Jezier 29.05.2008 13:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 Jezier - sorry, ale pustaki ze zwykłej ceramiki nie mają lambdy 0,2! Raczej 0,4-0,5! Pierwszy z brzegu pustak polski. λ=0,22 http://www.kozlowice.pl/modul-220-mm.php BK400 ma ok 0,1-0,12. Ja nie rozumieć co Ty pisać. ThermoPlan S 9 - λ = 0,09 W/mK ThermoPlan T10 - λ = 0,10 W/mK Są to pustaki bez wypełnienia z wełny. http://www.juwoe.de/produkte/planziegel.php4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 29.05.2008 13:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 Przykladowo w POROTON T8 wsp. U dla sciany 42,5cm wynosi 0,188, wiec do pasywnego jeszcze trzeba cos dodac Czyli λ = 0,08W/(m*K) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 29.05.2008 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 W T8 jest 0,08 a w T9 jest 0,09 Mozna sprowadzic je z niemiaszkow bo Wienerberg Polska oficjalnie nie sprzedaje tego i chyba nie bedzie sprzedawac. Nie pamietam dokladnie,ale jesienia cena byla za T9 18,40 zl/szt -gosciu z allegro chcialm mi sciagnac w tej cenie Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 29.05.2008 14:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 HenoK dzięki za rozjaśnienie umysłu a jeszcze jedno pytanie czy to : Produkty z ceramiki mniej poryzowanej mają lambdę powyżej 0,2. Tak jak polskie maxy i U220. Uzyskują dobre efekty bo nauczyli się bardzo poryzować ceramikę do gęstości 600 kg/m3 oraz robić z niej pustaki o wielu szczelinach. wpływa na zmniejszenie masy takiego pustaka ??? Na pewno czym bardziej sporyzowana ceramika tym pustaki są lżejsze. Przykładowy niemiecki pustak z ceramiki o gęstości 650kg/m3 waży - 14,6 kg a polski o bardzo zbliżonych wymiarach waży - 18,7 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Irek.K 29.05.2008 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 Depi: nie mam zamiaru się z tobą kłócić lub cię przekonywać. Napiszę tylko co pomyślałem po przeczytaniu twojego "dzieła" - "marketing producentów/sprzedawców działa". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 29.05.2008 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 Jeszcze lepsze byłoby zastosowanie ciepła odpadowego ze ścieków do ogrzewania ciepłej wody. Tego ciepła potrzeba przez cały rok, w odróżnieniu od ogrzewania, które latem będzie zbędne. Może więc należałoby podgrzać tym ciepłem odpadowym wodę wpływającą do podgrzewacza ciepłej wody? Problemem jest tu czas . Po zużyciu zapasu ciepłej wody zazwyczaj mija wiele godzin do następnego "szczytu". Ale można by zastosować taką strategię : po zużyciu ciepłej wody z podgrzewacza (np. potrzebnego do napełnienia wanny) napełniany byłby on wodą dopiero, gdy wypływałaby ciepłą woda z wanny. Woda ta na zasadzie na zasadzie przeciwprądu podgrzewałaby zimną wodę napływającą do podgrzewacza pojemnościwego. W ten sposób można by odzyskać znacznie więcej ciepła. Oczywiście pojawiają się tu problemy . Podgrzewacz musiałby być praktycznie otwarty, bo jak inaczej uzyskać jego zmienną pojemność . Jak z takiego podgrzewacza uzyskać odpowiednie ciśnienie wody ? Konieczna byłaby pompka . Dlatego właśnie odrzyciłem pomysl wykorzystania szarej wody do cwu. Dochodzi problem tego że aby wykorzystać szarą wodę, woda w zasobniku w momencie wykorzystania ciepła szarej wody musiałaby mieć temp. ok. 10 st. inaczej nie ma to takiego aż sensu. W rzeczywistości woda w zasobniku dogrzewa sie na bieżąco. Wpadłem jeszcze teraz na prostszy pomysł: Problem 1 Co do filtrów. Zmywarki na wylocie mają drobny filtr, kratkę w wannie można też może zaopatrzyć w jakieś sitko, z wodą z pralki nie ma takiej