tomcio paluszek 16.10.2008 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2008 i jeszcze jedno pisałem już o tym na forum, ale ten wątek chyba jest bardziej odpowiedni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 16.10.2008 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2008 I nawet zaokrąglili "u" z 0,119 do 0,11 Jesli produkt jest taki jak zaokrąglanie to ja dziękuję . Ale tak to nawet ciekawie wygląda. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 17.10.2008 04:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2008 mpoplaw, zaczynasz gadać jak wgregor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 17.10.2008 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2008 no i stało się...... producenci betonów komórkowych zaczeli też ze swoich produktów robić ściany dla domu pasywnego. Jak dla mnie technologia cho....e droga i dziwna ale wszystko trza poznać http://www.greisel.com.pl/twinstone.html Ponieważ przymierzam się za jakieś pół roku rozpocząć budowę (mam w planach Ytonga 36) pytałem się więc ich w jakiej cenie mają te bloczki...no ale cóż obsługa klienta nie jest ich chyba mocną stroną - odpowiedzi do dziś nie dostałem Tylko patrzeć jak w Ytongu niedługo zaczną robić to samo ... W dokumencie : http://www.greisel.com.pl/pliki/twinstone.pdf są podane dane techniczne tego materiału. PERFEKCYJNY: Twinstone*Ž light – żadnych pionowych ani poziomych mostków cieplnych! Dzięki specjalnemu systemowi dodatkowych wpustów nie dochodzi do powstawania, zwykle występujących poziomych mostków cieplnych Nie ma na stronie producenta informacji o rozmiarach bloczków (wysokość i długość). Zakładam, że maja wysokość 25cm i długość 50cm. Przy takich wymiarach miejsc styku bloczków ze sobą jest 4-krotnie więcej niż przy ocieplaniu metodą lekką mokrą styropianem (płyty o wysokości 50cm i długości 100cm). Nawit jeżeli bliczki są wykonane z milimetrową dokładnością, to nie uniknie się drobnych uszkodzeń krawędzi w transporcie i montażu. Czy w tej sytuacji można zachwalać brak mostków termicznych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomcio paluszek 17.10.2008 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2008 Nie budować nie zamierzam ich wynalazku; tak naprawde spytałem się ich bardziej z ciekawości Jeśli chodzi o cene to napewno jest to droższe niż ściana z byle czego + styropian i to spokojne ze 3-4 krotnie, ale gdyby zaproponowali to w podobnej cenie to bym..... dopiero się zaczął zastanawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomcio paluszek 17.10.2008 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2008 Jestem także ciekaw czemu ta część bloczka odpowiedzialna za lepszą izolacyjność jest koloru szarawego ???? Czyżby w Niemczech też dodawano popiół?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 17.10.2008 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2008 Jestem także ciekaw czemu ta część bloczka odpowiedzialna za lepszą izolacyjność jest koloru szarawego ???? Czyżby w Niemczech też dodawano popiół?? Chyba żartujesz ? To nie gazobeton tylko neopor - odmiana styropianu z dodatkiem grafitu, produkt podobny do styropianu Platinium firmy Termoorganika. Z gazobetonu w życiu byś takiej izolacyjności nie uzyskał. Tak w ogóle, to jest to ściana dwuwarstwowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 17.10.2008 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2008 [ Chyba żartujesz ? To nie gazobeton tylko neopor - odmiana styropianu z dodatkiem grafitu, produkt podobny do styropianu Albo ty nie wiesz co piszesz, albo oni nie wiedzą Tam wyraźnie jest napisane, że warstwę izolacyjną stanowi beton komórkowy, a nośną silikat (na obrazku też to widać). Oczywiście zgoda - parametr izolacyjności z sufitu wzięty, albo to rzeczywiście nie jest BK i silikat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 17.10.2008 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2008 [ Chyba żartujesz ? To nie gazobeton tylko neopor - odmiana styropianu z dodatkiem grafitu, produkt podobny do styropianu Albo ty nie wiesz co piszesz, albo oni nie wiedzą Tam wyraźnie jest napisane, że warstwę izolacyjną stanowi beton komórkowy, a nośną silikat (na obrazku też to widać). Oczywiście zgoda - parametr izolacyjności z sufitu wzięty, albo to rzeczywiście nie jest BK i silikat.Faktycznie, masz rację . Ale ciekawe, że na stronie niemieckiej : http://www.greisel.de/index.php/Technische-Daten/40059/0/ dla tego samego bloczka podają U=0,125W/m2K . http://www.greisel.de/fileadmin/user_upload/twinstone/Twinstone_light_gross.