KrzysztofLis2 06.10.2008 06:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2008 "energooszczęść" tego typu żarówek polega na bardzo niskiej emisji podczerwieni czyli ciepła. I chyba o to chodzi, skoro celem pracy żarówki jest oświetlanie pomieszczeń. Tak jak celem pracy kotła jest ogrzewanie wody, energooszczędnym będzie ten, który mniej ogrzewa atmosferę spalinami. Współczesne systemy ogrzewania mają bardzo precyzyjną automatykę, a poniewż w domu światło używa się głównie w okresach "grzewczych" , normalne żarówki w bilansie energetycznym wyjdą na jedno. Tylko wtedy gdy ogrzewasz dom prądem. Ale nie tylko bilans energetyczny jest ważny, liczy się też zdrowie, brak ciepłego światła to depresja i niewiadomo co jeszcze. W Skandynawi domy często grzeje się światłem, tam wieczorami całe domy rozświetlone. Może dlatego tam zarówki tego typu w tłumaczeniu nazywa się długowieczne nie energooszczędne. Tam się ludzie naświetlają, bo mają depresję od braku naturalnego światła. Nie dlatego, że ogrzewanie światłem jest fajniejsze od ogrzewania grzejnikami. To nie jest tekst o testach, bo nie mam laboratorium w domu, ale jednostki fizyczne w układzie SI są już dobrze opracowane przez nasz cywilizację, i pewne wnioski można wyciągnąć Przyjmując, że żaden producent nie naciągnął podawanych przez siebie parametrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wgregor 06.10.2008 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2008 oj, oj... przyjdzie TB i będzie jęczał.... Że izolować...Że miał rację... Fajna zabawka! TB to zmierzył bez wizualizacji. Postał na Bartyckiej dom, gdzie połówka była z mostkiem a druga bez. Ogrzewając elektrycznie, po podzieleniu różnicy w wskazaniach przez długośc mostka, mamy wynik. Do waszej wizualizacji ddajcie parametr z "magazynowania ciepła", utrzymanie 1m3 gruntu w temperaturze o jeden stopień wyższej niż otoczenie to od 400 do 700 kWh (zależy od gruntu) w sezonie grzewczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 06.10.2008 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2008 Do waszej wizualizacji ddajcie parametr z "magazynowania ciepła", Pytanie tylko po co? Jak wiadomo nie wykorzystywane GWC obłożone styropianem o gr 10 cm utrzymuje stałą temperaturę 10C czyli taką jaka jest na 4-5 m poniżej poziomu gruntu przez cały rok! Zatem celem takzw obkładania z zewnątrz styropianem fundamentów jest uzyskanie identycznych warunków pod domem jak w GWC. a dalej już wedle Kobry utrzymanie 1m3 gruntu w temperaturze o jeden stopień wyższej niż otoczenie to od 400 do 700 kWh (zależy od gruntu) w sezonie grzewczym. jak napisałem wyżej to kosztuje tylko 10cm styropianu i nic więcej A tak swoją drogą domy izolowane tylko od wewnątrz to dopiero mają fajnie Kobra jest także i dla panów TB - Wgregor Jeśli zaizolujemy od wewnątrz po 40cm styropianu to i tak dalej jest mostek liniowy rzędu 2,5 W na metr bieżący fundamentu Zatem izolowanie tylko od wewnątrz jest i tak do bani Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KvM 10.10.2008 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2008 [same fixy szklone w ościeżnicy Mógłbyś rozwinąć tę myśl? Bo nie do końca rozumiem na czym polega szklenie w ościeżnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
