Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Styro już u mnie sobie czeka od marca, wszystko jest prawie OK (prawie bo trochę jest obstukany, mam nadzieję że trochę na narożnikach tego obstukanego wykorzystam :) ), trochę go też słoneczko wyświeciło ale tak dużo na tym nie stracił jak sprawdzałem, okryłem go niedawno.

Ale pojawiło sie coś co nie wiem czym jest i z czym to powiązać- wygląda jakby coś mi w nim zakwitało :). Można to bez problemu zdrapać, takie jakby nieregularnych ksztaltów krosty. Na początku myślałem że ma z tym związek "bez" ktory się o niego zapiera (może na niego jakoś oddziaływuje) ale po stronie gdzie nie ma "bzu" też to na jednej płycie się pojawiło.

Może przesadzam ale co to może być?

 

http://images34.fotosik.pl/299/418d858f3d30d547med.jpg

 

http://images23.fotosik.pl/235/3ce4300f73545df1med.jpg

 

http://images31.fotosik.pl/299/e6225a473b59f488med.jpg

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

w większości przypadków przebarweniu ulega styro pod wpływem promieni słonecznych - na szybko w necie tekst : "Przede wszystkim należy pamiętać o właściwościach styropianu. Styropian należy chronić przed działaniem słońca, ponieważ pod wpływem wysokich temperatur jego powierzchnia ulega degradacji. Dlatego tak istotne jest, by po przymocowaniu płyt styropianowych, nie wystawiać go na działanie słońca i w ciągu 2-3 tygodni przykryć jego powierzchnię zaprawą." no a jak u ciebie leży od marca :-?

 

Ale to tylko opinia podparta tym co w necie przeczytałem :)

ps. a ze wszystkich stron taki jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ze wszystkich stron.

Od słońca wiem że ulega degradacji i się jakby "łuszczył, ścierał" ale co do słońca to już mam go okrytego a od marca słoneczko było marne więc dlatego aż tak mi go nie "zjadło", te 0,5 mm z niektórych płyt zetrę i będzie git :).

Ale to to nie wiem :-?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy,

 

ponieważ tuż tuż zaczyna się u mnie walka na całego, to mam kilka pytań dotyczących mojego pomysłu na fundament, podłogę i połączenia.

 

Ponieważ jeden rysunek wart tysiąca słów, plan w skrócie jest taki:

http://mrozowski.com.pl/budowa/fundament-schem.jpg

 

No i teraz pytania:

1. hydroizolacja pozioma (pomiędzy ławą a bloczkami): 2 x papa. bedzie ok?

2. hydroizolacja pionowa: papa? dysperbit ponoć niezbyt hydroizoluje, a lepik nie za bardzo lubi się ze styropianem... czy może jakieś inne rozwiązania polecacie?

3. styro na gruncie - korci mnie, by dać trochę więcej niż 12cm w pobliżu ścian (wtedy bardziej upierdliwe będzie wykonanie wylewki). Czy nie bawić się zbytnio, bo nie warto i dać jednolitą warstwę 12cm (więcej?)

4. Pierwsza warstwa pth w sciankach działowych również będzie zasypana perlitem ep150.

5. Izolacja zewnętrzna fundamentu - czy jest sens dawać dodatkową warstwę styropianu przy ławie fundamentowej (ocieplenie zewnętrzne) przy założeniu, że zasypuje 1. warstwę cegieł PTH perlitem? To i tak trochę później, więc pytam na przyszłość...

 

 

Aha, ubiegając pytania dlaczego taka wielka ława, a nie np. 50cm + mur z bloczków, odpowiadam - bo łatwiej przy jednakowym koszcie.

 

Z góry dzięki za wszelkie sugestie,

 

zdrówka, mrozek1

 

 

 

[/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kiedyś na stronie jednego z producentów ceramiki poryzowanej widziałem coś w takim stylu do zasypywania granulatem >>> coś na wzór urządzenia do nakładania cienkowarstwowych spoin ma beton komórkowy -- coś jak duży lejek tyle że dolny otwór prostokątny o wymiarach pojedynczego pustaka . Nie wiem czy w miare zrozumiale to napisałem ale chęci miałem dobre :D

jest wątek na ten temat i jest też odpowiedź, może komus się przyda

Np tutaj http://www.heluz.pl/pdf/nizkoen_pl.pdf można zobaczyćrozwiązanie z zasypywaniem pustaków ceramicznych perlitem expandowanym. Producent podaje że jego pustaki w osi pionowej nie zasypane perlitem maja lamba 0,677 a zasypane perlitem maja 0,162

 

Moje budowlańce mają zadanie zrobić to "urządzenie" we własnym zakresie. 4 deseczki skręcone ze sobą i będzie grać.

