j-j 25.06.2008 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2008 Styro już u mnie sobie czeka od marca, wszystko jest prawie OK (prawie bo trochę jest obstukany, mam nadzieję że trochę na narożnikach tego obstukanego wykorzystam ), trochę go też słoneczko wyświeciło ale tak dużo na tym nie stracił jak sprawdzałem, okryłem go niedawno. Ale pojawiło sie coś co nie wiem czym jest i z czym to powiązać- wygląda jakby coś mi w nim zakwitało . Można to bez problemu zdrapać, takie jakby nieregularnych ksztaltów krosty. Na początku myślałem że ma z tym związek "bez" ktory się o niego zapiera (może na niego jakoś oddziaływuje) ale po stronie gdzie nie ma "bzu" też to na jednej płycie się pojawiło. Może przesadzam ale co to może być? http://images34.fotosik.pl/299/418d858f3d30d547med.jpg http://images23.fotosik.pl/235/3ce4300f73545df1med.jpg http://images31.fotosik.pl/299/e6225a473b59f488med.jpg pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 26.06.2008 07:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 w większości przypadków przebarweniu ulega styro pod wpływem promieni słonecznych - na szybko w necie tekst : "Przede wszystkim należy pamiętać o właściwościach styropianu. Styropian należy chronić przed działaniem słońca, ponieważ pod wpływem wysokich temperatur jego powierzchnia ulega degradacji. Dlatego tak istotne jest, by po przymocowaniu płyt styropianowych, nie wystawiać go na działanie słońca i w ciągu 2-3 tygodni przykryć jego powierzchnię zaprawą." no a jak u ciebie leży od marca Ale to tylko opinia podparta tym co w necie przeczytałem ps. a ze wszystkich stron taki jest ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 26.06.2008 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 Nie ze wszystkich stron. Od słońca wiem że ulega degradacji i się jakby "łuszczył, ścierał" ale co do słońca to już mam go okrytego a od marca słoneczko było marne więc dlatego aż tak mi go nie "zjadło", te 0,5 mm z niektórych płyt zetrę i będzie git . Ale to to nie wiem pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 26.06.2008 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 te 0,5 mm z niektórych płyt zetrę i będzie git . Ale to to nie wiem pzdr Czy wiesz jaki uszczerbek w izolacji termicznej zrobisz ??? Mostek termiczny jak się patrzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 26.06.2008 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 te 0,5 mm z niektórych płyt zetrę i będzie git . Ale to to nie wiem pzdr Czy wiesz jaki uszczerbek w izolacji termicznej zrobisz ??? Mostek termiczny jak się patrzy mostek to może nie ale jak drastycznie spada współczynnik ściany pokrytej takim "reperowanym" styro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrozek1 26.06.2008 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 Drodzy, ponieważ tuż tuż zaczyna się u mnie walka na całego, to mam kilka pytań dotyczących mojego pomysłu na fundament, podłogę i połączenia. Ponieważ jeden rysunek wart tysiąca słów, plan w skrócie jest taki:http://mrozowski.com.pl/budowa/fundament-schem.jpg No i teraz pytania:1. hydroizolacja pozioma (pomiędzy ławą a bloczkami): 2 x papa. bedzie ok?2. hydroizolacja pionowa: papa? dysperbit ponoć niezbyt hydroizoluje, a lepik nie za bardzo lubi się ze styropianem... czy może jakieś inne rozwiązania polecacie?3. styro na gruncie - korci mnie, by dać trochę więcej niż 12cm w pobliżu ścian (wtedy bardziej upierdliwe będzie wykonanie wylewki). Czy nie bawić się zbytnio, bo nie warto i dać jednolitą warstwę 12cm (więcej?)4. Pierwsza warstwa pth w sciankach działowych również będzie zasypana perlitem ep150. 5. Izolacja zewnętrzna fundamentu - czy jest sens dawać dodatkową warstwę styropianu przy ławie fundamentowej (ocieplenie zewnętrzne) przy założeniu, że zasypuje 1. warstwę cegieł PTH perlitem? To i tak trochę później, więc pytam na przyszłość... Aha, ubiegając pytania dlaczego taka wielka ława, a nie np. 50cm + mur z bloczków, odpowiadam - bo łatwiej przy jednakowym koszcie. Z góry dzięki za wszelkie sugestie, zdrówka, mrozek1 [/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrozek1 26.06.2008 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 Witam kiedyś na stronie jednego z producentów ceramiki poryzowanej widziałem coś w takim stylu do zasypywania granulatem >>> coś na wzór urządzenia do nakładania cienkowarstwowych spoin ma beton komórkowy -- coś jak duży lejek tyle że dolny otwór prostokątny o wymiarach pojedynczego pustaka . Nie wiem czy w miare zrozumiale to napisałem ale chęci miałem dobre jest wątek na ten temat i jest też odpowiedź, może komus się przyda Np tutaj http://www.heluz.pl/pdf/nizkoen_pl.pdf można zobaczyćrozwiązanie z zasypywaniem pustaków ceramicznych perlitem expandowanym. Producent podaje że jego pustaki w osi pionowej nie zasypane perlitem maja lamba 0,677 a zasypane perlitem maja 0,162 Moje budowlańce mają zadanie zrobić to "urządzenie" we własnym zakresie. 