I.W. 10.10.2008 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2008 Chyba chodzi o to że nie ma otwieranego skrzydła. Zestaw szybowy jest umieszczony bezpośrednio w ościeżnicy na stałe. Oczywiście nie bardzo ma to zastosowanie tam gdzie nie mozna umyć od zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wgregor 11.10.2008 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2008 utrzymanie 1m3 gruntu w temperaturze o jeden stopień wyższej niż otoczenie to od 400 do 700 kWh (zależy od gruntu) w sezonie grzewczym. jak napisałem wyżej to kosztuje tylko 10cm styropianu i nic więcej Pod warunkiem, że dasz styropian dookoła, z zewnątrz, pod sotopą fundamentową i od wewnątrz. Ale i w tym przypaku musisz grzać ścianę i fundament - co jest "kulą u nogi " dla coraz powszechniejszej automatyki. Dalej też nie chronisz ocieplenia przed dysfuzją (czyli wilgocią). Jakby więc nie patrzyć, ocieplenia od zewnątrz są nieskuteczne i każdy kto tak ma zużywa minimum 120kWh/m2 rocznie na wszystko. Tak więc każdy kto mieszka w ocieplonym od zewnątrz domu może to sprawdzić. Są wątki o zużyciu gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 11.10.2008 18:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2008 GWC nie izoluje się od dołu, aby nie odcinać się od ciepła ziemi więc i izolowanie fundamentu od wewnątrz nic nie daje. A chyba nikt nie zaryzykuje styropianu pod ławami no może poza panem Wg-TB Izolacja od wewnątrz ma tę "niewątpliwą" zaletę, że cała konstrukcja domu (o ile nie jest drewniana) tworzy jeden wielki mostek cieplny, no ale niektórym to nie przeszkadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 12.10.2008 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2008 Instalacja wentylacji złożona wraz z podłączeniem reku. Jeszcze tylko okleić taśmami połączenia i automatyka i będzie proba . A potem "zasypać" wszystko wełną . http://images36.fotosik.pl/19/35813bdfd2edee0bmed.jpg http://images31.fotosik.pl/379/d06f1b82dd90bdfamed.jpg http://images39.fotosik.pl/19/b40036efb9db5631med.jpg http://images31.fotosik.pl/379/6298a08f664961db.jpg To czerpnia http://images32.fotosik.pl/378/d94de289e46e1bd0med.jpg a to wyrzutnia http://images36.fotosik.pl/19/9a28b98ddd0e72famed.jpg A oto zabezpieczenie dołu okna. Taśma jaką miałem do zabezpieczenia zewnętrznego była za wąska a poza tym parapet będzie mi zachodził na ramę (dla zmniejszenia jeszcze mostka termicznego) więc musze to dobrze uszczelnić dlatego zrobiłem "mutanta" z 3 taśm i folii dachowej bardzo dobrej marki i zabezpieczyłem tak: http://images31.fotosik.pl/379/1b86a152e82dfb16med.jpg Nie wiem kiedy zrobie parapety a zabezpieczyć trezba bo coraz bardziej mokro jest. Na to dam styro wodoszczelny EPS P 200 i na styro parapety pójdą. W ten sposób zabezpieczę styro ścienny, okno i scianę przed ewentualną wodą a styro wodoszczelny nic nie straci ze swoich właściwości pod wpływem ewentualnej wody. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am76 15.10.2008 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2008 Witam, Tak się zastanawiam na co mogę liczyć (ile kWh/m2/rok) jeśli ocieplę dom 15cm styro platinum plus, dach 30 cm dobrej wełny do tego jakieś bardzo dobre okna z montażem w izolacji, do tego sporo okien na południe i mało na północ. Spodziewałem się domu powiedzmy 5 litowego, ale zerknąłem na projekty z pracowni lipińskich. Mają tam "Dom Ciepły P160" (f) = 44,7kWh/m² na rok, projekt identyczny jak w ich domu pasywnym, za wyjątiem jednej ściany z garażem zamiast układu ściana, styro, ściana:- izolacje ścian ze styropianu „Platinum Plus” firmy „Termo Organika” gr. 20 cm, U0 = 0,147 W/m2K. - podłogi na gruncie ze styropianu „Podłoga Gold Plus” firmy „Termo