jareko 20.09.2008 11:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2008 zakładając ze fix z szyba 1,0 miałby jako całość k=1,2 to jakie byłoby k dla połączenia dwu takich fixow - doszłaby do tego zamknięta pustka powietrzna w powierzchni szyby grubości ok 3 cm Ta dodatkowa przestrzeń powietrzna, jeśli byłaby zamknięta to niewiele da!... dlaczego ? Dodanie trzeciej szyby zmniejsza k z 1,0 na 0,7. W tym rozwiązaniu możliwym jest takie uszczelnienie całości ze można to traktować - ościeżnice jako 6 komorowe zaś szyby jako pakiet trzykomorowy 4/16/4 / 30 / 4/16/4 nie z jedna lecz dwoma warstwami niskoemisyjnymi - sadze ze da i to dużo A otwieranych chce uniknąć, jestem z wiekiem coraz większym leniem a ze chałupa będzie parterowa to do wszystkich okien dostęp będzie z zewnątrz by je umyć Ide w slady jednego ze swych klientów - ma wentylacje mechaniczna, reku, gwc i tylko dwa otwory w domu otwierane - drzwi wejściowe i wyjście na taras - reszta - w sumie 16 okien - same fixy szklone w ościeżnicy Zresztą w 80% ja go na takie rozwiązanie namówiłem a on teraz pieje z zachwytu tak jest zadowolony z takiego rozwiązania a ile kasy mu pozostało w kieszeni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 20.09.2008 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2008 Hmmm... ciekawe ile wyniosłoby k takiego zestawu w najlepszym wypadku 0,6W/m2K z 10 cm niewentylowanej warstwy powietrza miedzy oknami Przypomiałem sobie, dlaczego zastanawiałem się nad zastosowaniem okna skrzynkowego . Chodziło o włączenie go do bariery termicznej (pojęcie wprowadzone w systemie isomax). Powietrze o temperaturze 5-10 st. C, np. z GWC wprowadzone do skrzynki radykalnie poprawiłoby właściwości cieplne okna . HenoK, zimą nie wiem czy z GWC uzyskałbyś 5-10 st. C a nawet jeśli byłoby to 5 st. C to na barierę to trochę raczej mało. Poza tym wpuszczając temp. taką między szyby nie zmniejszyłbyś strat zbytnio bo wtedy miałbyś delta T między tym co między szybami a tym co w pomieszczeniu a izolacją byłaby już tylko połowa okna. Druga połowa bylyby to straty z tej bariery do powietrza zewn.. Normalnie przy 0 st. C na zewnątrz w środku okna będzie ok 7-8 st. C więc raczej niewiele da wprowadzanie podobnej temp. między okna. Efekt będzie tylko wtedy gdzy temp. na zewnątrz będzie duużo niższa niż średniia z wielolecia w danym m-cu. Ale nawet w przypadku bariery z temp. ok. 18 st. C wszystko ładnie brzmi ale sprawdzałeś jaka musiałaby być wydajność powietrza dla 1 m2 okna? I o ile należałoby zwiększyć wydajność dla parunastu m2 okien w centrali wentylacyjnej? Ile droższa centrala, ile więcej prądu itp. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 20.09.2008 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2008 oj przepraszam ze spowodowałem zatoczenie kola - dobrnąłem dopiero do 10 strony tego wątku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 20.09.2008 14:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2008 i dyskusja zatoczyła koło, gdzieś na 30 stronie było o podwójnych oknach potem o ogrodzie zimowym a teraz znowu o podwójnych oknach i znowu o ogrodzie zimowym Za długo budujesz tak ok. 10-12 stron, czyt. mało efektywnie, lub druga wersja - należy zapisać się do poradni anonimowych AAB Niestety dotyczy to również mojej osoby A z tą pleksi to ciekawy patent. A jak konstrukcja wytrzymuje mocniejszy wiatr, śnieżycę ? U mnie musiałoby to być ok. 2,8x8 m + 2,8x4 m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 20.09.2008 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2008 jeśli mogę jeszcze zapytać,jaką grubośc płyt pleksi stosujesz i skąd nabyłeś ? Sprawdziłem na "aledrogo", takie 5 mm 200x300 cm to ok. 700 złTo zabija opłacalność potencjalnej inwestycji. Potrzebuję takich 6 płyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 20.09.2008 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2008 a moze zamiast plexi => Lexan? jest tyle grubosci, tyle mozliwosci ze mozna cos dobrac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 20.09.2008 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2008 a moze zamiast plexi => Lexan? jest tyle grubosci, tyle mozliwosci ze mozna cos dobr ac Cenowo to zaczyna mieć sens 6000x2100x6 = 52 zł brutto 6000x2100x10 = 68 zł brutto Ale co do przejrzystości, odporności na UV itp. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 20.09.2008 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2008 a moze zamiast plexi => Lexan? jest tyle grubosci, tyle mozliwosci ze mozna cos dobrac Cenowo to zaczyna mieć sens 6000x2100x6 = 52 zł brutto 6000x2100x10 = 68 zł brutto Ale co do przejrzystości, odporności na UV itp. ? przezroczystos oczywiście gorsza jak szyby zas odpornosc na UV ogród zimowy który robiłem w 99 i dach ma z szesciokomorowego Lexanu po dziś dzień jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 21.09.2008 15:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2008 A, ja wracam do ogrzewania bo w tym. tyg. lub przyszlym będę kładł wodę kanalizę i ogrzewanie a więc kupuję kable, osrzęt oraz regulator. Obieg niebieski to nocny, obieg czerwony to dzienny. http://images26.fotosik.pl/277/d3c39b0e31b49834.jpg Moje zakupy to: 1. kable grzejne firmy Elektra: VCD 10/2070 i VCD 10/2250, czyli kable o mocy 10 W/mb o długościach 207 i 225 m na dwa obiegi- dzienny i nocny. Do tego albo siatka montażowa albo taśma montazowa, jeszcze nie wiem. Standardowo są 17W/mb ale z tymi 10W/mb i tak mam 8 x przewymiaowanie w stosunku do normalnej zimy (średnia z wielolecia a nie obliczeniowo). 8 x to też duże przewymiarowanie ale musi tak pozostać aby mieć normalne odleglości między kablami bo inaczej wychodzą zdecydowanie za duże. 2. Dwa regulatory Digi2p z czujnikiem tylko podłogowym. Stwierdziłem że najważniejsze to możliwość sprawdzania czasu pracy ogrzewania i programator. Ten regulator daje możliwość sprawdzania czasu jego pracy z ostatnich 2 dni, m-ca i roku. Nie mam pewności tylko co do czujnika tylko podłogowego o co kiedyś pytałem w tym temacie ale chyba wystarczy, najważniejsza będzie temp. podłogi. 3. Drabinka elektryczna o mocy 130 W ale nie wiem czy wystarczy do tego aby co wieczór i rano wysuszyć szybko ręczniki. Do tego też jakiś prosty regulatorek uruchamiający go na 0,5-1h rano i co wieczór ale tu jeszcze nie mam pojęcia jaki. Nie wiem czy przy przejściach kablami przez otwory drzwiowe gdzie będą dylatacje dawać kable na tym kawałeczku w oslonie (czy nie będą sie przegrzewały schowane w osłonie?) czy puścić gołe? Jakieś uwagi? Każda będzie cenna bo jeszcze przed faktem . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 21.09.2008 15:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2008 Jak będziesz kupował kable w Eklektrze weź u nich instrukcje - dokładnie wszystko opisali O raaany, zapomniałem, nie będziesz kupował bezpośrednio - sklep powinien tez ich materiały mieć u siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 21.09.2008 16:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2008 Jak będziesz kupował kable w Eklektrze weź u nich instrukcje - dokładnie wszystko opisali O raaany, zapomniałem, nie będziesz kupował bezpośrednio - sklep powinien tez ich materiały mieć u siebie Na stronie elektry są PDFy do pobrania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 22.09.2008 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2008 wiecie co? oszalec mozna Dobrnalem dopiero do 22 strony watku i juz zwoje mi sie gotuja jedno juz powoli do mnie dociera - nie stac mnie na zbudowanie chalupy ktore ogrzewac zima bede sam - z dopalaczem po grochowce za ktora nie przepadam a musialbym jesc codziennnie na pewno nie bede mial kominka - zbyt leniwy jestem by palic i sprzatac na pewno nie bede mial wlasnej elektrowni - po cholere - w mej ocenie nie zwroci mie sie za zycia mego i moich wnokow (o ile dozyje gdyz zabyt pozno o potomstwie pomyslalem ) na pewno nie bede mial POŚ gdyz mam kanalize w ulicy ale.... ale nad jakims wykorzystaniem spuszczanej cieplej wody pomysle a co bede mial - czytam wiec dalej - ale juz wiem ze: -wentylacje mechaniczna -rekuperator -ogrzewanie podlogowe -CWU w obiegu cholera - jeszcze nie skonczylem projektowac chalupy a juz kociokwiku dostaje co ekonomicznie uzasadnione a co nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 22.09.2008 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2008 wiecie co? oszalec mozna Dobrnalem dopiero do 22 strony watku i juz zwoje mi sie gotuja jedno juz powoli do mnie dociera - nie stac mnie na zbudowanie chalupy ktore ogrzewac zima bede sam - z dopalaczem po grochowce za ktora nie przepadam a musialbym jesc codziennnie na pewno nie bede mial kominka - zbyt leniwy jestem by palic i sprzatac na pewno nie bede mial wlasnej elektrowni - po cholere - w mej ocenie nie zwroci mie sie za zycia mego i moich wnokow (o ile dozyje gdyz zabyt pozno o potomstwie pomyslalem ) na pewno nie bede mial POŚ gdyz mam kanalize w ulicy ale.... ale nad jakims wykorzystaniem spuszczanej cieplej wody pomysle a co bede mial - czytam wiec dalej - ale juz wiem ze: -wentylacje mechaniczna -rekuperator -ogrzewanie podlogowe -CWU w obiegu cholera - jeszcze nie skonczylem projektowac chalupy a juz kociokwiku dostaje co ekonomicznie uzasadnione a co nie Bierz flaszkę (piwo lub wino) przyjedź do Osowca (oprócz znanej Ci sławojki mam też szopę (piekna drewniana szkieltowa konstrukcja powstała w ten weekend) a ja Ci postaram się szybko wyłożyć co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 22.09.2008 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2008 jest mały problem - jak wypije to już nie wrócę wiec jeszcze jakiś ciepły kąt niezbędny i coś na dogrzanie - same C2H5(OH) nie wystarczy jedno juz wiem - każde ciało jest nie tylko producentem ciepła ale tez dobrym jego akumulatorem wiec.... sam rozumiesz innych żartownisiów uprzedzę - jestem hetero wiec jakby ukierunkowany na określone ciało a najlepiej kilka ciał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 22.09.2008 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2008 Mam pytanie dla upierdliwców w temacie likwidacji mostków, jak zlikwidować mostek który tworzy się pod drzwiami wejściowymi. jak zrobić próg od strony zew, żeby był trwały i nie powodował uciekania ciepła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 23.09.2008 06:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2008 Mam pytanie dla upierdliwców w temacie likwidacji mostków, jak zlikwidować mostek który tworzy się pod drzwiami wejściowymi. jak zrobić próg od strony zew, żeby był trwały i nie powodował uciekania ciepła? Mam ten sam dylemat już pytałem i nikt nie wie . Powiedzcie mi czy na dole przy montażu drzwi nic się nie da ulepszyć?: http://www.drzwi-cal.pl/files/file/instrukcje/Inst.%20montazu%20drz.%20zewnetrzne.pdf ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 23.09.2008 06:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2008 jak zrobić próg od strony zew, żeby był trwały i nie powodował uciekania ciepła? Jakkolwiek, byle odsunąć go na centymetr od tego, co jest bezpośrednio pod drzwiami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 23.09.2008 07:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2008 mpopłav ja tez zamontuję w warstwie ocieplenia ale ten dół ma tylko uszczelkę i nic więcej. Na górze i po bokach można trrochę ościeżnicę schować w styro a dół? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 23.09.2008 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2008 ja mam próg ze stali nierdzewnej który jest profilem w stylu ,-^-, całość wypełniłem pianką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
awt 23.09.2008 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2008 Na stronie http://www.aerogel.com mają specjalne taśmy do ocieplania ościeży. Niby jest to w Anglii ale chyba każdy z nas ma tam kogoś znajomego kto mógłby dowieźć tak z parę metrów. Taśmy takie mają wsp. przenikania ciepła kilka razy mniejszy od styropianu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.