4 deseczki skręcone ze sobą i będzie grać. bardziej martwi mnie, ze ludziki z perlipolu nie raczą odpowiadać na kontakt mailowy... (jak na razie 2 dni juz). zdrówka, mrozek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 26.06.2008 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 tak na szybkości czemu tu? brak izolacji pomiędzy pth a bloczkiem zamiast 10 na cokoliku dałbym 15 grunt rodzimy prawie 40 cm ppt? raczej awykonalne izolacja na "ławie" raczej nie ma znaczenia reszta - bedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 26.06.2008 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 Moze ja sie doloze Ja zrobilbym tak: Lawe ocieplil conajmniej 10cm styropianem w gruncie i 20cm styropianem juz na zewnatrz (chociaz lepiej dac wszedzie po 20cm-no ale koszty) Wiecej pod podloge dalbym styro, conajmniej 20cm Wspomniany rodzimy-duzo tego? BTW: zero oznacza sie na powierzchni podlogi domu a nie na gruncie, grunt powinien miec -X -wartosc Zle ocieplona sciana fund. to przemarzanie gruntu pod domem a to oznacza wyziebienie podlogi (12cm styro to stanowczo za malo) Dodalbym jeszcze 10cm styro po wewnetrznej stronie sciany, pomiedzy Pth a chudziakiem az po styro pod podloga Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 26.06.2008 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 nie, noooo przecież jest perlit i 12 cm styro w posadzce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 26.06.2008 12:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 Logicznie:przeciez scianki Pth stykaja sie ze sciana fundamentowa a ta jest slabiutko izolowana, perlit jest dopiero wewnatrz Pth -rozumiesz moj tok myslenia? Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 26.06.2008 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 ależ rozumiem, sam jestem zwolennikiem ocieplenia takiego układu min do granicy przemarzania, ale strach się wypowiadać (boję się brzozy ) we wcześniejszym poście tego nie napisałem, rzeczywiście... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 26.06.2008 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 Tutaj nic Ci nie grozi, to jest terytorimu "dom ciepły, pasywny albo 3 lub 5 litrowy" Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 26.06.2008 13:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 Tutaj nic Ci nie grozi, to jest terytorimu "dom ciepły, pasywny albo 3 lub 5 litrowy" Pzdr. nie wiem o co "ch", ale człowiek musi budzić respekt skoro trzeba się obawiać co się pisze --> nie miałem przyjemności , ale to pewnie dlatego że ograniczam się tylko do tego tematu co do koncepcji to okiem laika : -sam perlit nie czyni cudów (jak pisał piwopijca są jeszcze ścianki pustaka)tak więc brak izolacji tej "dużej" ławy (zakładam że od zewnątrz będzie jak na rysunku, grunt kończy się na wysokości poziomu "0" bez obsypywania) z pewnością spowoduje przemarzanie gruntu od wewnątrz a w późniejszym czasie i ściany fundamentowej z bloczków --> jak już dajesz izolację od zewnątrz to co ci szkodzi zejść nią trochę pod "twój" poziom "0" ? Tu pytanie do innych czy ma znaczenie czy ława fundamentowa licuje się ze ścianą fundamentową od strony wewnętrznej czy zewnętrznej ??? Może perlit w PTH zmniejszy straty ale ja bym raczej myślał o tej ogromnej powierzchni jaką jest podłoga -czy brak wrysowanej izolacji przeciwwilgociowej od wewnątrz na wysokości bloczków to przeoczenie czy celowy zabieg ? i czy nie przydałaby się jeszcze warstwa między bloczkami a pth+perlit ??? to chyba na tyle nie wiem czy jest to w miarę zrozumiałe i czy logiczne ale w końcu jest napisane : Z góry dzięki za wszelkie sugestie, zdrówka, mrozek1 [/img] pozdrawiam [/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 26.06.2008 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2008 Zasypanie ceramiki trochę Ci da ale ja w duużą poprawę nie wierzę, ale jeśli na ścianie będzie w sumie 20 cm w podłogę dałbym min. 20 cm.Pod zasypaną ceramiką zamknąłbym izolację przeciwwilgociową.Na ścianie fund. wg mnie 10 cm styro wystarczy.A nie lepiej te bloczki betonowe o których ktoś już pisał: jest tylko wokół szkielet np. betonowy a do środka można dac np. styrodur- na pewno lepsze niż ta ceramika zasypywana. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 27.06.2008 04:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2008 Pod zasypaną ceramiką zamknąłbym izolację przeciwwilgociową. Nie jest to wcale takie oczywiste, bo w zasypanym pustaku z racji jego dużego oporu termicznego z dużym prawdopodobieństwem wystąpi punkt rosy. Izolacja przeciwwilgociowa pod pustakiem skutecznie ją w nim zatrzyma. Należałoby więc stworzyć dodatkowo barierę dla pary wodnej od strony wnętrza domu, co również nie rozwiązuje problemu do końca (co z wilgocią technologiczną ?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 27.06.2008 06:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2008 (co z wilgocią technologiczną ?) a jak / albo czy ten problen jest jakoś rozwiązany w przypadku gotowych materiałów produkowanych -- http://www.thermoblock.pl/ ; http://www.termoblok.pl/produkty.html ; itd. czy w takich rozwiązaniach podobnie jak w przypadku zasypania ceramiki perlitem też trzeba zastanowić się nad punktem rosy, izolacją chroniącą przed wilgocią z wewnątrz i technologiczną ? jak to jest --- czy zamknięcie takiego elementu np. przez owinięcie folią budowlaną albo posmarowanie środkiem izolacyjnym (bez rozpuszczalników organicznych) jest dopuszczalne ? do czego zmierzam --> bo w końcu już na samym początku fundujemy dość sporą dawkę wody znajdującej się w zaprawię (zwykłej) -- czy raczej źle do tego podchodzę ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrozek1 27.06.2008 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2008 tak na szybkości czemu tu? bo tu powiedza, JAK zrobic lepiej, a nie beda dywagowac PO CO. I nie pomyliłem się. 15cm to tez dobry pomysl - nawet estetycznie bedzie lepiej. Co do reszty - wychodzi moja niefachowość w temacie. A nie lepiej te bloczki betonowe o których ktoś już pisał: jest tylko wokół szkielet np. betonowy a do środka można dac np. styrodur- na pewno lepsze niż ta ceramika zasypywana. Pzdr. O bloczkach termoblok albo sukiennika (fortis) myslalem z tym, ze są 2 bariery: - zwiększone znacznie koszty o niewiadomej efektywności - wyzwania logistyczne. Całe auto z Opola termobloków to jeszcze bym zaatakował ale z 1-2 palety to kłopot większy. - roznica wymiarow Poza tym one sa na sciane 30cm, moja bedzie 25. niby 2 cale to jak wcale i mozna przesunac po 2,5 cm wzgledem pustaka, ale na pewno zaburzę w ten sposób rozkład sił ściskających (być może w niewielkim stopniu). A sciana szczytowa to w sumie ponad 8m w najwyższym punkcie, 2 wieńce, strop, troche to waży i jakoś nie miałem przekonania do tego rozwiązania. Choć być może zupełnie niepotrzebnie. Tak czy inaczej w moim przypadku perlit bardziej praktyczny. Co do określenia grunt rodzimy - to oczywiście rodzimy on nie będzie wyznaczenie poziomu 0,00 to też takie zero, jak jest teraz. Cóż wychodzi moja niefachowość w temacie, za co przepraszam i dzięki za poprawki. Dzięki wszystkim za rady, uwzględniłem większość z nich. Zdecydowanie wiecej ocieplenia w chwili obecnej. Wersja v02 poniżej, również z prośbą o uwagi. http://mrozowski.com.pl/budowa/fundament-schem_v02.jpg zastanawiam się nad styro wewnątrz budynku na ścianie fund. czy pionowo pociągnąć go do poziomu styropianu na podłodze, czy do chudziaka? zdrówka, mrozek1[/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 27.06.2008 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2008 wewnątrz pociągnąłbym styro do styro.Nie wiem natomiast czy potrzebny styro aż do samego dołu tak głębokich ław.I jednak zastanowiłbym się nad tym perlitem.Co do tego że termoblok jest szerszy- nie przejmowałbym się raczej, o jego wytrzymałości pisze produucent więc nie pekaj, co do trasportu to nie załatwisz czegoś małego na dwie palety? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 27.06.2008 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2008 ------- Mrozek1 ------ po pierwsze to respect za rysunek - co do transportu : 2 palety to może ci kurier podrzuci kwestia dogadania i ceny (dhl;masterlink itd) - popieram opcję j-j'a --> styro do styro - dajesz styro od wewnątrz dość głęboko dla eliminacji mostka, to ja dałbym też styro tak by wyeliminować ten styk chudziak-pth+perlit --- nawet 5 cm ale bym dał - ten styro w grunt to xps czy eps ??? bo nie wrysowałeś żadnej osłony ani mechanicznej ani wilgociowej (choćby folia kubełkowa) - i teraz czysto teoretycznie (może nie praktycznie i ekonomicznie ale..) zawsze można , jeśli się upieramy przy termobloku , dać bloczki po szerokości (ściana fundamentowa wtedy 38 cm) i między nie jedna warstwa termobloków ale to już chyba czysta abstrakcja bo co z tymi 8 cm zapasu - i jeszcze taka opcja --jak dla mnie to przesunął bym w osi do wewnątrz ławę o 10 cm --> wtedy izolacja nad i pod ziemią się licują --> jednocześnie masz oparcie dla styro od wewnątrz , bo opiera się na tych 10 cm ławy ??? co wy na to ? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.