j-j 30.09.2008 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2008 Ale widzę znowu dwa wpół. liniowe: wewnętrzny i zewnętrzny. Przy gruncie mamy też U-e i U-i, cholerka różnica czasami jest duża. to jest juz całkowite "U" czy co i co bierzemy pod uwagę?Który kiedy uwzględniać pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 30.09.2008 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2008 liniowy zewnętrzny jest względem zewnętrznych wymiarów więc jakby właściwszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 30.09.2008 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2008 Chyba każdy będzie właściwy tylko trezba wymiary dobrze brać jak piszesz a jest duża różnica np. przy oknie bo z oknem w warstwie izolacji mamy albo 0,06 albo 0,0, ale w przypadku gruntu dziwnie wychodzi bo są dwa współ "U-e" i "U-i" i między nimi mam dosyć różnicę, to jest całkowite U czy dodatek do U jak to rozumieć?Zmienia sie tez w zależności od wysokości ściany i długości posadzki, trezba dobrze kombinować aby spasować to dobrze do siebie i dobrze odczytać wyniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 30.09.2008 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2008 Zmienia sie tez w zależności od wysokości ściany i długości posadzki, trezba dobrze kombinować aby spasować to dobrze do siebie i dobrze odczytać wyniki. Można włączyć wizualizację strumienia ciepła. Pozwala on ocenić zasięg wpływu mostka termicznego. Dla przykładu, który podałem poprzednio wygląda to tak : http://republika.pl/hanko2005/foto/grunt3.jpg Ręcznie czarnym kolorem zaznaczyłem obszar wpływu mostka termicznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 30.09.2008 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2008 oj, oj... przyjdzie TB i będzie jęczał.... Że izolować...Że miał rację... Fajna zabawka! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 30.09.2008 11:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2008 Fajna zabawka! No . Fajne kolorowe obrazki . Ale z ich interpretacją trzeba się nieźle nagimnastykować. To nie jest gotowiec typu OZC . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 30.09.2008 11:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2008 Du*a, mnie nie "swieci" -mam czarny ekran i nic nie widacMial ktos taki feler?Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 30.09.2008 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2008 Du*a, mnie nie "swieci" -mam czarny ekran i nic nie widac Mial ktos taki feler? Pzdr.A wykonałeś wszystko zgodnie z opisem e Readme.txt ? Step 3. Check the KOBRA.EXE program properties: - Use Explorer to point to KOBRA.EXE. - Right click the mouse and select 'properties'. - In the Memory sheet, set Expanded Memory (EMS) on Auto. - In the Program sheet, unmark the 'Close on exit' box. - In the Screen sheet, mark the 'Full screen' usage. - Press OK to save the program properties. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 30.09.2008 13:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2008 Taa...Kicha, uzywam XP Pro z niemiecka strona kodowa -moze to stwarza jakis problem?Czasem pojawia sie ekran jak z matrix'a, zielone pionowe linie i troche smieci Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 02.10.2008 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2008 I nastała cisz. Czyżby wszyscy badali mostki. Przyznam, że dość czasu na tym tracę . Wyniki mam bardzo podobne do moich które sam liczyłem, nawet rzekłbym że moje były bardziej niekorzystne. Ale Jak przy gruncie oznaczacie długość posadzki? Bo wynik "U" jest różnym w zależności właśnie od tego. Ja dałem długość mniej więcej polowy domu bo ściana fund. jest dookoła, ja myślicie? No i wkurza mnie że nie można dać styro na ścianie fundamentowej w ziemi, dziwne te przykłady. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 02.10.2008 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2008 Trochę wyobraźni i można od zewnątrz i od wewnątrz wcisnąć styropian czy cokolwiek innego: http://images37.fotosik.pl/16/12a88619179a146emed.jpg http://images45.fotosik.pl/16/273a93a2eac5c25bmed.jpg Ja np biorę taką ścianę izolowaną od wewnątrz i zamiast tynku ziemi lub betonu w stosownych miejscach daję styropian Przy obliczeniach mostka cieplnego oprócz możliwego zawilgocenia wystarczy zwrócić uwagę na parametr Q(B-D) następnie policzyć jak by to było bez uwzględniania mostka: U(A-B)*QB*40C + U(C-D)*KC*10C (zakładam temperaturę gruntu na poziomie 10 C) i porównać z Q(B-D) otrzymana różnica to jest ilość strat przez 1 metr bieżący mostka cieplnego przy fundamentach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 02.10.2008 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2008 Ale Jak przy gruncie oznaczacie długość posadzki? Bo wynik "U" jest różnym w zależności właśnie od tego. Ja dałem długość mniej więcej polowy domu bo ściana fund. jest dookoła, ja myślicie? Zobacz do instrukcji (folder Manual) w formacie