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am76 17.10.2008 10:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2008 Ktoś, kiedyś na forum przy okazji dyskusji z cyklu ceramika tradycyjna vs BK vs ceramika poryzowana powiedział, że sciana z BK to nie jest sciana murowana i ze BK to wlasciwie taki styropian tylko inaczej zrobiony. Coś w tym jest no bo jak lekki musi być mur żeby nie był już murowany? Albo też inaczej - jak ciężki musiałby być styropian żeby można było z niego murować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 17.10.2008 11:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2008 Ktoś, kiedyś na forum przy okazji dyskusji z cyklu ceramika tradycyjna vs BK vs ceramika poryzowana powiedział, że sciana z BK to nie jest sciana murowana i ze BK to wlasciwie taki styropian tylko inaczej zrobiony. Coś w tym jest no bo jak lekki musi być mur żeby nie był już murowany? Albo też inaczej - jak ciężki musiałby być styropian żeby można było z niego murować? Trochę taka demagogia. O ile Ytong o gęstości 450 ma raczej sporo wad natury użytkowej (choćby wieszanie czegoś cięzkiego jest koszmarem) i konstrukcyjnej (niska wytzrymałośc na ściskanie, brak spoin skutecznie obniża własności mechaniczne ściany) o tyle BK o gęstości 700 murowany na pełne spoiny pionowe i poziome jest pozbawiony tych wad. Więc zależy o JAKIM BK mówimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 17.10.2008 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2008 BK 400 ktore mam na sciany nie jest slabe na sciskanie. Jest slabsze niz 500 czy 600, ale nie powiedzialbym ze jest slabe. Teraz treba sobie odpowiedziec do czego nam te przewymiarowane wartosci?Do zawieszenia szafek kuchennych? Nie widze problemu, przeciez i tak najpierw listwy mocuje sie do sciany a dopiero na nich wiesza sie szafkiBK 400 nie zastosowalbym do domow pietrowych (typu blok) ale jednorodzinne z poddaszem uzytkowym, dachowka ciezka jak najbardziej Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 17.10.2008 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2008 BK 400 ktore mam na sciany nie jest slabe na sciskanie. Jest slabsze niz 500 czy 600, ale nie powiedzialbym ze jest slabe. Teraz treba sobie odpowiedziec do czego nam te przewymiarowane wartosci? Do zawieszenia szafek kuchennych? Nie widze problemu, przeciez i tak najpierw listwy mocuje sie do sciany a dopiero na nich wiesza sie szafki BK 400 nie zastosowalbym do domow pietrowych (typu blok) ale jednorodzinne z poddaszem uzytkowym, dachowka ciezka jak najbardziej Pzdr. Zgadzam się, bez przesady przecież BK400 ma wytrzymałość 2 MPa. Bloczki betonowe mają 20 MPa a silka ma chyba 15 MPa ale to nie znaczy że tylko to jest wytrzymałe jak należy. Co do tych bloczków niemieckich to jakoś nie chce mi się wierzyć w ten izolacyjny BK który da U=0,12. Sam BK300 ma lambdę ok. 0,09 W/m*K więc to musiałby być chyba BK50 . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomcio paluszek 17.10.2008 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2008 Xella na przykład ma swoje płyty Multipor - czyli nic innego jak Ytong o gęstości 110 - z tego co pamiętam to lambde miało taką jak wełna. Z tego co widać to izolacją się kładzie chyba do środka, ale wtedy kumulacyjność ścian wewnętrznych jest nikła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomcio paluszek 17.10.2008 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2008 Nie znam niemieckiego, ale w swoim prospekcie "Passive Haus" proponują chyba ściany o grubości 64,5cm!! http://www.greisel.de/fileadmin/user_upload/Downloads/Download_Passivhaus/Passivhaus_Detailkatalog_low.pdf strony od 6 do 8 dla osiągnięcia współczynnika 0,088 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 17.10.2008 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2008 Ej naprawde nie macie jakichś ważniejszych tematów do dyskusji? Przecież od tego na kilometr śmierdzi humbugiem. A wracając do am76 i jego pytań, to mój dom mi wyszedł 7 litrowy, mimo zastosowania 20cm styro/16cm wełny na ścianach, 30cm styropianu na stropie, reku itp. Bryła, fundament,okna itp. No i to zawsze jest jakieś przbliżenie. Np. nie wiem (może ktoś wie) jak uwzględnić takie np. rolety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 17.10.2008 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2008 ...to mój dom mi wyszedł 7 litrowy, mimo zastosowania 20cm styro/16cm wełny na ścianach, 30cm styropianu na stropie, reku itp. Bryła, fundament,okna itp. No i to zawsze jest jakieś przbliżenie. A jaki dałeś np. styropian ? Platinium Plus, czy 0,040 ? Różnica 30%. I nie oznacza