Organika”, - dachu ze styropianu „Superpoddasze Platinum Plus” gr. 20 cm plus „Platinum” gr. 10 cm firmy „Termo Organika”. - oczywiście wentylacja mechaniczna, kolektory soneczne- okna „Termo PCV” firmy „M&S” o wsp. U0 = 1,0 W/m2K dla szyby i U0 = 1,2 W/m2K dla ramy, Czy faktycznie w takim domu, tak dobrze izolowanym uzyskamy zaledwie 44,7kWh/m2 na rok? Przecież on ma izolację na pozimie domu pasywnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszja 15.10.2008 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2008 Witam (...) Spodziewałem się domu powiedzmy 5 litowego, ale zerknąłem na projekty z pracowni lipińskich. Mają tam "Dom Ciepły P160" (f) = 44,7kWh/m² na rok, projekt identyczny jak w ich domu pasywnym, za wyjątiem jednej ściany (...). Am76! Byłem w domu w Smolcu tak z 10 razy, na różnych etapach budowy. Nie masz racji pisząc, że niewiele różni się on od domu energooszczędnego (P160) - zerknij na stronie Lipińskich na specyfikacje obu domów i na kronike budowy pasywnego (http://www.domy-pasywne.pl/index.php?kid=5), to sam zobaczysz! Z głowy: pasywny ma 30cm styro (lambda 0,031), stolarkę okienną przewidzianą dla pasywnych (okna PCV systemu „Clima-Design” z atestem do domów pasywnych firmy „REHAU” współczynnik U0 = 0,71 W/m2K dla ramy; szyby o współczynniku U0 = 0,6 W/m2K firmy „Guardian”, „Insoglas” - to już nie z głowy , ), inaczej rozwiązane fundamenty (ławy + płyta), brak komina itp. Jakby to odnieśc do reklamy Żywca - prawie robi dużą różnicę... pozdrawiam, luke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am76 15.10.2008 22:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2008 Ale "Dom Ciepły 160" też jest na płycie żelbetowej i na bloczkach isomur. Faktycznie całkiem inne okna i mostek z garażem. Ale np. taki mostek z garażem można by chyba nieco zminimalizować poprostu poprzez przyklejenie styropianu w garaży, komin też można zaizolować. Tak więc jeszcze raz, czy po takim domku nie można by się spodziewać czegoś więcej niż E(f) = 44,7 kWh/m² na rok : * Ściany zewnętrzne Ściana dwuwarstwowa z cegły wapienno piaskowej „Silka” gr. 44 cm (24 cm + 20 cm styropian „Platinum Plus” firmy „Termo Organika”) o wsp. U0 = 0,147 W/m2K. Ściany zewnętrzne i wewnętrzne nośne, stawiane na płycie żelbetowej, izolowanej od muru fundamentowego warstwą cokołowych pustaków izolacyjnych „Isomur” firmy „Jordahl & Pfeifer”.* Ściany wewnętrzne nośne z cegły wap.-piaskowej „Silka” gr. 24 cm lub z betonu komórkowego „Ytong” gr. 24 cm, działowe szkieletowe okładane płytami włóknowo-gipsowymi „Fermacell” („Xella”). * instalacja wentylacji mechanicznej z rekuperacją z zastosowaniem rozwiązań firmy „Dospel”, gruntowy wymiennik ciepła AWADUKT Thermo firmy REHAU z atestem do domów pasywnych. * Izolacje termiczne izolacje ścian ze styropianu „Platinum Plus” firmy „Termo Organika” gr. 20 cm, podłogi na gruncie ze styropianu „Podłoga Gold Plus” firmy „Termo Organika”, dachu ze styropianu „Superpoddasze Platinum Plus” gr. 20 cm plus „Platinum” gr. 10 cm firmy „Termo Organika”. Kominy systemy kominowe „Schiedel”. Stolarka okienna i drzwiowa okna „Termo PCV” firmy „M&S” o wsp. U0 = 1,0 W/m2K dla szyby i U0 = 1,2 W/m2K dla ramy, okna połaciowe Fakro” o wsp. U0 = 1,1 W/m2K, drzwi zewnętrzne i bramy garażowe firmy „Hormann”. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszja 15.10.2008 23:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2008 Ale "Dom Ciepły 160" też jest na płycie żelbetowej i na bloczkach isomur. A i owszem. Tylko zwróć uwagę, że w przypadku domu pasywnego izolacja płyty wynosi 30 cm (http://www.lipinscy.pl/technical_describe.xml?