleczko które nie rysuje powierzchni :D (cif) ---

 

nie mamy zaworów i innych dupereli tylko grawitacja reguluje spływ - na wylocie jakiś trójnik z rury pcv kanalizacyjnej ze zdejmowanym czopem i czyszczenie robi się proste ---- o tym było już pisane wcześniej , swego rodzaju odstojnik (nie wiem czy to wykonalne ale nic innego nie przychodzi mi do głowy )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a swoja droga te pustaki temo-blok to muszą mieć coś w środku że mają lambda 0,15, może mają w jakiś sposób zapchane te dziurki ?? a może Niemcy inaczej liczą lambda ??
Uważasz, że 0,15 W/(m*K) to mało ?

Przecież to kształtka ceramiczna wypełniona styropianem (lambda <0,04 W/(m*K) ).

http://www.termoblok.pl/images/prod_tbml.jpg

http://www.termoblok.pl/images/prod_tbml_konstrukcja.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może Niemcy inaczej liczą lambda ??

Liczą tak samo. Produkty z ceramiki mniej poryzowanej mają lambdę powyżej 0,2. Tak jak polskie maxy i U220. Uzyskują dobre efekty bo nauczyli się bardzo poryzować ceramikę do gęstości 600 kg/m3 oraz robić z niej pustaki o wielu szczelinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HenoK dzięki za rozjaśnienie umysłu :D

 

a jeszcze jedno pytanie czy to :

Produkty z ceramiki mniej poryzowanej mają lambdę powyżej 0,2. Tak jak polskie maxy i U220. Uzyskują dobre efekty bo nauczyli się bardzo poryzować ceramikę do gęstości 600 kg/m3 oraz robić z niej pustaki o wielu szczelinach.

 

wpływa na zmniejszenie masy takiego pustaka ???

 

dodałem>>>

ja wymiękam >> trza się douczyć , pogubiłem się w tych lambdach, tym bardziej że pomyliłem ze współczynnikiem :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys zastanawialem sie nad "ciepla" ceramika,a dokladnie POROTON-T 8 i POROTON-T 9, ale po przeliczeniu wyszlo taniej BK z 20cm styropianu a efekt podobny. Moze nie zjechalem ponizej 0,1 ale uwazam ze dla domu niskoenergetycznego wsp. 0,11 nie jest zly,szczegolnie za taki sam osiagnalem na podlodze i w dachu. Tradycyjnie najslabszym ogniwem sa okna, ale rolety/zaluzje zewnetrzne cos dopomoga i obniza z 0,8, no i dzwi zewnetrzne 1.6 to troszke duzo, ale cos musi byc nie tak. Lepiej zeby znac wroga niz go pozniej szuakc :lol:

 

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezier - sorry, ale pustaki ze zwykłej ceramiki nie mają lambdy 0,2! Raczej 0,4-0,5!

 

BK400 ma ok 0,1-0,12. Ja nie rozumieć co Ty pisać.

 

Co do wody, to nie chodzi nawet o jej "kiśnięcie", tylko o to, że się będzie zapychać instalacja. A wtedy klops, kucie, wylewanie, masakra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...