j-j 14.08.2008 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2008 j-j A po co tak kombinujesz? Myslisz, że jedna posadzka ma za małą akumulacyjność? Nie rozumiem. Jak nie chcesz dawać ciepła w dół, to więcej styro, ale "druga posadzka"? Widziałeś to gdzieś? A wracajać do reku: Czy w stosunku do ich cennika na stronie dają jakies upusty? Bo moim zdaniem ceny maja raczej wysokie. Jakie dokłanie ma spręże ma ta seria EKE? W tych tabelach jeszcze ich nie ma. Czy Ty wziąłeś ten bardziej wypasiony sterownik z graficznym wyświetlaczem? Bo ten podstawowy ma chyba tylko 2 termometry i jedno wyjście na przekaźnik, więć do czerpni i bypasu chyba za mało... To, że duży to żadna wada. Ja tam nie ufam małym wymiennikom i ich magicznym właściwościom. Dlatego tez jakoś te dane ze strony Ekozefira budza moje wątpliwości - 90+% odzysku na wymienniku krzyżowym? Tak dobrze, to chyba tylko w Erze jest. A rozmyślałeś nad Bartoszem i go odrzuciłeś, czy nie brałeś go w ogóle pod uwagę? Bo ja na razie sie ku niemu skłaniam, ale jestem otwarty na inne propozycje (tez jest POLSKI! ) włąśnie duży dlatego duża sprawność bo normalnie sprawności krzyżowych to ok. 70% a te mają wyższe sprawności- dzwonilem wypytywałem własnie o te sprawności dla krzyżowych. Jest niby 2,5 raza większy niż "normalnie". Ja będe miał ten wypasiony, zresztą ten EKE- 400 ma wersję chyba tylko wypasioną. Ten EKE-400 ma 300 Pa dla 400 m3/h a 183 Pa dla 500 m3/h Co do ogrzewania podlogowego to ja u siebie właśnie tak będę mial jak opisałem. Ta druga posadzka i tak musiała być bo na niej są działówki. A żeby podłogówka nie grzała bezpośrednio niepotrezbnie tych 8 cm drugiej posadzki to daję na to 2 cm styro i na to jeszcze 5 cm betonu z kablami. Dzieki temu zakładam lepsze oddawanie ciepła, sprawniejsze no i wyrównuję temp. pod tymi 2 cm styro bo duża masa drugiej posadzki będzie miała mniejszą temp. a mniejsze delta T to mniej strat. Ta druga posadzka będzie dla mnie jakby barierą termiczną dla podłogówki. Bartosz mnie wk... swoją dziwną budową, łatwiej mi w pom. gosp. wcisnąć prostokąt niż takie UFO. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 14.08.2008 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2008 Ja tam bym nie dawał już tych 2cm styro i po prostu walnął wielką, grubą wylewę Bartosz ma budowę "nagą" - tzn. nie ma obudoway w klasyczny tego słowa znaczeniu. Mi się to podoba, bo mogę w każdej chwili i latwo dostawić/wymienić dowolny element tej konstrukcji (wentylator, dorzucić klimatyzator kanałowy itp.) Czyli mówisz, że po prostu mają przewymiarowane wymienniki? Hmmm... A skąd masz te dane o sprężach? Bo ja potrzebuję większego bydlaka - taki co daje min. 200Pa przy 600m3/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 14.08.2008 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2008 Ja tam bym nie dawał już tych 2cm styro i po prostu walnął wielką, grubą wylewę . Za duża masa w bezpośrednim kontakcie z kablami wydaje mi się a tak uzyskam szybsze reakcje systemu. J Bartosz ma budowę "nagą" - tzn. nie ma obudoway w klasyczny tego słowa znaczeniu. Mi się to podoba, bo mogę w każdej chwili i latwo dostawić/wymienić dowolny element tej konstrukcji (wentylator, dorzucić klimatyzator kanałowy itp.) Właśnie o to chodzi nie mam czasu na składaki , wystarczy że dom sklądam i resztę instalacyjną, ma być całość i lubię regularne kształty . Czyli mówisz, że po prostu mają przewymiarowane wymienniki? Hmmm... A skąd masz te dane o sprężach? Bo ja potrzebuję większego bydlaka - taki co daje min. 200Pa przy 600m3/h. No tak EKE-400 jest za mały musisz do nich zadzwonić bo te EKE dla GWC są nowościa i ja uzyskałem kartę katalogową przez maila a nie ze strony. Mają też je większe bodajże. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 14.08.2008 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2008 włąśnie duży dlatego duża sprawność bo normalnie sprawności krzyżowych to ok. 70% a te mają wyższe sprawności- dzwonilem wypytywałem własnie o te sprawności dla krzyżowych. Jest niby 2,5 raza większy niż "normalnie".Wymiennik krzyżowy nie może mieć sprawności większej niż 70% w normalnych warunkach. Wynika to z zasady jego działania. Większą sprawność osiąga się jedynie z uwzględnieniem odzysku ciepła utajonego, czyli ze skroplin. Taka sytuacja nie występuje jednak w każdych warunkach (dopiero przy niskich temperaturach zewnętrznych i wysokiej wilgotności wewnątrz domu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 14.08.2008 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2008 włąśnie duży dlatego duża sprawność bo normalnie sprawności krzyżowych to ok. 70% a te mają wyższe sprawności- dzwonilem wypytywałem własnie o te sprawności dla krzyżowych. Jest niby 2,5 raza większy niż "normalnie".Wymiennik krzyżowy nie może mieć sprawności większej niż 70% w normalnych warunkach. Wynika to z zasady jego działania. Większą sprawność osiąga się jedynie z uwzględnieniem odzysku ciepła utajonego, czyli ze skroplin. Taka sytuacja nie występuje jednak w każdych warunkach (dopiero przy niskich temperaturach zewnętrznych i wysokiej wilgotności wewnątrz domu). Hmm, ale wraz ze wzrostem powierzchni wymiany rośnie sprawność uwzględniając przepływ, który z racji tak dużej powierzchni wymiany będzie turbulentny tylko przy bardzo dużych przepływach dlatego wysokie sprawności sa wg ich wykresu własnie dla średnich przepływów a dla niższych sprawność spada właśnie w związku z przepływem laminarnym ale i tak jest wysoka dzięki większej powierzchni wymiany. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 14.08.2008 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2008 Ja tam bym nie dawał już tych 2cm styro i po prostu walnął wielką, grubą wylewę . Za duża masa w bezpośrednim kontakcie z kablami wydaje mi się a tak uzyskam szybsze reakcje systemu. Narysuj może jak chcesz to rozwiązać. Z opisu wynika, że ma to sens. Ja mam warstwę akumulacyjną 50cm. Rozgrzanie jej do temperatury użytkowej trwało bardzo długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 14.08.2008 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2008 HenoK , tu nie ma co rysować . Po prostu mam na chudziaku 24 cmlub 36 cm styro, na tym jest ok 8 cm betonu z siatką fi 3 mm, na to pójdzie ok. 2 cm styro i potem posadzka grzejna o gr. 5 cm z kablami grzejnymi. Na początku mialem nie dawać tych 2 cm styro ale stwierdzilem że za każdym razem gdy będe musiał włączyć ogrzewanie to ta masa na dole będzie mi spowalniac "wędrówkę" ciepła ku górze czyli do domku więc stwierdziłem że dając 2 cm styro spowoduę szybsza reakcję systemu grzewczego. Te 8 cm będzie jakby taką barierą termiczną za ktorej grzanie będe musiał oczywście płacić ale ustabilizuje mi ona razem z tymi 2 cm styro dzialanie systemu grzewczego. Po prostu tym sposobem też chcę wyeliminować zwiększnie strat do gruntu wytworzone poprzez źródło wewnętrzne ciepła czyli kable, dlatego ciepło ma najpierw ogrzać powietrze w domr a potem zanim ucieknie przez 24 cm lub 36 cm styro wyrówna temp. w tej plycie 8 cm (bo przy takiej masie temp. jej podniesie sie może o ok. 0,3 st.) i dopiero ucieknie już z deta T dużo mniejszym w grunt. Tak to widzę, czy prawidłowo (?), hmm latego chcę podyskutować. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wgregor 14.08.2008 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2008 Zrób maty grzewcze pod płytki, lub takie w panele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 15.08.2008 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 HenoK , tu nie ma co rysować . Po prostu mam na chudziaku 24 cmlub 36 cm styro, na tym jest ok 8 cm betonu z siatką fi 3 mm, na to pójdzie ok. 2 cm styro i potem posadzka grzejna o gr. 5 cm z kablami grzejnymi. Nie dawałbym tego styropianu. Zwiększysz w ten sposób akumulacujność posadzki, co pozwoli Ci w pełni wykorzystać tańsze ogrzewanie w nocy, a także ustabilizuje temperaturę domu latem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 15.08.2008 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 HenoK , tu nie ma co rysować . Po prostu mam na chudziaku 24 cmlub 36 cm styro, na tym jest ok 8 cm betonu z siatką fi 3 mm, na to pójdzie ok. 2 cm styro i potem posadzka grzejna o gr. 5 cm z kablami grzejnymi. Nie dawałbym tego styropianu. Zwiększysz w ten sposób akumulacujność posadzki, co pozwoli Ci w pełni wykorzystać tańsze ogrzewanie w nocy, a także ustabilizuje temperaturę domu latem. Ale tym sposobem system grzewczy będzie wolniej reagował. A te 5 cm akumulacji mi spokojnie wystarczy przy taryfie nocnej przy moim zapotrezbowaniu. HenoK przecież ta masa betonu pod tym 2 cm styro będzie stabilizowała temp. i będzie akumulowała ciepło nadal tylko z opóźnieniem bo najpierw mam ja mieć dobrze w miarę szybko a potem niech "cieszy" się plyta tym cieplem lub chłodem. pzdr Ale mam teraz inny mały klopot te 8 cm zostalo nierówno wylane i mam raz 10 cm raz 8 cm raz 7 cm i teraz aby posadzka grzejna była równa i miala 5 cm a styro pod nią mialby mieć 2 cm to musialbym to 8-mio cm warstwę najpierw wyrównać do najwyższego punktu. Nie wiem czy tak cieńka wylana warstwa wyrównująca od 0- 3 cm dodatkowo betonu będzie trwała no i to dodatkowa robota. Może zrobić to mocnym ale rzadkim betonem "samopoziomującym" . Cholerka, móglbym dać różne grubości tego styro pod grzejną ale w życiu nie podpasują styro do nierówności płyty. Myślalem o styrobetonie albo perlicie ale znowu w miejscach gdzie byloby go tylko 2 cm to zdecydowanie za maly opór cieplny. Tak yśle ale chyba musze dolać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 15.08.2008 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 HenoK przecież ta masa betonu pod tym 2 cm styro będzie stabilizowała temp. i będzie akumulowała ciepło nadal tylko z opóźnieniem bo najpierw mam ja mieć dobrze w miarę szybko a potem niech "cieszy" się plyta tym cieplem lub chłodem. Jeżeli jesteś pewien, że W czasie tańszej taryfy pokryjesz zapotrzebowanie energetyczne swojego domu i nie wpłynie to negatywnie na wahania temperatury, to Twój pomysł jest dobry. Jednak jak napisałeś pojawiają Ci się dodatkowe problemy z precyzyjnym wykonaniem takiego ogrzewania. Grubsza płyta grzewcza, to z pewnością większa stabilizacja temperatury. Płyta oddzielona 2cm styropianu nie będzie już tym samym (policz ile ciepła będzie oddawała przy różnicy temperatur rzędu kilku stopni). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 15.08.2008 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 HenoK przecież ta masa betonu pod tym 2 cm styro będzie stabilizowała temp. i będzie akumulowała ciepło nadal tylko z opóźnieniem bo najpierw mam ja mieć dobrze w miarę szybko a potem niech "cieszy" się plyta tym cieplem lub chłodem. Jeżeli jesteś pewien, że W czasie tańszej taryfy pokryjesz zapotrzebowanie energetyczne swojego domu i nie wpłynie to negatywnie na wahania temperatury, to Twój pomysł jest dobry. Jednak jak napisałeś pojawiają Ci się dodatkowe problemy z precyzyjnym wykonaniem takiego ogrzewania. Grubsza płyta grzewcza, to z pewnością większa stabilizacja temperatury. Płyta oddzielona 2cm styropianu nie będzie już tym samym (policz ile ciepła będzie oddawała przy różnicy temperatur rzędu kilku stopni). Do akumulacji wystarczy mi wg moich wyliczeń 5 cm. Ale dlatego tak własnie pilnuję i sam buduję aby wszystko było na "zicher". HenoK, ale ta grubsza plyta ma być taką akumulującą w dłuższym czasie zanim cieplo ucieknie w dół, a także wyrownującą temperaturę która będzie dzięki temu niższa niż nad tymi 2 cm styro w posadzce grzejnej. Nie wiem czy do końca Ciebie zrozumiałem ("policz ile ciepła będzie oddawała przy różnicy temperatur rzędu kilku stopni") ale: Ta grubsza plyta najpierw przyjmie cieplo z góry bo na dole jest dużo styro: straty główne: u styro głównego to: 0,14 W/m2*K * 12 st. (delta T)=1,7 W/m2 ilośc ciepła przez te 2 cm styro: u styro grzewczego to: 2 W/m2*K * 1 st. (delta T nawet tak małe przyjąłem)=2 W/m2 Oczywiście zmienia się to dynamicznie ale ta grubsza plyta też musi być uzupełniana cieplem za ktore placę i będzie ale w bardzo równy powolny sposób bez podnoszenia swojej temperatury o wartości powodujące większe straty ciepla oraz bez większego wplywu na szybkośc reakcji systemu grzewczego. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 15.08.2008 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 ilośc ciepła przez te 2 cm styro: u styro grzewczego to: 2 W/m2*K * 1 st. (delta T nawet tak małe przyjąłem)=2 W/m2 Właśnie o to mi chodziło. Nawet przy delta T=5K otrzymasz 10W/m2, czyli dla całego budynku trochę ponad 1kW mocy. Mniej więcej tyle ile słońce nagrzeje Ci dom przez okno o powierzchni 1m2. Ale masz rację w pewnym stopniu ta płyta też będzie Ci stabilizowała temperaturę w domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 15.08.2008 12:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 HenoK, jeszcze znalazlem coś na potwierdzenie moich obaw odnośnie zwiększenia strat przy ogrzewaniu podlogowym- wg normy EN ISO 13370:1998 i załącznika J "podłogi na gruncie z wbudowanym systemem ogrzewania" do obliczeń strat nalezy:temperaturę wewnętrzną Ti zastąpić średnią temperaturą w płaszczyźnie elementow grzejnych Th. i w tym momencie zwiększa się delta T a więc i straty. Dlatego utwierdzam się w tym że dając grubszą plytę pod posadzką grzejną zmniejszę delta T a tym samym straty. Potwierdza to też te sztuczne wyliczenia Twoje z tymi listwami grzejnymi po obwodzie domu. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 15.08.2008 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 Dlatego utwierdzam się w tym że dając grubszą plytę pod posadzką grzejną zmniejszę delta T a tym samym straty. Potwierdza to też te sztuczne wyliczenia Twoje z tymi listwami grzejnymi po obwodzie domu. pzdr To chyba nie do końca poprawne sformułowanie bo idąc tym tropem im grubsza/lepsza warstwa izolacji tym mniejsze delta T ? Delta T jest stała, a izolacja ma wpływ na "wyciek" ciepła w danym kierunku. raczej im większa delta T tym izolacja powinna być grubsza ... Może to kwestia semantyki albo znowu nie nadążam albo mam rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 15.08.2008 15:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 Mice, mniejsze delta T w stosunku do delta T wynikającego z wyższych temperatur w wylewce ogrzewania podlogowego bo tam temperatury są wyższe niż nasze 20 st. wedlug którego liczymy straty ciepla.Poczytaj wyżej jeszcze raz o co mi chodzi. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 15.08.2008 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 Mice, mniejsze delta T w stosunku do delta T wynikającego z wyższych temperatur w wylewce ogrzewania podlogowego bo tam temperatury są wyższe niż nasze 20 st. wedlug którego liczymy straty ciepla. Poczytaj wyżej jeszcze raz o co mi chodzi. pzdr Czytałem 2x i nadal uważam, że delta T nie zależy od grubości izolacji na którą się powołujesz. Rozumiem, że dla podłogówki wg normy chcesz przyjąć temp. nie pomieszczenia a temp. elementów grzejnych. ok, ale co ma do tego (do różnicy temp.) grubość izolacji ? Nawet jak dasz metrową izolację to delta T pomiędzy elementami grzejnymi podłogówki a chudziakiem na gruncie będzie taka sama (dla identycznych warunków początkowych). Mylę się ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 15.08.2008 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 Mice, mniejsze delta T w stosunku do delta T wynikającego z wyższych temperatur w wylewce ogrzewania podlogowego bo tam temperatury są wyższe niż nasze 20 st. wedlug którego liczymy straty ciepla. Poczytaj wyżej jeszcze raz o co mi chodzi. pzdr Czytałem 2x i nadal uważam, że delta T nie zależy od grubości izolacji na którą się powołujesz. Rozumiem, że dla podłogówki wg normy chcesz przyjąć temp. nie pomieszczenia a temp. elementów grzejnych. ok, ale co ma do tego (do różnicy temp.) grubość izolacji ? Nawet jak dasz metrową izolację to delta T pomiędzy elementami grzejnymi podłogówki a chudziakiem na gruncie będzie taka sama (dla identycznych warunków początkowych). Mylę się ? Oki widzę dziurę - nie piszę że grubość izolacji wplynie na delta T tylko że dodatkowa masa wylewki pod posadzką grzewczą to spowoduje bo bez niej bylaby tylko posadzka grzejna o wyższej temperaturze co dawaloby większe delta T i tym samym większe straty a tak temp. się rozloży w tej większej masie i delta T będzie takie jak dla innych przegród ktore są bez źródeł wewnętrznych grzewczych. Lub inaczej- Ucieczkę ciepla hamowac będzie styro pod tą masą więc chodzi o to aby nad tym styro utrzymać w tej masie temp. ok. 20 st. bo bez niej bylaby tylko posadzka grzejna i mialaby nad styro podczas grzania temp. ok 25-35 st. a więc delta T byloby większe. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 15.08.2008 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 Oki widzę dziurę - nie piszę że grubość izolacji wplynie na delta T tylko że dodatkowa masa wylewki pod posadzką grzewczą to spowoduje bo bez niej bylaby tylko posadzka grzejna o wyższej temperaturze co dawaloby większe delta T i tym samym większe straty a tak temp. się rozloży w tej większej masie i delta T będzie takie jak dla innych przegród ktore są bez źródeł wewnętrznych grzewczych. Lub inaczej- Ucieczkę ciepla hamowac będzie styro pod tą masą więc chodzi o to aby nad tym styro utrzymać w tej masie temp. ok. 20 st. bo bez niej bylaby tylko posadzka grzejna i mialaby nad styro podczas grzania