konieczności- leci po prostu brudna. Przed wlotem do "grzejniczków" dać dodatkowo tylko filtry siatkowe o malych oczkach i założyć pozbycie się ewentualnie tylko mechaniczne zanieczyszczeń. Do okresowego ewentualnego przeczyszczenia po prostu grzejniczek przeplukać jak WUKO zimną wodą z ewentualnego osadu a po każdej zimie można puścić wodę z wanny (z zasobnika) o temp. ok. 70 stopni i to odpowiednio przeczyści nam "grzejniczek" z ewentualnych bakterii (pytanie czy faktycznie bakterie będą przy chemii z pralki). Można jeśli się ktoś uprze taką "dezynfekcję" 2 razy zimą przeprowadzić . Problem 2 Co do wymiany ciepła i niepelnego "grzejniczka"- zrobić kilkupoziomowy "grzeniczek" z podziałem na małe wąskie "grzejniczki" umieszczone pod wyniesioną wanną jeden nad drugim i połączone rurką. Pozwoliłoby to na jeszcze większą powierzchnie wymiany ciepła i ewentualne małe napełnienie nie byłoby klopotliwe bo najpierw napelnił by sie jeden poziom do pełna i wymiana byłaby po całej jego powierzchni, przy wiekszej ilości wody napełnil by sie wyższy poziom itd. Każdy poziom z lekkim spadkiem w kierunku rury łaczącej go z niższym poziomem, pozwoliłoby to na spływ przy np. płukaniu "gzrejniczka". Na wylocie oczywiście zawór z siłownikiem. Ewentualny rozdział wody można by zrobić nie poprez dwa zawory przed "grzejniczkiem" ale poprzez jeden zawór przepuszczający ciepłą wodę i przelew przed nim poprzez trójnik. W przypadku zimnej wody zawór byłby zamkniety i po chwili zimna woda leciala by do kanalizy poprzez trójnik przelewowy. Przy ciepłej otworzyl by się zawor i ciepła woda leciala by do "grzejniczka", przelew byłby "nieczynny". Na końcu oczywiście drugi zawór kontrolujący wychlodzenie. Zaoszczędzam na filtrach i zamiast 4 zaworow daję 3. Za to daję więcej troszkę kasy na blachę ("gzrejniczki"), dzieki czemu uzyskuję jeszcze lepszą wymianę ciepła. Uff ale kombinuję...? Ze spłuczką to zły pomysł bo jak po kąpieli zachce się Wam ... uhm, to spłynie to raazem z ciepłem z wanny. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 29.05.2008 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 Przykladowo w POROTON T8 wsp. U dla sciany 42,5cm wynosi 0,188, wiec do pasywnego jeszcze trzeba cos dodac Czyli λ = 0,08W/(m*K) Jaaaaasne... Zaraz dowiemy się, że ceramika jest najbardziej ciepłochronnym materiałem na świecie i z powodzeniem może zastąpić styropian Jezier - od "szlachetności" ceramiki doszedłeś teraz do jej nadnaturalnych właściwości termoizolazyjnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 29.05.2008 21:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 Ze spłuczką to zły pomysł bo jak po kąpieli zachce się Wam ... uhm, to spłynie to raazem z ciepłem z wanny. Ojej - no to raz czy drugi nie wyciśniesz wszystkich dżuli z tej wody, ale czy to wystarczający powód, aby najprostsze rozwiązanie, które przy okazji generuje kolosalne oszczędności wody i ścieków (nie istnieje ten zysk w Twoim systemie) odrzucać? Poza tym teoretycznie ten poroblem będzie w każdym rozwiązaniu - przecież zbiornik na retencje ciepłej wody ma ograniczoną objętość. Jesli chwilowe zużycie CWU będzie większe, niż pojemność zbiornika, to zmusi Cię to do zrzutu nie do końca jeszcze ostygłej wody. Twoje założenie, że każdy litr wyciśniesz do cna jest chyba zbyt optymistyczne. Sam liczyłeś, ile to musi stać, aby sie schłodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 29.05.2008 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 Jezier - od "szlachetności" ceramiki doszedłeś teraz do jej nadnaturalnych właściwości termoizolazyjnych? A co w tym nadnaturalnego? Wypalona glina ma gęstość