j-j 04.09.2008 05:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2008 Na pewno ma być super energooszczędny. Nie pasywny, bo to pojęcie moim zdaniem się zdewaluowało (przesadna izolacja domu może być jego wadą). HenoK, a dlaczegóż to? No to wyobraź sobie izolację o grubości 100cm . Myślę, że najlepsza metoda zaprojektowania domu superenergooszczędnego polega na spełnieniu warunków normowych, a następnie wybraniu takich opcji zmniejszenia kosztów eksploatacji, które dają najszybszy okres zwrotu nakładów. Niekoniecznie musi to być tylko izolacja. Równie dobrze mogą to być lepsze okna, pompa ciepła, kolektory słoneczne, wentylacja z odzyskiem ciepła. Oczywiście ważny jest też komfort użytkowania tak zaprojektowanego domu. Zgadzam się jednak, przy nstp. domu jednak zostawilbym moje obecne grubości izolacji (fakt 100 cm bym nie dał ) i uważam że da się zrobić dom "zero energi" i to wcale nie większym kosztem ale już od początku trzeba wszystko przeanalizowac i się zdecydować. Pompoy ciepła, solarów bym nie brał, zdecydowanie za drogie, no chyba że sam bym to zrobił albo jeśli ceny nabrałyby sensu. Depi, zapytałem jaka jest różnica w koszcie okien zwykłych a okien pasywnych i gość zaczął opowiadać, najważniejsze było to, że okna pasywne u nich są robione na profilu niemieckim jakimś i są to okna NIEOTWIERALNE. A otwieralne są do energooszczędnych- dokładnie tak powiedział. Uo matko - z tego powinieneś był wywnioskować tylko jedno - że rozmawiasz z debilem. O oknach Jezierskiego to nic nie mówi Nie wiem czy debil ale bylo to dziwne to fakt. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 04.09.2008 05:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2008 A czy rozważał ktoś już budowę domu o najlepszym A/V, czyli kulistego? Pierre Cardin ma coś a la, choć energooszczędność nawet nie figuruje w jego słowniku, ale przykład pokazuje, że taka forma jest możłiwa i, MSZ, bardzo atrakcyjna wizualnie. Może nawet któraś Żona by się skusiła na takie przytulne igloo Chodzi Ci o coś takiego : http://www.gnosis.art.pl/e_gnosis/pracownia/dom_kopula/kopuly_monolityczne/dom_kopula_monolityczna_14.jpg Zdjęcie ze strony intermetowej : http://www.gnosis.art.pl/e_gnosis/pracownia/dom_kopula/dom_kopula_monolityczna.htm Na temat takiej budowy można przeczytać także tutaj : http://jastrzebiezdroj.naszemiasto.pl/wydarzenia/671458.html W artykule są też namiary na projektanta . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 04.09.2008 05:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2008 Zgadzam się jednak, przy nstp. domu jednak zostawilbym moje obecne grubości izolacji (fakt 100 cm bym nie dał ) i uważam że da się zrobić dom "zero energi" i to wcale nie większym kosztem ale już od początku trzeba wszystko przeanalizować i się zdecydować.Jeszcze jedno. Nie wystarczy sama wiedza teoretyczna w tej dziedzinie. Konieczna jest jeszcze praktyka. Po wybudowaniu jednego domu energooszczędnego, jest duża szansa na budowę następnego lepszego i niewykluczone, że tańszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 04.09.2008 06:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2008 Zgadzam się jednak, przy nstp. domu jednak zostawilbym moje obecne grubości izolacji (fakt 100 cm bym nie dał ) i uważam że da się zrobić dom "zero energi" i to wcale nie większym kosztem ale już od początku trzeba wszystko przeanalizować i się zdecydować.Jeszcze jedno. Nie wystarczy sama wiedza teoretyczna w tej dziedzinie. Konieczna jest jeszcze praktyka. Po wybudowaniu jednego domu energooszczędnego, jest duża szansa na budowę następnego lepszego i niewykluczone, że tańszego. Zdecydowanie tak, Amen HenoK męczy mnie jeszzce jedna myśl, juz za ok m-c będę robił kable i myślę nad tym czy lepsze będą regulatory z czujnikiem podłogowym tylko czy powietrznym. Zawsze najpierw odczuwamy temp. w powietrzu a więc dając czujnik podłogowy i ustawiając go np. na 22 st. C, z uruchamianiem jeśli spadnie o 0,3 st. C, ogrzewanie może załączać się częściej niż np. przy czujniku powietrznym ustawionym np. na 20 st. C. Wydaje mi się ze zyski bytowe w domu będą "odczuwalne w powietrzu" najpierw, bez większego wpływu na temp. posadzki, na poziomie gdzie byłby czujnik podłogowy więc może lepiej czujnik powietrzny? Tyle, że z powietrznym wada będzie taka, że jego reakcja będzie późniejsza niż podlogowego? Jak sądzisz? