Depi 23.10.2008 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2008 Do tej pory planowałem tylko 15cm styropianu. Czy dodanie 2cm zburzy mi całĸowicie cały dom? Musze sprawę przemyślęc... A w warstwach 5+10 cm jak by to robić? Do tej pory planowałem rozprowadzać wszystko w tej 5cm warstwie. Rurki w otulinie i luki uzupełnić czymś - np. pollytagiem czy granulatem styropianu. Mam już nawet na to styro. OZC - a co niby oznacza Qsw - nie są to właśnie zyski solarne przez okna? Przeciez po to się podaje orientację okna w stosunku do stron świata. Jezier - jak mniemam sprawdzałeś to dogłębnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mery26 23.10.2008 12:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2008 A w warstwach 5+10 cm jak by to robić? Do tej pory planowałem rozprowadzać wszystko w tej 5cm warstwie. Rurki w otulinie i luki uzupełnić czymś - np. pollytagiem czy granulatem styropianu. Mam już nawet na to styro. ja dawałem 10+5 i w 5 wycinałem miejca na rurki-od pyty dłubania. Przy czym rurki w peszlu zajmowały ok 3 cm wysokości i na przykrycie docinałem styro 2 cm. W miejscach gdzie krosowały się ciepłociągi podłogówki najnormalniej pianka. Niestety i tak podłoga osiada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 23.10.2008 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2008 . Niestety i tak podłoga osiada No własnie tego zonka się boję. Dlatago sobie kombinowałem, że jak dam nad dziurami 10cm, to będzie wystarczająco sztywne, żeby to nie "zsiadło się". Nie rozumiem tylko z tą podłogówką - przecięz idzie NA styropianie? Czyżbyś robił jakieś wgłębienie w jego górnej warstwie, żeby zrobić miejsce na krzyżujące się rurki? [PS> a "ciepłociąg" to nie jest polskie tłumaczenie "heat pipe"?] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mery26 23.10.2008 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2008 tak czy siak siada po całości-jak na razie to ok. 0,5 cm i to w miejscach gdzie nie ma rur w styro-taki urok styro pisząc "ciepłociąg" miałem na myśli rurki zasilające rozdzielacze. są grubsze+otulina z pianki i w jednym miejscu krzyzowały się.chyba dlatego poszły pod rurki podłogówki (tj. w styro) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 23.10.2008 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2008 A w warstwach 5+10 cm jak by to robić? Daj od dołu 8+2+5. Tak jest prościej układając kawałki pomiędzy rurkami, niż wydłubywać rowki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 23.10.2008 14:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2008 . Niestety i tak podłoga osiada No własnie tego zonka się boję. Dlatago sobie kombinowałem, że jak dam nad dziurami 10cm, to będzie wystarczająco sztywne, żeby to nie "zsiadło się". Należy to zaplanować i dać wylewkę wyżej w stosunku do planowanego poziomu. U mnie jak pamiętam zakładałem 5 mm przy 16 cm styropianu. Prawie dobrze, ciut za mało. Oczywiście przy starym FS20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radek_sziwa 23.10.2008 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2008 A nie lepiej rury z woda oraz zasilajace rozdzielacze jak rowniez kable klasc na chudziaku w otulinach i pomiedzy nimi styriopian 5cm ? Nie trzeba wtedy nic dlubac. Mozna potem to wszystko przykryc kolejna warstwa styropianu. Np. 5 z rurkami pomiedzy + 10 przykrycia + 2cm styro montazowego do podlogowki i 8cm jastrychu, wychodzi 25 in total. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 23.10.2008 16:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2008 A nie lepiej rury z woda oraz zasilajace rozdzielacze jak rowniez kable klasc na chudziaku w otulinach i pomiedzy nimi styriopian 5cm ? Nie trzeba wtedy nic dlubac. Mozna potem to wszystko przykryc kolejna warstwa styropianu. Np. 5 z rurkami pomiedzy + 10 przykrycia + 2cm styro montazowego do podlogowki i 8cm jastrychu, wychodzi 25 in total. No ja dokładnie w ten sposób kombinowałem. Z tym, że nie planowałem specjalnego styro montażowego do podłogówki. Moje warstwy to miało być: -5 cm (z instalacjami) styro - 10 cm styro - wylewka 7 cm - podłoga Wszystko mam tak robione, jakby miało być 24cm warstw posadzkowych, razem z wykończeniem. Pogrubienie tego to będą zaraz jakieś problemy - a to z pierwszym schodkiem, a to z blatami, oknami itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 24.10.2008 06:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2008 Najgorsze sa otowry drzwiowe, okna jakos sie "przyzwyczaja" ale drzwi podcianac trzeba by bylo - kicha na calej liniiJa tez wlasnie intensywnie mysle jak to zrobic bezstratnie. Moze jednak w scianie puszczac -w podkuciach ale przy samej podlodze. Gdy nawet troszke bedzie wystawac to i tak przy scianach sie nic nie dzieje a listwy przyscienne odcianaja ten teren od uzytku, gorzej gdy musza sie krzyzowac ..., ale czy musza? Moze skupie sie na takim rozwiazaniu zeby "krzyzowki" puscic glebiej w scianie, ma to wady bo wiecej rur pojdzie, ale ryzyko zapadniec sie minimalizujeInnym rozwiazaniem