ok 1,6 kg/dm3. Poryzowana dużo mniej. Analogicznie do betonu komórkowego i betonu. Beton komórkowy 0,4 kg/dm3 do 0,7 kg/dm3 a beton jakieś 2,3 kg/dm3. Do tego z ceramiki wytwarza się pustaki co dodatkowo polepsza parametry izolacyjne ściany wymurowanej z nich. Np pustaki, które chcę kupić mają 19 cm szerokości i w tym 17 rzędów szczelin. http://www.helias.pl/pustak.gif Co do parametrów podawanych przez producentów to wiarygodność jest taka sama tych produkujących pustaki ceramiczne i tych od np. betonu komórkowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 29.05.2008 22:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2008 Przykladowo w POROTON T8 wsp. U dla sciany 42,5cm wynosi 0,188, wiec do pasywnego jeszcze trzeba cos dodac Czyli λ = 0,08W/(m*K) Jaaaaasne... Zaraz dowiemy się, że ceramika jest najbardziej ciepłochronnym materiałem na świecie i z powodzeniem może zastąpić styropian Tu akurat była mowa o pustaku wypełnionym wełną mineralną. Czyli materiałem równie dobrze izolującym jak styropian. http://www.zwk.de/images/Ziegel/mz8.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 30.05.2008 04:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 Ze spłuczką to zły pomysł bo jak po kąpieli zachce się Wam ... uhm, to spłynie to raazem z ciepłem z wanny. Ojej - no to raz czy drugi nie wyciśniesz wszystkich dżuli z tej wody, ale czy to wystarczający powód, aby najprostsze rozwiązanie, które przy okazji generuje kolosalne oszczędności wody i ścieków (nie istnieje ten zysk w Twoim systemie) odrzucać? Poza tym teoretycznie ten poroblem będzie w każdym rozwiązaniu - przecież zbiornik na retencje ciepłej wody ma ograniczoną objętość. Jesli chwilowe zużycie CWU będzie większe, niż pojemność zbiornika, to zmusi Cię to do zrzutu nie do końca jeszcze ostygłej wody. Twoje założenie, że każdy litr wyciśniesz do cna jest chyba zbyt optymistyczne. Sam liczyłeś, ile to musi stać, aby sie schłodzić. Depi, ja nie chcę każdego litra wycisnąć ale tyle ile będę zakladał w obliczeniach i tyle ile ma pojemności mój "grzejniczek", jeśli będzie coś więcej to ponad zakładany zysk . A ze spluczką to może źle się wyraziłem- "zły pomysł", ma minusy, bo skoro szara woda się chłodzi nawet do doby to trochę w ciągu doby tego ciepełka trochę stracimy. Poza tym aby pompować to musial by być i tak zbiornik z pompą i dalej do spluczki. A skoro jest już zbiornik z pompą .... . Spluczka musiala by być też chyba specjalna, znacznych rozmiarów aby zmieścić ok. 150 l. No ale każdy pomysł po dokładniejszej analizie może faktycznie nie być taki zły . Dlatego warto tu dyskutować . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 30.05.2008 05:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 mnie chodziło o tego termobloka http://www.zwk.de/ żadnego styropianu w środku a lambda 0,11 albo ten termoblok http://www.juwoe.de/produkte/blockziegel.php4 też bez styropianu a lambda 0,12 To trzeba było pisać o ThermoBlockŽ, a nie o termobloku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 30.05.2008 06:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 Na pewno czym bardziej sporyzowana ceramika tym pustaki są lżejsze. Przykładowy niemiecki pustak z ceramiki o gęstości 650kg/m3 waży - 14,6 kg a polski o bardzo zbliżonych wymiarach waży - 18,7 kg. Jezier dzięki za odpowiedź, poszukałem więcej i rzeczywiście jest jak napisałeś. Wcześniej porównałem inne produkty bo Porotherm 25 P+W i Thermo Plan TS o prawie identycznych wymiarach i tam było zaledwie 1 kg różnicy- dlatego zadałem pytanie bo z tego co pisałeś to powinny być znacznie lżejsze. Ale już Thermo Block T14 waży