Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Do tej pory planowałem tylko 15cm styropianu. Czy dodanie 2cm zburzy mi całĸowicie cały dom? Musze sprawę przemyślęc...

 

A w warstwach 5+10 cm jak by to robić? Do tej pory planowałem rozprowadzać wszystko w tej 5cm warstwie. Rurki w otulinie i luki uzupełnić czymś - np. pollytagiem czy granulatem styropianu. Mam już nawet na to styro.

 

OZC - a co niby oznacza Qsw - nie są to właśnie zyski solarne przez okna? Przeciez po to się podaje orientację okna w stosunku do stron świata.

 

Jezier - jak mniemam sprawdzałeś to dogłębnie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A w warstwach 5+10 cm jak by to robić? Do tej pory planowałem rozprowadzać wszystko w tej 5cm warstwie. Rurki w otulinie i luki uzupełnić czymś - np. pollytagiem czy granulatem styropianu. Mam już nawet na to styro.

ja dawałem 10+5 i w 5 wycinałem miejca na rurki-od pyty dłubania. Przy czym rurki w peszlu zajmowały ok 3 cm wysokości i na przykrycie docinałem styro 2 cm. W miejscach gdzie krosowały się ciepłociągi podłogówki najnormalniej pianka. Niestety i tak podłoga osiada :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Niestety i tak podłoga osiada :cry:

 

No własnie tego zonka się boję. Dlatago sobie kombinowałem, że jak dam nad dziurami 10cm, to będzie wystarczająco sztywne, żeby to nie "zsiadło się".

 

Nie rozumiem tylko z tą podłogówką - przecięz idzie NA styropianie? Czyżbyś robił jakieś wgłębienie w jego górnej warstwie, żeby zrobić miejsce na krzyżujące się rurki?

 

[PS> a "ciepłociąg" to nie jest polskie tłumaczenie "heat pipe"?]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czy siak siada po całości-jak na razie to ok. 0,5 cm i to w miejscach gdzie nie ma rur w styro-taki urok styro :cry:

pisząc "ciepłociąg" miałem na myśli rurki zasilające rozdzielacze. są grubsze+otulina z pianki i w jednym miejscu krzyzowały się.chyba dlatego poszły pod rurki podłogówki (tj. w styro)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Niestety i tak podłoga osiada :cry:

 

No własnie tego zonka się boję. Dlatago sobie kombinowałem, że jak dam nad dziurami 10cm, to będzie wystarczająco sztywne, żeby to nie "zsiadło się".

 

Należy to zaplanować i dać wylewkę wyżej w stosunku do planowanego poziomu. U mnie jak pamiętam zakładałem 5 mm przy 16 cm styropianu.

Prawie dobrze, ciut za mało.

Oczywiście przy starym FS20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej rury z woda oraz zasilajace rozdzielacze jak rowniez kable klasc na chudziaku w otulinach i pomiedzy nimi styriopian 5cm ? Nie trzeba wtedy nic dlubac. Mozna potem to wszystko przykryc kolejna warstwa styropianu. Np. 5 z rurkami pomiedzy + 10 przykrycia + 2cm styro montazowego do podlogowki i 8cm jastrychu, wychodzi 25 in total.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej rury z woda oraz zasilajace rozdzielacze jak rowniez kable klasc na chudziaku w otulinach i pomiedzy nimi styriopian 5cm ? Nie trzeba wtedy nic dlubac. Mozna potem to wszystko przykryc kolejna warstwa styropianu. Np. 5 z rurkami pomiedzy + 10 przykrycia + 2cm styro montazowego do podlogowki i 8cm jastrychu, wychodzi 25 in total.

 

No ja dokładnie w ten sposób kombinowałem. Z tym, że nie planowałem specjalnego styro montażowego do podłogówki. Moje warstwy to miało być:

-5 cm (z instalacjami) styro

- 10 cm styro

- wylewka 7 cm

- podłoga

 

Wszystko mam tak robione, jakby miało być 24cm warstw posadzkowych, razem z wykończeniem. Pogrubienie tego to będą zaraz jakieś problemy - a to z pierwszym schodkiem, a to z blatami, oknami itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze sa otowry drzwiowe, okna jakos sie "przyzwyczaja" ale drzwi podcianac trzeba by bylo - kicha na calej linii