jest siatka w wylewce -tez koszt ale moze zalatwic problem lokalnych zapadek Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 30.10.2008 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 Te - co jest? Wątek zdechł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 30.10.2008 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 tak dogorywa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am76 30.10.2008 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 O jak się cieszę że Wam się nudzi - poradźcie jak zrobić elewację metodą lekką suchą (pionwe deski) a dokładniej konstrukcję do przytwierdzenia takiej elewacji do ściany murowanej. Producenci takich elewacji zalecają drewniany ruszt w postaci legarów a między nimi wypełnienie wełną (tak jak wypełnienie pomiędzy krokwiami na dachu). Co jednak jeśli domek ma być energooszczędny i tej izolacji będzie np. 20 albo 25cm i być może będzie to styropian? Jak taki ruszt zrobić? Co z mostkami? Jakieś pomysły, doświadczenia, propozycje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 30.10.2008 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 O- dobre pytanie. Choć odpowiedź jest w ogóle prosta, to diabeł tkwi w szczegołach. Oczywiście izolację należy podzielic na pół - najpierw jedna warstwa, potem drugi ruszt pod kątem prostym i druga warstwa, wiatroizolacja, oblicówka et voila. Ale! Jak np. wykończyć róg (narożnik), szczególnie betonowy słupek z oknami po obu stronach??? Jak się w metodzie lekkiej suchej robie węgarki na oknach??? Hilfe! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 30.10.2008 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 Oki to ja sie przypomnę. Tydzień temu częściowo skończyłem instalację wody. Gdy robiłem próbę ciśnienia okazalo się, że jeden zgrzew spaprałem i musiałem poprawiać. Fakt faktem, że był to mój pierwszy zgrzew ale poza tym wszystko było OK. Próbę robiłem powietrzem (nie wodą) na 6 bar bo wody nie wiem jak bym sie miał pozbyć z rurek (woda rozprowadzona w posadzce i wyszedłem tylko ok. 0,5 m do góry) a przeprowadzka dopiero za parę m-cy. Właśnie robię ogrzewanie, rozkladam kable obiegu nocnego. Idzie bardzo sympatycznie : początek http://images31.fotosik.pl/391/877fc43b39aaee16med.jpg http://images29.fotosik.pl/289/f9eca3e1eafd8ab0med.jpg http://images39.fotosik.pl/25/36b9df1334bac877.jpg przejście do kolejnego pokoju: http://images24.fotosik.pl/290/cf32882877f5adc0med.jpg http://images48.fotosik.pl/25/9486f4b59a50c9abmed.jpg Nie wiem tylko czy na przejściu z pokoju do następnego (czyli też dylatacji) nie dawać kawalka tego kabla grzejnego w oslonówce? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 30.10.2008 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 Te - co jest? Wątek zdechł? po 61 str. dyskusji powiedziano już chyba wszystko, a nawet więcej! bo zdażało się nawet za dużo A gdyby tak dom nie energooszczędny, nie pasywny, tylko energotwórczy ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 30.10.2008 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 Nie wiem tylko czy na przejściu z pokoju do następnego (czyli też dylatacji) nie dawać kawalka tego kabla grzejnego w oslonówce? pzdr koniecznie, to chyba poza dyskusją! dylatacje potrafią nieźle pracować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 30.10.2008 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 Nie wiem tylko czy na przejściu z pokoju do następnego (czyli też dylatacji) nie dawać kawalka tego kabla grzejnego w oslonówce? pzdr koniecznie, to chyba poza dyskusją! dylatacje potrafią nieźle pracować. dzieki gościu pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 30.10.2008 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 osłona nie zaszkodzi,na początku wylewka będzie wiązać - to najgorszy etap,Później zanim położysz jakieś drewno, albo drewnopodobne, będziesz po tym sporo biegał; malowanie, wykańczanie - jak staniesz na brzegu dylatacji to zobaczysz dlaczego pisałem "koniecznie",Podczas eksploatacji też będziesz miał rozszerzanie i kurczenie się płyty, w mniejszym stopniu, ale co potrafi przysłowiowe milion spadających kropel wody ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 30.10.2008 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 Ale odkorkowałem wątek hi hi hi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 30.10.2008 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 osłona nie zaszkodzi, na początku wylewka będzie wiązać - to najgorszy etap, Później zanim położysz jakieś drewno, albo drewnopodobne, będziesz po tym sporo biegał; malowanie, wykańczanie - jak staniesz na brzegu dylatacji to zobaczysz dlaczego pisałem "koniecznie", Podczas eksploatacji też będziesz miał rozszerzanie i kurczenie się płyty, w mniejszym stopniu, ale co potrafi przysłowiowe milion spadających kropel wody ... W sumie faktycznie, masz rację. Zdecydowanie dam nawet w samogasnący. Wystraczy 3-5 cm bo dylatacja będzie miała 1 cm? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.