zaledwie 14,9 kg. - tak jak podałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 30.05.2008 06:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 Poza tym aby pompować to musial by być i tak zbiornik z pompą i dalej do spluczki. A skoro jest już zbiornik z pompą .... . Spluczka musiala by być też chyba specjalna, znacznych rozmiarów aby zmieścić ok. 150 l. pzdr a czy nie dałoby się uniknąć tej pompki w momencie gdy będzie mowa o spłuczce na parterze zasilanej wodą z wanny na piętrze -- czy raczej grawitacja to nie pociągnie ? tak pytam bo to chyba najprostsze i najtańsze ... ale czy realne to już was pytam ---- Depi co jak co ale potrafisz przystawać przy swoim Dlatego warto tu dyskutować . pzdr zgadzam się w 100% - mając nadzieję że niekiedy banalne i abstrakcyjne pytania jakie zadaję nie są dla was irytujące Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 30.05.2008 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 No ok, a teraz bardzo grzecznie poproszę o to nieszczęsne uszczelnienie stropu- połączenia foli paroiolacyjnej ze ścianą. Jak to zrobić najszczelniej bo juz niedługo mnie to czeka ? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 30.05.2008 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 J-J jeśli można .. , pierwsze co to mam pytanie >> czy chodzi o folię która idzie pod płyty GK na suficie ??? jak tak to czy nie jest to sytuacja enologiczna do folii która jest kładziona pod wylewki/styro podłoga(też izolacja)??? i też wywinięta na ściany i później pod tynk chyba ? >>> chyba że coś pomyliłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 30.05.2008 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2008 J-J jeśli można .. , pierwsze co to mam pytanie >> czy chodzi o folię która idzie pod płyty GK na suficie ??? jak tak to czy nie jest to sytuacja enologiczna do folii która jest kładziona pod wylewki/styro podłoga(też izolacja)??? i też wywinięta na ściany i później pod tynk chyba ? >>> chyba że coś pomyliłem Tak tą folię chcę dać do pod plyty OSB, czyli dokładnie między plyty OSB a płyty g-k. Teraz jakoś trezba to jakoś zamontować i uszczelnić na ścianie, pytanie jak? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 31.05.2008 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 Nadal nie wiem co z tym uszczelnieniem Ale jeszcze jedno pytanie: czy jest pompa taka w miarę odpowiednia do wody szarej ale taka z możliwością montażu na przewodzie (jak pompy obiegowe), a nie taka zatapialna? Wynalazłem coś takiego ale ona jest tylko do 35 stopni: http://www.allegro.pl/item339415010_pompa_do_sciekow_dolnossaca.html a może coś innego, oczywiście w odpowiedniej cenie ? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 01.06.2008 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2008 Nadal nie wiem co z tym uszczelnieniem Ja tylko głośno myślę: czy taka gruba (3-5mm), elastyczna, taśma dwustronna nie byłaby odpowiednia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 01.06.2008 14:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2008 Ja tylko głośno myślę: czy taka gruba (3-5mm), elastyczna, taśma dwustronna nie byłaby odpowiednia? Tak jak napisła fryków - taśma to chyba najprostsze rozwiązanie -- jakieś elementy używane przy uszczelnianiu folią w płynie - są taśmy narożne itd. . Murexin i podobne firmy mają takie taśmy do uszczelniania przeciwwilgociowego. Skoro to sprawdza się w łazienkach kuchniach to tym bardziej zaizoluje w twoim przypadku. Tak tylko proponuję, nie mam jednak zielonego pojęcia czy to się sprawdzi i co najważniejsze jakie to koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.