temp. ok 25-35 st. a więc delta T byloby większe. pzdr Chyba coś za bardzo to zamieszałeś. Grubsza włyta grzewcza spowoduje, że rozkład temperatury na powierzchni podłogi bedzie bardziej równomierny. W praktyce oznacza to m.in. możliwość ułozenia kabli grzewczych z większym rozstawem, bez pogorszenia komfortu. Czy wpłynie też na straty ? O tym decydować będzie średnia temperatura na spodzie płyty grzewczej i grubość izolacji. Czy ta temperatura dla grubszej płyty będzie niższa ? Jeżeli chcemy w niej akumulować ciepło to z pewnoscią tak. Grubszą płytę (w tym wypadku 3 krotnie grubszą) możesz podgrzać do niższej temperatury uzyskując ten sam efekt akumulacyjny. Pytanie na czym więcej zyskasz? Czy na tym, że będzie dodatkowe 2cm izolacji, czy na tym, że płyta będzie miała średnio dobowo niższą temperaturę. Dodałbym jeszcze jedno. Grubsza płyta zapewni większą stabilność temperaturową domu latem. Tak więc chyba jednak plusów grubszej płyty grzejnej jest więcej jak minusów. Jedyny minus jaki widzę, to długi rozruch płyty, ale to może mieć znaczenie tylko wtedy, gdybyś rozpoczynał grzanie w środku zimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 15.08.2008 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 Oki widzę dziurę - nie piszę że grubość izolacji wplynie na delta T tylko że dodatkowa masa wylewki pod posadzką grzewczą to spowoduje bo bez niej bylaby tylko posadzka grzejna o wyższej temperaturze co dawaloby większe delta T i tym samym większe straty a tak temp. się rozloży w tej większej masie i delta T będzie takie jak dla innych przegród ktore są bez źródeł wewnętrznych grzewczych. Lub inaczej- Ucieczkę ciepla hamowac będzie styro pod tą masą więc chodzi o to aby nad tym styro utrzymać w tej masie temp. ok. 20 st. bo bez niej bylaby tylko posadzka grzejna i mialaby nad styro podczas grzania temp. ok 25-35 st. a więc delta T byloby większe. pzdr Chyba coś za bardzo to zamieszałeś. Grubsza włyta grzewcza spowoduje, że rozkład temperatury na powierzchni podłogi bedzie bardziej równomierny. W praktyce oznacza to m.in. możliwość ułozenia kabli grzewczych z większym rozstawem, bez pogorszenia komfortu. Czy wpłynie też na straty ? O tym decydować będzie średnia temperatura na spodzie płyty grzewczej i grubość izolacji. Czy ta temperatura dla grubszej płyty będzie niższa ? Jeżeli chcemy w niej akumulować ciepło to z pewnoscią tak. Grubszą płytę (w tym wypadku 3 krotnie grubszą) możesz podgrzać do niższej temperatury uzyskując ten sam efekt akumulacyjny. Pytanie na czym więcej zyskasz? Czy na tym, że będzie dodatkowe 2cm izolacji, czy na tym, że płyta będzie miała średnio dobowo niższą temperaturę. Dodałbym jeszcze jedno. Grubsza płyta zapewni większą stabilność temperaturową domu latem. Tak więc chyba jednak plusów grubszej płyty grzejnej jest więcej jak minusów. Jedyny minus jaki widzę, to długi rozruch płyty, ale to może mieć znaczenie tylko wtedy, gdybyś rozpoczynał grzanie w środku zimy. czemu namieszałem ? Doskonale mnie rozumiesz i ja tak jak Ty myślę. Dokładnie chcę mieć średnią temp. tej masy mniejszą aby mieć mniejsze delta T. Ona będzie jednocześnie razem z tą wylewką grzewczą akumulowac ciepło a styro o gr. 2 cm pod tą grzewczą a nad tą drugą masą akumulacyjną ma mi zapewnić tylko szybszą reakcję systemu w momencie kiedy będe ewentualnie grzał bo bez tego styro część ciepła szła by od razu do tej niższej masy betonu i wolniej funkcjonowałby system grzewczy. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.