Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

zakładając ze fix z szyba 1,0 miałby jako całość k=1,2 to jakie byłoby k dla połączenia dwu takich fixow - doszłaby do tego zamknięta pustka powietrzna w powierzchni szyby grubości ok 3 cm

Ta dodatkowa przestrzeń powietrzna, jeśli byłaby zamknięta to niewiele da!...

dlaczego ? Dodanie trzeciej szyby zmniejsza k z 1,0 na 0,7.

W tym rozwiązaniu możliwym jest takie uszczelnienie całości ze można to traktować - ościeżnice jako 6 komorowe zaś szyby jako pakiet trzykomorowy 4/16/4 / 30 / 4/16/4 nie z jedna lecz dwoma warstwami niskoemisyjnymi - sadze ze da i to dużo

 

A otwieranych chce uniknąć, jestem z wiekiem coraz większym leniem a ze chałupa będzie parterowa to do wszystkich okien dostęp będzie z zewnątrz by je umyć

Ide w slady jednego ze swych klientów - ma wentylacje mechaniczna, reku, gwc i tylko dwa otwory w domu otwierane - drzwi wejściowe i wyjście na taras - reszta - w sumie 16 okien - same fixy szklone w ościeżnicy

Zresztą w 80% ja go na takie rozwiązanie namówiłem a on teraz pieje z zachwytu :) tak jest zadowolony z takiego rozwiązania a ile kasy mu pozostało w kieszeni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Hmmm... ciekawe ile wyniosłoby k takiego zestawu

w najlepszym wypadku 0,6W/m2K

z 10 cm niewentylowanej warstwy powietrza miedzy oknami

Przypomiałem sobie, dlaczego zastanawiałem się nad zastosowaniem okna skrzynkowego :). Chodziło o włączenie go do bariery termicznej (pojęcie wprowadzone w systemie isomax). Powietrze o temperaturze 5-10 st. C, np. z GWC wprowadzone do skrzynki radykalnie poprawiłoby właściwości cieplne okna :).

 

HenoK, zimą nie wiem czy z GWC uzyskałbyś 5-10 st. C a nawet jeśli byłoby to 5 st. C to na barierę to trochę raczej mało.

Poza tym wpuszczając temp. taką między szyby nie zmniejszyłbyś strat zbytnio bo wtedy miałbyś delta T między tym co między szybami a tym co w pomieszczeniu a izolacją byłaby już tylko połowa okna.

Druga połowa bylyby to straty z tej bariery do powietrza zewn..

 

Normalnie przy 0 st. C na zewnątrz w środku okna będzie ok 7-8 st. C więc raczej niewiele da wprowadzanie podobnej temp. między okna.

Efekt będzie tylko wtedy gdzy temp. na zewnątrz będzie duużo niższa niż średniia z wielolecia w danym m-cu.

 

 

 

Ale nawet w przypadku bariery z temp. ok. 18 st. C wszystko ładnie brzmi ale sprawdzałeś jaka musiałaby być wydajność powietrza dla 1 m2 okna?

I o ile należałoby zwiększyć wydajność dla parunastu m2 okien w centrali wentylacyjnej? Ile droższa centrala, ile więcej prądu itp.

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

i dyskusja zatoczyła koło, gdzieś na 30 stronie było o podwójnych oknach potem o ogrodzie zimowym a teraz znowu o podwójnych oknach i znowu o ogrodzie zimowym

 

 

Za długo budujesz tak ok. 10-12 stron, :lol: czyt. mało efektywnie,

lub druga wersja - należy zapisać się do poradni anonimowych AAB :wink:

Niestety dotyczy to również mojej osoby 8) :lol:

 

A z tą pleksi to ciekawy patent. A jak konstrukcja wytrzymuje mocniejszy wiatr, śnieżycę ?

U mnie musiałoby to być ok. 2,8x8 m + 2,8x4 m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze zamiast plexi => Lexan? jest tyle grubosci, tyle mozliwosci ze mozna cos dobrac

 

Cenowo to zaczyna mieć sens :p

6000x2100x6 = 52 zł brutto

6000x2100x10 = 68 zł brutto

 

Ale co do przejrzystości, odporności na UV itp. ?

przezroczystos oczywiście gorsza jak szyby :) zas odpornosc na UV

ogród zimowy który robiłem w 99 i dach ma z szesciokomorowego Lexanu po dziś dzień jest OK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A, ja wracam do ogrzewania bo w tym. tyg. lub przyszlym będę kładł wodę kanalizę i ogrzewanie a więc kupuję kable, osrzęt oraz regulator.

Obieg niebieski to nocny, obieg czerwony to dzienny.

 

http://images26.fotosik.pl/277/d3c39b0e31b49834.jpg

 

Moje zakupy to:

1. kable grzejne firmy Elektra: VCD 10/2070 i VCD 10/2250, czyli kable o mocy 10 W/mb o długościach 207 i 225 m na dwa obiegi- dzienny i nocny.

Do tego albo siatka montażowa albo taśma montazowa, jeszcze nie wiem.

