j-j 29.06.2008 13:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2008 Acha, myślałem że zamówienie złozyłeś i czekasz I dokupuję jednak klej poliuretanowy Ceresitu CT 84 do styro. A co do zatyczek do kolków to cholera kolków wezmę ok 1 kartonu tj. 100 szt. a zatyczki są w 1 kartonie w ilości ok. 500 sztuk, co ja z resztą zrobię pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 30.06.2008 06:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2008 A co do zatyczek do kolków to cholera kolków wezmę ok 1 kartonu tj. 100 szt. a zatyczki są w 1 kartonie w ilości ok. 500 sztuk, co ja z resztą zrobię pzdr zobacz jak to jest - najpierw problem że nie ma takich kołków , a teraz że są ale za dużo może "szanownym nam kupującym" pomoże ci allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 30.06.2008 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2008 Witam grono aktywnych pasywnych! Na wstępie się usprawiedliwię, że po wpisaniu "ozc" w wyszukiwarek dostaję komonikat, że nic nie znaleziono, dlatego zawracam Wam głowę Otóz w weekend w końcu się zebrałem, zeby wklepać moj do do Audytora OZC (ver. 3.0). Wypluł mi winik EA=~40 kWh/m2*rok. Czyli tak sobie, ale w pasywny i tak nie celowałem. Mam tylko parę wątpliwości: - jako, że będzie reku, to wpisałem w T powietrzna wentylacyjnego 15 st. Czy to miarodajne/poprawne rozwiązanie? - czy duże, połączone przestrzenie (u mnie - salon, kuchnia i hall) nalezy rozpisać czy połączyć? Mi prościej było każde potraktowac z osobna (różnice poziomów podłogi), ale to chyba w żaden sposób nie wpływa na wynik? Na logikę nie powinno. - o co chodzi z tym strefami podłogi? nie czaję tego za bardzo, podobnie jak kwestii ścian fundementowych - jak się się uwzględnia? - czemu Te podłogi na gruncie program wymusza na -20st? Czy T obliczeniowa gruntu nie powinna być 8st? Z tego m.in. powodu mam kłopot z nieogrzewanym garażem, w którym mi jakaś arktyka wychodzi, choć chyba nie powinna. - czy ktoś ma doświadczenie z realizacją wskazań programu? Na ile np. można iznać za wiarygodne obliczenia strat ciepła w poszczególnych pomieszczeniach i dobrać na tej podstawie ogrzewanie (podłogówkę, grzejniki)? - jaki wspólczynnik zacienienia dać jak mam okap nad piętrem o szer 75cm lub nadwieszoną płytę o szer 110cm? Czy taki jak dla balkonu/loggi o tych parametrach? - czy wymiary przegród dawać "w świetle ścian" czy "w osiach ścian", bo jest tu chyba niekonsekwencja pomiędzy instrukcją a samym programem. - czy moje rozwiązanie, czyli nieużytkowe poddasze, powienienem potraktować jako stropodach wentylowany? A tak ogólnie to: - szok przeżyłem po wprowadzeniu reku - EA zmalała o prawie 2/3!!! Czy to nie jest przesada? Fakt, że zmniejszyłem ilość wymian ze standardowej dla grawitacyjenj wielkości 1/h na 0,6/h, jaką planuję, ale czy grawitacyjna faktycznie wywala tyle powietrza na zewnątrz? - okna pasywne są raczej słabą inwestycją - u mnie EA spadło tylko do 32 kWh/m2*rok. W oszczędnościach daje to ok. 260 zł/rok. I to mimo tego, że okna są największym "wypuszczaczem" ciepła. O wiele lepsze efekty daje ich likwidacja - styropian Platinum+ już prawie nic nie daje przy grubości 20cm. Udział ścian jest i tak już znikomy w bilansie. To tyle moich pytań i refleksji. Ogólnie fajna zabawka, o ile jej wyniki można traktować poważnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 30.06.2008 08:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2008 Włąśnie jestem po lekturze instrukcji Austrotherm`a i tam piszą że satyro powyżej 15 cm grubości powinno się kołkować całość a nie tylko narożniki bez względu na wysokość zawsze.Sam nie wiem ech, dajcie sygnał co zrobić!! pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 30.06.2008 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2008 Włąśnie jestem po lekturze instrukcji