&offset=1&backcmd=Energo&id=61161) a w przypadku P160 już nie chwalą się grubością styro - sam podałeś dane. Tak więc jeszcze raz, czy po takim domku nie można by się spodziewać czegoś więcej niż E(f) = 44,7 kWh/m² na rok : Nie będę odkrywczy. Parametry termoizolacyjne każdego domu da się poprawić. P160 z pewnością też. Pytanie tylko ile wniosą kolejne proponowane przez Ciebie "poprawki". I czy przy identycznej bryle domu nie dojdziesz w końcu do ... gotowego i istniejącego już domu pasywnego lipińskich. Żeby odpowiedzieć na Twoje pytanie trzeba odpalić OZC i policzyć... pozdr, luke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 16.10.2008 05:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2008 Czasem dokladanie kliku centymetrow styro niewiele daje przy konkretnej konstrukcji domu. Zeby osiagnac dany cel nieraz nalezy zbyt duzo dolozyc i przestaje to byc uzasadnione ekonomicznie -mocno przestaje Uzyskanie wyniku o np. 0,001 lepszego a koszt np. 20% wyzszy -czy to wowczas ma sens? Jezeli nie chcesz budowac domu pasywnego, to policz sobie czy to Ci sie oplaca albo kup inny projekt -juz przygotowany dla konkretnego zapotrzebowania energetycznego, nie odkrywaj ameryki po raz drugi, czasem nie warto Ja kupilem projekt ktory nam sie podobal i "zblizniaczylem" go, musialem sam poprzerabiac i zrobic z niego niskoenergetyczny dom, ale skoro mozesz wybrac projekt istniejacy to chyba warto skorzystac. Duzo latwiej sie buduje dom z projektu niz ciagle pilnujac i tlumaczac ekipom co i gdzie mja zmienic zeby bylo OK a nie zawsze sie upilnuje Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am76 16.10.2008 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2008 Ja dom projektowalem od zera i projekt już jest. Jest to dom powiedzmy zwykły. Ma sporo elementów które są sprzeczne z koncepcją domu pasywnego. Ale cały czas się zastanawiam nad tym na co mogę liczyć. Jest to dość istotne ze względu na decyzję - robić CO czy nie robić. Koszt CO jest olbrzymi z tego co widzę - może dałoby się to wszystko zrobić za 50 tyś ale ceny są raczej bliższe 70 tyś. OZC na razie dla mnie to czarna magia a i tam mam wątpliwości co do jego skuteczności no bo niby jak w OZC uwzględnię różne mostki, z garażem, przy oknach, na fundamencie, ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wgregor 16.10.2008 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2008 tłumienie akustyczne (dB/m) w prostym przewodzie Materiał Blacha 0,12twarda wełna pokryta welonem szklanym 4,20przewody miękkie izoloane w aluminium perforowanym 3,30 tyle blachy w wentylacji! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 16.10.2008 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2008 tłumienie akustyczne (dB/m) w prostym przewodzie Materiał Blacha 0,12 twarda wełna pokryta welonem szklanym 4,20 przewody miękkie izoloane w aluminium perforowanym 3,30 tyle blachy w wentylacji! Jeden tłumik kolankowy o gr wełny 10 cm- tłumienie w zależności od częstotliwości nawet do 26 dB. 2 tłumiki nawet do 52 dB. Centrala daje na nominalnych obrotach 56 dB z czego niech 70% hałasu poleci na nawiew co da ok. 40 dB. W nocy, kiedy ma byc cisza, żadna centrala nie chodzi na nominale więc hałasu z samej centrali będzie o co najmniej połowę mniej ok. 10-20 dB a tłumiki dalej tłumią. 