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 04.09.2008 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2008 męczy mnie jeszzce jedna myśl, juz za ok m-c będę robił kable i myślę nad tym czy lepsze będą regulatory z czujnikiem podłogowym tylko czy powietrznym. Zawsze najpierw odczuwamy temp. w powietrzu a więc dając czujnik podłogowy i ustawiając go np. na 22 st. C, z uruchamianiem jeśli spadnie o 0,3 st. C, ogrzewanie może załączać się częściej niż np. przy czujniku powietrznym ustawionym np. na 20 st. C. Wydaje mi się ze zyski bytowe w domu będą "odczuwalne w powietrzu" najpierw, bez większego wpływu na temp. posadzki, na poziomie gdzie byłby czujnik podłogowy więc może lepiej czujnik powietrzny? Tyle, że z powietrznym wada będzie taka, że jego reakcja będzie późniejsza niż podlogowego? Może warto rozważyć jeszcze jedną opcję - czujnik powierzchni podłogi na podczerwień : http://pl.heating.danfoss.com/Product/088U0213_MNU17433086.html Jego zaletą jest pomiar powierzchni posadzki, która jednak może różnić się od tej mierzonej we wnętrzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 04.09.2008 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2008 męczy mnie jeszzce jedna myśl, juz za ok m-c będę robił kable i myślę nad tym czy lepsze będą regulatory z czujnikiem podłogowym tylko czy powietrznym. Zawsze najpierw odczuwamy temp. w powietrzu a więc dając czujnik podłogowy i ustawiając go np. na 22 st. C, z uruchamianiem jeśli spadnie o 0,3 st. C, ogrzewanie może załączać się częściej niż np. przy czujniku powietrznym ustawionym np. na 20 st. C. Wydaje mi się ze zyski bytowe w domu będą "odczuwalne w powietrzu" najpierw, bez większego wpływu na temp. posadzki, na poziomie gdzie byłby czujnik podłogowy więc może lepiej czujnik powietrzny? Tyle, że z powietrznym wada będzie taka, że jego reakcja będzie późniejsza niż podlogowego? Może warto rozważyć jeszcze jedną opcję - czujnik powierzchni podłogi na podczerwień : http://pl.heating.danfoss.com/Product/088U0213_MNU17433086.html Jego zaletą jest pomiar powierzchni posadzki, która jednak może różnić się od tej mierzonej we wnętrzu. lol, niezłe ale cena też . Myślę że w sumie musiałby być taki regulator na którym oprócz temp. maks. mógłbym ustawiać temp. załączania a nie, że załącza gdy temp. spadnie np. o 0,3 st C poniżej tej max ale czy takie są (?), sprawdzałem w elektra , auraton, euroster i one raczej nie mają . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 04.09.2008 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2008 Hm... a nie jest tak,ze gora (max wylacza ogrzewanie a wlaczy go dopiero min? Jezeli ustawisz sobie np. na +20* jako max a +19* jako min to powinno sie zalaczac i wylaczac przy skrajnych temp. - najprosciej jak mozna Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 04.09.2008 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2008 Myślę że w sumie musiałby być taki regulator na którym oprócz temp. maks. mógłbym ustawiać temp. załączania a nie, że załącza gdy temp. spadnie np. o 0,3 st C poniżej tej max ale czy takie są (?), sprawdzałem w elektra , auraton, euroster i one raczej nie mają .Podejrzewam, że wszystkie one mają taką funkcję. Szukaj pod hasłem histereza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 04.09.2008 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2008 histereza jest właśnie 0,3 st. C, więc jeśli będe miał na czujniku 22 st. C sustawione to przy 21,7 st. C będzie mi się uruchamiało ogrzewanie. Jesli będę miał powietrzny to będę miał pewność że nie uruchomimi się ogrzewanie jesli będzie tmp. powietzra większa niż 20 st. tyle że wtedy czujnik powietrzny będzie bardzo późno reagował na wzrost temp. Piwopijca własnie tak nie ma , jest ta histereza. