j-j 12.06.2008 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 Dziś coś takiego przeczytałem: "Domowe pralki będą prały bez wody Pralka zużywająca zaledwie kubek wody na pełny cykl prania trafi do sprzedaży w Wielkiej Brytanii już w przyszłym roku. Takie pralki będą zużywały mniej niż dwa procent wody i energii zużywanych przez dotychczasowe - poinformowała w poniedziałek spółka Xeros. Nowa technologia usuwania brudu i plam z ubrań wykorzystuje kawałki plastiku, wielkości około 1 cm. Do każdego prania maszyna dodaje około 20 kg plastikowej sieczki, kubek wody i detergent. Podgrzana woda pomaga rozpuścić brud, który następnie zostaje wchłonięty przez plastik." Pralka odpadnie z szrej wody ? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 12.06.2008 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 J-J to uważaj bo może opcja wanny też odpadnie jak się zaczną ludzie w tym taplać albo myć przez pocieranie takim kawałkiem cudownego czegoś tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
beciaw2 13.06.2008 06:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2008 Cały czas powtarzacie że najważniejsze jest właściwie ulokowanie domu na działce względem stron świata oraz właściwe rozlokowanie pomieszczeń wewnątrz. Po lekturze wątku niby teorię znam: dom dłuższą kalenicą wzdłuż osi wschód-zachód od południa w ogrodzie brak drzew, od północy jak najwięcej i to zimozielonych, na północnej elewacji może być bluszcz od południa najwięcej przeszkleń, od północy jak najmniej wiatrołap musi być łazienki najlepiej w srodku domu,żeby jak najmniej ścian było zewnętrznych pomieszczenia gospodarcze, spiżarnie , kotłownie przy ścianie zewnętrznej najlepiej północnej kuchnia nie od zachodu bo bardzo się nagrzewa po południu sypialnie lepiej od wschodu lub zachodu żeby się nie nagrzewały zbyt mocno latem. Tylko jak to połączyć wszystko w jeden projekt Mi nijak to nie wychodzi Czy możecie pokazać projekty swoich małolitrażowych domków i ich usytuowanie na działce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 13.06.2008 06:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2008 Tak to tylko w erze, powaznie to sa tylko "wytyczne", zazwyczaj nie da sie wszystkich zastosowac na dzialce i w domu bo koliduje to czasem z naszym wyobrazeniem komfortu i funkcjonalnosci domu.Dom nie musi stac idealnie w lini, ja mam 30* odchylony od Pd i jest OKDrzewa lisciaste moga (i powinny) byc od poludniowej strony, zima brak lisci nie robi cienia a latem ...Ja nie mam zadnych drzew ale daje zaluzje zewnetrzne na okna pionowe.http://andromeda-blizniak-ozc.blogspot.com/2008/06/projekt-andromeda-i-i-przerobki.html Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 17.06.2008 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2008 Odnośnie szczelności:http://solidnydom.pl/technika/344_szczelnosc_na_przenikanie_powietrza.htm Hm, po co uszczelniać skoro wszystko uszczelnia i nie przepuszcza powietrza?? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 18.06.2008 06:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 Hm, po co uszczelniać skoro wszystko uszczelnia i nie przepuszcza powietrza??Będziesz u siebie robił próbę ciśnieniową szczelności ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 18.06.2008 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 A to nie jest tak że chodzi raczej o zwrócenie uwagi co powinno być prawidłowo wykonane by spełniać swoje zadanie jako ta warstwa nieprzepuszczalna powietrza ??? Bo logicznie , tak jak napisał j-jto większość technik i materiałów używanych teraz uszczelnia --> ... czytając o przejściach kominów itd. przypomniało mi się wcześniejsze pytanie... i jak z tym uszczelnieniem stropu na styku ze ścianami i mediami przez niego przechodzącymi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 18.06.2008 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 Hm, po co uszczelniać skoro wszystko uszczelnia i nie przepuszcza powietrza??Będziesz u siebie robił próbę ciśnieniową szczelności ? Chciałbym zrobić termowizję i próbę szczelności. Chcę iść na całość z tym pasywnym . U siebie pod płytą OSB dam folie paroizolacyjną klejoną do OSB taśmą butylową dwustronną. Narożniki juz swoje opracowałem jak uszczelnic idealnie. Ale problem mam nadal z przejściami rurowymi. Ostatecznie wytnę dziurę w folii i na ile będę w stanie okleję taśmą do folii paroizolacyjnych jednostronną i dam silikon. Jeste jeszcze jedno czego totalnie nie wiem jak obejść- jak będę mocował płytę g-k do OSB to porobie dziury w folii i ch... chyba te wszystkie uszczelnienia. Znalazłem taśmę którą daje się pod kontrłaty aby dzuiurawienie było możliwe ale jest ona do membran paroprzepuszczalnych i jest sama paroprzepuszczalna i nadal nie wiem. