Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

PS napisałem do moderatora posta z prośbą o usunięcie wszystkich postów Wgregor jako ze zaśmiecają tylko forum

 

ktoś podpisze się pod tym ??

jesli wiele osób uzna, że Wgregor rzeczywiście wyłącznie trolluje, możnaby uznać go za szkodnika Forum

bo samo posiadanie odmiennego zdania nie jest zabronione ;)

przejrzalem jego posty także pod kątem reklamy i tu nie widzę podstaw do interwencji

chyba że sama kontrowersyjność miałaby zachęcać do jakiegoś co-nie-co :-?

 

jeżeli już kasować, to od momentu, kiedy to się zaczęło i wszystko

to czekam na pomysł, jak usunąć posty - kogoś, kto w nieco ponad miesiąc nastukał blisko 400 wypowiedzi, kogo niemal wszyscy cytują i wyrażają własne, odmienne zdanie - bez straty dla logiki wątku

 

ale dla mnie taki odmieniec to solidna lekcja podstaw - bo negując jego zdanie dyskutanci wypowiadają własne

i to jest niezaprzeczalna korzyść dla Forum - bo jeśli Wgregor pisze glupoty, to dzięki Wam ileś tam osób tych głupot nie zrobi we własnych domach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponury63

chyba się nie zrozumieliśmy, to co cytowałeś było odpowiedzią na lekko bezsensowny post mpoplaw, proponujący usunięcie tylko postów Wgregora, równie gobrze można usunąć wszystko - wszystkie posty kazdego kto brał udział w polemice

i to tylko za odmienne (jakże) zdanie :D

 

i nie staję tu w obronie kogoś, kto rzeczywiście śmieci pisząc nie na temat, tylko wyłuszczając swe prawdy objawione, wręcz przeciwnie

 

co do sprawy drzwi to może zamiast walczyć o same współczynniki, zastanowić się jak zrobić "śluzę" czyli przedsionek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drzwi : Hormann OK, sluza OK (ja planuję np. samozamykacz na drzwiach od wiatrołapu), 2 pary dla mnie nie OK (za mały wiatrołap - nie będzie jak za sobą zamknąć drugiej pary).

 

Ale ja pytałem o drzwi WEWNĘTRZNE = tzn jak robicie dziury na powietrze i co z akustyką począć (vide mój pomysł w formie koślawego rysunku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam teraz szpary pod drzwiami. Bez rewelacji. Otwory też nie uśmiechają mi się. Może lepiej podzielić dom na strefy aby wywiew i nawiew był zbilansowany.

Np nawiew w salonie połączony z wywiewem w kuchni i ewentualne otwory wentylacyjne w drzwiach tylko pomiędzy tymi pomieszczeniami.

Sypialnia wentylowana z jej łazienką. itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zużycia energii przez pompę to liczyłem, że przy zaprojektowanym układzie 4 obiegów równolegle po 100 m i szczytowej mocy ładowania 5 kW dla różnicy temperatur 10 oC niezbędna prędkość przepływu dla Ergolidu Eko (39% glikolu propylenowego) wyniesie 0,32 m/s przy strumieniu objętości 0,51 m3/h.

...

Jeśli wpiszemy te dane do katalogu Grundfosa to zaproponuje nam kilka pomp ... seria UPS XX-50 1XX, która dla takiego punktu pracy pobiera z sieci moc 51 W..

5000W / 51W = ok. 100 (max. COP). Czyli koszty przesyłu energii słonecznej do gruntu są znikome. Nawet jak z podgrzanego gruntu da się odzyskać 20% energii to i tak to jest opłacalna sprawa.

leśny_ziutek Czy przemyślałeś wynikający z tego temat ogrzewania pomieszczeń od gruntu w sezonie letnim? Czy przez ten podgrzany grunt pod podłogą nie będziesz miał za gorąco w upalne dni?

Tez myślę o grzaniu gruntu pod budynkiem. Myślę w nim umieścić dodatkowo wężownicę do której podłączę wodociąg miejski. Przez to już na wstępie będę miał cieplejszą "zimną wodę". Oczywiście dla bezpieczeństwa należy wykonać również obejście tej wężownicy wstawiając zawory odcinające. Co o tym sądzicie?

kszew

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5000W / 51W = ok. 100 (max. COP). Czyli koszty przesyłu energii słonecznej do gruntu są znikome. Nawet jak z podgrzanego gruntu da się odzyskać 20% energii to i tak to jest opłacalna sprawa.

No nie jest tak różowo. Jeśli moje symulacje są zbliżone do rzeczywistości (znajdziesz je wcześniej w tym wątku) to można odzyskać nawet więcej niż te 20% ciepła, ale raczej o marnej temperaturze - mało użytecznego przy bezpośrednim korzystaniu.

leśny_ziutek Czy przemyślałeś wynikający z tego temat ogrzewania pomieszczeń od gruntu w sezonie letnim? Czy przez ten podgrzany grunt pod podłogą nie będziesz miał za gorąco w upalne dni?

Tez myślę o grzaniu gruntu pod budynkiem.