 

Standardowo są 17W/mb ale z tymi 10W/mb i tak mam 8 x przewymiaowanie w stosunku do normalnej zimy (średnia z wielolecia a nie obliczeniowo).

8 x to też duże przewymiarowanie ale musi tak pozostać aby mieć normalne odleglości między kablami bo inaczej wychodzą zdecydowanie za duże.

 

2. Dwa regulatory Digi2p z czujnikiem tylko podłogowym.

 

Stwierdziłem że najważniejsze to możliwość sprawdzania czasu pracy ogrzewania i programator. Ten regulator daje możliwość sprawdzania czasu jego pracy z ostatnich 2 dni, m-ca i roku.

Nie mam pewności tylko co do czujnika tylko podłogowego o co kiedyś pytałem w tym temacie ale chyba wystarczy, najważniejsza będzie temp. podłogi.

 

3. Drabinka elektryczna o mocy 130 W ale nie wiem czy wystarczy do tego aby co wieczór i rano wysuszyć szybko ręczniki.

Do tego też jakiś prosty regulatorek uruchamiający go na 0,5-1h rano i co wieczór ale tu jeszcze nie mam pojęcia jaki.

 

Nie wiem czy przy przejściach kablami przez otwory drzwiowe gdzie będą dylatacje dawać kable na tym kawałeczku w oslonie (czy nie będą sie przegrzewały schowane w osłonie?) czy puścić gołe?

 

Jakieś uwagi? Każda będzie cenna bo jeszcze przed faktem :).

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiecie co? oszalec mozna :lol: Dobrnalem dopiero do 22 strony watku i juz zwoje mi sie gotuja ;)

jedno juz powoli do mnie dociera - nie stac mnie na zbudowanie chalupy ktore ogrzewac zima bede sam - z dopalaczem po grochowce za ktora nie przepadam a musialbym jesc codziennnie :lol:

na pewno nie bede mial kominka - zbyt leniwy jestem by palic i sprzatac

na pewno nie bede mial wlasnej elektrowni - po cholere - w mej ocenie nie zwroci mie sie za zycia mego i moich wnokow (o ile dozyje gdyz zabyt pozno o potomstwie pomyslalem :( )

na pewno nie bede mial POŚ gdyz mam kanalize w ulicy ale.... ale nad jakims wykorzystaniem spuszczanej cieplej wody pomysle

a co bede mial - czytam wiec dalej - ale juz wiem ze:

-wentylacje mechaniczna

-rekuperator

-ogrzewanie podlogowe

-CWU w obiegu

cholera - jeszcze nie skonczylem projektowac chalupy a juz kociokwiku dostaje co ekonomicznie uzasadnione a co nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiecie co? oszalec mozna :lol: Dobrnalem dopiero do 22 strony watku i juz zwoje mi sie gotuja ;)

jedno juz powoli do mnie dociera - nie stac mnie na zbudowanie chalupy ktore ogrzewac zima bede sam - z dopalaczem po grochowce za ktora nie przepadam a musialbym jesc codziennnie :lol:

na pewno nie bede mial kominka - zbyt leniwy jestem by palic i sprzatac

na pewno nie bede mial wlasnej elektrowni - po cholere - w mej ocenie nie zwroci mie sie za zycia mego i moich wnokow (o ile dozyje gdyz zabyt pozno o potomstwie pomyslalem :( )

na pewno nie bede mial POŚ gdyz mam kanalize w ulicy ale.... ale nad jakims wykorzystaniem spuszczanej cieplej wody pomysle

a co bede mial - czytam wiec dalej - ale juz wiem ze:

-wentylacje mechaniczna

-rekuperator

-ogrzewanie podlogowe

-CWU w obiegu

cholera - jeszcze nie skonczylem projektowac chalupy a juz kociokwiku dostaje co ekonomicznie uzasadnione a co nie

 

Bierz flaszkę (piwo lub wino) przyjedź do Osowca (oprócz znanej Ci sławojki mam też szopę (piekna drewniana szkieltowa konstrukcja powstała w ten weekend) a ja Ci postaram się szybko wyłożyć co i jak :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest mały problem - jak wypije to już nie wrócę wiec jeszcze jakiś ciepły kąt niezbędny :lol: i coś na dogrzanie - same C2H5(OH) nie wystarczy

jedno juz wiem - każde ciało jest nie tylko producentem ciepła ale tez dobrym jego akumulatorem wiec.... sam rozumiesz ;)

innych żartownisiów uprzedzę - jestem hetero wiec jakby ukierunkowany na określone ciało ;) a najlepiej kilka ciał :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie dla upierdliwców w temacie likwidacji mostków, jak zlikwidować mostek który tworzy się pod drzwiami wejściowymi.

jak zrobić próg od strony zew, żeby był trwały i nie powodował uciekania ciepła?

 

Mam ten sam dylemat już pytałem i nikt nie wie :(.

 

Powiedzcie mi czy na dole przy montażu drzwi nic się nie da ulepszyć?:

 

http://www.drzwi-cal.pl/files/file/instrukcje/Inst.%20montazu%20drz.%20zewnetrzne.pdf

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...