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 04.09.2008 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2008 histereza jest właśnie 0,3 st. C, więc jeśli będe miał na czujniku 22 st. C sustawione to przy 21,7 st. C będzie mi się uruchamiało ogrzewanie. Jesli będę miał powietrzny to będę miał pewność że nie uruchomimi się ogrzewanie jesli będzie tmp. powietzra większa niż 20 st. tyle że wtedy czujnik powietrzny będzie bardzo późno reagował na wzrost temp. Piwopijca własnie tak nie ma , jest ta histereza. Wybierz termostat, który ma regulowaną histerezę, np. : http://robotechnik.abc24.pl/default.asp?kat=20542&pro=153083 http://www.sklep.insbud.net/product_info.php/cPath/21_22/products_id/28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 04.09.2008 14:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2008 Zgadzam się jednak, przy nstp. domu jednak zostawilbym moje obecne grubości izolacji (fakt 100 cm bym nie dał ) i uważam że da się zrobić dom "zero energi" i to wcale nie większym kosztem ale już od początku trzeba wszystko przeanalizować i się zdecydować.Jeszcze jedno. Nie wystarczy sama wiedza teoretyczna w tej dziedzinie. Konieczna jest jeszcze praktyka. Po wybudowaniu jednego domu energooszczędnego, jest duża szansa na budowę następnego lepszego i niewykluczone, że tańszego. Zdecydowanie tak, Amen pzdr Panowie, może tak trening na klockach lego modyfikowanych) lub w skali, np 1:10,co liniowo daje 10x mniejsze koszty, czyli gotowy dom wyjdzie tylko trochę drożej, ale będzie taniej niż pierwszy, który pochłonął by kasę, te 100%, a byłby gorszy od tego drugiego, a bylibyście bardziej zadowoleni z tego drugiego, mając jakieś ale do tego pierwszego i ponosząc duże nakłady do budowy drugiego ufff, chyba nic nie nakręciłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 04.09.2008 15:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2008 Zgadzam się jednak, przy nstp. domu jednak zostawilbym moje obecne grubości izolacji (fakt 100 cm bym nie dał ) i uważam że da się zrobić dom "zero energi" i to wcale nie większym kosztem ale już od początku trzeba wszystko przeanalizować i się zdecydować.Jeszcze jedno. Nie wystarczy sama wiedza teoretyczna w tej dziedzinie. Konieczna jest jeszcze praktyka. Po wybudowaniu jednego domu energooszczędnego, jest duża szansa na budowę następnego lepszego i niewykluczone, że tańszego. Zdecydowanie tak, Amen pzdr Panowie, może tak trening na klockach lego modyfikowanych) lub w skali, np 1:10,co liniowo daje 10x mniejsze koszty, czyli gotowy dom wyjdzie tylko trochę drożej, ale będzie taniej niż pierwszy, który pochłonął by kasę, te 100%, a byłby gorszy od tego drugiego, a bylibyście bardziej zadowoleni z tego drugiego, mając jakieś ale do tego pierwszego i ponosząc duże nakłady do budowy drugiego ufff, chyba nic nie nakręciłem Nie zauważyłeś tego : Amen . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 05.09.2008 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2008 histereza jest właśnie 0,3 st. C, więc jeśli będe miał na czujniku 22 st. C sustawione to przy 21,7 st. C będzie mi się uruchamiało ogrzewanie. Jesli będę miał powietrzny to będę miał pewność że nie uruchomimi się ogrzewanie jesli będzie tmp. powietzra większa niż 20 st. tyle że wtedy czujnik powietrzny będzie bardzo późno reagował na wzrost temp. Piwopijca własnie tak nie ma , jest ta histereza. Wybierz termostat, który ma regulowaną