 

bardziej martwi mnie, ze ludziki z perlipolu nie raczą odpowiadać na kontakt mailowy... (jak na razie 2 dni juz).

 

zdrówka, mrozek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ja sie doloze :)

Ja zrobilbym tak:

Lawe ocieplil conajmniej 10cm styropianem w gruncie i 20cm styropianem juz na zewnatrz (chociaz lepiej dac wszedzie po 20cm-no ale koszty)

Wiecej pod podloge dalbym styro, conajmniej 20cm

Wspomniany rodzimy-duzo tego?

BTW: zero oznacza sie na powierzchni podlogi domu a nie na gruncie, grunt powinien miec -X -wartosc

Zle ocieplona sciana fund. to przemarzanie gruntu pod domem a to oznacza wyziebienie podlogi (12cm styro to stanowczo za malo)

Dodalbym jeszcze 10cm styro po wewnetrznej stronie sciany, pomiedzy Pth a chudziakiem az po styro pod podloga

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol:

Tutaj nic Ci nie grozi, to jest terytorimu "dom ciepły, pasywny albo 3 lub 5 litrowy"

 

Pzdr.

 

nie wiem o co "ch", ale człowiek musi budzić respekt skoro trzeba się obawiać co się pisze :lol: --> nie miałem przyjemności , ale to pewnie dlatego że ograniczam się tylko do tego tematu :)

 

co do koncepcji to okiem laika :) :

 

-sam perlit nie czyni cudów (jak pisał piwopijca są jeszcze ścianki pustaka)tak więc brak izolacji tej "dużej" ławy (zakładam że od zewnątrz będzie jak na rysunku, grunt kończy się na wysokości poziomu "0" bez obsypywania) z pewnością spowoduje przemarzanie gruntu od wewnątrz a w późniejszym czasie i ściany fundamentowej z bloczków --> jak już dajesz izolację od zewnątrz to co ci szkodzi zejść nią trochę pod "twój" poziom "0" ? Tu pytanie do innych czy ma znaczenie czy ława fundamentowa licuje się ze ścianą fundamentową od strony wewnętrznej czy zewnętrznej ??? Może perlit w PTH zmniejszy straty ale ja bym raczej myślał o tej ogromnej powierzchni jaką jest podłoga :(

-czy brak wrysowanej izolacji przeciwwilgociowej od wewnątrz na wysokości bloczków to przeoczenie czy celowy zabieg ? i czy nie przydałaby się jeszcze warstwa między bloczkami a pth+perlit ???

 

to chyba na tyle :) nie wiem czy jest to w miarę zrozumiałe i czy logiczne ale w końcu jest napisane :

Z góry dzięki za wszelkie sugestie,

zdrówka, mrozek1

[/img]

 

pozdrawiam

:wink: [/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasypanie ceramiki trochę Ci da ale ja w duużą poprawę nie wierzę, ale jeśli na ścianie będzie w sumie 20 cm w podłogę dałbym min. 20 cm.

Pod zasypaną ceramiką zamknąłbym izolację przeciwwilgociową.

Na ścianie fund. wg mnie 10 cm styro wystarczy.

A nie lepiej te bloczki betonowe o których ktoś już pisał: jest tylko wokół szkielet np. betonowy a do środka można dac np. styrodur- na pewno lepsze niż ta ceramika zasypywana.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod zasypaną ceramiką zamknąłbym izolację przeciwwilgociową.

Nie jest to wcale takie oczywiste, bo w zasypanym pustaku z racji jego dużego oporu termicznego z dużym prawdopodobieństwem wystąpi punkt rosy. Izolacja przeciwwilgociowa pod pustakiem skutecznie ją w nim zatrzyma. Należałoby więc stworzyć dodatkowo barierę dla pary wodnej od strony wnętrza domu, co również nie rozwiązuje problemu do końca (co z wilgocią technologiczną ?)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(co z wilgocią technologiczną ?)