Austrotherm`a i tam piszą że satyro powyżej 15 cm grubości powinno się kołkować całość a nie tylko narożniki bez względu na wysokość zawsze. Sam nie wiem ech, dajcie sygnał co zrobić!! pzdr jak dla mnie to często tak bywa że jedni drugim nakręcają klienta - ale jak już chcesz mieć spokojny sen w wietrzne noce to ostatnio widziałem jak na jednym z budowanych w okolicy domów kołkowali standardowo narożniki na na dużych pow. ścian bocznych dawali tylko po jednym kołku na płytę styro ( parterówka z użytkowym poddaszem)- przynajmniej tak wyglądało - zawsze to więcej niż nic. ale z drugiej strony znam ludzi co wcale nie dawali kołków i po 3-5 latach ocieplenie im nie odpada ! tylko czy nie odpadnie w przyszłości ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 30.06.2008 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2008 Witam wszystkich !O ile sie nie mylę to kołkowanie styropianu zapobiega obsuwaniu sie go a nie odklejaniu i odpadaniu...Tylko mowa o 8 cm, jak jest z grubością 20 cm to nie wiem ...Logicznie myśląc to bez różnicy!Ciężar jest większy ale jak jest solidna listwa startowa lub styropian wspiera się na warstwie ocieplenia ściany fundamentowej to nie powinno być problemu z obsuwaniem!Jeśli ktoś planuje dać 20 cm ocieplenia to lepiej w 1 warstwie i do tego frezowanego!Ja tak zrobię i żadnych kołków!!!!Ściana regularna o wysokości 3,5 m nad ziemią czyli porterówka z dachem czterospadowym.Co do naroży to jeszcze się zastanawiam!Jeśli źle myślę to mnie poprawcie!Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 30.06.2008 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2008 Karwa właśnie wyslałem zamówienie do ejot`a na 100 kolków o dł. 375 mm, chcialem więcej ale cena mnie zabiła (1800 zł brutto/100 szt) i będe kołkował prawdopodobnie na narożnikach i na środku najdłuższej ściany. Czekam też na telefon od ceresitu bo mają mi dać znać czy na ich piankę do styropianu można nie kołkować 30 cm bo powiedziano mi że przy tej piance nie ma konieczności kolkowania ale gr. styro- 30 cm go zaskoczyła i nie był pewny, dowie się. Może wycofam zamówienie jeszcze na kołki . pzdr Dostałem tel.- Przy 30 cm doradzili mi kołkowanie mimo tej pianki kuźwa, ta cena kołków .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 30.06.2008 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2008 To jak dla mnie cena jest zaporowa -> chyba prędzej przekonam się do tego że kołki mają tylko zapobiegać osuwaniu a nie chronić styro przed oderwaniem przy silnym wietrze i mocnym ssaniu niż do tego że kołek za 18 zeta jest konieczny --> ciekawe ile więcej kleju można dać za te 1800 zł Co jak co ale życzę powodzenia w podejmowaniu decyzji pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 30.06.2008 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2008 Włąśnie jestem po lekturze instrukcji Austrotherm`a i tam piszą że satyro powyżej 15 cm grubości powinno się kołkować całość a nie tylko narożniki bez względu na wysokość zawsze. Sam nie wiem ech, dajcie sygnał co zrobić!! pzdr ja mam 15cm i zakołkowałem całość, po 2 szt na płycie, ostatnio tak wieje, że chocby dla lepszego samopoczucia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 30.06.2008 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2008 to jeszcze tylko to --> jeśli masz drenaż w projekcie to zakładam że poziom wód wysoki --> dalej pewnie glina --> czyli kopanie precyzyjne może nie przebiegać tak kolorowo, a i istnieje ryzyko szybkiego nachodzenia wody . no tak nie do końca, u mnie przez pół roku mam poziom b.niski, przez drugie pół rokub. wysoki, zero gliny, zero drenażu kopanie precyzyjne tuż po zejściu wody, w pozostałych okresach się nie da bo albo zatopi albo zasypie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 30.06.2008 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2008 ... - jako, że będzie reku, to wpisałem w T powietrzna wentylacyjnego 15 st. Czy to miarodajne/poprawne rozwiązanie? TAK - czy duże, połączone przestrzenie (u mnie - salon, kuchnia i hall) nalezy rozpisać czy połączyć? Mi prościej było każde potraktowac z osobna (różnice poziomów podłogi), ale to chyba w żaden sposób nie wpływa na wynik? Na logikę nie powinno. Oddzielnie liczysz, maja po prostu mniej scian a program sobie juz poradzi z tym - o co chodzi z tym strefami podłogi? nie czaję tego za bardzo, podobnie jak kwestii ścian fundementowych - jak się się uwzględnia? Ja dalem 6m od scian i wpisalem moja podloge na gruncie - czemu Te podłogi na gruncie program wymusza na -20st? Czy T obliczeniowa gruntu nie powinna być 8st? Z tego m.in. powodu mam kłopot z nieogrzewanym garażem, w którym mi jakaś arktyka wychodzi, choć chyba nie powinna. Podobno tak jest zgodnie z normami, nie mozna inaczej liczyc. Moze sie to kiedys zmieni, ale ... Ja celowo na sciany pomiedzy garazem daje z 10cm styro zeby w garazu miec przy -20*C temp. ok. +5*C - czy ktoś ma doświadczenie z realizacją wskazań programu? Na ile np. można iznać za wiarygodne obliczenia strat ciepła w poszczególnych pomieszczeniach i dobrać na tej podstawie ogrzewanie (podłogówkę, grzejniki)? Tylko teoretycznie - jaki wspólczynnik zacienienia dać jak mam okap nad piętrem o szer 75cm lub nadwieszoną płytę o szer 110cm? Czy taki jak dla balkonu/loggi o tych parametrach? Ja nie dawalem dla okapu wogole a dla balkonu tylko - czy wymiary przegród dawać "w świetle ścian" czy "w osiach ścian", bo jest tu chyba niekonsekwencja pomiędzy instrukcją a samym programem. Wymiary scian podaje sie w osi owych scian - czy moje rozwiązanie, czyli nieużytkowe poddasze, powienienem potraktować jako stropodach wentylowany? Wydaje mi sie, ze powinienes liczyc jak pomieszczenie nieogrzewane A tak ogólnie to: - szok przeżyłem po wprowadzeniu reku - EA zmalała o prawie 2/3!!! Czy to nie jest przesada? Fakt, że zmniejszyłem ilość wymian ze standardowej dla grawitacyjenj wielkości 1/h na 0,6/h, jaką planuję, ale czy grawitacyjna faktycznie wywala tyle powietrza na zewnątrz? No....tyle, ze pewnie rzadko gdzie dziala grawitacyjna tak dobrze - okna pasywne są raczej słabą inwestycją - u mnie EA spadło tylko do 32 kWh/m2*rok. W oszczędnościach daje to ok. 260 zł/rok. I to mimo tego, że okna są największym "wypuszczaczem" ciepła. O wiele lepsze efekty daje ich likwidacja - styropian Platinum+ już prawie nic nie daje przy grubości 20cm. Udział ścian jest i tak już znikomy w bilansie. To tyle moich pytań i refleksji. Ogólnie fajna zabawka, o ile jej wyniki można traktować poważnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 30.06.2008 15:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2008 Na wstępie się usprawiedliwię, że po wpisaniu "ozc" w wyszukiwarek dostaję komonikat, że nic nie znaleziono znalezione 41 wątków w 0,27 sek po wpisaniu w google Obliczenia w OZC site:http://forum.muratordom.pl/ najbardziej pasuje: http://forum.muratordom.pl/obliczenia-w-ozc,t96412.htm?highlight=audytor Nie no - wyszukiwarka foruma tym razem przeszła samą siebie! To, że przez gugla znajduje, a wbudowana mówi "que?" to już jest przegięcie. Dzięki. piwopijca Dzięki za odpowiedzi! Poczytam wątek wskazany przez mpoplawa i ew. będę Cię dalej zadręczał. Zmartwiło mnie tylko to: Na ile np. można iznać za wiarygodne obliczenia strat ciepła w poszczególnych pomieszczeniach i dobrać na tej podstawie ogrzewanie (podłogówkę, grzejniki)? Tylko teoretycznie To znaczy co - zupełnie niewiarygodne? To na ile mam liczyć podłogówkę? Tak jak "się robi", czyli np. 100W/m2, mimo, że wychodzi mi mniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 30.06.2008 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2008 