histerezę, np. : http://robotechnik.abc24.pl/default.asp?kat=20542&pro=153083 http://www.sklep.insbud.net/product_info.php/cPath/21_22/products_id/28 Dzięki HenoK, obadałem ten regulator, nie ma tego co chciałbym aby jeszcze było ale już rozumiem jak z tą regulowaną histerezą jest. Jest tylko jedno pytanie, w tych regulowanych jest tak, że ustawia się daną temperaturę z histerezą np. równą 2 st. C i to oznacza że włączy się gdy będą 2 st. C mniej niż ustawione na regulatorze a wyłączy sie gdy będą 2 st. C więcej niż ustawione na regulatorze. Myślałem że histereza oznacza tylko temp. włączenia a wyłączanie następuje przy osiągniętej temp. którą zadamy. jak to jest? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 05.09.2008 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2008 Myślałem że histereza oznacza tylko temp. włączenia a wyłączanie następuje przy osiągniętej temp. którą zadamy. jak to jest? pzdr Obejrzyj wykres histerezy To jest charakterystyka działająca w obu kierunkach, przy pewnej temp. wyłączy, przy pewnej włączy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProStaś 05.09.2008 17:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2008 Mam pytanie, czy ktoś już zasypywał pustaki pierwszego rzędu perlitem ? Chodzi mi o to, którą granulację kupić ? http://www.perlipol.pl/?id=cennik A przede wszystkim ile tego kupić ? Pustak do zasypania to niemiecki Unipor 372x240x238. Nie wiem ile dokładnie zajmują w nim drążenia? Myślę, że ok. 04-0,5 objętości. Mam liczyć w ten sposób: 0,372m x 0,240m x 0,238m = 0,02 m. sześć to objętość jednego pustaka. Połowa to pustka powietrzna, a połowa ceramika, czyli do zasypania pozostaje 0,02 x 0,5 = 0,01. Mam ich około 240 sztuk w pierwszej warstwie. 240 x 0,01 = 2,4 m. sześć. Jak coś schrzaniłem to poprawcie, please. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 05.09.2008 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2008 Perlit 100 czy 150 bardzo dobrze się wsypuje w pustaki ze 120 litrowych worków. 50% objętości pustaka to powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 06.09.2008 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2008 Dzieki Mice. Powiedzcie mi czy na dole przy montażu drzwi nic się nie da ulepszyć?: http://www.drzwi-cal.pl/files/file/instrukcje/Inst.%20montazu%20drz.%20zewnetrzne.pdf?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 07.09.2008 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2008 Ostatecznie postanowiłem ocieplic strop styropianem 30cm i dać na to wylewkę. Co więcej - stanie się to już w tym tygodniu, bo akurat ekipa ma czas, to machną to. W związku z tym mam nieoczekiwanie pilny dylemat - jak poprowadzić te cholerne kanały? Ułożyć je w warstwie ocieplenia może i byłoby dobrze, ale niewiarrygodnie upierdliwie. Porobić może przepusty przez to a kanały puścić górą po wylewce i tylko solidnie ocieplić wełną (np. 10cm)? Jeszcze między krokwie planuję wsadzić z 10cm wełny, więc nie będą całkowicie na pastwie wahań temperatury. Co sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 07.09.2008 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2008 A gdybyś ułożył płaskie kanały w warstwie styro o takiej samej grubości i na wierzch ułożył kolejne warstwy styropianu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 07.09.2008 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2008 Myślałem o tym, nawet mam kilka kanałów juz z odzysku, ale to są spore kanały kurcze blade. Będę miał w tych miesjcach znacznie cieńszą izolację. Poza tymtakie kanały raczej nie leżą nikomu na półce - musiałbym zamówić a to znowu opóźnienia... No i musiałbym juz teraz definitywni określić, gdzie będzie stała centrala. Z drugiej strony prowadzenie ich wierzchem to przepusty, kolana 90st (niedobre) no i troche dalej do wszystkiego (o 35cm hehehe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.