20 dB jest wymagane dla pomieszczeń w ktorych wymagane jest skupienie. Oczywiście kazdy ma inne odczucia szczególnie w nocy dlatego wszystko wyjdzie w praniu ale tak to wygląda w teorii. Na nominale nawet w ciągu dnia rzadko centrala będzie chodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszja 16.10.2008 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2008 Ale cały czas się zastanawiam nad tym na co mogę liczyć. (...) OZC na razie dla mnie to czarna magia a i tam mam wątpliwości co do jego skuteczności no bo niby jak w OZC uwzględnię różne mostki, z garażem, przy oknach, na fundamencie, ..... Am76! OZC przewiduje mostki, garaże okna itp. Niektórzy forumowicze liczą zapotrzebowanie na ciepło w ... Excelu! Też się da! Mam dla Ciebie pomysł - może zleć dobremu i "nowoczesnemu" instalatorowi CO policzenie Twojego domu? Ja zaprojektowałem dom sam, policzyłem zapotrzebowanie w OZC a dla pewności zleciłem wyliczenie strat ciepła takiej właśnie osobie. Kosztowało mnie to 1,5 roku temu 300zł. Różnica między moimi wyliczeniami a tej osoby wynosiła 10%, co jest dla mnie wystarczające. Przy kosztach budowy domu myślę, że warto zainwestować te kilkaset złotych! pozdr, luke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am76 16.10.2008 12:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2008 Ale cały czas się zastanawiam nad tym na co mogę liczyć. (...) OZC na razie dla mnie to czarna magia a i tam mam wątpliwości co do jego skuteczności no bo niby jak w OZC uwzględnię różne mostki, z garażem, przy oknach, na fundamencie, ..... Am76! OZC przewiduje mostki, garaże okna itp. Niektórzy forumowicze liczą zapotrzebowanie na ciepło w ... Excelu! Gdzie znajdę jakieś informacje jak do tematu podejść? Excell byłby chyba najlepszy bo można ze zrozumieniem podejść do sprawy? Może ktoś ma jakiś własny, najlepiej sprawdzony już przykład? Też się da! Mam dla Ciebie pomysł - może zleć dobremu i "nowoczesnemu" instalatorowi CO policzenie Twojego domu? Ale wtedy mamy konflikt interesów. Mam mu powiedzieć - nich mi pan to policzy i powie co poprawić żebym panu nie zlecał roboty? Może jak te certyfikaty energetyczne wejdą to się pojawią dobrzy spece od liczenia OZC. Nie instalowanie CO i zaoszczędzienie kilkudziesięciu tyś zł jest bardzo kuszące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 16.10.2008 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2008 Ale wtedy mamy konflikt interesów. Mam mu powiedzieć - nich mi pan to policzy i powie co poprawić żebym panu nie zlecał roboty? Może jak te certyfikaty energetyczne wejdą to się pojawią dobrzy spece od liczenia OZC. Nie instalowanie CO i zaoszczędzienie kilkudziesięciu tyś zł jest bardzo kuszące. Niekoniecznie musi to być konflikt interesów. Pozostałe instalacje ktoś Ci przecież będzie robił (wod.-kan., ciepła woda) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomcio paluszek 16.10.2008 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2008 no i stało się...... producenci betonów komórkowych zaczeli też ze swoich produktów robić ściany dla domu pasywnego. Jak dla mnie technologia cho....e droga i dziwna ale wszystko trza poznać http://www.greisel.com.pl/twinstone.html Ponieważ przymierzam się za jakieś pół roku rozpocząć budowę (mam w planach Ytonga 36) pytałem się więc ich w jakiej cenie mają te bloczki...no ale cóż obsługa klienta nie jest ich chyba mocną stroną - odpowiedzi do dziś nie dostałem Tylko patrzeć jak w Ytongu niedługo zaczną robić to samo ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.