Ja tez wlasnie intensywnie mysle jak to zrobic bezstratnie. Moze jednak w scianie puszczac -w podkuciach ale przy samej podlodze. Gdy nawet troszke bedzie wystawac to i tak przy scianach sie nic nie dzieje a listwy przyscienne odcianaja ten teren od uzytku, gorzej gdy musza sie krzyzowac ..., ale czy musza? Moze skupie sie na takim rozwiazaniu zeby "krzyzowki" puscic glebiej w scianie, ma to wady bo wiecej rur pojdzie, ale ryzyko zapadniec sie minimalizuje

Innym rozwiazaniem jest siatka w wylewce -tez koszt ale moze zalatwic problem lokalnych zapadek

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jak się cieszę że Wam się nudzi - poradźcie jak zrobić elewację metodą lekką suchą (pionwe deski) a dokładniej konstrukcję do przytwierdzenia takiej elewacji do ściany murowanej. Producenci takich elewacji zalecają drewniany ruszt w postaci legarów a między nimi wypełnienie wełną (tak jak wypełnienie pomiędzy krokwiami na dachu). Co jednak jeśli domek ma być energooszczędny i tej izolacji będzie np. 20 albo 25cm i być może będzie to styropian? Jak taki ruszt zrobić? Co z mostkami? Jakieś pomysły, doświadczenia, propozycje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O- dobre pytanie. Choć odpowiedź jest w ogóle prosta, to diabeł tkwi w szczegołach.

 

Oczywiście izolację należy podzielic na pół - najpierw jedna warstwa, potem drugi ruszt pod kątem prostym i druga warstwa, wiatroizolacja, oblicówka et voila.

 

Ale!

 

Jak np. wykończyć róg (narożnik), szczególnie betonowy słupek z oknami po obu stronach??? Jak się w metodzie lekkiej suchej robie węgarki na oknach??? Hilfe!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki to ja sie przypomnę.

Tydzień temu częściowo skończyłem instalację wody.

Gdy robiłem próbę ciśnienia okazalo się, że jeden zgrzew spaprałem :) i musiałem poprawiać. Fakt faktem, że był to mój pierwszy zgrzew :) ale poza tym wszystko było OK.

Próbę robiłem powietrzem (nie wodą) na 6 bar bo wody nie wiem jak bym sie miał pozbyć z rurek (woda rozprowadzona w posadzce i wyszedłem tylko ok. 0,5 m do góry) a przeprowadzka dopiero za parę m-cy.

 

Właśnie robię ogrzewanie, rozkladam kable obiegu nocnego. Idzie bardzo sympatycznie :):

 

początek

http://images31.fotosik.pl/391/877fc43b39aaee16med.jpg

 

http://images29.fotosik.pl/289/f9eca3e1eafd8ab0med.jpg

 

http://images39.fotosik.pl/25/36b9df1334bac877.jpg

 

 

przejście do kolejnego pokoju:

 

http://images24.fotosik.pl/290/cf32882877f5adc0med.jpg

 

 

http://images48.fotosik.pl/25/9486f4b59a50c9abmed.jpg

 

 

 

Nie wiem tylko czy na przejściu z pokoju do następnego (czyli też dylatacji) nie dawać kawalka tego kabla grzejnego w oslonówce?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osłona nie zaszkodzi,

na początku wylewka będzie wiązać - to najgorszy etap,

Później zanim położysz jakieś drewno, albo drewnopodobne, będziesz po tym sporo biegał; malowanie, wykańczanie - jak staniesz na brzegu dylatacji to zobaczysz dlaczego pisałem "koniecznie",

Podczas eksploatacji też będziesz miał rozszerzanie i kurczenie się płyty, w mniejszym stopniu, ale co potrafi przysłowiowe milion spadających kropel wody ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osłona nie zaszkodzi,

na początku wylewka będzie wiązać - to najgorszy etap,

Później zanim położysz jakieś drewno, albo drewnopodobne, będziesz po tym sporo biegał; malowanie, wykańczanie - jak staniesz na brzegu dylatacji to zobaczysz dlaczego pisałem "koniecznie",

Podczas eksploatacji też będziesz miał rozszerzanie i kurczenie się płyty, w mniejszym stopniu, ale co potrafi przysłowiowe milion spadających kropel wody ...

 

W sumie faktycznie, masz rację. Zdecydowanie dam nawet w samogasnący. Wystraczy 3-5 cm bo dylatacja będzie miała 1 cm?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...