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 18.06.2008 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 J-J to jak już szaleć to na całego --> zrób sobie też zdjęcia aury swojego domu a tak serio to bardzo dobry (choć nie wiem jak to wygląda cenowo ) pomysł, takie zdjęcie to niepodważalny argument przy dyskusjach na temat słuszności zastosowanych danych materiałów i rozwiązań - bo w końcu widać jak na dłoni jak się to spisuje w praktyce a nie na papierku przy wyliczeniach albo w teorii. co do dziurawienia folii przy montażu płyt GK - to mam pytanie a jak rozwiązany jest ten problem przy płytach GK odpornych na wilgoć - tych co się montuje np. w łazienkach ? czy może J-J jesteś pierwszym, który chce wyeliminować te małe rozszczelniające otworki jeszcze pytanie : (proszę o wyrozumiałość czy mam rozumieć że ściana fundamentowa zrobiona z takich bloczków jest odporna na zawilgocenie ??? czy jak ??? "Bloczki produkowane na specjalnej technologii niemieckiej firmy BASF Bloczki z zamkniętymi kapilarami -pozbawione efektu podciągania wody. /W związku z licznymi pytaniami co dają zamknięte kapilary - wyjaśniam. W czsie produkcji bloczka powstają w nim mikroskopijne rurki, przez które podciągana jest woda z podłoża. Efektem tego jest erozja bloczka- głównie na skutek zamarzania wody w tych mikroskopijnych rurkach, co po pewnym czasie może doprowadzić do jego rozpadu.Nie muszę chyba dodawać ,że na bloczkach stoi cały dom .W naszych produktach wszystkie te mikroskopijne rurki są zasklepione, co uniemożliwia wchodzenie wody. Nasze bloczki produkowane są nie na małych pustaczarkach kroczących, ale na potężnej wibroprasie stacjonarnej o dużej masie własnej z silnym stołem wibracyjnym co zapewnia dokładne zagęszczenie masy bloczka.Wszystkie ścianki są równe co przekłada się na duże oszczędności w koszcie zaprawy murarskiej.Bloczki produkowane są na bazie czystego żwiru płukanegoi cementu klasy I . Nie używamy dolomitu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nr. Normy PN-B-19306 Symbol: SWW 1451-35 PKWiU 26.61.11-30.41 Rozmiar 12 x 24 x 38 cm Klasa B20" tekst z ogłoszenia sprzedawcy. ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 18.06.2008 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2008 Oki chyba załawione na razie. Folia paroizolacyjna będzie ale nie wiem jaką kupić bo taka najzwyklejsza żółta jest niby w odcinkach 1,0 m szerokich a to trochę za dużo zabawy kleić zakladkami 110 m2, więc muszę znaleźć paroizolację o jak największej szerokości (a może zykłą folię budowlaną PE ? ). Taśma dwustronna butylowa też już załatwiana. Taśma flexx- band dla uszczelniania przejść rur też i taśma delta stosowana pod kontrłaty w celu uszczelniania przebić (dowiadywałem się w innym miejscu i podobno ta taśma jest bardzo szczelna również paroszczelna). Wydaje się więc że bazując na wiedzy przedstawicieli problem chyba rozwiązałem. Pozostal tylko jeden- taśma dwustronna butylowa jest droga a chciałemfolię nią przykleić do OSB. Nie chcę zszywkami z oczywistych powodów ale nie wiem jak to dokleić przy takiej cenie ..., muszę jeszcze podumać. A najwięcej zabawy będzie z tą taśma używaną w miejscach robinia dziur. Po po wklejeniu jej będę płytę g-k musial wkręcić dokładnie w miejscu wklejenia kwardacika tej taśmy bo na cale długości to mnie nie stać , takie jej ceny też. Wszystko robie na bazie firmy Dorken. Kibito, co do g-k odpornych na wilgoc to można właśnie stosować te taśmy do montażu w miejscach zamocowań ale nikt się tak aż nie bawi. Co do bloczków to wydaje mi się że tak- taka ściana jest odporna na zawilgocenie, tak przynajmniej piszą, czyli nie trzeba izolacji przeciwwilgociowej ... . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 19.06.2008 05:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2008 Hm, po co uszczelniać skoro wszystko uszczelnia i nie przepuszcza powietrza??Będziesz u siebie robił próbę ciśnieniową szczelności ? Chciałbym zrobić termowizję i próbę szczelności. Chcę iść na całość z tym pasywnym . U siebie pod płytą OSB dam folie paroizolacyjną klejoną do OSB taśmą butylową dwustronną. Narożniki juz swoje opracowałem jak uszczelnic idealnie. Ale problem mam nadal z przejściami rurowymi. Ostatecznie wytnę dziurę w folii i na ile będę w stanie okleję taśmą do folii paroizolacyjnych jednostronną i dam silikon. Jeste jeszcze jedno czego totalnie nie wiem jak obejść- jak będę mocował płytę g-k do OSB to porobie dziury w folii i ch... chyba te wszystkie uszczelnienia. Znalazłem taśmę którą daje się pod kontrłaty aby dzuiurawienie było możliwe ale jest ona do membran paroprzepuszczalnych i jest sama paroprzepuszczalna i nadal nie wiem. pzdr Tak się zastanawiam, po co tak to uszczelniasz skoro masz wentylację mech ? te mini dziurki i tak chyba nic nie wniosą w rzeczywistości. Wilgoci być nie powino bo wentylacja z założenia ma ją usunąć, a wpływ powietrza które niby ma szanse się dostać przez te potencjalne otworki w stosunku do 200-300m3 na godzinę z wentylacji ? W większości pomieszczeń na poddaszu i tak zapewne wdmuchujesz wentylacją więc do środka nic nie powinno się dostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 19.06.2008 06:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2008 Teoretycznie w pomieszczeniach "brudnych" moze zaciagac przez nieszczelnosci powietrze z zewnatrz lub z innych pomieszczen. W pomieszczeniach "czystych nie ma tego problemu bo zazwyczaj robi sie male nadcisnienie i nie ma szans na dostanie sie czegokolwiek -straty na wylocie ciepla sa tak znikome,ze pewnie mozna uznac ze wogole ich nie ma. jednak te "brudne" pomieszczenia ... Druga sprawa, ze te " mikro dziurki" to tylko jeden z elementow nieszczelnosci, gdyby tak podchodzic to najlepiej wogole nic nie zmieniac. Te nieszczelnosci dodaj do mostkow (ale tych niby znikomych) plus straty na nieszczelnosciach (tez znikomych) w otworach etc. i wychodzi juz cos znaczacego Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 19.06.2008 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2008 Jak to mówią większe problemy tworzą się z sumy małych przeciwności a tak jak już tu wcześniej było pisane w przypadku takiego podejścia do budowy domu jak ma J-J to ważne są nawet te najmniejsze, bo w ogólnym rozrachunku po ich zliczeniu dają wartość która godna jest rozpatrzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 19.06.2008 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2008 Chyba lekko przesadzacie, nie wiem na jakich etapach prac jesteście i ile budów widzieliście ale niestety nie jest tak różowo. Jednak życzę powodzenia w walkach z dziurkami i mostkami, na to trzeba mieć sporo czasu i kasy Jak rozumiem kominy nie wchodzą przez dach bezpośrednio do pomieszczeń mieszkalnych, okien dachowych nie macie, ocieplacie dach i ściany pianką w płynie bo wełna nie jest idealna, krokwie macie również z pianki itp ... I żeby nie było dom energooszczędny również staram się zbudować, a w zasadzie niedługo kończę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 19.06.2008 10:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2008 Mice, jak wiesz wszyscy którzy tu jesteśm,y budujemy alebo chcemy dopiero budować więc nie możesz nam zarzucać że nie wiemy jak wygląda budowa domu. Fakt że ktoś wybudował sto domów więcej niż my (bo tylko swój) nie znaczy że wie więcej bo okazuje się że wręcz przeciwnie- leje na szczegóły bo to normalne, i nie kuma po co coś się stosuje bo on od lat robi po staremu itd, ale wszystko to raczej wiesz, więc nie ma co pisać . I mam poddasze nieużytkowe, więc nie mam okien dachowych i nie mam w ogóle kominów ale krokwie mam z drewana i ocieplam wełną i styropianem.. I masz rację te walki o drobiazgi kosztują mnie dużo czasu i nerwów ale kasy to raczej mniej niż więcej jeśli się dobrze pokombinuje. Fakt, przez tydzień miałem dość i nie miałem ochoty już dbać o wszystko bo to dużo mnie kosztuje ale jakoś się podniopsłem na razie. Ale aby spełnić wymagania domu pasywnego muszę mieć dom jak najbardziej szczelny dlatego musze dbać o jak najmniejsze szczegóły. Podam przykład swój: Buduję sam z teściem, kuzynem żony i jego szwagrem. Od początku robimy jak