to, że jeden wybór jest lepszy od drugiego. Lubię porównania z samochodami. Za 40 kzł kupisz taki co to ma 13,9 s/(100 km*h) Ale za 80 kzł nie kupisz takiego który ma poniżej 7 s/100. Z drugiej strony tym szybszym pojeździsz tyle, co 10-cimoma tymi tańszymi. Tylko czy to jest optymalne dla Ciebie ? Może lubisz/musisz często zmieniać samochody, bo jesteś "młodym" kierowcą i nie cierpisz ubezpiecczenia AC, albo często dzielisz majątek ( z kolejnymi żonami ). Każdy ma inną sytuację i podejmuje najlepsze decyzje. Dla siebie. Pozdrawiam przy piątkowym piwnym rozważaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 18.10.2008 03:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2008 Ale "Dom Ciepły 160" też jest na płycie żelbetowej i na bloczkach isomur. Faktycznie całkiem inne okna i mostek z garażem. Ale np. taki mostek z garażem można by chyba nieco zminimalizować poprostu poprzez przyklejenie styropianu w garaży, komin też można zaizolować. Nie ma mostak z garażem, garaż jest w konstrukcji osobnym budynkiem (ma tylko wspólną ławę fundamentową z domem ale pomiędzy nimi jest 20 cm styropianu. Co do tej płyty - nie wiem dlaczego to tak znazywają - jet po prosu grubsza pasadzka lekko zazbrojona pod którą jest 20 cm styro. Mój P 160 będzie na prawdziwej płycie bez ław fundamentowych (robota wreszcie się zaczęła - w przyszłym tygodniu wkleje jakies zdjęcia.) Okna: projekt jest cholernie niespójny: raz podają 1,1 a w zestawieniu stolarki podają 0,8. Zapotrzebowanie na ciepło: w całym projekcie nawet się o tym nie zająkneli, jest to tylko podane na stronie internetowej. pomijam że projekt zawiera błędy - po Lipińskich spodziewałem się wiekszej dbałości o szczegóły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 18.10.2008 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2008 po Lipińskich spodziewałem się wiekszej dbałości o szczegóły. Wiedzieli, że z forum muratora się reszty dowiesz pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mn22 18.10.2008 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2008 Jestem nowy na tym forum i witam serdecznie wszystkich. Przeczytałem uwżnie wszystkie posty i jestem pod wrażeniem zebranych pomysłów, doświadczeń i symulacji. Ponieważ również zamierzam zbudować dom energooszczędny chcę przyłączyć się do dskusji i poddać pod ocenę moje przemyślenia.Zamierzam zbudować dom parterowy ( nie zamierzamy z żoną chodzić po schodach - to nie dla nas) o pow. ok. 170 m2 + garaż 2-stanowiskowy, z dachem 2-spadowym (strych powinien stanowić rezerwę na ewentualną pracownię, suszarnię itp - do realizacji w miarę potrzeb i możliwości). Takie podejście jest w ewidentnej sprzeczności z ideą oszczędności -niekorzystny wskaźnik powierzchni przegród zewnętrznych do kubatury i nie wiedziałem jak to rozwiązać dopóki nie znalazłem 2 rozwiązań:1 - opisywanego już tutaj systemu Isomax - pozwala on utrzymać pod podłogą temperaturę ok. 25 C przez cały sezon - można zatem zbudować rozległy dom bez zwiększania strat ciepła przez podłogę;2 - systemu ocieplania dachu zastosowanego przez firmę Resaro http://resaro.se/rootfold/rotf.pol/resahome.html Ocieplenie z wełny mineralnej pełni 2 funkcje - ocieplenia oraz filtru powietrza w okresie zimowym. Powietrze jest zasysane przez wentylatory poprzez system rur perforowanych ułożonych między stropem a ociepleniem. Wciągane w głąb izolacji termicznej powietrze przechwytuje uciekające ciepło i zabiera je do wnętrza budynku. W efekcie skuteczność izolacji wzrasta o 40%(wyniki potwierdzine niezależnymi badaniami na szwedzkim uniwersytecie), a powietrze dopływające do wentylatora zawsze ma dodatnią temperaturę - efektywnie zastępuje gruntowy wymiennik ciepła. Firma nie zaleca stosowania rekuperatora ponieważ zużyte ciepłe powietrze służy do podgrzewania płyty fundanentowej (myślę że isomax robi to lepiej - ale czy na pewno przez cały sezon grzewczy?).Zastosowane ogrzewanie jest również ciekawym rozwiązaniem - dmuchawa elektryczna (ale może być piec gazowy) tłoczy powietrze o temp. ok. 30 C pod podłogę skąd wypływa do pomieszczeń szczelinami znajdującymi się pod oknami i wraca do nagrzewnicy. Wyniki badań wskazują, że temperatura podłogi wynosi ok 22-24 C - w efekcie ok 50% ciepła przekazywane jest przez konwekcję a 50% przez promieniowanie (zależy od materiału podłogi, która znajduje się ok. 30 cm nad powierzchnią stropu). Dodatkowa zaletą dużej przestrzeni pod podłogą jest możliwość modernizacji lub dołożenie nowych instalacji kablowych w dowolnym czasie.Co sądzicie o tych rozwiazaniach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.