pdf. Na stronie 36 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 02.10.2008 13:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2008 I jeszcze jedna sztuczkaZ tego co wiem to ziemia u nas nie przemarza na głębokości mniejszej niż jeden metr. Przy korzystaniu z przykładów Kobry jeśli damy na 9m głębokości temperaturę gruntu 10C to nawet przy uwzględnieniu przenikania ciepła na poziomie 5W/m^2 dostaniemy na 1m temperaturę poniżej zera. Ja radzę sobie z tym tak że zmniejszam głębokość na jakiej ma być 10C tak aby na 1m było około 0C i wtedy dostaję takiego jamnika: http://images25.fotosik.pl/280/bc408f1f1c175c10med.jpg fundamenty: 80 cm głębokie1m poniżej fundamentów jest już 10Cw środku domu daję 4m podłogi I co myślicie o tym?Macie lepszy pomysł jak uzyskać około zera na 1m w głąb ziemi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 02.10.2008 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2008 A tak przy okazji jak sobie obejrzymy obliczenia dla mojego jamnika: http://images36.fotosik.pl/16/69138af38ead7f1fmed.jpg to zauważymy, żę Lie=0.4W/mK=Q(B-D)/40C czyli moim skromnym zdaniem źle bo temperatura gruntu powinna być raczej około 8-10C a nie -20C. W tej sytuacji Lieg jest również źle obliczony. Czyli pozostaje liczyć stratę przez 1mb mostka np tak: Q(B-D)-U(A-B)*QB*40C - U(C-D)*KC*12C (przy temperaturze gruntu 8C) A jednak nie będzie źle. Po prostu u mnie odcinek KC jest 4 razy większy niż QB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 02.10.2008 14:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2008 Dla potrzeb tego rodzaju obliczeń mozna przyjąć temperaturę powierzchni gruntu 0 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 02.10.2008 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2008 Ale Jak przy gruncie oznaczacie długość posadzki? Bo wynik "U" jest różnym w zależności właśnie od tego. Ja dałem długość mniej więcej polowy domu bo ściana fund. jest dookoła, ja myślicie? Zobacz do instrukcji (folder Manual) w formacie pdf. Na stronie 36 . Dzięki HenoK, juz poprawiłem z fundamentem. Panowie a po co kombinować z tym przemarzaniem? Przecież dla ok. 0 stopni bo tylko dla wartosci średnich a nie obliczeniowych -18 stopni sprawdzamy pasywność cz litrowość . Ja przyjąłem przewodność gruntu równą 2 W/m2*K i 10 stopnii na 10 m i jest OK. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
awt 03.10.2008 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2008 Na stronie http://www.aerogel.com mają specjalne taśmy do ocieplania ościeży. Niby jest to w Anglii ale chyba każdy z nas ma tam kogoś znajomego kto mógłby dowieźć tak z parę metrów. Taśmy takie mają wsp. przenikania ciepła kilka razy mniejszy od styropianu. A jak to ma się nazywać ? Nazywa się: Spaceloft Insul-Cap http://www.aerogel.com/markets/c_framing.html http://www.aerogel.com/markets/images/building_insulcap_full.jpg http://www.aerogel.com/markets/building.html broszura o tym: http://www.aerogel.com/Aspen_Aerogels_Insulcap.pdf Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 05.10.2008 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2008 Naprawdę żałuję, że nigdzie nie ma rzetelnych testów porównawczych działania takich żarówek. Byłoby fajnie, gdyby ktoś się pokusił o porównanie:* takiego LED 5 W = 60 W,* świetlówki kompaktowej o mocy odpowiadającej 60 W,* zwykłej żarówki 60 W. A metoda prosta: trzy zdjęcia w nocy, przy tych samych ustawieniach aparatu fotograficznego (czułość, czas naświetlania, przesłona). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 05.10.2008 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2008 pisłem o tym tutaj; tutaj To nie jest tekst o testach, bo nie mam laboratorium w domu, ale jednostki fizyczne w układzie SI są już dobrze opracowane przez nasz cywilizację, i pewne wnioski można wyciągnąć P.S. Używam wszyskich żarówek w domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wgregor 06.10.2008 03:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2008 na allegro pojawiło się takie cudo http://pp.allegro.pl/item451492830_prawdziwa_zarowka_ip_led_5w_odpowiednik_60w.html według producenta 84lm/W czyli jeśli to się potwierdzi w praktyce pierwsza prawdziwa energooszczędna żarówka LED "energooszczęść" tego typu żarówek polega na bardzo niskiej emisji podczerwieni czyli ciepła. Współczesne systemy ogrzewania mają bardzo precyzyjną automatykę, a poniewż w domu światło używa się głównie w okresach "grzewczych" , normalne żarówki w bilansie energetycznym wyjdą na jedno. Ale nie tylko bilans energetyczny jest ważny, liczy się też zdrowie, brak ciepłego światła to depresja i niewiadomo co jeszcze. W Skandynawi domy często grzeje się światłem, tam wieczorami całe domy rozświetlone. Może dlatego tam zarówki tego typu w tłumaczeniu nazywa się długowieczne nie energooszczędne. Większe efekty daje izolowanie domu .... a nie obkładanie styropianem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.