chcę choć jestem upierdliwy. Normalnie to by: 1. nie cackali się ze styropianem, choć i tak już trochę się uspokoiłem aby nie podnosić temperatury 2. Nie uszczelniali pianką połączenia szkła piankowego ze styro posadzki i szkla piankowego ze styro na zewnątrz ścian fundamentowych 3. Nie robiliby być może w ogóle paroizolacji między OSB a g-k 4. Nie uszczelnialiby dokładnie przejść rurowych 5. Kolkowaliby całość jak leci metalowymi kolkami 6. Przymocowaliby daszek nad wejściem do domu do ściany budynku przez ocieplenie ściany 7. Przymocowaliby rury spustowe do ściany budynku przez ocieplenie ściany 8. Przymocowaliby konstrukcję do zamontowania podbitki przez ocieplenie ściany 9. Rury stalowe fi60 które podpierają moje wiązary (była taka konieczność) być może byłyby też w warstwie ocieplenia 10. Jeden wiązar być może też wylądowałby końcówką w warstie ocieplenia, 11. BK400 w ścianach szczytowych byłby murowany na zwykłą zaprawę 12. Ściany nośne bylyby murowane być może na wieksze fugi. i wiele innych szczegółów Jesli teraz to dodamy to z tego spokojnie wyszłoby coś na niekorzyść a dom pasywny ma być zrobiony wręcz w drugą stronę- wszystko na korzyść. Dlatego tak walczę o każdy drobiazg. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 19.06.2008 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2008 j-j, to co napisałeś to się zgadzam, również z tym walczyłem, część ekipy się zbuntowało i nie chcą u mnie pracować, szef przysłał innych ja piję do tych "dziurek" to już dla mnie akurat jest przesada, bo 1% z tego co zostało ze strat u Ciebie jest mniejsze od tej dziurki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 19.06.2008 12:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2008 Chyba lekko przesadzacie, nie wiem na jakich etapach prac jesteście i ile budów widzieliście ale niestety nie jest tak różowo. Jednak życzę powodzenia w walkach z dziurkami i mostkami, na to trzeba mieć sporo czasu i kasy Jak rozumiem kominy nie wchodzą przez dach bezpośrednio do pomieszczeń mieszkalnych, okien dachowych nie macie, ocieplacie dach i ściany pianką w płynie bo wełna nie jest idealna, krokwie macie również z pianki itp ... I żeby nie było dom energooszczędny również staram się zbudować, a w zasadzie niedługo kończę nie tędy droga ... nie chodzi o to że dom energooszczędny.pasywny ma nie mieć okien dachowych i kominów, ani że wełna w nich stosowana jest szczelniejsza itd. tylko o to że sposób doboru materiałów i ich wykorzystanie jest bardziej przemyślane i dobierane tak by w połączeniu z dokładnością wykonania dać bardziej wymierny efekt niż w przypadku budowy sposobem ogólnie stosowanym ---> nawet najdroższe materiały zastosowane przy budowie nie zdadzą egzaminu jeśli nie zastaną wykorzystane poprawnie = nawet nie wiem jak drogi materiał nie zrekompensuje fuszerki wykonawców --> a na chwile obecną "fachowców" ci u nas dostatek diabeł tkwi w szczegółach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 19.06.2008 12:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2008 j-j, to co napisałeś to się zgadzam, również z tym walczyłem, część ekipy się zbuntowało i nie chcą u mnie pracować, szef przysłał innych ja piję do tych "dziurek" to już dla mnie akurat jest przesada, bo 1% z tego co zostało ze strat u Ciebie jest mniejsze od tej dziurki no to napisz od razu że się tylko "droczysz" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 19.06.2008 13:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2008 j-j, to co napisałeś to się zgadzam, również z tym walczyłem, część ekipy się zbuntowało i nie chcą u mnie pracować, szef przysłał innych ja piję do tych "dziurek" to już dla mnie akurat jest przesada, bo 1% z tego co zostało ze strat u Ciebie jest mniejsze od tej dziurki no to napisz od razu że się tylko "droczysz" No właśnie . Z tą ekipą to mnie rozbawileś pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 25.06.2008 11:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2008 A czy ktoś z państwa zastanawiał się nad rozwiązaniem Ekofiber w swoim domu ??? czy są jakieś rażące przeciwwskazania w stosowaniu tego materiału jako izolacji z racji swoich właściwości???http://ekofiber.com.pl/strona.php?psz=tresc&subaction=showfull&id=1195755080&ucat=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.