Między pomieszczeniami a gruntem masz warstwę izolacji (u mnie będzie chyba ostatecznie 14 cm styropianu). Aby był jakiś istotny transport energii z gruntu do pomieszczeń musi być istotna różnica temperatur. Z moich symulacji wynika, że jeśli wężownicę ułożysz na wystarczającej głębokości, to bezpośrednio pod warstwą styropianu raczej nie uzyskasz więcej niż 30 oC i to dopiero pod koniec sezonu słonecznego. Jeśli nawet do tego dojdzie, to zakładając, że w domu masz 23 oC to przy różnicy 7 oC transport energii do domu wyniesie około 2 W/m2 dla 14 cm styropianu pod wylewką. Jednak to samo zjawisko spowoduje, że zimą będziesz miał mniejsze straty z domu do gruntu i to jest jedna z zalet tego systemu. Pamiętaj przy tym, że przez jedno zachodnie okno, słoneczko po południu może nagrzewać Twój domek z mocą 2 kW (lub większą) przez ładnych parę godzin. Trzeba tylko dobrze przemyśleć odizolowanie ścian działowych od gruntu. Ja ostatecznie stwierdziłem, że ścianki działowe będą stały na 5 cm twardego styropianu (na dole będę miał ścianki masywne - większości z nich będzie z piaskowca).

 

Myślę w nim umieścić dodatkowo wężownicę do której podłączę wodociąg miejski. Przez to już na wstępie będę miał cieplejszą "zimną wodę". Oczywiście dla bezpieczeństwa należy wykonać również obejście tej wężownicy wstawiając zawory odcinające. Co o tym sądzicie?

kszew

Jeśli poczytasz wstecz ten wątek to zobaczysz, że planuję to samo. Jednak radziłbym Ci (ja tak zrobię) dokonać rozdziału wody z wodociągu na wodę ciepłą i zimną, i tylko tą, która ma być ciepłą przepuszczać przez grunt pod domem. W domu przydaje się zimna woda. Poza tym lepiej, aby ta do picia nie leżała dłuższy czas pod domem w temp. 25-30 oC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja pytałem o drzwi WEWNĘTRZNE = tzn jak robicie dziury na powietrze i co z akustyką począć (vide mój pomysł w formie koślawego rysunku).

 

Depi, czy jest sens się bawić w jakieś "hiper-szpary"? :) Może po prostu zminimalizuj te szpary pod drzwiami do kilku mm - jeżeli wybudujesz dom szczelnie to powietrze i tak będzie tam przepływać bo ciśnienie zrobi swoje. Byleby nie zaczęło gwizdać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Depi, czy jest sens się bawić w jakieś "hiper-szpary"? :) Może po prostu zminimalizuj te szpary pod drzwiami do kilku mm - jeżeli wybudujesz dom szczelnie to powietrze i tak będzie tam przepływać bo ciśnienie zrobi swoje. Byleby nie zaczęło gwizdać ;)

 

Hiper-szpara - now you have my attention! :)))

 

A serio - no własnie może gwizdać. Tego nie chcemy. Braku izolacji aku też nie chcemy. Może właśnie wstawienie membrany zapobiegnie gwizdom - na tej samej zasadzie jak działa membrana lub gąbka na mikrofonie.

 

Jezier Coś takiego mogę zrobić właściwie tylko w "kompleksie rodziców", czyli zblokowanej sypialni, łazience i garderobie. Tylko boję się, że trochę będzie zabawy z bilansowniem tego. Dać lekkie nadciśnienie? Raczej tak by było logiczniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, zagłębiamy się w szczegóły. Wentylacja mechaniczna "centralno" nawiewno-wywiewna ma zalety, ale też i wady. Ale, właśnie jak to zawsze diabeł tkwi w szczegółach. Jak się ma wiele pomieszczeń, a w danej chwili korzysta się z jednego lub dwóch, to po co wentylować pozostałe pomieszczenia? Przy wydzielonych strefach (gdzie są oddzielone np. drzwiami bez otworów wentylacyjnych) wentylować tylko jedną strefę jakoś się da.

Ale w przypadku braku przegrody pomiędzy strefą np. "dzienną" a "nocną" czy da się rozdzielić wentylację na te strefy (buduję Z24 http://www.z500.pl/projekt/z24.html ? Gdzie szukać informacji. I czy ekonomicznie opłaca się rozdzielać wentylację na poszczególne strefy? Jakieś sugestie mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze ktos przetlumaczyc co na tym certyfikacie jest popisane..bo ja niemieckiego nie kumam:(

Podane tam wartości to są normy domu pasywnego ustalone przez Niemców (passiv.de). To są maksymalne wartości jakich dom certyfikowany nie może przekroczyć aby otrzymać certyfikat. W tym certyfikacie nie ma żadnej wartości obliczonej dla domu certyfikowanego, a tylko że mieści się w określonych normach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby pójść na całość, i każde pomieszczenie wentylować osobno? W każdym: nawiew i wywiew?

Ja mam tak zamiar zrobić w niektórych pomieszczeniach. W sypialniach na piętrze, które nie mają łazienki będzie nawiew sufitowy i wywiew przy podłodze. Do każdej sypialni ustawione ok 30 m3/h. Ale to są tylko trzy sypialnie. Na parterze: nawiew w salonie wywiew w kuchni; nawiew w sypialni wywiew w łazience; nawiew w korytarzu a wywiew w drugiej łazience. itd. Wszystkie drzwi do łazienek będą miały otwory, ale inne drzwi chcę mieć szczelne. Zastanawiam się co zrobić w pomieszczeniach gospodarczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...