No coz, mialem na mysli moje ubogie doswiadczenie, czyli tylko teoria a nie wykonywalem na ich podstawie jeszcze praktycznie instalacji -That's it!Nie wykonywalem, ale juz niedlugo beda mi robic, wlasnie napodstawie wyliczen z OZC. Nie jest tak zle z tymi wyliczeniami, spory wspolczynnik podobno jest na mostki etc. wiec na pewno nie wyjdzie mi zbyt slabe ogrzewanie (mam podlogowke miec wszedzie) PC dobralem za pomoca wynikow, wyszlo co prawda niecale 3kW ale i tak kupuje 6kW bo IVT mniejszych nie robi a doliczajac cwu dla 4 osob i wzglednie jacys goscie to moze byc optymalnie. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 30.06.2008 15:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2008 BTW: Jak napisalem do podlogowki uznaje ze bedzie OK z wyliczen na zapotrzebowanie poszczegolnych pomieszczen-kwestia jak dokladnie zrobiles obliczenia i czy uwazasz ze mogles sie gdzies delikatnie walnac. Ja uznalem ze na pewno sie gdzies walnalem i zaokraglam w gore wartosci, niewiele ale jednakPoza tym dokladnosc robotnicza etc.... jezeli wychodzi mi zapotrzebowanie np. w lazience na 359 W przy temp. 24*C to zakladam 380-to tylko przyklad bo przeciez nie urwiesz rurki w polowie pomieszczenia Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 30.06.2008 16:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2008 Nie no - jasne, że nie będę robił "co do centa", tylko przyjmę pewną zakładkę (myślałem o 10%). Tylko czy to w ogóle można wziąć jako realistyczne przybliżenie - żeby nie było potem ZONKA, bo mnie Żona zabije Chodzi też o samo źródło ciepła - teoretycznie taka pompa jak Twoja, by mi wystarczyła (Qo=5700W), ale jakoś się chyba boję zaufać jakiemuś głupiemu programowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 30.06.2008 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2008 U mnie w domu system grzewczy pracował maksymalnie ze średnią 3,5 kW. A temperatury zewnętrzne przekraczały maksymalne obliczeniowe. Miałem nawet sytuację, że w jeden taki ekstremalny dzień musiałem dodatkowo podnieść temperaturę wewnątrz o 3 stopnie i grzejniki poradziły sobie z tym nie przekraczając 4 kW. ( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 30.06.2008 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2008 --- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 30.06.2008 23:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2008 Dawali warstwę gliny... Poczytam większy kawałek, to może co z sensem palnę... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 01.07.2008 05:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2008 przyjmę pewną zakładkę (myślałem o 10%) a zrób nawet 100% z 25W/m2 wzrośnie ci na 50W/m2 czyli tyle ile mają średnio bloki z wielkiej płyty na moim osiedlu po termorenowacji Oj kuźwa katastrofa. Nie wiem, chyba jestem nienormalny - w nocy nie moglem spać, bo wyszło mi EA=70kWh/m2*rok! Jak to możliwe? Proste - poprzednio zakładałem, że Twewn będzie 19 stopni. Po podniesieniu do 20st nastąpiła awaria i spowodowany nią atak bezsenności Jak Wy obliczacie? Czy powinienem zakładać 20st bo tak mówi norma, czy 19 st bo bedę mial podłogówkę i to mi powinno wystarczać? To pytanie także ma drugie dno - jakie SZC mi wyliczy audytor energetyczny? Takie dla 20st pewnie? No to jest to dla mnie nieodgadniona zagadka, że dom ocieplony 20cm styro, dość poprawnie ustawiony i zaprojektowany, wyposażony w rekuperator będzie miał takie spożycie! Gdzie popełniłem blad? Nie chce mnieć klasy C!!! Help!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 01.07.2008 06:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2008 Oczywiście przez okna Choć największe mam od południa i zachodu i zyski solarne też mam spore. Ale 70 to jakies przegięcie! Co ja teraz zrobię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.