 

a jak / albo czy ten problen jest jakoś rozwiązany w przypadku gotowych materiałów produkowanych -- http://www.thermoblock.pl/ ; http://www.termoblok.pl/produkty.html ; itd. czy w takich rozwiązaniach podobnie jak w przypadku zasypania ceramiki perlitem też trzeba zastanowić się nad punktem rosy, izolacją chroniącą przed wilgocią z wewnątrz i technologiczną ? jak to jest --- czy zamknięcie takiego elementu np. przez owinięcie folią budowlaną albo posmarowanie środkiem izolacyjnym (bez rozpuszczalników organicznych) jest dopuszczalne ? do czego zmierzam --> bo w końcu już na samym początku fundujemy dość sporą dawkę wody znajdującej się w zaprawię (zwykłej) -- czy raczej źle do tego podchodzę ??? :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na szybkości

czemu tu?

 

bo tu powiedza, JAK zrobic lepiej, a nie beda dywagowac PO CO. :) I nie pomyliłem się.

 

15cm to tez dobry pomysl - nawet estetycznie bedzie lepiej. Co do reszty - wychodzi moja niefachowość w temacie.

 

 

A nie lepiej te bloczki betonowe o których ktoś już pisał: jest tylko wokół szkielet np. betonowy a do środka można dac np. styrodur- na pewno lepsze niż ta ceramika zasypywana. Pzdr.

 

O bloczkach termoblok albo sukiennika (fortis) myslalem z tym, ze są 2 bariery:

- zwiększone znacznie koszty o niewiadomej efektywności

- wyzwania logistyczne. Całe auto z Opola termobloków to jeszcze bym zaatakował ale z 1-2 palety to kłopot większy.

- roznica wymiarow Poza tym one sa na sciane 30cm, moja bedzie 25. niby 2 cale to jak wcale i mozna przesunac po 2,5 cm wzgledem pustaka, ale na pewno zaburzę w ten sposób rozkład sił ściskających (być może w niewielkim stopniu). A sciana szczytowa to w sumie ponad 8m w najwyższym punkcie, 2 wieńce, strop, troche to waży i jakoś nie miałem przekonania do tego rozwiązania. Choć być może zupełnie niepotrzebnie. Tak czy inaczej w moim przypadku perlit bardziej praktyczny.

 

 

Co do określenia grunt rodzimy - to oczywiście rodzimy on nie będzie ;) wyznaczenie poziomu 0,00 to też takie zero, jak jest teraz. Cóż wychodzi moja niefachowość w temacie, za co przepraszam i dzięki za poprawki.

 

Dzięki wszystkim za rady, uwzględniłem większość z nich. Zdecydowanie wiecej ocieplenia w chwili obecnej. Wersja v02 poniżej, również z prośbą o uwagi.

 

http://mrozowski.com.pl/budowa/fundament-schem_v02.jpg

 

zastanawiam się nad styro wewnątrz budynku na ścianie fund. czy pionowo pociągnąć go do poziomu styropianu na podłodze, czy do chudziaka?

 

zdrówka, mrozek1[/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wewnątrz pociągnąłbym styro do styro.

Nie wiem natomiast czy potrzebny styro aż do samego dołu tak głębokich ław.

I jednak zastanowiłbym się nad tym perlitem.

Co do tego że termoblok jest szerszy- nie przejmowałbym się raczej, o jego wytrzymałości pisze produucent więc nie pekaj, co do trasportu to nie załatwisz czegoś małego na dwie palety?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

------- Mrozek1 ------ po pierwsze to respect za rysunek :roll:

 

- co do transportu : 2 palety to może ci kurier podrzuci :) kwestia dogadania i ceny (dhl;masterlink itd)

- popieram opcję j-j'a --> styro do styro - dajesz styro od wewnątrz dość głęboko dla eliminacji mostka, to ja dałbym też styro tak by wyeliminować ten styk chudziak-pth+perlit --- nawet 5 cm ale bym dał :D

- ten styro w grunt to xps czy eps ??? bo nie wrysowałeś żadnej osłony ani mechanicznej ani wilgociowej (choćby folia kubełkowa)

- i teraz czysto teoretycznie (może nie praktycznie i ekonomicznie ale..) zawsze można , jeśli się upieramy przy termobloku , dać bloczki po szerokości (ściana fundamentowa wtedy 38 cm) i między nie jedna warstwa termobloków :D ale to już chyba czysta abstrakcja :D bo co z tymi 8 cm zapasu :D

- i jeszcze taka opcja --jak dla mnie to przesunął bym w osi do wewnątrz ławę o 10 cm --> wtedy izolacja nad i pod ziemią się licują --> jednocześnie masz oparcie dla styro od wewnątrz , bo opiera się na tych 10 cm ławy ???

 

co wy na to ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...